Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3087
Omg, så når folk bruker feks, psykose som et argument mot cannabis så er det ikke annet enn at det er en risk for at man kan "bæde"? Isåfall erjo faen hele argumentet bare bullshit? Bæding erjo relativt, om ikke totalt ufarlig?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Cryo: jepp, you got it!

Og om noen har sagt at de har gått inn i en psykose pga. bruk av cannabis, uten innblandelse av andre rusmidler bør du bare *LE* høyt av dem..
Det er umulig..

Hvordan rusen blir oppfattet av menneske kroppen og sinnet er helt inviduelt, men at noen har gått i psykose av hasj -nekter- jeg å tro på..

Det er "vanlig" at folk går inn en slags amfetamin psykose etter mange dagers bruk og lite eller ingen søvn. Blander man da amfetamin med Benzodiazepiner og/eller alkohol. opplever mange å gå inn i en slags psykose. Har selv opplevd dette etter å gått våken i 8 dager.
Er ikke noe artig...
cryo's Avatar
Trådstarter
Herregud da, media framstiller det jo også sånn? Noen som så artikkelen om Even Ganja i dagbladet? Statistikken de hadde med var ca 99% bullshit, enten bullshit eller fakta vrengt og vridd på.

Faen det irriterer meg når media SKAL på død og liv dra cannabis ned i søla, uten engang å vite hvorfor.
Det som hindrer eks. shrooms i å bli et akseptert rusmiddel er vel helst at det faktisk krever noe av brukeren. Du kan ikke bruke det på samme måte som for eksempel alkohol.
Om en person som ikke har peiling på virkningene av halucinogene stoffer spiser en god dose sopp så er nok sjansen stor for at det går rimelig til helvete.
cryo's Avatar
Trådstarter
Men man dør ikke? Og man får ikke varige mên? Verfall ikke av cannabis?
problemet er at de psukoaktive stoffene forsterker alt som måtte være der, derfor er det ikke like bra for alle! Jeg vet om flere eksempler hvor folk jeg kjenner ikke burde bruke canabis, fordi de rett og slett blir ubehagelige mennesker av det.

Og en psykose kan gi deg ganske varige skader, forskjellen ved å "bæde" og en psykose er at den [psykosen] er langt mer vedvarende, og kan utløse latent schizofreni (negative schizofrene symptomer vil jeg tro er det mest vanlige). Dette er som sagt noe folk flest aldri behøver å tenke på eller bekymre seg over; de fleste har nok selv-tilitt og innsikt, men den lille promillen (eller hva det er) er der!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
cryo: Nei, du har missforstått, en psykose er langt ifra bare en dårlig opplevelse under rusen, de varer ofte svært lenge og personen er svært svekket under opplevelsen.

Jeg har selv en kompis som ble psykotisk etter å ha røykt hasj. Riktignok var dette dager etter en kraftig sopptripp, og han mente selv det var soppen som hadde gravd opp i ting, selv om hasjen jo utløste psykosen.

Ups, så ikke username:s innlegg.
Sist endret av Tias; 12. juli 2006 kl. 20:31.
En ting jeg har lurt på angående psykoser trigget av psykedeliske og sopp er: kommer det faresignaler om at man er på vei inn i en psykose eller inntreffer det som lyn fra klar himmel? Ser liksom for meg at man merker at ting ikke er som de skal før man blir gal.

Sitat av webhiker
en kompis av meg har fått ødelagt livet av hasj. så til dere unge, hold dere unna! han tok kun et trekk!
Vis hele sitatet...
Håper det der var en dårlig spøk eller så er du mindre opplyst enn foreldrene mine.
Sisister: Tror heller du er dårlig opplyst. Har en kompis som var kjempegira på å teste fyrings... Vi røyka go tjall et par ganger sammen og han var kjempefornøyd. 3. gangen hadde jeg noe knallgod pot. Han bæda helt. Har ikke sett / hørt om noen som har bæda så ille på noe slags hallusinogen. Vi måtte bare dra han med på legevakta... Han tilbrakte resten av kvelden der og har aldri rørt noe slags rusmiddel siden. Vi snakker 1996 her.

Selv om du takler det så trenger det ikke gjelde alle. Poenget her er at alle har forskjellige grenser når det gjelder det meste.
Sitat av neurotor
Sisister: Tror heller du er dårlig opplyst. Har en kompis som var kjempegira på å teste fyrings... Vi røyka go tjall et par ganger sammen og han var kjempefornøyd. 3. gangen hadde jeg noe knallgod pot. Han bæda helt. Har ikke sett / hørt om noen som har bæda så ille på noe slags hallusinogen. Vi måtte bare dra han med på legevakta... Han tilbrakte resten av kvelden der og har aldri rørt noe slags rusmiddel siden. Vi snakker 1996 her.

Selv om du takler det så trenger det ikke gjelde alle. Poenget her er at alle har forskjellige grenser når det gjelder det meste.
Vis hele sitatet...
Skjønner du hva han i det hele tatt mener. At din venn ikke rører cannabis igjen er ganske forskjellig fra å ødelegge livet sitt.
Sitat av speq
Og om noen har sagt at de har gått inn i en psykose pga. bruk av cannabis, uten innblandelse av andre rusmidler bør du bare *LE* høyt av dem..
Det er umulig..

Hvordan rusen blir oppfattet av menneske kroppen og sinnet er helt inviduelt, men at noen har gått i psykose av hasj -nekter- jeg å tro på..
Vis hele sitatet...
slutt å tro du vet alt.. jeg har selv fått psykoser etter 4år med hasjbruk.. en dag sa kroppen bare at det var nok.. har ikke vært normal siden den dagen
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av btz
slutt å tro du vet alt..
Vis hele sitatet...
Hehe, du må ha misforstått her 'Mister'..
Jeg har -aldri- på noen måte påstått eller hevdet at jeg vet alt..

Sitat av btz
jeg har selv fått psykoser etter 4år med hasjbruk.. en dag sa kroppen bare at det var nok.. har ikke vært normal siden den dagen
Vis hele sitatet...
Synd for deg, og du er desverre langt i fra den eneste som har slike opplevelser med hasj.
Brukte du aldri noen andre rusmidler enn hasj i den 4 års perioden?
Uansett, jeg vet selv på hvordan hasj kan tære på hjernebarken. Har selv røykt i 8-9 år, og har måtte ta pauser med bruk av hasj/marijunana fordi det gjorde meg mer vondt enn godt.

Kanskje jeg kunne utrykket meg klarer i forgje post, men jeg mener at ingen kan gå inn i en psykose ved bruk av cannabis som f.eks ved bruk 1. gang i måneden..
Rusen vil uansett være kortvarig og hvis man føler ubehag vil den mest intense rusen gi seg innen èn time alikevel.
Du snakker om hasjbruk i 4 år og jeg antar at du da en eller annen gang av den perioden røykte hyppig sammenhengende.. Det er jo da litt anderledes, uten at jeg vet noe som helst om dine røyke vaner, selfølgelig..
Poenget er i hvertfall at psykose fra hasj er ikke noe man kan få ved -bruk- av hasj. Nå snakker jeg om -bruk- ikke misbruk og -psykose- ikke paranoia.

Menneskets rusoppfattning vil alltid være inviduell, noe fasit svar finnes ikke.
Jeg er samboer med en som tidligere røykte hasj, men sluttet pga. kroppen rett og slett ikke tålte det.
Hun gikk inn i dype deprisjoner og følte at hun hadde 10kg på hver skulder. Jeg rådet henne til å slutte å røyke og etter 3 uker merket hun og jeg stor forandring.
Å røyke hasj eller å ruse seg hver dag er ikke bra for noen, men at hun ble paranoid når hun røykte og at hun måtte legge seg ned, helst i en seng i ett rom med døren igjen, og ikke var tilsnakkenes på noen timer - har ingenting med en psykose å gjøre..
Dette er min mening, jeg er verken ekspert eller lege/psykriater/psykolog.

Som sagt, jeg vet hva hasj gjør med kroppen,ut i fra mine egne og kompiser sine erfaringer.
Jeg har både gode og negative erfaringer - men psykose har -jeg- kun opplevd på amfetamin blandet med hasj og Benzo'er over flere dager.
Jeg har hatt "badtrips" på syre og sopp, noen har vært så heavy at jeg den ene gangen var jeg 2.sek fra å ringe til ambulanse, men jeg har aldri fått(gått i en) psykose av LSD eller sopp. Kun "badtrip" og skikkelig dårlig følelse i kroppen (angst), før det etter 8-9 timer har dabbet av og blitt "normalt" igjen..
Å bruke hodet da og tenke at -DET GÅR OVER- er da en god løsning for meg..
Sist endret av spQ; 13. juli 2006 kl. 10:26.
Sitat av speq
Brukte du aldri noen andre rusmidler enn hasj i den 4 års perioden?
Vis hele sitatet...
har aldri brukt noen andre stoffer enn hasj/pot..


forklarte vel kanskje litt dårlig.. de første åra røyka jeg litt å å da.. noen ganger vær dag i flere uker, så kunne jeg ha pauser på uker.. røyke kun i helgene i noen måneder, for å så slutte helt igjen i ett halvår.. det siste halvåret jeg røyka var det vær dag.. hele tiden.. jeg var ALLTID ruset på hasj.. fikk kraftige depresjoner som jeg kun "fikk vekk" ved å røyke mer. var jeg "edru" hadde jeg depresjoner.

etter ett halvår bynte jeg å få panikk angst når jeg røyket.. tenkte det bare var en liten "badtrip" (selv om det kanskje ikke heter d med hasj).. røyket videre.. fortsatt litt angst men trodde det skulle gå over.. det ble bare flere og flere panikk angst anfall.. og en dag/natt ble det så gale at jeg følte jeg måtte slutte helt med hasj.. dagen etter på vei til legen (for å finne ut hva som feilet meg) gikk jeg inn i en _liten_ psykose .. da jeg fikk for meg at jeg var ett gjennferd og shit (høres kanskje "artig" ut . men det var mad føkka!

har gått på antipsykotikum (zyprexa 10mg) i ett år nå.. kan ikke huske hvordan det er å føle seg normal lenger.. går hele tiden rundt å vet at noe er gale med meg.. kroppen føles ikke ut slik den burde.. angst sliter jeg med vær dag.. depresjonene er vekke tho.. men kan komme avogtil.. har vrangforestillinger/tvangstanker.. må hele tiden sjekke tunga mi når jeg spiser, i frykt for at jeg skal ha svelget/spist den opp.. må mye av tiden kontrolere pustingen min i frykt for at jeg skal slutte å puste om jeg ikke gjør det.

hadde jeg vist at dette kunne skje ved hasj bruk, hadde jeg aldri rørt stoffet..




edit: det skal også sies at jeg etter ett halvår på antipsykotikum prøvde å røyke hasj igjen. flippet totalt med en gang. så det er ikke noe som har gått over
Sist endret av mistenkt; 13. juli 2006 kl. 02:31.
Sitat av speq
Cryo: jepp, you got it!

Og om noen har sagt at de har gått inn i en psykose pga. bruk av cannabis, uten innblandelse av andre rusmidler bør du bare *LE* høyt av dem..
Det er umulig..
Vis hele sitatet...
Da får jeg nesten le litt av deg siden jeg kjenner flere personer, deriblant min eks, som har opplevd nettopp dette, uten bruk av noe annet enn cannabis.

Men det er én sak. En annen sak er at de som opplever dette nok har det liggende latent fra før, altså trigges tilstanden av cannabis, den forårsakes ikke.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av speq
Og om noen har sagt at de har gått inn i en psykose pga. bruk av cannabis, uten innblandelse av andre rusmidler bør du bare *LE* høyt av dem..
Det er umulig..
Vis hele sitatet...
Jeg får gå og si til min lillesøster at det siste året hennes har vært umulig og at hun skal skjerpe seg. Kanskje jeg skal le høyt av henne også.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
mxyzptlk: Da må jeg le av deg igjen, hvis du ser en side tilbake har jeg allerede forklart litt nærmere hva jeg mente.. MEN:

Bare for å gjenta meg selv:
Ja, folk kan blir paranoid av å røyke hasj, folk kan få psykiske lidelser -MEN- man går ikke inn i en psykose av å røyke hasj.
Og da snakker jeg ikke om hyppig bruk, men -bruk- av cannabis. F.eks :
Fest røykere, helge røykere, "måneds røykere". Ikke folk som ruser seg hver(annenhver)dag på hasj.

Du er ikke den eneste som kjenner folk som ikke tåler cannabis. Det er nok av folk som ikke tåler det. Men nå er det snakk om -psykose- ikke at man får noia eller at man blir uvell..

Som nevnt tidligere har jeg en samboer som ikke tåler hasj, og hvis hun røykte ble hun sinnsykt deprimert og fikk angst. Dette var forbigående bivirkninger og klarnet alltid til etter 1-2 timer..
Det var mens "rushet" pågikk at rusen ble for "sterk" for henne.. Hun klarte ikke sortere tankene, slik at kun de negative tankene kom frem...
Da hun sluttet merket hun stor forskjell etter 3 uker, der livet ble med ett lysere og humøret var på topp igjen..
Uansett, jeg vil ikke kalle det en psykose..



Sitat av nso
Jeg får gå og si til min lillesøster at det siste året hennes har vært umulig og at hun skal skjerpe seg. Kanskje jeg skal le høyt av henne også.
Vis hele sitatet...
Kanskje du får gjøre det? Om du føler at det ville hjulpet å le av din lillesøster, så må du jo være den eneste personen til å avgjøre det. heh..

Dette blir kanskje litt offtopic ettersom diskusjonen ser ut som om den omhandler èn utalelse jeg kom med:

Men,
Jeg synest det er merkelig det som oftest er jenter som opplever rusen på cannabis negativt.
90% av de jeg kjenner som ikke liker cannabis er jenter..

At personer utvikler en deprisjon og/eller angst pga. bruk av hasj er ikke unaturlig. Men dette er da som oftest noe som skjer i ettertid av rus-bruken. Ved langvarig bruk av hasj eller andre rusmidler kan dette også forekomme under selve rusen, eller etter at virkningen er borte.
Hasjen er uansett aldri alene om å skape disse psykiske lidelsene, men at den er med å trigge dem har jeg selv et levende bevis på at den gjør..
Sist endret av spQ; 13. juli 2006 kl. 17:59.
Nå synes jeg speq fikk høre det fra alle kanter her. Riktig nok utrykket hans seg litt selvsikkert, og kanskje en smule uklart, men jeg er enig i mye av det han sier.

Tragiske enkleltilfeller vil man alltid kunne grave frem, og jeg synes selvfølgelig det er et forkastelig forslag å le av f. eks. nso sin lillesøster, eller andre med psykiske problemer. Imidlertid tror jeg at cannabis får skylden for mer psykiske problemer enn egentlig fortjent. Om cannabis kan skape/utløse psykoser er jo en omdiskutert sak. En enkel leveregel er jo allikevel å kaste seg ut i et overdrevet røykemaraton, men heller kose seg med litt pot eller hasj i ny og ne, for å være på den sikre siden. Jeg tror også at alkohol har en større rolle i ungdom/psykiske problemer-problematikken, enn det som vanligvis fremstilles i media og av fagpersoner i dag.
Sitat av speq
mxyzptlk: Da må jeg le av deg igjen, hvis du ser en side tilbake har jeg allerede forklart litt nærmere hva jeg mente.. MEN:

Bare for å gjenta meg selv:
Ja, folk kan blir paranoid av å røyke hasj, folk kan få psykiske lidelser -MEN- man går ikke inn i en psykose av å røyke hasj.
Og da snakker jeg ikke om hyppig bruk, men -bruk- av cannabis. F.eks :
Fest røykere, helge røykere, "måneds røykere". Ikke folk som ruser seg hver(annenhver)dag på hasj.

Du er ikke den eneste som kjenner folk som ikke tåler cannabis. Det er nok av folk som ikke tåler det. Men nå er det snakk om -psykose- ikke at man får noia eller at man blir uvell..

Som nevnt tidligere har jeg en samboer som ikke tåler hasj, og hvis hun røykte ble hun sinnsykt deprimert og fikk angst. Dette var forbigående bivirkninger og klarnet alltid til etter 1-2 timer..
Det var mens "rushet" pågikk at rusen ble for "sterk" for henne.. Hun klarte ikke sortere tankene, slik at kun de negative tankene kom frem...
Da hun sluttet merket hun stor forskjell etter 3 uker, der livet ble med ett lysere og humøret var på topp igjen..
Uansett, jeg vil ikke kalle det en psykose..
Vis hele sitatet...
Hvis du trodde maten og drikken du fikk var gift, og så flyvende grimaseskjærende hoder og døde slektninger rundt om i rommet du befant deg i, 24/7, i tre måneder, uten å skjønne at de ikke var ekte, selv om du satt på lukka avdeling og hadde gjevnlig kontakt med psykiatere som prøvde å fortelle deg at det du opplevde ikke var virkelig, ville du kalt dét en psykose? Det var nemlig det som skjedde med eksen min etter en uke på Roskilde med tilgang på god pot. Hun ble også diagnostisert psykotisk.

Men jeg henviser igjen til min tidligere påstand om at hasj ikke direkte fører til psykoser, den bare trigger dem, hvis alt ligger til rette.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av mxyzptlk
Hvis du trodde maten og drikken du fikk var gift, og så flyvende grimaseskjærende hoder og døde slektninger rundt om i rommet du befant deg i, 24/7, i tre måneder, uten å skjønne at de ikke var ekte, selv om du satt på lukka avdeling og hadde gjevnlig kontakt med psykiatere som prøvde å fortelle deg at det du opplevde ikke var virkelig, ville du kalt dét en psykose? Det var nemlig det som skjedde med eksen min etter en uke på Roskilde med tilgang på god pot. Hun ble også diagnostisert psykotisk.

Men jeg henviser igjen til min tidligere påstand om at hasj ikke direkte fører til psykoser, den bare trigger dem, hvis alt ligger til rette.
Vis hele sitatet...
Det høres jo helt forferdelig ut, får håpe hun ikke har det slik forsatt?
Jeg har aldri noensinne hørt om noe lignende historier ved bruk av cannabis.
No offence, men du forteller at dette skjedde etter en uke på roskilde der dere slik jeg forstår det røykte mye bra greier. Kombinerte hun det aldri f.eks alkohol med hasj/pot?
Roskilde er jo en svær festival som garantert kan slite ut en person både fysisk og psykisk, streit/nøktern eller ei.. Alkohol og Cannabis kombinert i èn uke i strekk (om det var det som var tilfelle) kan sikkert få en "dreven hasjrøyker" til å "bikke under".
Jeg mener ikke å bagatelisere det du forteller mxyzptlk, og jeg har heller ingen mistro til det du sier.

Men:
Det virker på meg som om dere ikke har lest igjenom hele tråden. Og om den i så fall er blitt lest, har dere misforstått min "teite utalelse" som jeg nå har prøvd å forklare dere hva jeg mente med den.. At jeg må forklare det 3 ganger synest jeg bør være unødvendig, men siden det ser ut som om dere vil misforstå skal jeg prøve å forklare det så detaljert som mulig.
Til dere som ble støtt av min post må jeg bare beklage, det var ikke det som var poenget.

Sitat av Meg selv
Og om noen har sagt at de har gått inn i en psykose pga. bruk av cannabis, uten innblandelse av andre rusmidler bør du bare *LE* høyt av dem..
Det er umulig..
Vis hele sitatet...
Dette var et svar til cryo, der vi i utgangspunktet diskuterte sopp og evt. psykoser ved bruk av det. Cannabis ble nevnt i diskusjonen der jeg da trodde at hans oppfattning var at å "bæde" på hasj var det samme som "bæding" på sopp.
Jeg postet et svar i tro om at en eller annen hadde fortalt cryo at han/hun hadde "bæda" på hasj, som at den personen hadde "bædet" som på LSD eller sopp.

Sitat av felix_poker
enkleltilfeller vil man alltid kunne grave frem, og jeg synes selvfølgelig det er et forkastelig forslag å le av f. eks. nso sin lillesøster, eller andre med psykiske problemer
Vis hele sitatet...
Det er ingen andre enn nso som har foreslått å le av lillesøsteren sin. Der jeg svarte han med å stille han ett spørsmål..
Å le av folk med psykiske lidelser var ikke det jeg mente, og sånn sett ville det for meg vært å kaste stein i fra glasshus..

Om dere oppfatter at jeg sitter å beskytter hasj i denne tråden tar dere også helt feil.

Jeg har heletiden vært klar på at dette er mine meninger og jeg har også hele tiden fortalt ut i fra mine erfaringer. Jeg har heller ikke påstått at jeg er noe ekspert, lege, psykriater eller psykolog.

Om det fremdeles er noen som vil kverulere på det jeg sa eller noen som enda ikke har forstått hva jeg mente, så er det bare poste det.
Jeg kan sikkert klare å få det enda mer detaljert..

Dette blir kanskje litt off topic nå men:

"Hippiesopp skaper lykke"
Sist endret av spQ; 14. juli 2006 kl. 01:56.
Sitat av speq
Det er ingen andre enn nso som har foreslått å le av lillesøsteren sin.
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke sagt at det var du som foreslo det. Jeg synes det var et teit forslag, selv om det var nso selv som foreslo det, og selv om jeg skjønte at det ikke var bokstavelig ment.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av felix_poker
Jeg har heller ikke sagt at det var du som foreslo det. Jeg synes det var et teit forslag, selv om det var nso selv som foreslo det, og selv om jeg skjønte at det ikke var bokstavelig ment.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte forsåvidt at det ikke var til meg.. Men det kan jo virke som enkelt personer ikke tar seg tid til å lese igjenom tidligere poster før dem svarer, og da ville jeg bare poengtere at å le av lillesøsteren til nso ikke var mitt forslag.

At nso i det heletatt postet det når diskusjonen allerede var så off-topic, viser jo bare at han ikke har satt seg inn i reglene han selv har laget.
Regel nr. 7 nso....
Om du mener at du "bidro" til noe i tråden "hippie sopp skaper lykke", er vi i så fall ganske uenige..

Felix: Jeg skjønte også at det ikke var bokstavelig ment, derfor ble det bare for teit.
Sitat av speq
Og om noen har sagt at de har gått inn i en psykose pga. bruk av cannabis, uten innblandelse av andre rusmidler bør du bare *LE* høyt av dem..
Det er umulig..
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg tid til å lese ferdig tråden med det første, men jeg VET at man kan få psykose av KUN hasj..! Det må jo selvfølgelig mer til enn KUN hasj, omgivelsene spiller alltid hovedfaktor, men dette sier jo seg selv.
Har sett det med egne øyne på 3 forskjellige jenter fordelt over 5 forskjellige hendelser eller mer..
Allle dette har vært jenter jeg har vært mer/mindre involvert i, heller mer, så nok til å si at jeg VET det ikke var noe annet i bilde, og dem hadde vært nyktre noen ganger..
Hasj er ett mer kraftig psykedelic enn vi har for vane å tro, hvis noen driver å vipper litt på kanten så kan hasj fort dytte deg over lix..
Jeg vil likevel kalle hasj rimelig trygt..

K, fikk lest litt mer og sett at det (heldigvis) ikke bare var jeg som reagerte på det speq sa, men når du nå mener "bæde" isteden så vil jeg si at det har jo jo HVERTFALL sett eksempler av! det skjer jo med folk hele tiden jo! sjelden dem sier det der og da, men man merker det gjerne og/eller får høre det i ettertid.. som f.eks tro at folk sitter å snakker om DEG, ler av DEG ser på DEG osv, selv om dere egentlig bare ser en film... kun ett eksempel da..
Sist endret av Juno; 14. juli 2006 kl. 13:01.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Joa, heh.
Dette blir bare håpløst.. Du har heller ikke forstått hva jeg skrev...

Sitat av juno
men når du nå mener "bæde" isteden så vil jeg si at det har jo jo HVERTFALL sett eksempler av! det skjer jo med folk hele tiden jo!
Vis hele sitatet...
Jeg gidder ikke forklare engang:
Sitat av speq
Cannabis ble nevnt i diskusjonen der jeg da trodde at hans oppfattning var at å "bæde" på hasj var det samme som "bæding" på sopp.
Jeg postet et svar i tro om at en eller annen hadde fortalt cryo at han/hun hadde "bæda" på hasj, som at den personen hadde "bædet" som på LSD eller sopp.
Vis hele sitatet...
Om det ikke holder, kan du aldri ha sett en person bæde på sopp..
Når du sammenligner paranoia eller "bæding" ved bruk av hasj med "bæding" ved bruk av LSD eller sopp, kan det virke som om du ikke vet hva du snakker om..
For meg er det 2 vidt forskjellige ting, og å sammenligne det blir for meg helt feil..

Jeg har "bædet" eller blitt "over skeiv" (som det blir kallt for her jeg er i fra) på hasj tidligere, det var i begynnelsen da jeg begynte å røykte.
Jeg har også hatt "badtrips" på LSD og på sopp noe som ikke er i -nærheten- av "hasj bædings".
Kan ikke fatte at noen i det hele tatt kan trekke sammenligninger..
Men som jeg har sagt tidligere - Mennesket rusoppfattelse er -helt- inviduel.

Sitat av juno
som f.eks tro at folk sitter å snakker om DEG, ler av DEG ser på DEG osv, selv om dere egentlig bare ser en film... kun ett eksempel da..
Vis hele sitatet...
For meg høres det ut som en klassisk speed psykose (men jeg er ikke lege), men jeg vet at det også kan skje ved bruk av hasj ja..
Men som du sier, du vil alikevel kalle hasj rimelig trygt.

Det har ikke jeg påstått, det er det du som gjør eller 'kaller'.

Hasj er et rusimiddel som ikke passer for alle. Hasj er i tillegg ulovlig så det er heller ikke ment for alle.
Det er også helt opptil hvert enkelt individ å avgjøre om man vil røyke eller ikke.
Alkohol passer heller ikke for alle..

Uansett, har dere problemer med å akseptere _min_ mening? Hva er problemet? Å forklare hva jeg mente med den
Sitat av speq
Og om noen har sagt at de har gått inn i en psykose pga. bruk av cannabis, uten innblandelse av andre rusmidler bør du bare *LE* høyt av dem..
Det er umulig..
Vis hele sitatet...
posten her _igjen_ bør være helt unødvendig. Og jeg har sagt at det var ett brått og hurtig svar, som nå er blitt tatt ut av en sammenheng, der det kan virke som om få tall her forstår. Jeg har også beklaget utsagnet om det skulle såre noen, og jeg mener nå det begynner å bli en smule oppbrukt.

Når jeg svarte : "psykose pga. hasj bruk" mente jeg langvarig psykose - en psykose med sinnslidelser som man evt. må medisineres for resten av livet.
Jeg så også for meg at noen hadde kommet å fortalt til cryo at en hadde "bædet" på hasj som på sopp.

Fra nå av kommer jeg bare til å svare med quote's. Det som burde være sagt i denne saken er forlengst sagt nå.
Om noen ønsker å misforstå ytterligere så , versågod!
cryo's Avatar
Trådstarter
Med "bæding" mente jeg ikke annet enn at jeg ikke var sikker på om feks avisene mener at "psykose av hasj" er det samme som det å "bæde" på hasj, isåfall er det jo vridd på.
Sitat av speq
Det høres jo helt forferdelig ut, får håpe hun ikke har det slik forsatt?
Jeg har aldri noensinne hørt om noe lignende historier ved bruk av cannabis.
<snip-snip-snip>
Vis hele sitatet...
Jau, skjønner hva du mener og gidder ikke kverne dette noe mer, det ble uansett veldig off-topic. Men jeg tror vi, til tross for litt misforståelser, er på samme side her. Jeg bare reagerte veldig på den skråsikre tonen din når jeg satt der og visste noe annet, som du sikkert forstår.

Både hasj, alkohol, trafikkulykker og små overraskelser kan trigge psykoser...

Da kan man gå tilbake til soppdiskusjonen..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg flyttet dette ut fra "Hippiesopp skaper lykke"-tråden, ikke vits å trashe tråden helt fordi dere absolutt skal krangle om irellevante temaer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
alle dere som tror dere får sånn psykose av hasj, så bare slutt å tenk "jeg er gal" hvis man tenker at man er gal så blir man det... man tror det selv uten at man er det, eller var det liksom... psykisk gal... " "
å hvis du føler du blir gal så slutt å bruk ting som gjør at du føler deg gal... lev litt "normalt"

mitt beste råd: slutt å tenk, å vær deg selv
▼ ... noen uker senere ... ▼
det kommer jo helt ann på hva slags person du er fra før av da...