Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3194
Hei, tenkte jeg skulle skrive en kjapp rapport om mitt første møte med amfetamin og åssen jeg opplevde det

treats: 1g amf 3g god brunt og en flaske god rødvin
sted: leiligheten til en vennine
deltakere: meg og en vennine
været: overskyet

Meg og "a" hadde lenge planlagt og ta knips, men det var rett og slett umulig og få tak i tønsberg, så etter og ha prøvd ett par dager så bestemte vi oss for og ta amf i stedet, hun har tatt det en del ganger før, mens jeg er helt fresh i den verdnen.

jeg hadde brunt liggende og makka fikk vi skaffa tidligere på dagen, siden hun så absolutt skulle stå og digge til "devin the dude" og andre b-artister på slottsfjellet så møttes vi ikke i leiligheten før nærmere halv ett.

jeg tok meg ett bongtrekk men fikk fort beskjed om at jeg ikke burde røyke hvis jeg skulle ta makka, og det var greit nok så bongen fikk hvile videre i den nokså overpopulerte kjøkkenskuffen. og før jeg viste ordet av det lå ett akvarielokk av typen glass og en liten pose med noe hvitt pulver på bordet

Hun lina opp det hun kalte "vanlige linere" mens jeg satt og digga til Sphongle - Never ever land. Tok den første ganske så kjappt når var klar, kjente litt lett sviing i nesa og en vond men ikke veldig ubehagelig smak når jeg svelget. ikke lenge etter gjentok vi prosedyren bare i andre nesehullet.

så vi satt der og prata og hu hadde allerede speeda litt på festivalen så hun var mer i pratehumør enn meg, men jeg merka det begynte og skje no, musikken ble fetere, følte at jeg hadde full kontroll på kroppen. men jeg fikk liksom ikke skikkelig rus, sånn satt vi en times tid før jeg vi dro 2 nye linere hver. følelsen forsterket seg, men jeg følte meg ikke veldig rusa og ble rett og slett litt skuffa.

rundt kl halv 6 bestemte vi oss for og gå til en bensinstasjon som ligger en 10min gange unna leiligheten hennes, og gud det var deilig og gå, beina gikk av seg selv, var like anstrengende som og stå i en rulletrapp. etter ca 47sekunder gåing var vi framme (hvertfall sånn det føltes ), tenkte egentlig jeg skulle ha mat, men var ikke sulten i det hele tatt, så ble til at vi slo av en prat med han som stod bak disken (god kompis) og avtalte at han skulle komme og få ett parr trekk etter han gikk av jobb.

turen hjem gikk enda fortere, vel inne og godt planta i sofaen med dyne og det hele finner jeg ut at jeg vil bli skikkelig fucka og det er det lureste jeg noen gang har gjort, jeg fyrte bongen en 5-6 ganger (godt innrøyka) drakk vinen og ikke lenge etter fikk jeg en følelse i kroppen som er det deiligeste jeg noen gang har hatt. var som vær eneste lille celle i kroppen danset etter musikken. den følelsen ble jeg skikkelig forelska i.

Jeg hadde det helt perfekt, jeg klarte og snakke om ting jeg ellers aldri snakker om, og det var utrolig og godt og få det ut. følte meg skikkelig skikkelig bra etterpå.

"Pink floyd - Wish you were here" starter uventet (skulle ikke vært på playlista) mens vi sitter og prater om ett eller annet trivelig og jeg knekker sammen i tårer. den sangen ble spilt i begravelsen til faren min som døde for litt over en måned siden, jeg har vært rusa stort sett hele tiden siden det skjedde (derfor jeg også har den litt "samma faen" holdninga til dop om dagen). Men poenget med det hele var at det var så utrolig godt og få ut noen liter med saltvann fra øyekroken, jeg har på en måte fortrengt det, eller rusa meg så mye at det ikke har gått opp for meg.

"A" lurer på om jeg begynner og få skikkelig nedtur men jeg får fort sagt ifra at jeg er så utrolig glad, selvom det kanskje ikke ser sånn ut i og med jeg har gitt ut nok saltvann til og holde fisken nemo med familie i livet i hvertfall ett par år.

vi prater litt til og legger oss for og sove med ett stort smil om munnen.



Dette er faktisk den beste natten i mitt liv, den følelsen jeg fikk utpå morran var helt ubeskrivelig deilig.

må få sagt at jeg vet hvor farlig dette stoffet er, men for og quote the killers "IT HELPS TO TAKE AWAY THE PAIN".

den ble fryktelig lang og rotete, og sikkert en haug med skriveleif's men det får gå. nå er det ut og skaffe mer heyho.
Morsom historie Amf kan brukes trygt om du bare vet dine egne grenser.
Bra historie... Og gratulerer som lars? sa. Jeg personlig ville holdt meg unna å fortsette
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Så konstuktive vi var da.
Men de litt rett og som Snavla sier kan det brukes trygt om du vet dine grenser, men ofte kejnner man dem ikke og tyner dem litt. Det er ok å peppre to ganger etterhverandre, men SJELDENT. Så lenge bruken av et stoff ikke går negativt utover livet ditt er det ok å bruke det (MENER JEG), men å holde det fra å gjøre det er en annen sak.

Sagt enkelt, men ikke nøyaktig; 12 ganger i året ok. 365+ ikke ok
Sist endret av CaptainP; 23. juli 2007 kl. 01:27.
Selv følger jeg disse reglene

- jeg bruker det kun i helgene
- jeg bruker det kun til fest (aldri i andre sammenhenger)
- jeg bruker det aldri kontinuerlig i flere døgn. dvs jeg kan noen helger ta det både fredag og lørdag, men da ikke i ett strekk

Funker fint for meg, men jeg har veldig liten tendens til å bli hektet på substanser. Sluttet å røyke på dagen etter 9 år osv, kan røyke pot og drikke daglig i et par uker når jeg har ferie for så å ta en helt streit måned deretter.

Det er veldig avhengig av din personlighet, og du kjenner deg selv best.
En regel som burde stå, uansett personlighet, er at man burde vente lenge mellom de to første gangene man prøver et nytt rusmiddel.
Bruk tiden for det den er verdt, og tenk godt over hva rusen gir deg. Få det litt på avstand før du bestemmer deg for å prøve på nytt. Den letteste måten å bli hekta på er å gi etter for trangen til å "kjøre på" første gangen den melder seg.
Sitat av lars?
En regel som burde stå, uansett personlighet, er at man burde vente lenge mellom de to første gangene man prøver et nytt rusmiddel.
Bruk tiden for det den er verdt, og tenk godt over hva rusen gir deg. Få det litt på avstand før du bestemmer deg for å prøve på nytt. Den letteste måten å bli hekta på er å gi etter for trangen til å "kjøre på" første gangen den melder seg.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i.

Når det gjelder amf spesifikt, så tror jeg det er viktig å utelukke enhver form for hverdagsbruk. Har man først falt for fristelsen å snorte en stripe før jobb for å prestere litt ekstra, er det lett å gjøre det igjen. Og igjen. Og igjen. Hvis man derimot ene og alene bruker det til fest, begrenser bruken seg naturlig som med de fleste andre rusmidler.

Ellers vil jeg også anbefale valium eller rophypnol (èn tablett!) for å komme ned etter en kveld/natt med amf. Det gjør i hvert fall underverker for meg personlig, da det gir meg lang og dyp søvn som kombinert med næring og væske eliminerer den påståtte uunngåelige nedturen.
Sist endret av Snavla; 23. juli 2007 kl. 04:40.
Har en kompis som dreiv å snorta litt i helgene og til fest og tja, "vanlig" bruk på en måte, det gikk helt fint helt til han mista dama, gikk på en skikkelig trip med knips og liners hele helga å på søndag knakk foten og ble sykemeldt i 6+2 uker, tror ikke jeg møtte han sober mere enn 2 ganger iløpet av de 8 ukene netopp pga "det er ikke så farlig" holdninga hans til dopet, vi(jeg, han og noen andre) har brukt det siste året på å få han ned på "normalt" nivå igjen.

Hvorfor forteller jeg om det?
Fordi man tror man har kontroll men blir overmodig, sier ikke at det skjer med alle og enhver men det kan FORT skje med hvem som helst om man ikke bruker hodet litt å tenker på sitt eget (mis)bruk.

Høres ut som du har hadd en bra førstetrip på amf tho, kanskje litt for bra?
▼ ... noen uker senere ... ▼
ja har hatt noen gode opplevelser på amf, i tillegg til dårlige
Det er iallefall viktig å vite sine begrensninger. Du har hatt en særdeles god førstetripp , men ikke la det fyre ved i ovnen din. Hold deg til sånne festligheter i HELGENE
Mitt råd
Fikk du/dere sove?
enten det eller så lå de der med et stort smil hele kvelden.

ikke bruk rusmidler "to take away the pain"
hvis du skal putte i deg kjemikaler når noe (sikklig?) kjipt skjer så kan du være uheldig. har noen (skrullete) venner som valgte å gi litt faen i hva de puttet i seg av rusmidler. noen fikk sentral nerveskader (dette var på extacy med ukjent innhold). det startert med en pille, og ble vist litt formange.
vet det er lett å tenke at man nesten fortjener det når man overdoserer (litt vansklig og dosere når man putter i seg et ganske random stimulant i en pille med logo og farge)... men jeg tror og mener at impuls valg kan bli litt mere impuls enn valg på visse rusmiddler.
...det er jo bare i hverstefall. selvom det ikke skjer så er det ikke en løsning og rusebort sorg/hat/whatever... bruk heller rusmidler fordi du har lyst til å ha det gøy (uten å grave ned noe) eller en annen genial ide.
må si at TETRS er e inteligent fyr. det skremmende med alt dop er at det forsterker følelsen. husker veldig godt min nedtur av amf i en tid jeg ikke hadde det bra m meg selv. det samme er med cannabis å, mange som misforstår det. sorgen er alltid gjemt bak i huet.
Hva er ''sentral nerveskader'' at sentralnerva er fucka? hva medføre det?
jeg har ikke sett noen diagnose, men han mener han ble for varm og kokte hode litt forlenge.
han får ofte (nesten daglig) et slags flashback. han beskriver det som en elektrisk følelse oppover ryggraden og han er tura i noen sekunder. (ser ganske spesielt ut.)
han hakker tenner og spenner muskler når han sover. rett etter den turen så var han også ganske ødlagt med vranforestillinger og tvangstanker men tror det har ordna seg.
Jeg har som regel at jeg skal holde opp dobbelt så lenge som jeg har vært på.

DVS: er jeg på i tre dager så er jeg av i seks før neste runde.. Er jeg på i en uke så er jeg av i to. Dette har fungert for meg, og det værste suget etter nytt har gitt seg før jeg kan tenne på igjen, derfor blir av perioden ofte lengre.
flashback opplegget er ingen fysisk skade da, har kompiser som sliter med samme greia, er vist ganske vanlig å få det om du turer mye på knipz.. not me tough ^^
Kommer dette av selve MDMA'en eller tilsetningstoffer som kan virke skadelige.
Alle vet jo at så og si alle ulovlige rusmidler blir bøffet med et eller annet, noen av disse stoffene er jo heller ikke direkte helsebringene.

Lurer på hvordan rusrelaterte skader hadde vert viss man hadde fått rene stoffer med høy kvalitet, forhold til situasjonen man har i dag angående bøff og dritt....
Og amf er ikke akkurat en av de reneste stoffene man finner på gata.
Det jeg tok sist var faen meg noe av det verste drittet jeg har vert borti.
Luktet helvete av det, kjemisk til de grader. Ikke slik kjemisk amf kan lukte men dominert av en annen merkelig men dårlig lukt.
Sitat av amfpia
Jeg har som regel at jeg skal holde opp dobbelt så lenge som jeg har vært på.

DVS: er jeg på i tre dager så er jeg av i seks før neste runde.. Er jeg på i en uke så er jeg av i to. Dette har fungert for meg, og det værste suget etter nytt har gitt seg før jeg kan tenne på igjen, derfor blir av perioden ofte lengre.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke være noen moralist her, men helsike heller: Søk hjelp!
Du blir aldeles ikke sunn av å være på speedkjøret i en uke selv om du slapper av i to etterpå. Hvis du bruker det så mye som du sier bør du hvertfall vaske speeden din så godt du kan, det sparer deg for mye helseplager seinere.

Sitat av dopefish90
flashback opplegget er ingen fysisk skade da, har kompiser som sliter med samme greia, er vist ganske vanlig å få det om du turer mye på knipz.. not me tough ^^
Vis hele sitatet...
Øh, "ingen fysisk skade"... Merk at dette er noe som skjer de som spiser ecstasy, ikke ren MDMA. Det folk får i seg som skaper sånne ukontrollerbare rykninger i kroppen er ikke bra for kroppen, og man har pådratt seg en eller annen form for skade. Det er kanskje ikke verdens undergang så lenge det går over, men det blir feil å si at det ikke er en fysisk skade allikvel.
Sist endret av Nichotin; 14. august 2007 kl. 10:42.
Sitat av sneipen
Kommer dette av selve MDMA'en eller tilsetningstoffer som kan virke skadelige.
Alle vet jo at så og si alle ulovlige rusmidler blir bøffet med et eller annet, noen av disse stoffene er jo heller ikke direkte helsebringene.
Vis hele sitatet...
det fins jo hauevis med kjemikaler som gir en form for rus, så man kan jo aldri være helt sikker på hva man putter i seg hvis man ikke har et kitt å teste det ut med.

å inta et ukjent kjemikal er kansje ikke like farlig som å sniffe vaskepulver. men hvis man får en rus av "peppern", og den rusen kan minne om det du egentlig var ute etter så føler du deg jo ikke lurt, men man vet jo da egentlig ikke doseringen eller bivirkningene man kan få av å putte deg i seg dette.

erowid