Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 14177
er bare et alias ? Når jeg la til fikk jeg beskjed om at smsmamma@1-a[etellerannet.noe] hadde lagt med til i adresseboka.

Og dum som jeg var så la jeg være å huka av for å legge denne til i min adressebok. Regner med jeg trenger den for å "prate" med smsmamma.

(Bruker adium /osx)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
loathsome, du skal få svar på alt du lurer på.

- Ja, vi logger alt som blir sendt.
- SMS-Mamma er kodet i RUBY, og begynner seg av åpne protokoller mot MSN - og vårt eget API mot gateway-leverandørene.
- Mange sene kvelder

SkiM, ja, er bare et alias. Du må legge til den roboten som kontakter deg (f.eks ), for at det skal fungere. Om du rota det til, så fjern SMS-Mamma - og forsøk å adde henne igjen (som jeg sikkert har sagt 100 ganger allerede) ;-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
smsmamma-1(at)apparat.no var det som havna på mi liste. Prøv å legge til den manuelt...
Der var den ja, takk vidarlo!
Stormen: Skal se om jeg får prøvd tjenesten litt senere
Ble vel litt satt på spissen i sta, mente vel i bunn og grunn at jeg hadde laget noe basert på samme konseptet. Bare har ikke lagt like mye tid i det, satset like seriøst og kommersielt.
Sitter her med kontaktkort på 0, og får derfor ikke registrert meg:/
I motsettning til biip.no's webbaserte løsning må man ha penger på kortet for å registrere seg.
funker fett dette her da^^
hvor mange brukere er det snakk om, hvis det skal bli billigere å kjøpe sms?
1000, 10.000 eller 100.000?
Sitat av Stormen
MSN er ikke open source, så vi må isåfall reverse engineere MSN-installeren, for deretter å programmere inn denne addon'en... Tror det blir vanskelig :-)

Jeg må forresten få nevne at SMS-Mamma er en ide utviklet av Apparat AS, Biip.no sitt "søsterselskap" hva SMS angår. Vi har kun vært med på utviklingen av produktet, design - og selve markedsføringen såklart. Men regner med en grundigere sammensmelting av SMS-Mamma og Biip.no i tiden fremover, uten at det skal gå på bekostning av enkelheten i dagens versjon :-)
Vis hele sitatet...
Kan vel umulig være så vanskelig..?
www.mess.be
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Tr1pp3r, både på Biip.no OG på SMS-Mamma *krever* at du sender en melding til 2210/1966. Å sende den meldingen koster vanlig SMS-takst hos operatøren din...

zitcon, nok til at dette blir et prosjekt som går i pluss med god margin... Da kan vi sette ned prisene, også fordi vi da vil få billigere SMS-priser fra leverandøren vår :-)

d0nk3y, du linker til en site hvor du finner bakgrunner, smilies og noen enkle exploits i MSN... Ikke akkurat add-ons i ordinær forstand :-)
Regner egentlig med at Stormen og dem fikser problemet med brukere ganske fort. Er ikke noe poeng å reverse engeneere det hele når MSN alt har lagt til funksjoner for å skrive roboter.
Ikke dumt dette her.
Skal teste
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Da er SMS-Mamma lansert!

http://www.biip.no/default.aspx?sect...name=sms-mamma

Ny MSN-adresse:

Dere trenger ikke å sende MAMMA til 2210 om dere har gjort det allerede; bare legg til den nye adressen, som alltid (forhåpentligvis) vil fungere og svare.

Til informasjon er SMS-Mamma godkjent som en Bot hos Microsoft nå, så vi slipper "max 600 kontakter"-problematikken :-)
Hvordan kan du fylle på penger slik at du kan sende meir sms?
Skriv "mer" i MSN-vinduet.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Genial tjeneste, men hva skjer med at jeg ikke får leveringsrapporter?

1.
Hvordan vet jeg at meldingen har kommet frem?

SMS Mamma vil fortelle deg når mottager har fått meldingen! Du får altså en gratis leveringsrapport.
Vis hele sitatet...
En ny liten tanke som jeg kom til å tenke på, basert litt på en type msn robot jeg hadde før

1: Man sender nummeret til sms-mamma og får kode
2: legger til sms mamma på msn
3: sms mamma legfger deg til; og du legger sms mamma til
- du blir ikke slettet fra kontakt listen enda
4: du sier din kode til sms-mamma
- på dette punktet er det nå målig for kontakt mellom sms-mamma og deg og det er trygt for sms-mamma og slette brukeren for å gjøre plass til nye

Når en bruker er slettet fra kontakt listen kan forsåvidt ikke sms-mamma starte en ny samtalt med personen, men derimot ta del i samtalen om den andre starter den først. Det jeg så på som en mulighet da var at det kanskje fungerte på denne metoden:

Du sier f.eks. sms 900***** hei hei - du startet nå en samtale med sms-mamma
Sms-mamma golder denne "samtaleboksen"(eller hvordan det er laget i deres robor for å holde samtaler) åpen til leveringsraporten er levert for så å lukke forbindelsen med denne brukeren frem til han tar kontakt på nytt for å sende en ny forsrpøsel om å sende melding/kontaktliste etc...

men bare glem dette siden dere har ordnet opp med microsoft nå =)
Sist endret av etse; 13. januar 2007 kl. 15:31.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
zyrtec, dersom du ikke får leveringsrapporter, så er meldingen "pending".. Dvs. at den ikke er levert enda; f.eks fordi personen sin mobiltelefon er avskrudd... Du vil få beskjed så snart den kommer frem.

etse, god ide; men heldigvis er dette godkjent hos Microsoft nå :-)
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av Stormen
zyrtec, dersom du ikke får leveringsrapporter, så er meldingen "pending".. Dvs. at den ikke er levert enda; f.eks fordi personen sin mobiltelefon er avskrudd... Du vil få beskjed så snart den kommer frem.

etse, god ide; men heldigvis er dette godkjent hos Microsoft nå :-)
Vis hele sitatet...

zyrtec says (16:39):
sms 1235689 test
says (16:39):
Sender SMS... Du har 48 SMS igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg får meldingen rett etter jeg trykker enter, men ingen rapport.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
1235689 er jo intet gyldig nummer... Så det er ikke voldsomt rart at du får en leveringsrapport. Nå vil den stå og forsøke i max SMS-pending tid (48 timer tror jeg), og så si at det ikke går. Per dags dato har SMS-Mamma ingen sjekk om nummeret faktisk er et gyldig nummer. Forsøk heller et reellt nummer - da skal du få leveringsrapport. Dersom du ikke får det, så betyr det at meldingen ikke er kommet frem enda. Som jeg nevnte i posten ovenfor, så kan det ta alt fra 1 sekund til 10 timer før du får leveringsrapport - avhengig av når SMS'en kommer frem.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av Stormen
1235689 er jo intet gyldig nummer... Så det er ikke voldsomt rart at du får en leveringsrapport. Nå vil den stå og forsøke i max SMS-pending tid (48 timer tror jeg), og så si at det ikke går. Per dags dato har SMS-Mamma ingen sjekk om nummeret faktisk er et gyldig nummer. Forsøk heller et reellt nummer - da skal du få leveringsrapport. Dersom du ikke får det, så betyr det at meldingen ikke er kommet frem enda. Som jeg nevnte i posten ovenfor, så kan det ta alt fra 1 sekund til 10 timer før du får leveringsrapport - avhengig av når SMS'en kommer frem.
Vis hele sitatet...
12345678 var bare sensurering av mitt eget nummer Jeg får faktisk meldingene, men ingen leveringsrapport. Kan sende deg nummeret mitt på pm om du vil sjekke om jeg har gjort noe jeg ikke skal.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ja, gjerne det :-) Kjør på...
Jeg får heller ingen leveringsrapport. Kul tjeneste du har her forresten
hvor mange brukere har dere nå?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
diablo, kan ikke gi noe eksakt tall dessverre, begynner å bli noen :-)

Takk for nummer meitemark, skal få sjekket opp i morgen..
Genial tjeneste! Skal teste i morgen!
EDIT: Hadde vært litt kult om dere kunne fikse sånn "lureSMS" noe sånt som www.luresms.com elns. (Kanskje det var .no), så kan man sende flash sms, og vanlig sms fra den avsenderen man vil..?
Sist endret av exotix; 14. januar 2007 kl. 01:40.
det er vel ikke mulig i norge så langt jeg vet exotix.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
exotix og etse, jo - det er fullt mulig i "Norge" (alle bulk-SMS sendes fra utlandet uansett), men det er ikke noe vi har lyst til å begynne med. Det er uetisk og skaper bare problemer for alle som jobber med SMS som kommunikasjonsmiddel. Dersom slike ting blir et stort problem, så risikerer vi bare at Telenor og Netcom jobber for å stenge muligheten for innkommende bulk-SMS til det norske nettet - og da taper alle, også de som liker muligheten til å sende gratis sms fra nettet.
bulk-sms er en dårlig tjeneste uansett og jeg er enig med deg at det er uetisk riktig. For min del burde de gjøre noe slik at bulk-sms problemet synker, for troverdigheten i en SMS på denne tiden er ikke veldig høy.
Ey, Stormen. Jævla svindletjeneste. Kjøpte og betalte 50SMS og ble belastet 24kr - nå, timer senere:
"China is a big country, inhabited by many Chinese." says:
hjelp din homo
says:
Beklager, det skjønte jeg ikke. Du kan bruke følgende kommandoer:
1. Sende SMS: SMS <nummer/navn/alle> <tekst>
2. Se adressebok: LISTE
3. Slette fra adressebok: SLETT <nummer/navn>
4. Kjøpe fler SMS: MER (50 nye SMS for 24kr!)
Mer hjelp finner du på www.smsmamma.no
Du har 8 SMS igjen!
Vis hele sitatet...
Gi meg mine SMS!!1

edit:
Her har du "bevis"
:05) undefined: MER
(20:05) smsmamma-1@appar: (L) Du vil nå motta en kvittering på mobilen din. Hvis du ikke mottar kvitteringsmelding, skyldes det antagelig at du har tomt kontantkort.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fikk kvittering.
Sist endret av Exmagician; 16. januar 2007 kl. 00:01.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
loathsome, HMMMMMMMMM.... Send meg nummeret ditt på PM, så skal jeg sjekke opp i dette. Dette skal IKKE forekomme :-)
Samme skjedde med meg. PM sendes nå Stormen.

Ja har enda kvitteringsmeldingen på telefonen, og SMS-bitcha sier:

....
3. Slette fra adressebok: SLETT <nummer/navn>
4. Kjøpe fler SMS: MER (50 nye SMS for 24kr!)
Mer hjelp finner du på www.smsmamma.no
Du har 3 SMS igjen!
....

Og de 3 er enda fra de 10 første gratis.
Sitat av Stormen
loathsome, HMMMMMMMMM.... Send meg nummeret ditt på PM, så skal jeg sjekke opp i dette. Dette skal IKKE forekomme :-)
Vis hele sitatet...
PM sendt for lenge siden. Sjekka nettopp sms-horejævelen igjen
.fundamentally loathsome † give me your elements of persuasion says:
kuk
says:
Beklager, det skjønte jeg ikke. Du kan bruke følgende kommandoer:
1. Sende SMS: SMS <nummer/navn/alle> <tekst>
2. Se adressebok: LISTE
3. Slette fra adressebok: SLETT <nummer/navn>
4. Kjøpe fler SMS: MER (50 nye SMS for 24kr!)
Mer hjelp finner du på www.smsmamma.no
Du har 8 SMS igjen!
Vis hele sitatet...
Det er en bra ide, men prisen må ned om det skal være noe spennende.
Jeg betaler bare 40 øre pr sms og jeg har prepaid abonnement fra Noextras.
Fortsatt ingen tegn til hverken PM, SMS eller penger.

Ok, søksmål neste.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Litt synd at slik skal forekomme, men herregud da loathsome kan sende deg 1NOK i posten om du vil så slipper vi dette styret
Men uansett, takk for et brlilliant oppsett som funker fett Stormen!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av loathsome
Fortsatt ingen tegn til hverken PM, SMS eller penger.

Ok, søksmål neste.
Vis hele sitatet...
Haha, unge.

PM på nFF er ikke måten å kommunisere med selskapet på - du får sende dem en e-post eller ringe dem.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Loathsome, din måte å argumentere for ditt syn ville ført til at du havna desidert nederst i bunken hos meg. Et søksmål ville uansett blitt avvist i retten, og du ville blitt til latter. Du framstår som en idiot ved å poste slik som du gjer.
Genialt konsept! Har funka bra i dei 3-4 dagane eg har brukt det
Sitat av vidarlo
Loathsome, din måte å argumentere for ditt syn ville ført til at du havna desidert nederst i bunken hos meg. Et søksmål ville uansett blitt avvist i retten, og du ville blitt til latter. Du framstår som en idiot ved å poste slik som du gjer.
Vis hele sitatet...
Men helvete, hvor er deres ironiske sans? I dass, tydeligvis Selvfølgelig tar jeg kontakt her da det var her jeg fikk vite om denne tjenesten. Og jo, nso, stormen *ba meg* sende en PM så da går jeg vel latterlig ut i fra at det er "måten å kommunisere på".

SMS-mamma har vært avlogga de siste dagene tre uansett, så .. Ikke regn med meg som kunde
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen tar opp fra SMS-Mamma. Vi får vente og se hva som blir mest populært =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SpideQ
Vis hele sitatet...
At apparat.no tar penger fra amobil mot å la sms-mamma lytte på adressa i tillegg til @apparat.no tipper eg. Ikkje noko meir dramatisk enn det.
Apparat har vel solgt tjenesten til flere, er ikke ulovlig det
litt offtopic:
Men er Apperat en samarbeidspartner av Stormen sine prosjekter, som f.eks. biip. Eller er stormen med bak på Apperat og? For å så fall er det jo en god mulighet for han og få inn ekstra penger ved å selge det til flere.
Sist endret av etse; 8. februar 2007 kl. 23:12.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
etse, Apparat er en samarbeidspartner av Biip.no og våre øvrige prosjekter, men SMS-Mamma er blitt et selvstendig produkt. Som sagt, ikke noe mer dramatisk enn det
så lenge man kan sende sms gratis via internett er det vel litt vanskelig å få dette på glid?
tror det går greit. er jo veldig lettvint for oss aktive msn brukere å bare skrive en beskjed til sms mamma så blir den sendt i stede for å inn på sider der man logger inn og slikt =) greit å ha alt på en plass.
flott at brukeren aldri er online??????
eriksb: Prøv å slett kontakten og legg den til på nytt!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er skrevet gode ord om SMS-Mamma på VG.no
http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=172587

Edit: Original artikkel av PC-world