Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3408
Hei er 20 år gammel og lurte på om flein kan utløse psykose? Jeg havnet i en amfetaminpsykose etter en overdose. Psykosen varte i 4 mnd og var ganske heavy med sterke vrangforestilinger. Psykosen tok slutt i december 2012 en gang. har en god feeling på at jeg kommer til å få en bra trip på flein osv. Men kan jeg risikere å havne tilbake i psykose igjen? aner ingenting om flein, har aldri trippa på no psykadelisk før... Er dette for risikabelt eller kan jeg kjøre på med 50 flein som jeg tenkte jeg skulle ta?? - Skevsommer
Min mening er at det høres risky ut!
Hvorfor er dette risky? kan du forklare litt dypere? :S
Jeg har veldig lyst å trippe, har sett folk trippe før både bra trips med delfiner osv og bæd trips med demoner. Men jeg tror jeg kommer til å få en evt. Bra trip. Takk for respons btw :=) - PS. Har du noe erfaring med flein og psykadeliske stoffer?
Sist endret av Skevsommer; 29. september 2013 kl. 19:44.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på en fleintur så kort tid etter en lang amfetaminpsykose.

Sitat av Skevsommer Vis innlegg
har en god feeling på at jeg kommer til å få en bra trip på flein osv.
aner ingenting om flein, har aldri trippa på no psykadelisk før...
Vis hele sitatet...
Les deg opp på hva fleinsopp er.
Du aner ikke om du er klar for en slik tur når du ikke vet hva flein egentlig er engang.
Sist endret av Bombasa; 29. september 2013 kl. 19:52.
ArbeidsledigProletar
Altså, anekdotiske bevis i omegn sier at det ikke er en god idé.
Sitat av Skevsommer Vis innlegg
aner ingenting om flein, har aldri trippa på no psykadelisk før...
Vis hele sitatet...
Det er vell bare en ting å gjøre med det?

Den store fleinsopptråden
Erowid Psilocybin Mushrooms

Jeg anbefaler på det sterkeste å lese deg godt opp om emnet! Jeg ville aldri ha puttet i meg noe jeg ikke viste hva var..
Sist endret av PerPerPerPer; 29. september 2013 kl. 20:11.
Sitat av Skevsommer Vis innlegg
Hvorfor er dette risky? kan du forklare litt dypere? :S
Jeg har veldig lyst å trippe, har sett folk trippe før både bra trips med delfiner osv og bæd trips med demoner. Men jeg tror jeg kommer til å få en evt. Bra trip. Takk for respons btw :=) - PS. Har du noe erfaring med flein og psykadeliske stoffer?
Vis hele sitatet...
Du har allerede hatt en rusutløst psykose som vedvarte i 4 måneder. Dette er lenge! Det er kjent at inntak av flein kan utløse psykoser hos sårbare/disponerte individer. Derfor mener jeg det er risikabelt. Selv har jeg prøvd lsd og flein, og hatt noen fine turer, spes på flein.. Men jeg har aldri overdrevet inntaket heller!
Hei Skevsommer

For at flein skal fungere trenger du å trippe med noen som er verdt å stole på, og som har erfaring med psykedelia.

Les deg opp som nevnt over, og finn ett mål for trippen. Det er ikke bare å hive i seg 50 flein og la det stå til.
Å trippe på flein er VELDIG likt psykose så du vil helt sikkert "kjenne deg igjen" i det generelle kaoset som oppstår i hue når man er på tur. Spørsmålet er om du takler det eller ikke. Om du ikke takler det er det din trippebuddys ansvar å "hanke deg inn igjen" om du tester det ut aleine, ja så for du heller stå han av.

Vil fraråde deg dette med mindre du gidder lese deg opp og gjør det sammen med noen i forsvarlige omgivelser. Vil fraråde alle å bruke fleinsopp som rus. Flein er en av de sterkere hjelperene naturen har å by på, ønsker du å se soppguden i hvitøye bare fordi du vil ha rus, dont think so.....finn ett mål for trippen din og forbred deg skikkelig, og JA det kan gå galt.
Jeg skal lese nøye gjennom alt og ta et par netter på å tenke på risikoen osv. Tusen takk for all hjelp Peace and Love <3
Ikke reis alene.
Er ny på forumet så la meg forklare litt kanskje det hjelper noen å forstå...

Når jeg var i selve psykosen så hadde jeg det veldig gøy, jeg trodde jeg var en veldig veldig veldig viktig person i verden og at jeg styrte været, jeg kunne også kontrolere feks. Kråker, hvor di skulle fly hen når di skulle lage lyd osv. Jeg hadde også et helicopter med folk som var armert med automat våpen til å beskytte meg når jeg var ute å gikk en 5 minuters tur ettersom jeg ikke fikk lov å være lenger ute av psykiatrien. Det var veldig spennende fram til psykosen tok slutt og deprisjonen og angsten kom, da jeg innså hvor på jordet jeg hadde vært. Håper det hjelper litt til å få folk til å forstå hvorfor jeg vil ture '' Igjen ''
Utifra det du sier vil jeg fraråde deg på det sterkeste å trippe. Bare nyt å være nykter
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er viktig å understreke at psykoser ikke bare medfører seg negative følelser for den som opplever det, og det gjør ikke psykosen mindre farlig at du hadde gode opplevelser under den.
Problemet er at du kan komme til å skade andre rundt deg, kanskje deg selv og?
Det er tilfeller av folk som har fått gudekomplekser o.l. som har kastet seg av bygninger i troen om at de kontrollerte universet og kunne fly, dog det hører til sjeldenheten.

Med det sagt så vil jeg sterkt fraråde deg å spise sopp, og om du alikevell skulle prøve det så ikke spis 50 stk.
Mål opp tørr sopp i vekt og start smått, rundt 0,5 gram den første gangen om det er flein det er snakk om.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er viktig å understreke at psykoser ikke bare medfører seg negative følelser for den som opplever det, og det gjør ikke psykosen mindre farlig at du hadde gode opplevelser under den.
Problemet er at du kan komme til å skade andre rundt deg, kanskje deg selv og?
Det er tilfeller av folk som har fått gudekomplekser o.l. som har kastet seg av bygninger i troen om at de kontrollerte universet og kunne fly, dog det hører til sjeldenheten.

Med det sagt så vil jeg sterkt fraråde deg å spise sopp, og om du alikevell skulle prøve det så ikke spis 50 stk.
Mål opp tørr sopp i vekt og start smått, rundt 0,5 gram den første gangen om det er flein det er snakk om.
Vis hele sitatet...
tok 2 og et halvt første gang hadde en helt ok trip så ingenting.....


så tok jeg 5 gram og ble helt vekk det var drit gøy null psykose på meg gitt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du spiste to og et halvt gram uten å få noen visuelle effekter, var det tørket eller fersk?

Du er tydeligvis av den tolerante typen, de fleste er ganske på tur med 2 gram tørket fleinsopp.
Glad du ikke fikk noen psykose, men du må skjønne at folk bare vil ditt beste og derfor ikke anbefaler folk å spise psykedeliske stoffer når de allerede har en større sjangs på å få psykose.