Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 526
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har kastet opp daglig siden torsdag. Grunnet inntak av subutex.


På Torsdag spydde jeg 6 ganger totalt, fredag husker jeg ikke, men sikkert 2 ganger, lørdag, søndag er også helt svart, men sikkert spydd flere ganger dagen de dagene også.

I mandag spydde jeg en gang, i dag har jeg spydd 2 ganger, første gang rett etter matinntak, og nå, endel timer etter matinntak, spydde ikke mye nå, men kjente syrlig smak av spyet, og det var mest gul veske og noen få matbiter.


Jeg vet at for mye oppkast kan medføre at saltene i kroppen blir ubalansert, og at dette kan medføre hjertestans om alvorlig nok.


« Andre skader ved oppkast er dårlig ånde, tørr hud, syreskadede tenner som fører til gule tenner, man ser uopplagt og sliten ut og hånden kan få eksem og sår på knotene. Tarmen fungerer dårligere som igjen kan føre til forstoppelse.»



Jeg har ekstrem tørr hud enkelte steder i ansiktet, nesen og spesielt rundt leppene, men det er blitt bedre. Men har brukt mye hudkrem og vaselin. Jeg har sår i fremsiden av nesen (begge neseborene) jeg tror dette er grunnet oppkast som har endt dit.



Jeg bare lurer på, hvor alvorlig er dette med at jeg har spydd minst en gang daglig siden Torsdag? Er det noe jeg må/bør være obs på? Er det farlig? Alvorlig farlig? Burde jeg oppsøke helsepersonell? Jeg opplever jo ingen farlige-symptom.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kan også nevne det at jeg ikke har tegn på dehydrering. Jeg urinerer ofte, og urinen er blank.
Spør om å få bytte til Dolcontin/Morfin istedenfor. Fortell til legen det du forteller oss her i denne tråden.
Visst du bare får Subutex og bytte er uaktuelt så spør om norspan plaster. Inneholder samme virkestoff, men bruker lenger tid på å bli tatt opp i kroppen og kommer i lavere doser. Hvilket kan medføre mindre slike bivirkninger.

Utenom det kan du spørre om kvalmedempende av legen. F.eks. Afipran, men er usikker på om afipran funker særlig på opioid kvalme og oppkast/brekninger. Men da kan du alltids få noe annet mot kvalmen. Spør fastlegen din
Sist endret av einsteindragon; 11. oktober 2023 kl. 03:52.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Spør om å få bytte til Dolcontin/Morfin istedenfor. Fortell til legen det du forteller oss her i denne tråden.
Visst du bare får Subutex og bytte er uaktuelt så spør om norspan plaster. Inneholder samme virkestoff, men bruker lenger tid på å bli tatt opp i kroppen og kommer i lavere doser. Hvilket kan medføre mindre slike bivirkninger.

Utenom det kan du spørre om kvalmedempende av legen. F.eks. Afipran, men er usikker på om det funker særlig på opioid kvalme og oppkast/brekninger.
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke subutex lovlig.


Jeg lurer ikke på hvordan jeg kan unngå oppkast, jeg lurer på om mengden/antall ganger jeg har spydd nå de siste dagene er skadelig/farlig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg får ikke subutex lovlig.


Jeg lurer ikke på hvordan jeg kan unngå oppkast, jeg lurer på om mengden/antall ganger jeg har spydd nå de siste dagene er skadelig/farlig?
Vis hele sitatet...
Ikke store skader, kan kanskje i verstefall ha gitt litt syreskader på tennene dine.
Jeg anbefaler allikevel at du spør legen om å få litt afipran. Si at du spyr mye. Men uten å utdype hvorfor.

Og bytt til noe annet. Subutex er egentlig ikke noe å ruse seg på etter min mening. Basert på egne erfaringer.

Kaster du ofte opp over lengre tid (lengre tid som i flere år) så kan det øke sjansen for å få kreft i halsen og svelget.
Sist endret av einsteindragon; 11. oktober 2023 kl. 04:09.
Anonym bruker
"Villig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du passer på å få i deg masse veske og salter så er det ikke akutt farlig. Er vel mer tennene det går ut over.

Men som jeg skrev til deg i en annen tråd. Du overdoserer på subutexen. Viss du enda spyr på 6 dagen så er det på tide å ta mindre doser