Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4022
Hei.

Noen som her som har kunnskap om hva som vil komme frem på en begrenset politiattest til en stilling som barnehageassistent? Jeg er tidligere dømt for vold mot offentlig tjenestemann(30 dager fengsel). Og har noen bøter for narkotikabruk. Er dette ting som kommer frem på en slik begrenset attest?
Det ble noen nye regler for dette i 2013 mener jeg. Narkotikadommen din vil vises på en slik attest. Jeg tror også den andre dommen din vil vises, uten at jeg kan si noe sikkert, men det betyr IKKE at løpet er kjørt. Styrer kan fremdeles gi deg jobben selvom du har disse dommene på deg. Det blir opp til barnehagen å avgjøre. Lykke til!
Sist endret av Kjøteren; 18. september 2017 kl. 15:39.
Trådstarter
Takk for det. Men er bot for narkotika det samme som en dom da?
Sitat av ezel Vis innlegg
Takk for det. Men er bot for narkotika det samme som en dom da?
Vis hele sitatet...
Aner ikke. Vet kun at narko vises på attesten, til og med begrenset etter nye regler for noen år siden. Vil jo tro at en dom også gjør det da, men det er bare noe jeg tror.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan kun vise til min egen erfaring. Har hatt en bot knyttet til trafikkloven (kjøring uten førerkort, men fikk ingen utsettelse og tok lappen som vanlig) og en bot for å ha røyket. Noen år senere måtte jeg ha en uttømmende politiattest til en jobb jeg søkte på og var bekymret for dette. Det viste seg at trafikkboten fortsatt står der etter mange år, mens den andre boten ikke er der. Samme har skjedd ved flere jobber.
Politiattesten for barnehage skal vise om personen er siktet, tiltalt, har vedtatt forelegg eller er dømt for sekualforbrytelser mot barn eller voksne. Den gir også informasjon om mishandling i nære relasjoner, vold, ran eller narkotikaforbrytelser. Vil tro at både voldsepisoden og narkotikabøtene dine kommer på den og at du kan få problemer med den jobben..
Sist endret av Susa; 18. september 2017 kl. 19:11.
Sitat av Susa Vis innlegg
at du kan få problemer med den jobben..
Vis hele sitatet...
Det kommer som sagt helt an på barnehagen/styreren. Kjenner en som har jobbet i barnehage som har endel saker på rullebladet, blant annet vold.