Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 618
Hei. Sorry hvis jeg la denne på feil forum, er jo på en måte kjøp av maskinvare :)
Jeg eier en TV som kun har en mulighet til oppgradering av lyd via en optisk lydutgang (Toslink).

Prøver å finne tilbud på diverse nettbutikker men blir rett og slett forvirret siden alt virker å gå via bluetooth disse dager.

Ser flere soundbarer som støtter optisk, men de oppgir ikke om kabelen følger med i pakken eller om jeg må bestille det separat.

Tok en titt på denne, men de oppgir ikke om kabel følger med.

TV'en jeg trenger ny lyd på er denne
Tviler på om optisk kabel følger med, men det er veldig enkelt å få tak i og trenger ikke koste stort selv om du kjøper i butikk.
F.eks: https://www.elkjop.no/search?SearchT...archResultTab=
Sist endret av Veggen; 6. mars 2018 kl. 22:37.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Tviler på om optisk kabel følger med, men det er veldig enkelt å få tak i og trenger ikke koste stort selv om du kjøper i butikk.
F.eks: https://www.elkjop.no/search?SearchT...archResultTab=
Vis hele sitatet...
Takk. Bestiller en kabel i samme slengen, får vel alltids bruk for den hvis det ikke allerede følger med.

Uansett litt dumt spørsmål.

Fant akkurat ut at TV'en støtter HDMI lyd ut og, skal finne ut hva som er best. Bare loka litt. Bare å slette tråden.
Optisk overføring av lyd er kanskje den beste overføringen vi har av lyd i dag, så dersom det ikke er veldig styrete å bruke den optiske utgangen på TV'n, ville jeg helt klart foretrukket optisk fremfor HDMI (så sant det ikke er adskillig enklere å få lyd fra TV'n via HDMI og jeg da hadde klart meg med det utstyret jeg har).
Selv bruker jeg den optiske utgangen på TV'n via en adapter og inn på digital inn på forsterkeren, kun fordi jeg ikke har optisk inngang eller noe annet på forsterkeren som jeg kan koble TV inn på.
Min neste forsterker skal ha optisk inngang.