Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2176
Hei! Jeg lurer på om dere har lyst å komme med noen råd for en som vil starte blogg? Den skal handle om mitt liv og mitt missbruk av stoff. Tips til andre om hva som hjelper meg på vansklige dager. Inspirasjon til andre brukere som vil se livet fra en ny side. Jeg vil også publisere artikler som andre kan sende inn til meg.

Hva synes dere er et passende navn til en slik side? Hva bør jeg gjøre for å få mange lesere, og for å få en bra blogg som kan hjelpe andre mennesker i samme situasjon?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Hei!

Dersom du eier/har planer om å skaffe deg et domene (type whatever.com/net/org) vil jeg anbefale å bruke wordpress for publisering. Det er et utrolig enkelt system som er straight-forward og er meget brukervennlig.

Når det kommet til navn, har jeg ingen peiling på hva som ville vert et passende navn, men jeg kan jo bare prøve på noen random forslag som kan få ballen til å begynne å "rulle" litt. La oss si vi tar utgangspunkt i at en ønsker å komme ut av et mønster/ond sirkel forbundet med rusmidler -> her tar jeg opp nøkkelordene utvei, motivasjon og ny start(?). Mulig navnet kan være noe som er forbundet med noe av dette?
Noen stikkord jeg synes er viktig i sånt arbeid:
- Ærlighet, si ting som det er, hvis det er noe man ikke vil prate om, uttrykk også det på en ærlig og intelligent måte.
- Ikke vær formanende, fortell om egne erfaringer uten å formane og dømme andre, det er mange måter å leve et liv på, og hvem skal bedømme hva som er riktig eller galt?
- Bygg argumentasjon på en sollid måte, gjerne rotet i håndfast forskning. For eksempel skadevirkninger ved bruk av forskjellige stoffer.
- Som du sier, gi tips/råd. Forslag til alternative aktiviter til rus. Det finnes jeg en del naturlige ruser, for eksempel å gå bort til ei dame på åpen gate for å snakke/be henne på en date/kafe er jo en slags rus! Som kan føre til andre former av naturlig rus ;-D

Når det gjelder navn tror jeg du må finne noe som du føler passer for deg siden det er ditt prosjekt. Men en ting jeg ikke liker med sånne ting er sånne depressive navn som gir inntrykk av at alt håp er ute, noe jeg har sett noen plasser.
For eksempel i Kristiansand er det en sånn plass som heter "Sammen om Nøden" jeg ville heller kalt det "Sammen om Håpet", men det er jo min mening. Spre, håp, lys, entusiasme, osv.. IMO.

Bra prosjekt, keep it up!
Sist endret av Paleofriendly; 31. oktober 2013 kl. 11:06.
Tusen takk for svar folkens!
Jeg tenkte først og fremst å begynne på blogg, for å sette meg litt mer inn i det, og heller kjøpe domene når jeg har fått en del lesere.

Ja, jeg tenker at det skal være en side med motiverende tekster, at det finnes andre ting i livet, skrive om aktiviteter, god mat og ting man kan lage selv, samtidig som jeg skal ha fokus på rusen og alle problemene rundt det.

Jeg vil ha et positivt navn som gjør at folk vil gå inn på siden og utforske mer. Noe som vekker interesse men samtidig har litt av det "vonde" i seg. At dette ikke handler om sminke og pupper, men et ganske stort og alvorlig problem som veldig mange sliter med.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Tusen takk for svar folkens!
Jeg tenkte først og fremst å begynne på blogg, for å sette meg litt mer inn i det, og heller kjøpe domene når jeg har fått en del lesere.

Ja, jeg tenker at det skal være en side med motiverende tekster, at det finnes andre ting i livet, skrive om aktiviteter, god mat og ting man kan lage selv, samtidig som jeg skal ha fokus på rusen og alle problemene rundt det.

Jeg vil ha et positivt navn som gjør at folk vil gå inn på siden og utforske mer. Noe som vekker interesse men samtidig har litt av det "vonde" i seg. At dette ikke handler om sminke og pupper, men et ganske stort og alvorlig problem som veldig mange sliter med.
Vis hele sitatet...
Hva med å kalle den "alle har kontroll, før de mister den" ganske treffende for mange med rus vil jeg tro.
http://yestolife.blogg.no/ kom på dette navnet, synes det passet bra. har akkurat laget bloggen så er ikke så mye der enda, men kom gjerne med forslag
Synes det første innlegget ditt var bra Fortsett slik!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Synes det første innlegget ditt var bra Fortsett slik!
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Det fins flere blogger der ute som tar for seg et rusmisbruk, som for eksempel Florenthyna (jente, død), Fuckmylife (gutt, levende, rusfri), men jeg har aldri noen gang sett noen av dem skrive et så bra innlegg som hun her.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 2. november 2013 kl. 15:03.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Har du slettet bloggen?
Takk
Ja slettet den en dag etterpå, er veldig impulsiv av meg så laget den og angret etterpå....
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei. Jeg er samme personen som hadde brukeren wonderland, men med ny profil. Har fortsatt samme skriveglede og elsker å skrive og spesielt om ting jeg har opplevd. Har opplevd ganske mye syke ting. Hadde det vært interessant for folk å lese en blogg med historier fra en som har slitt mye med rus?
For meg blir det veldig interessant hvis det er godt skrevet.

Om det ikke er godt skrevet er det ikke så interessant.

Har du lyst til å skrive så kjør på !
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Hei. Jeg er samme personen som hadde brukeren wonderland, men med ny profil. Har fortsatt samme skriveglede og elsker å skrive og spesielt om ting jeg har opplevd. Har opplevd ganske mye syke ting. Hadde det vært interessant for folk å lese en blogg med historier fra en som har slitt mye med rus?
Vis hele sitatet...
Har det gått 10 år og du har fortsatt ikke begynt? Du gikk glipp av blogg rushet, jeg anbefaler deg heller å prøve kortere formater som TikTok eller YouTube. Dagens generasjon har ikke tid eller tålmodighet til å lese blogger.

Lykke til
Sitat av KaiN Vis innlegg
Har det gått 10 år og du har fortsatt ikke begynt? Du gikk glipp av blogg rushet, jeg anbefaler deg heller å prøve kortere formater som TikTok eller YouTube. Dagens generasjon har ikke tid eller tålmodighet til å lese blogger.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Jo jeg begynte den gang jeg opprettet innlegget. Men ja du sier noe der at de fleste nå for tiden heller ser på videoer ol. Men jeg tør ikke å lage videoer av meg selv, og det hadde blitt merkelig i forhold til om jeg skriver en tekst.