Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1660
Hei!
Lag en handleliste på en gaming-pc der du får mest kraft for 20.000kr.

Skal som jeg har sagt i en annen tråd kjøpe meg ny PC, og har satt opp ett opsett selv, men vil ha litt insipirasjon og se hva freakere setter sammen for 20.000kr av en gaming pc

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...ListId=1580367
Mitt forslag
Sist endret av CelphCrowned; 7. august 2015 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Handlelisten må være delt, eller kopier spesifisjonene under.

Går vel ut i fra det LGA 2011-3 eller gjør du et dårlig kjøp.

Hvorfor ikke holde seg til 15000 kr du får mye for den prisklassen i dag. LGA 1151 oppsett (Skylake) har nydlig kommet.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Det lønner seg ofte ikke å bruke mer enn 15000, det vil alltid komme nytt og bedre. Det som er nytt er ikke dyrt fordi det er bra, men nettopp fordi det er nytt. Det er jo ikke dårlig, men førstegangsprisen er som regel overpriset. Vil også anbefale deg å søke på de diverse komponentene, prosessor og grafikkort spesielt på spesialiserte forum. Freak er et IT-forum, men IT er ikke det samme som gaming. Vi/de vil kunne hjelpe deg godt på vei, men jeg tror du vil få bedre hjelp på for eksempel anandtech og rogforum.
Men ja, vi kan ikke se handlelisten. Har du tastatur, mus, headset, harddisker fra før? Har du kabinett du kan bruke? Kabinett er du jo ikke NØDT til å ha heller.

off-topic:
Og Skylake var vel ikke kompatibelt med LGA1150? Kjipt å måtte kjøpe nytt hovedkort i samme slengen, er så fornøyd med mitt!
off-topic:
Og Skylake var vel ikke kompatibelt med LGA1150? Kjipt å måtte kjøpe nytt hovedkort i samme slengen, er så fornøyd med mitt!
Vis hele sitatet...
Tror det var en skylake cpu det var rykter skulle komme til LGA 1150 men det var ikke overklokkbar cpu, (K) versjon.

Så det tror jeg man kan glemme blir aktuelt.

Tror mange av oss kan hjelpe å gi gode råd, men ja skal man vite nøyaktig hvor god usb 3.1 kontroller yter i windows 7 som i min erfaring er ganske dårlig med z97 brikkesett på grunn av dårlig drivere. Ofte klarer nye usb 3 kontroller rundt 400 MB/S om man har rask nok SSD disk kontroller. Før var det maks 100-200 mb/s usb3 klarte gjennom hovedkort.

Eller vite hvor mye 1 gigabit nettverkkort klarer i praksis kan det varere noe om det er intel nettverkkort eller realtek.

Vil anbefale å kjøpe brukt i de fleste tillfeller er det lønnsomt selv om det kan være risikofult, bør man velge finn betalingsgaranti så man ikke kjøper katta i sekken. Men man har ingen garanti for tyvgods.
Sist endret av lmh1; 10. august 2015 kl. 00:14.
Beklager sent svar, her er delene jeg skal kjøpe. Desverre kan ikke komplett sette den sammen...

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...E-92AE7DFC590F
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Jeg hadde gått for en 980 Ti.
Sist endret av Attila; 13. august 2015 kl. 19:26.
Sitat av Attila Vis innlegg
Jeg hadde gått for en 980 Ti.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ville du dette? Veier de ekstra kronene opp for performance?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg ville ikke gjort dette, ifølge benchmarks og tester, så får man ca 10% mer fps, spesielt ved høyere oppløsninger(typ 4k) Og TI koster ca 2000,- ekstra.

Hvorfor så kraftig psu? Man kan kjøre 2 stk 980 på en kvalitets 750W psu, og enda ikke stresse psu så mye.
Dersom du kun skal game, ser jeg heller ikke vitsen med en i7, da kan du heller kan gå for i5-4690K, og spare en tusenlapp til samme ytelse.
Takk for svar Fleff. Ja, ettersom det jeg ahr lest litt rundt så veier ikke prisen på TI opp på performance.
Grunnen til jeg valgte den PSU var at prisen ikke var så mye høyere enn en 750w, og det viktigste... de får ikke inn 750w før 29 august, og det er da jeg drar til studielandet mitt og skal ha pcn ferdig bygget.

Er en tech-noob. valgte prosessoren fordi den hadde fått masse bra reviews og at den var veldig kraftig og vil forhåpentlig vis kjøre greit med VR-Headset, når det kommer
Sist endret av CelphCrowned; 13. august 2015 kl. 20:12.
Kjøp hele pcen brukt på finn. Da sparer du penger og slipper å bygge..
Dersom du skal handle i denne prisklassen, så bør du gå for LGA 2011-3. i7 5820k og ASUS x99-a med DDR4 minne er mye mer fremtidsrettet enn det du har valgt.
Skulle jeg kjøpt en drømmemaskin for gaming i dag, så hadde den lignet på noe slikt som dette. Jeg hadde personlig heller gått for et micro-ATX hovedkort og selvbygget kabinett, fordi interessen min for mitt neste bygg er å gjøre det så lite som mulig, uten å gjøre kompromisser for ytelse.

Her snakker vi det ypperste av siste hyl, med Intel sin splitter nye prosessor, uten at ytelsen egentlig er så mye bedre enn forrige generasjon. Så å gå ned en generasjon til 1150-socket og i5 4690k er egentlig det mest fornuftige. Med 980 Ti, og sine 6 GB ram, så er du ganske sikret for tunge 3D-oppgaver de neste årene, som høyt detaljerte teksturer og oppløsninger.

Her er forøvrig en mer fornuftig maskin, rundt 16k.

PS: Kabinettet du har valgt er ikke på lager før i september. Angående strømforsyning, kan du bestille den fra netonnet for 1150kr, med gratis frakt.
vil det være ett en stor fordel med DDR4 forran DDR3, når det kommer til gaming med vR-briller?