Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 18195
Are you lonesome tonight med Elvis Presley er en sang som sitter i hjerte. Generelt Elvis Presley betyr mye for meg. Da jeg var liten var det nok stemmen og gleden og følelsene han greier å formidle som trollbandt meg, og det er det jammen idag også. Selv om jeg sjelden hører på allurat den sangen nå, rører den litt ekstra når jeg gjør det igjen.

http://www.youtube.com/watch?v=uhR6lrbw35I Dette er ei salme, de fleste vil kjenne den igjen fra Titanic filmene. Det eneste som betyr noe for meg er at denne versjonen gir meg gåshud, får frem tårene likt med at jeg får en enorm lykkefølelse inni meg fordi den er så nydelig. Den vekker mange tanker rundt vanskelige ting, men jeg forholder meg rolig, fordi musikke gjør at jeg føler meg rolig og trygg.

Elvis igjen; Blue christmas/one night fra `68 comebacket hans... Den girer meg, jeg sitter og synger, holder takta og ser særldeles rar ut, men koser meg SKIKKELIG!

Men selvfølgelig, Beyonce, Rihanna etc. har bra musikk.. men de mangler kanskje det lille "ekstra" for meg for det meste....
portishead-its a fire å portishead-roads

Desse to har vert gode å hørt i tider der jeg har hatt det vanskelig og kjipt med meg selv mange gode minner!!
allt fra å vere så deppa at jeg har vert klar for å hoppe , til å chille å ta en god jay

Eminem-kids
Minner om gamle gjengen når vi fyrte isamen ;D hjalp hverandre gjennom gode og vonde tider :P
og sangen er ganske morsom , så har mange gode minner der , får meg allti til å le , uansett humør !!
Elliott Smith - Miss Misery (tidlige versjon), minner meg om tidliger rus-misbruk.Og hvorfor holde seg unna det.
http://open.spotify.com/track/6Q3lXssFZ3RzYx1MAvfxWN
Walls - Susanne Sundfør. Ei dame med en fantastisk bra stemme!

http://open.spotify.com/track/7gnxswvCo1AGCj5NDTUCcX
Let it go - Kirk Franklin. Meningsfull sang som jeg kjenner meg igjen i etter jeg blei Kristen sist sommer.
"Church taught me how to shout and how to speak in tongues.
But preacher teach me how to live now when the tongue is done, help me"

http://open.spotify.com/track/2FaHTzMXkrzuo8Qk0n1HME
Just one of these things - Jamie Cullum. Lett Jazz som er perfekt for dagen derpå
Thomas dybdalh sine sanger betyr veldig mye for meg,de jeg kan begynne og gråte av fordi je er trist,eller begynne å smile for det minner meg masse om en som alltid vil være en stor del av livet mitt,selv om han ikke vil ha noe med meg å gjøre.

Har veldig mange bra minner,vært på konsert med han,og det er skikkelig bra,Thomas har en flott stemme,og man blir bare lost i stemmen hans.Lett å drømme seg bort!!!!
I'll be missing you - Puff dady feat Faith Evans. Den betyr litt for meg av en eller annen grunn, den vekker Gode og dårlige følser. Orginalsangen er sunget av The police - every breath you take.
▼ ... over en uke senere ... ▼
god som gull
Kanskje Mama av Tupac og Imagine av John Lennon.
paradisio - bailando

blir på en heftig sommerøy hver gang jeg hører den
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hurt- Cash
Pumba - Hvor jeg kommer ifra :P
Scorpions - Dust in the wind
Postgirobygget - sommer på jorda

Postgirobygget og sommer er det beste.. !
Dire Straits - Brothers in Arms
madness - our house gammel slager, feelgood sang
Mange å velge mellom, men om jeg må velge en, så kanskje The Devin Townshend Project med Terminal
Sist endret av elper; 2. april 2010 kl. 22:38.
Tror jeg må stå en plass mellom Nickelback - How You Remind Me eller Pearl Jam - Last Kiss. Så gode assosiasjoner med begge to at jeg får bestandig frysning på ryggen av å høre de.
Scorpions - Wind of Change
Minner meg om fettern min som bor langt unna og alle sommre vi har tilbrakt sammen med gode minner.
Donkeyboy - Sleep in Silence
Ble forelska i bestevennina mi også hørte på denne sangen som har den ene settningen som forteller meg alt "Shes some others desiny".
Kurt Nilsen ft. Venke Knutsen - When the Stars go Blue
Når jeg føler meg veldig ensom og alene så hører jeg på den også føler jeg meg ikke så alene likevell når jeg hører den.
Brad Paisly ft. Allison Krauss - Whiskey Lullaby
En deppesang fra jeg hadde kjærlighetssorg som får meg til å roe meg ned 100%.

Konge topic, fant noen bra sanger her !
Mattafix - Big City Life
Dillinger - Cocaine
Hooray For Boobies albumet til Bloodhound Gang

Soundtracket til et par ålreite perioder, blir litt fjern når jeg hører de låtene. Nostalgi er en bitch!
It must have been love - Roxette
Dette var favorittsangen til broren min, den ble også spilt i begravelsen hans. Selv om jeg var så ung som jeg var, satte den et permanent merke i hukommelsen min, og hver gang jeg hører den ser jeg for meg han og jeg husker han aldri så klart som jeg gjør når den er satt på.

Jeg har også et veldig godt forhold til Muse - Bliss, da denne sangen vekket musikkinteressen jeg har i dag. Den er også en beskrivelse på hvordan jeg var før, på en måte.
Kings of Convenience - 24 25.
"Dreams burn, but in ashes are gold."

Joni Mitchell - Both Sides Now. Jeg fikk vite at besta var død rett før jeg skulle spille denne akustisk på konsert en gang. Noe av det tøffeste jeg har vert med på.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Runaway Love med Ludacris.
Hm vanskelig å ikke gjøre listen for lang, men noen av de som hjelper i oppgang og nedgang er;
Metallica - Nothing Else Matters og Led Zeppelin - Stairway to Heaven.

En som virkelig får tankene til å spinne er Oasis - I'm outta time, den ble spilt i begravelsen til en venn..
gentleman #1
ViceR's Avatar
Muse - Map of the Problematique.

Dette er vel den sangen som betyr mest for meg. Ikke fordi den minner meg om noe, men mest fordi det er den sangen jeg kan høre på og nyter alt jeg hører.
Bjørn Eidsvåg - Floden

Husker da jeg var alvorlig syk som liten, da fattern alltid satt på sengekanten å spilte den av mens han sang svakt, han elsket den sangen, å fikk meg til å føle en trygghet når jeg hørte den.
Eller da vi for på sverige tur, var den ofte spilt av på anlegget, eller da han tok meg me på Konsert da bjørn sang floden, er noe jeg kommer til å huske lenge.

Ellers må det være The Beatles -Yellow Submarine , vi fremførte den på barneskolen på et "vårshow" , trivelig sang tho
Paul van Dyk - Never Forget

Hørte på den på repeat i 4 døgn og er overbevist om at sangen er det eneste om holdt meg i live..
mange som betyr mye for meg, men Bob Marley - No woman no cry betyr vel kansje mest:P

husker jeg var liten og satt på Tobago med cd'en hans og hørte på no woman no cry på repeat..:P herlige tider det var!

Sitat av 0bs Vis innlegg
Paul van Dyk - Never Forget

Hørte på den på repeat i 4 døgn og er overbevist om at sangen er det eneste om holdt meg i live..
Vis hele sitatet...
åja fortell?
Sitat av xhacktly Vis innlegg
mange som betyr mye for meg, men Bob Marley - No woman no cry betyr vel kansje mest:P

husker jeg var liten og satt på Tobago med cd'en hans og hørte på no woman no cry på repeat..:P herlige tider det var!



åja fortell?
Vis hele sitatet...

Lå etter blandingsoverdose alene hjemme i mørket og hadde det forferdelig i ca 4 døgn. Hadde ikke strøm på tlf så jeg fikk ikke tak i noen. Ikke snakk om å tørre å gå noen plass og hadde mest lyst å ta livet mitt. Men sangen ja, holdt meg rolig.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Lå etter blandingsoverdose alene hjemme i mørket og hadde det forferdelig i ca 4 døgn. Hadde ikke strøm på tlf så jeg fikk ikke tak i noen. Ikke snakk om å tørre å gå noen plass og hadde mest lyst å ta livet mitt. Men sangen ja, holdt meg rolig.
Vis hele sitatet...
hehe ja rusmidler suck.. music= win
helt enig (nesten)
Rob Dougan - Clubbed To Death (Kurayamino version).

Denne låten var på en av yndlingsskatefilmene mine når jeg var kid, Rodney Mullen VS Daewon Song. Rå film, og låten er bare så drøy. Den har jeg hørt på jevnlig siden en kompis sende mp3en over msn for MANGE år siden, og det er per dags dato den råeste sangen jeg vet. Går aldri lei!
In Flames - The chosen pessimist
robbie williams - angels

husker den fra ett "moment" jeg hadde som liten. ikke noe spesielt, det var bare i hodet mitt :-}
En låt som har betydd utrolig mye for meg, og da spesielt i den identitetsskapende tiden:

3 doors down - here without you (acoustic version)

Ellers har Røyksopp skapt mange følelser gjennom de siste 15 årene.
Sting - Shape of my heart. Forbinder den med en periode av livet med mengder av deppresjoner.

XTC - Dear god. Minner meg om når jeg konfirmerte meg borgerlig.

Immortal Technique - Dance with the devil. En metafor på hvor jævli korrupt statene er dagen i dag.
Pink Floyd med wish you were here. Åh som jeg elsker den sangen!
Kamelot - Abandoned

Hørte mye på den etter at bestefaren min døde av hjernesvulst sist sommer. Er ikke direkte knyttet til teksten, men melodien og vokalen er utrolig vakker og vekker mange gode minner :')

Kan også tilføye Hoobstank - The Reason. Enkelt nok fordi den er utrolig avslappende.
Sist endret av Rayes; 6. juni 2010 kl. 16:12.
Sitat av Fluffybum Vis innlegg
A Perfect Circle - The Noose

En sang som har gått igjenom godt å ond i løpet av de siste årene..
Den får meg til å huske at jeg aldri må falle tilbake til sånt ting var før.
Vis hele sitatet...
Så enig, så enig!

Ellers er Thin Lizzy - Renegade en nydelig sang med nydelig tekst.
Åh, det er så vanskelig å bare velge en låt, så tror jeg må nevne flere:

Foo Fighters - Everlong. Har vært min favorittlåt i mange år. Vet ikke hvorfor, men hver gang jeg hører denne låta får jeg en forelska-følelse inni meg.

Jawbreaker - Sea foam green. kanskje en av de såreste ikke-klissete heartbreak-låtene jeg vet om. Denne er så fantastisk ærlig og ekte.

Rise Against - Swing life away. Herlig følelse av at ting vil ordne seg. Rise Againt var forøvrig bandet som inspirerte meg til å bli vegetarianer. Just sayin'.

Smashing Pumpkins - Today. Denne gjør meg alltid i fantastisk godt humør!

Erik Enocksson - The joy of D.h Lawrence. Denne låta er med i favorittfilmen min "farvel falkenberg".

Deadmau5 - Not exactly. Minner meg om kjærlighet, lykke, samt en killer konsert på roskilde 09.
Fireflies - Owl city
Denne sangen vekker minner i meg fra desember 09.
Kræsja med en stjålet bil, brakk begge beina og lå bevistløs. Våknet i ambulansen, og da spilles den sangen. Hver gang jeg hører den får jeg ett slags flashback.. Merkelige greier
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Spilte de musikk i ambulansen? :P
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Deadmau5 - Not exactly. Minner meg om kjærlighet, lykke, samt en killer konsert på roskilde 09.
Vis hele sitatet...
Må støtte opp den om konserten på skilde 09 ass. En av de beste konsertene jeg har vært på i mitt liv, og det begynner å bli en del.

Noen sanger som betyr mye for meg (klarer ikke velge en):

Røyksopp - alpha male
Deadmau5 - ghosts 'n' stuff
Prodigy - smack my bitch up
+ ca hele albumet melody a.m av røyksopp som jeg kjørte non-stop i utrolig mange mnd.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Spilte de musikk i ambulansen? :P
Vis hele sitatet...
ja, det var iallafall lyd der!:P
Solitary man - Johnny Cash
Hørte den for første gang når jeg så på Stargate Atlantis, siden den gang har det vært favorittsangen min.
Får en helt spesiell følelse når jeg hører på den, umulig å beskrive :P En blanding av deppa, glad, og lettet, på en måte..
forøvrig oppdaget jeg nettop denne låta og ble heeelt forelska. sykt smud trip-hop!

Archive - you make me feel
http://www.youtube.com/watch?v=o22fi65e-6I
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Duality - Slipknot, Vermillion - Slipknot, Colorful - Steel Dragon (fra filmen Rock Star)
for helt orgasme(?) når jeg bare kan slappe av og nyte musikken, bringer også tilbake både gode og dårlige minner.
Tir Na noir, selv om jeg ikke orker å høre sangen mer. Ble spilt i begravelsen til mora mi
Visions Of Johanna av Bob Dylan åpnet opp en hel verden for meg.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Vermillion pt.2**
Fat bottomed girls - Queens
Michael Jackson - Billie Jean

Det var den første sangen som klarte å gi meg feeling i kroppen.