Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1212
Alle Motörheadbangers!
Hva syntes dere om den nye skiva?
Har ikke kommet ut helt enda men fintes for nedlastning på div. torrentsider.
Jeg kunne ikke vente et sekund til det øyeblikket jeg fant ut av at idolene mine kom med ny skive!

Personlig var english rose, heroes, time is right mine favoritter uten å ha lest igjennom tekstheftet, men tekstene på the time is tight var heftige og realistiske!

Alle motorheadbangers, hva synes dere, har jeg rett eller er jeg på jordet?


La diskusjonen begynne!



Forresten, Motorhead 14 desember oslo spektrum, 3 gang jeg ser de(har logoen, snaggletooth tatovert på skulderen) i en alder av 17.


Hehe full som fae* nå, glemte skivenavnet, Motörizer!


Rock on!
Sist endret av elodin; 6. september 2008 kl. 23:33. Grunn: Fjernet caps, unødvendig tegnsetting etc.
Sitter AKKURAT og hører på den nå, og hadde tenkt å lage emne om det samme Synes dette er mer "back to the old days". Skikkelig heftig bluespreget hard-rock sier man aldri nei til. Soloen i «One Short Life» er dritheftig.
ja minner veldig om 1979(om jeg ikke tar feil, i tilfelle er det ikke mye feil)'s bomber plate, kanskje en blanding av den og 2007 kiss of death

terningkast da loathsome?


jeg gir den 5 og 6eren til bomber, ace of spades og live at hammersmith!
'

klassisk rock lever for alltid!!
Sist endret av mr.kilmister; 7. september 2008 kl. 00:31.
det var veldig lite aktivitet på denne tråden blir nesten skuffet av å se hvor få motorheadbangers som finnes på dette forumet

hehe men ifølge platekompaniet.no og cdon.com har platen allerede kommet(vanskelig å følge med europeiske utgivelsesdatoer når man selv sitter i afrika), og med gode kritiker slenger med en anmeldelse fra oslopuls.no:

Motörhead er en genre i seg selv. Her gjør de det de kan best - gi fullt trøkk. terningkast 4 av 6


Den hardtrockende trioen med bassist Lemmy Kilmister i front har vært med på å definere metal fra albumdebuten i 1977. Men der all annen metal virket tannløs under punkens glansdager, hadde Motörhead et rabiat bitt, som alle andre av datidens hardrockere bare måtte misunne dem.

Etterpå har ikke Lemmy & Co sett seg tilbake. Dette, deres 24. album, viser at bandet ikke har til hensikt å sette ned farten.


Her hamrer trommene, gitaren maler og kverner, mens vokalen og bassen er bandets naturlige brennpunkt. Lemmy synger ikke, han glefser frem tekstene. Det låter nesten som om han er klar til å brekke en biljardkø over hodet ditt, så raspende intenst låter det. Bassgitaren er langt fremme i lydbildet, med en skarp, metallisk egg. Gitarist Phil Campbell, som har vært i bandet siden 1984, veksler mellom grumsete rockeriff og kjappe ul av noen soloer. Selve motoren er den gresk/svenske trommeslageren Mikkey Dee, som legger et tungt, drivende fundament.

Lyden er hard og komprimert, låtene avløser hverandre i rask rekkefølge - her er det bare å henge på. Som ethvert Motörhead-album er det raske rockere "Runaround Man", "Rock Out"), bluesbasert hardrock ("One Short Life") og langsomtbrennende heavyriff ("Heroes"), som gjelder. Lemmys tørrbarske humor skinner igjennom på tekster som tidvis balanserer på grensen til klisjeene ("English Rose"). Men hey! - her er det ikke filosofiske betraktninger som gjelder. Her er det full rulle inn i solnedgangen, i hvileløs jakt på neste soloppgang. Og Motörhead holder stø kurs mens de sparker enhver rumpe som skulle dukke opp.

Som alltid.

Konsert i Oslo Spektrum 14. desember.




så her er det bare å løpe å kjøpe

-jonas
Har sykt lyst å reise til Oslo for å se Motör i Desember, får se hva det blir Motorizer har vokst noe grassalt på meg, digger det mer og mer! Favorittene er Runaround Man, Teach You How To Sing The Blues, One Short Life og English Rose tror jeg -- men jeg liker absolut alle sangene, og det er det som definerer et bra album for meg.

Har aldri hørt noe særlig mye på bandet egentlig, har bare alltid "vært der" på en slags passiv måte. Men etter Motorizer kom har jeg hørt på det daglig, og jeg digger det!

Hvilket album anbefaler du meg å skaffe? Jeg har Kiss of Death, Collections, Better Motörhead Than Dead: Live at Hammersmith og selvsagt Motorizer. Alle er selvsagt kjøpt (må inrømme at jeg "sniklyttet" litt på motorizer før jeg forhåndsbestilte det)

Har du forresten tenkt deg på konserten? Skal se om jeg får med noen venner, vi kan jo kanskje mekke en nFF-gjen (tviler på at det er så mange her som skal, da )

Glemte selvsagt «Heroes», kongelåt!
Sist endret av Exmagician; 14. september 2008 kl. 17:30.
▼ ... over en uke senere ... ▼
sorry for sent sent kom akkurat hjem fra eurotrip(kjørt gjennom europa) men det at du digger motorhead er jo topp som faen, elsker å se nye fans spire
men plater jeg anbefaler deg er den magiske ace of spades-skiven,
bomber(veldig mye blues på denne),
bastards(konge sangen born to raise hell er på denne),
hammered(på den amerikanske versjonen finner du bonussangen the game som er entrancesangen til wwe-wresleren HHH)
og iron fist har og noen gullkorn (som speedfreak, go to hell, iron fist osv.) though dårlig lydkvalitet.
ellers er march ör die en genial, lyrisk og stjernespekket skive(sangene i aint no nice gut feat. ozzy osbourne n' slash og you better run feat. slash)
og selfølgelig den første utgivelsen motorhead heter den

og av samleplater så har du den 3cders meltdown, og hellraiser: epic years

hehe selfølgelig skal jeg se de, tredje gang jeg ser de blir dette

ideen om nFF-møte klanger fint i mine ører, men må det mye planlegging til?

sånn jeg ser turen for meg (med eller uten nFF) at meg og noen kamerater leier et hotellrom på et sentralt hotell feks. anker og forser der å stikker til konserten, åssne tanker har du/dere om det?
første setningen skulle være:
sorry for sent svar ikke for sent sent
Takk for opplysningen, jeg slet litt med å knekke den koden!

Til saken: Jeg har omtrent ikke hørt noe på dette bandet, men har hørt mye bra om det. Hvilket album vil du anbefale for en "fersking" som meg så jeg får en liten kickstart på mitt nye lytte-prosjekt?
Ace of Spades fra 1980.
definitivt vil jeg si ace of spades1980 og bomber1979
sett deg ned med en joint eller ett glass whiskey med tekst heftet foran deg og nyt det, tro meg første gangen man hører de platene er direkte magisk!

btw vet dere hva metallica er med deres egne ord?
50% diamond head og 50% motorhead

sitat:

you put the two heads together, and you get something special!
men ang. dette nFF møtet, hvem kunne tenkt seg på dette?
oslo 14 desember
dere som kunne tenkt dere det bare si ifra i tråden
▼ ... over en måned senere ... ▼
gleder meg som fa** til å se motörhead i oslo jeg er også f**n så fan av de jeg og,hehe har faktisk og en tattis av maskoten de sin(snaggletooth) på skulderen! kjipt at du er utestengt da:P
er det flere her som skal se de?