Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1354
tatt i samme lille landsby som "no photos"bildet. bildet er fra litt lenge inne i "byen". en liten åpen plass der de lagde maling til kente-klærne. grytene sto oppå motorblokkene som det ble fyrt bål under slik at barken, som malingen kom fra, smeltet.
barnet var ungen til ei som jobbet med å male barken opp i mindre biter like ved.

http://img254.imageshack.us/img254/879/guttighettoenlitewebic8.jpg
Som den andre tråden ble besvart: "Detv ar et stilig blide. Hadde glatt solgt det til en avis, kan se for meg mange overskifter til denne bilde. Typisk Magasinet bildet Bra kvalitet og et bilde med mye følelser og intrykk!"

Tror nok du kunne bygget på det andre bildet med dette, sjukt bra bilder du bør absolutt vurdere å selge dem.
Åjada, nok et bilde som imponerer. Fremdeles svært god s/h-konvertering. Hva er hemmligheten? Bedre komposisjon enn det forrige. Eneste priket er en noe for drastisk helling av horisont og at jeg savker kidden nærmere sentrum.

Igjen, svært godt!
Om jeg kan få komme med litt kritikk, ser komposisjonen veldig lite genuin ut. Kanskje noe Røde Kors ville gitt deg penger for (hint hint), men jeg kjøper den ikke i det hele tatt. Det minner mest om noe som er produsert for å si hvor dritt han hadde det i de farlige (daglige) omgivelsene sine. Jeg hører bare "gi penger".

Dette er ikke tenkisk kritikk, du har vært veldig flink med akkurat det. Kanskje ikke så heldig med posituren til barnet som nesten ikke viser ansiktet sitt.

Uttrykket er veldig skittent, og jeg er villig til å satse penger på at diskusjonen kommer inn på det samme som den forrige posten - hvorvidt barna i afrika har det dårligere enn i vestlige land.
Synes det var litt for skeivt. Ellers veldig bra.
lefsegokk, jeg fremmer at alle skal ha sine egne meninger. Men her vil jeg påpeke noen elementer som gjør bildet bedre enn hva du viser til:

Jeg mener at fotografen har tatt et nytt perspektiv. Han viser til en virksomhet som holder byen i livet. Dette forteller mye mer enn hva "skitten gråtende pike" gjør, et bilde vi har sett alt for mange ganger og ikke lenger appelerer til folk. Jeg ser hva du mener med "gi penger", men jeg får ikke denne følelsen i det hele tatt. Derimot en stemning som tiliser levedyktighetog selvstendighet. Ungen fungerer supert: Her, helt alene reiser seg fra bakken.

Men en ting er vi enig. Et bilde vil alltid være produsert. Dvs man har plukket en liten bit ut av helheten for å fortelle ei kompleks historie. Ja, det er manipulering, ja den er suspekt på lik linje med mange andre fotografier. Men det er dessverre slik det funker.

Om "barn i afrika" har det bedre enn oss? Det får vi ta i en annen diskusjon
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Veldig kult bilde, men synes den hellinga ble litt vel drøy. Men hvis du har anledning så vil jeg gjerne se det med en svart ramme rundt.
Sitat av nikita
Synes det var litt for skeivt. Ellers veldig bra.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Synes bildet var litt for skjevt, men ellers har jeg ingenting å klage på. Bra bilde.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Vet ikke om det var gjennomtenkt, men jeg liker best det at gutten blir en del av tønnene. Som i at den stakkars gutten ikke er mer verdt enn tønnene han sitter sammen med.
Du kommer godt fram med poenget ditt, Chubby. Det er nok gode muligheter for at jeg stort sett vinklet innlegget litt vel negativt, men det skulle være ment som konstruktiv kritikk. Tenkte vel kanskje at alle de andre kunne ta det positive, siden det i grunn er et godt bilde.

tnt, du sier noe der. Den er jeg veldig med på, men jeg så det ikke før du sa det.
takk for bra kritikk og fine kommentarer. skulle gjerne hatt litt mindre tilt på bildet, men da må jeg croppe så mye at det ødelegger hele bildet.

kom gjerne med flere meninger.
Sitat av zaXu
Helt enig. Synes bildet var litt for skjevt, men ellers har jeg ingenting å klage på. Bra bilde.
Vis hele sitatet...
Leste et sted at det visst nok var "moderne" å ta bilde skjevt. Men jeg kan vel si meg enig at det skulle vært rettere, i allefall på dette bildet. Ellers kan skjeve bilder bli tøffe. Men Da må du være heldig. Men ellers var det et fint bilde, og kanskje det ligger litt propaganda i det? :P Slik som lefsegokk sa.

Edit: hva slagst kamera bruker du?
Sist endret av bendiks; 1. mai 2007 kl. 15:16.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Nå har jeg ikke lest igjennom alt her, men min første tanke er at dersom den ungen hadde vært nærmere deg og sett rett i kameraet, så hadde du hatt en vinner... Bildet gir meg ikke stort ellers, skjevheten gjør ikke stort og s/v gjør bildet mer dramatisk... Keep it up!
tror jeg har sett det stedet der.. her om dagen s jeg faktisk noen svarte dealere i byen som spilte terninger på bakken da i skippergata. det var morsomt det...
Hvis ikke poenget var som tnt sa så skulle jeg gjerne sett at ungen så andre veien. Det blir litt lite luft i ungens fartsretning. Ellers var det et veldig bra bilde. Horrisonten har vel allerede blitt påpekt uten at jeg syntes det drar bildet radikalt ned.
Jeg blir trist av å se slikt.