Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2131
Hei, lurte på om noen kunne hjelpe meg med og fortelle hva som er best for oppbevarin av pot ?
Jeg har kjøpt pot og tenkte skulle spare det til en hytte tur, som er om 5 ukers tid, tenkte jeg skulle putte det i et glass med lok. Hva er den beste måten? Mvh
Glass med lokk er den beste måten.
Pass på at potten er helt tørr, ellers må du åpne opp å lufte now and than..
Glass med lokk er den beste måten, borte fra lyst og temperaturer noe særlig over romtemp. Er den dårlig tørket, så åpner du glasset 1 time eller 2 om dagen et sted med litt gjennomtrekk, så blir den fort fin.
Tåler pot å stå i 0 - 5 grader? I glass med lokk.
devin har forstått det

Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Tåler pot å stå i 0 - 5 grader? I glass med lokk.
Vis hele sitatet...
ja
Sist endret av fetter; 16. november 2010 kl. 15:13.
Norgesglassene er uten tvil den beste måten. Ellers så funker det fint så lenge det ligger tørt, mørkt og innpakka
Veit noen hvor lenge man kan oppbevare hasj og pot på glass?
Vil anbefale Norgesglass evt Tupperware pakket inn i noen lag med Cellofan(matplast/krympeplast).

Oppbevares best ca 10~grader i mørke, personlig ville jeg ikke hatt det mer enn 2mnd slik med fare for mugg.
OBS: Ikke glem at det må være ganske tørt så du er sikker på at det ikke mugner.

Kan også oppbevares i fryser(Best for lang tid((2mnd+)) imho), men må da håndteres forsiktig ellers rister du av alle de gode krystallene. Tines da uten og åpne lokket over natten, deretter klar for frakt til hytta.

Or so i've been told *puppyeyes*
Sist endret av MagicalTrevor; 16. november 2010 kl. 17:56.
Sitat av Puma Vis innlegg
Pass på at potten er helt tørr, ellers må du åpne opp å lufte now and than..
Vis hele sitatet...
Takk for at du delte din visdom med meg! Men jeg vil si at poten er ganske tørr, den er hardpakket og temmelig tørr. Trenger jeg og lufte den da? kanskje vanskelig for deg og si det på stående fot når du ikke har sett den men jeg vil si at den er meget tørr og god. Det som er at jeg vil ikke dele hele huset med denne ubeskrivelig gode lukta får om jeg tar den opp litt lukte helt vilt. Dette er er en meget god vare. Og ja jeg har satt den i et Norges Glass. MVH

Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Vil anbefale Norgesglass evt Tupperware pakket inn i noen lag med Cellofan(matplast/krympeplast).

Oppbevares best ca 10~grader i mørke, personlig ville jeg ikke hatt det mer enn 2mnd slik med fare for mugg.
OBS: Ikke glem at det må være ganske tørt så du er sikker på at det ikke mugner.

Kan også oppbevares i fryser(Best for lang tid((2mnd+)) imho), men må da håndteres forsiktig ellers rister du av alle de gode krystallene. Tines da uten og åpne lokket over natten, deretter klar for frakt til hytta.

Or so i've been told *puppyeyes*
Vis hele sitatet...
Takk for at du delte din visdom med meg! Men jeg vil si at poten er ganske tørr, den er hardpakket og temmelig tørr. Trenger jeg og lufte den da? kanskje vanskelig for deg og si det på stående fot når du ikke har sett den men jeg vil si at den er meget tørr og god. Det som er at jeg vil ikke dele hele huset med denne ubeskrivelig gode lukta får om jeg tar den opp litt lukte helt vilt. Dette er er en meget god vare. Og ja jeg har satt den i et Norges Glass. MVH

Auda beklager alt rote var ikke meninga og få den oppå hverandre. hehe! Men går det greit at jeg har en pot som er ganske så tørr i 5 uker i et norges glass uten og lufte det? eller er det dumt og jeg vil ødelegge poten?

Men er det noe problem og ha en tørr pot i et norgesglass i romtemperatur og i mørke (altså en skuff) for 5 ukers tid? Takk for alle svar
Sist endret av Telemarkjeger89; 16. november 2010 kl. 18:55.
Sitat av Telemarkjeger89 Vis innlegg
Men er det noe problem og ha en tørr pot i et norgesglass i romtemperatur og i mørke (altså en skuff) for 5 ukers tid? Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Intet problem. Jeg mistet en gang en ziplock pose med pot i over et år. Den dukket plutselig opp mellom madrassen og ramma på senga mi. Den var så tørr at den ble nærmest til pulver bare jeg tok den opp, men kan ikke si jeg merket noen stor forskjell på kvaliteten.

Så du er safe