Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 9773
Fabelaktig! Tenke seg til, så redde er folk for utfordrende tanker. Verden går under om vi legaliserer drap! Rart vi har overlevd frem til illegalisering av drap, er det ikke? Det er i det hele tatt ganske sykt at vi trenger lover for å forstå at drap er dumt, er det ikke? Disse lovene har jo på et vis alltid eksistert, dreper du noen får du fort din straff. Å argumentere for å la drap være illegalt kan på en måte sees på som å argumentere for at folk skal slippe billig unna når de først begår et drap - i verste fall får de 21 fengselsår. Det er selvsagt mange måter å se det på, og det kommer jo ganske klart frem at enkelte har problemer med å innse at dette er et tankeeksperiment som kan føre til mange spennende og lærerike tanker. Det er også et gedigent spark i rumpa på det "opplyste" sammfunnet vi lever i. Folk får pumpet ting inn i hodet og vet mye, men alt for mange viser alt for liten vilje til å stille seg kritiske - folk kan tro på noe, mene noe, arbeide med noe fra et utgangspunkt de har fått servert, uten å noensinne stille ordentlig spørsmål ved det utgangspunktet de en gang fikk. Vi lever i et "individsamfunn", men blir allikevel mer og mer konforme - alle skal stille likt, alle skal ha de samme muligheter uten at de samme muligheter ligger til grunne. Vi lager regler som er så generelle at ingen skal kunne finne på noe dumt - for alt for mange er rett og slett dumme. Folk passer ikke på seg selv. Et godt eksempel nevnes av IvI på nettsiden: rusmidler. Rusmiddellovgivning skiller seg i svært stor grad det meste av annen lovgivning rett og slett fordi det ikke er lover konstruert for å beskytte mennesker fra andre mennesker - de er for å beskytte mennesker fra seg selv. Veldig mange mennesker er i stand til å ha et fornuftig forhold til rus - eller i det minste ha vett nok til å forstå når det går litt over stokk og stein og er på tide å roe - men vi lager regler som er så generelle at færrest mulig idioter skal rote seg selv bort i slikt. Har man livets rett om man med et sunt og friskt utgangspunkt ikke er i stand til å se verdien av sitt eget liv? Dette er selvsagt bare et spennende, hypotetisk spørsmål, i likhet med IvIs'.
Det burde være ganske åpenlyst for de fleste at drap ikke er "OK". Desverre er det slik at alt for få mennesker er villige til å utfordre seg selv nok til å finne frem til et eget sett med verdier og sannheter. Da hjelper det å få dem servert av staten og gjennom religion. Så, som det sunne og friske og kristne norge vi er, la meg presentere det 5. bud:

5. Du skal ikke slå ihjel.

...and while we're at it:


7. Du skal ikke stjele.
8. Du skal ikke vitne falskt mot din neste.
10. Du skal ikke begjære noe som hører din neste til.


Hadde folk fulgt disse hadde jo mye vært temmelig greit - hele problemet er jo at folk ikke har kommet frem til disse på egen hånd, så de mener dem ikke. De føler dem ikke.

Det er jævla greit å bli frelst når man først har vært en skroting, så slipper man å ta et realt oppgjør med sin egen samvittighet - Jesus tilgir, Jesus elsker alle barna.


Dette ble som vanlig en post full av piss, og jeg kunne fortsatt i lange tider. Tenk sjæl.
Hadde jo gledet meg til å starte opp lokal-lag ;D
Sitat av comicz
Fabelaktig! Tenke seg til, så redde er folk for utfordrende tanker. Verden går under om vi legaliserer drap! Rart vi har overlevd frem til illegalisering av drap, er det ikke? Det er i det hele tatt ganske sykt at vi trenger lover for å forstå at drap er dumt, er det ikke? Disse lovene har jo på et vis alltid eksistert, dreper du noen får du fort din straff. Å argumentere for å la drap være illegalt kan på en måte sees på som å argumentere for at folk skal slippe billig unna når de først begår et drap - i verste fall får de 21 fengselsår. Det er selvsagt mange måter å se det på, og det kommer jo ganske klart frem at enkelte har problemer med å innse at dette er et tankeeksperiment som kan føre til mange spennende og lærerike tanker. Det er også et gedigent spark i rumpa på det "opplyste" sammfunnet vi lever i. Folk får pumpet ting inn i hodet og vet mye, men alt for mange viser alt for liten vilje til å stille seg kritiske - folk kan tro på noe, mene noe, arbeide med noe fra et utgangspunkt de har fått servert, uten å noensinne stille ordentlig spørsmål ved det utgangspunktet de en gang fikk. Vi lever i et "individsamfunn", men blir allikevel mer og mer konforme - alle skal stille likt, alle skal ha de samme muligheter uten at de samme muligheter ligger til grunne. Vi lager regler som er så generelle at ingen skal kunne finne på noe dumt - for alt for mange er rett og slett dumme. Folk passer ikke på seg selv. Et godt eksempel nevnes av IvI på nettsiden: rusmidler. Rusmiddellovgivning skiller seg i svært stor grad det meste av annen lovgivning rett og slett fordi det ikke er lover konstruert for å beskytte mennesker fra andre mennesker - de er for å beskytte mennesker fra seg selv. Veldig mange mennesker er i stand til å ha et fornuftig forhold til rus - eller i det minste ha vett nok til å forstå når det går litt over stokk og stein og er på tide å roe - men vi lager regler som er så generelle at færrest mulig idioter skal rote seg selv bort i slikt. Har man livets rett om man med et sunt og friskt utgangspunkt ikke er i stand til å se verdien av sitt eget liv? Dette er selvsagt bare et spennende, hypotetisk spørsmål, i likhet med IvIs'.
Det burde være ganske åpenlyst for de fleste at drap ikke er "OK". Desverre er det slik at alt for få mennesker er villige til å utfordre seg selv nok til å finne frem til et eget sett med verdier og sannheter. Da hjelper det å få dem servert av staten og gjennom religion. Så, som det sunne og friske og kristne norge vi er, la meg presentere det 5. bud:

5. Du skal ikke slå ihjel.

...and while we're at it:


7. Du skal ikke stjele.
8. Du skal ikke vitne falskt mot din neste.
10. Du skal ikke begjære noe som hører din neste til.


Hadde folk fulgt disse hadde jo mye vært temmelig greit - hele problemet er jo at folk ikke har kommet frem til disse på egen hånd, så de mener dem ikke. De føler dem ikke.

Det er jævla greit å bli frelst når man først har vært en skroting, så slipper man å ta et realt oppgjør med sin egen samvittighet - Jesus tilgir, Jesus elsker alle barna.


Dette ble som vanlig en post full av piss, og jeg kunne fortsatt i lange tider. Tenk sjæl.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke bare for og beskytte de mot seg selv, men de som blir avhengig blir ofte også arbeidsledige og trenger trygd osv.
Pluss at en av til lealisering trur jeg er pga de yngre, spesseilt U. Skole elever.

Men nå er jeg for legalisering til en vis grad uansett, men hvis det blir solgt løst i butikkene er jeg redd det vil få konsekvenser.

Edit: Nå føler jeg dette ble veldig oftopc
torsken: ...ja, du sier det jo selv. Enkelte er rett og slett ikke i stand til å ta vare på seg selv - takk for at du understreker poenget mitt. Jeg føler du utviser mangel på evne til å abstrahere dette - DET ER ET TANKEEKSPERIMENT.

Forøvrig må jeg pisse mer:
Vi er opplyste, men ikke på eget initiativ. Vi har ikke egne verdier, vi har fått dem presentert. Er verden litt skummel? Er det litt å tenke på? Spis en pille, så slipper vi å være mennesker. Du føler du har behov for å snakke allikevel, sier du? Glem tanken på at alle andre er mennesker, skal du snakke får du jaggumeg gå til en profesjonell! Finn deg en psykiater!
Åpner vi kjeften og lar oss selv snakke om alt det rare som gnager og lurer inne i hodet finner vi fort ut at alle andre føler det samme. Det er veldig mange som kan identifisere seg knallbra med akkurat dine problemer. Vi er bare mennesker, alle sammen. Vi burde jobbe sammen, slik at vi fellesskap kan møte frykten som sitter inne i de aller fleste mennesker - frykten for å være menneske. Frykten for sitt eget hode. Om vi gjorde det kunne vi kommet uendelig mye lenger enn der vi er i dag, det er jeg overbevist om.

Når vi går til legen og får benzoer for å slippe å tenke gjør vi i bunn og grunn det samme som f.eks. heltidsheroinister - vi flykter. Jeg sier ikke at enkelte ikke har behov for pauser, behov for å slappe av, og at piller kan kan hjelpe til, men det å forstå at man ikke er alene er særdeles viktig. I det hele tatt jobber vi hardt for å være minst mulig menneske i mange sammenhenger, det er trenden. Et konformt samfunn av individer, og gjerne individer som ikke tør å tenke selv - vi får jo servert virkeligheten i Dagbladet hver morgen.

Forsøk å snu på det - tenk "masse" i stedet for "individer". Betyr hvert eneste enkeltindivid særlig mye for fremtiden? Svaret er selvsagt nei, for ingen betyr egentlig noen ting. Vi har intet mål, ingen plan.
Vi har ingen problemer med å tenke "masse" om dyr, og har kvoter på hvor mange vi kan skyte - det spesifikke dyret har jo "ingen ting å si". Vi "skaper balanse". Hvorfor har vi ikke kvoter på antall mennesker vi kan skyte hvert år? Igjen vil jeg presisere at dette kun er en tanke.

Tralalei.
Sist endret av comicz; 16. mars 2007 kl. 21:00.
At folk ikke har skjønt dette ennå er jo sykt, lurer på hvem som er med på dette har mine misstanker.

Jaja, ha det gøyt i saueflokken.

EDIT: Ja, nettopp comicz
Sist endret av Skummetmelk; 16. mars 2007 kl. 21:55.
Bullshit. Nei, jeg har ikke lest gjennom særlig mye av tråden eller siden, men budskapet er jo at drap skal bli lovlig. Da går vi tilbake til steinalderen, blir så primitive som vi kan bli. Hvem bestemmer hvem som fortjener å dø? Fysisk sterke individer (da gjerne pøbler) går lei av å mobbe og slå andre, så hvorfor ikke ta et skritt videre? Drepe dem? Det er jo lovlig, så hvorfor ikke?

Beklager om jeg ikke helt har forstått dette, men selv om jeg vet at dette aldri kommer i gjennom, synes jeg bare ideén er helt syk.
Feffy: Les hele tråden du
o shit waddup
Sitat av ivioyner
Feffy: Les hele tråden du
Vis hele sitatet...
Kan jeg drepe Feffy, eller er det ulovlig? :V
Jeg er nødt til å le.. Det er jo nødt til å være ment ironisk. Noe så alvorlig, men likevel så komisk.

Du burde kanskje droppe denne: "Send en e-post til vår kontaktadresse for informasjon om kakelotteri"
Sitat av ulldott
Kan jeg drepe Feffy, eller er det ulovlig? :V
Vis hele sitatet...
Forsatt ulovlig . Har lest gjennom hele tråden nå, og problemet er liksom at jeg ikke finner noe om ironi. Så jeg lurer liksom på om et par mentalsykehuspasient(et ord?) har stukket av, og omvender normale mennesker til drapselskere. Men igjen, når jeg ser designet på siden innser jeg jo at det må være ironi, de fargene gir jo folk mareritt?

nighty.
Jeg tviler ærlig talt på at du har lest igjennom tråden hvis du ikke ser noe om ironi/satire i verken innleggene her eller hjemmesiden. Hvis du ikke kjenner til tonen jeg prøver å etterligne (ungdomsparti/legaliseringsorganisasjon) så skal det være en del ting i teksten som skal sørge for at alle kan oppdage spøken hvis de faktisk leser igjennom. Det kan jo selvsagt hende at jeg har skrevet en dårlig satirisk tekst som kan forveksles med noe ekte, men med tanke på at de fleste her har hengt seg med på spøken tviler jeg litt. Kom igjen, kakelotteri, lys turkis nettside (med bloooodrød mouseover på linker), referanser til 80-tallslåter jeg innrømmer å aldri ha hørt og statistikk som blir funnet opp på stedet...
Sitat av ivioyner
Jeg tviler ærlig talt på at du har lest igjennom tråden hvis du ikke ser noe om ironi/satire i verken innleggene her eller hjemmesiden. Hvis du ikke kjenner til tonen jeg prøver å etterligne (ungdomsparti/legaliseringsorganisasjon) så skal det være en del ting i teksten som skal sørge for at alle kan oppdage spøken hvis de faktisk leser igjennom. Det kan jo selvsagt hende at jeg har skrevet en dårlig satirisk tekst som kan forveksles med noe ekte, men med tanke på at de fleste her har hengt seg med på spøken tviler jeg litt. Kom igjen, kakelotteri, lys turkis nettside (med bloooodrød mouseover på linker), referanser til 80-tallslåter jeg innrømmer å aldri ha hørt og statistikk som blir funnet opp på stedet...
Vis hele sitatet...
Når denne tråden var ny, så tenkte jeg: Fy faen, nFF er full av gærninger, og jeg liker det! Men dette gikk litt langt. Jeg skjønner virkelig ikke hva jeg tenkte på når jeg så denne posten! Så jeg motargumenterte, uten å tenke over at det kunne være en spøk! Når jeg la meg den kvelden, satt jeg oppe og tenkte litt på det, så slo det meg at dette bare var spøk. Dum og naiv, og ikke minst trøtt som jeg var. Den natten sov jeg dårlig, og jeg er blitt ydmyket av meg selv. Så Ivioyner, jeg syns det var en dårlig tråd! haha
Sist endret av bendiks; 18. mars 2007 kl. 11:54.
Jeg beklager på det dypeste for min trege oppfattelse, o store freaks
Fy f**n til en syk vits. <.< Ja, takk da for at deg/dere knuser folks respekt for deg/dere. Kos deg/dere.

I'm off.
Teh internets are ev0l!
Dette er ikke en sykt vits.. jeg tror folk har noe og lære på hvor enkelt det er og henge seg men folk som kan snakke for seg.
Dette blir så patetisk, satt med et glis når jeg leste:

"Legalisering av drap vil føre til langt færre kriminalsaker og vil la politiet får ressurser til å prioritere viktigere saker, som rusmiddelbruk og grafitti."

Må ikke glemme at Mennesket har ruset på naturens planter osv i mange år.

Live in harmony!
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Må heller ikke glemme at vi har drept hverandre i langt større tidrom. Droger er jo nytt i forhold til drap.
så taperaktig å komme med ett sånt forslag? Du må være steindum for å komme med de dårlige argumentene!
Sitat av Drunkenvalley
Fy f**n til en syk vits. <.< Ja, takk da for at deg/dere knuser folks respekt for deg/dere. Kos deg/dere.

I'm off.
Vis hele sitatet...
Herregud ass... Det var en genial spøk syns jeg. Syns absolutt Ivioyner hadde en bra balanse med ironien sin. De som tenkte litt, skjønte det, de som ikke tenkte, skjønte det ikke. (jeg var sistnevnte)
Vel, det er nå iallefall delvis sant, max-mekka. <.< Men jeg har det for jævlig med å sove nå for tida. >.<;
ærlig talt var jeg innstilt på å dra spøken så langt som å rekruttere klassekamerater (Ja, jeg tok den ), så det er kjipt den er spoila

Dette kunne sikkert blitt dratt mye lenger. Kudos for god humor
"But a somewhat more liberal and sympathetic examination of mankind will convince us that the cross is even older than the gibbet, that voluntary suffering was before and independent of compulsory; and in short that in most important matters a man has always been free to ruin himself if he chose."
-G. K. Chesterton (1874 - 1936)

Sitat av ivioyner
.. og at demokratiet dermed er i (antagelig) rette hender!
Vis hele sitatet...
Hvilket demokrati?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fiks linken!
Denne tråden er 6 måneder gammel, så du kan ikke akkurat forvente stort!