Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 578
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg vil lage et php script som:

- sjekker for mail en gang i timen

dersom det kommer mail, må den:

- oppdatere en teller
- sende et automatisk svar 23 timer etter at mailen er mottatt
- videresende mailen til en annen adresse
- slette mailen fra serveren

Jeg klarer alt dette her, minus å faktisk få php til å kommunisere med pop3 / imap.

Finnes det noen enkel løsning på dette? Et bibliotek som er lett å bruke, f.eks? Eller er det såpass vrangt at det er like greit å gi opp hele prosjektet med en gang?

edit: jeg vet om denne her, som sikkert kan brukes, men lurte på om noen av dere har fikse ideer til løsninger.
Ser ut som om dette kan brukes?
http://no.php.net/manual/en/ref.imap.php
I teorien burde det gå ann å bruke socket for å koble seg opp mot pop3-serveren, hvis du ikke har tilgang til å innstallere det som orgazmus linka til...
Selvfølgelig kan du bruke socket, men da må du også kode opp hele mailsystemet ditt fra bunn.
Selv om det er litt boost på selvfølelsen å kjøre 100% selvkoda webmail
Opprinnelig postet av Orgazmus
Selvfølgelig kan du bruke socket, men da må du også kode opp hele mailsystemet ditt fra bunn.
Selv om det er litt boost på selvfølelsen å kjøre 100% selvkoda webmail
Vis hele sitatet...
Hehe, de var derfor jeg sa "i teorien"
Bruk Python til slikt!

PHP er bra på web, men skal det kjøres i crontab, er python langt mer effektivt.
Jeg er ikke enig med nudo, og Orgazmus har rett. PHP's IMAP/POP3 støtte er herlig.