Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 7540
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Mitt siste og kanskje beste verk hittil.
Laget i 3dsmax6.
Den er ikke helt ferdig. Skal mekke noen våpen og sette inn noen ledninger og slanger i midten ol.
Jeg beklager den dårlige renden, men jeg er så trøtt så jeg gidder rett og slett ikke rende med høyre kvalitet i natt. Kanskje i morgen.

http://home.no/kakcoo/robot.jpg

All kritikk er velkommen
stilig...
gleder meg til å se den med enda bedre rendering og "armed".. ^__^
ser ut som en av de gamle lekene jeg har hjemme slengenes ett sted..
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
amg! its teh uber replicator!!!
OMFG! den var fin! gleder meg veldig til du har hatt på våpen og enda bedre rendering! keep up the good work, son
teksturere 'ramma' slik at det ser ut som metall høres ut som en god ide for meg.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
uLLdott^: Takker
zyrtec: ... takk... tror jeg?!
pHREAKy: takk. Noen ideer til våpen? tenkte jeg skulle slenge på en minigun på undersiden elns.
Bo Vegeir: Lager skikkelig materiale helt til slutt.
vi vil ha noen lys på roboten også
veldig kul, men kanskje gjøre den litt mer "spennende" med et par øyne eller noe. kanskje gi den litt personlighet..
Jeg føler at de to platene på toppen er øynene. Alle tolker roboten på forskjellige måter men
Utrolig stilig!
kakcoo: hva med en minigun(som du sa) unders og hmm.. noen missiler på toppen?
og en greie som det ser ut som legger miner?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
ztaale: lys og lasere kommer

Zoidberg: før se hva jeg får til: mulig den får noe lys som ser ut som ønye el. Kanskje jeg setter ti små røde lys på framsiden under hovedramma. Den vil se litt ut som ei krabbe, men det overlever man vel.

Geir&Dangerous: har tenkt tanken, selv om det ikke var planen. takker
Ekstremt tøft.
Hvis det skulle være noe å hakke på, så måtte det være at jeg ikke helt likte det rør-greiene rundt toppen. Litt for klumpete.
Jeg velger å skrive som de andre:
NICE, den likte jeg! Gleder meg til å se resten!
Ser ut som du er sterkt inspirert av figuren Spiders i replecatorz patrulien til Stargate sg1 sesong 7.

flott etterligning vertfal likte det
Ville hatt et maskingevær under på midten, som kan snurres rundt? Litt uklart?
Du gjør det slik at jeg nesten har lyst å teste ut 3dsmax. Men det er vel vanskelig.
gi meg "søkelys" og minigun. "veltebøylen rundt kroppen var litt tykk ja og kanskje en modul med lys+cam som gjør kroppen _litt_ større. slik at den får ansikt.

edit: leste posten over. noen med skillz her som vil lage en fin norsk tutorial eller?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Eaglenest: "figuren Spiders i replecatorz patrulien til Stargate sg1 sesong 7" hva er det?

Jeg skal som sagt ha en minigun uder og to lys under hovedramma som er et slags par øyne. Lasere, søkelys osv kommer også. Hovedramma blir jeg ikke å forandre på. Den er til beskyttelse. Er masse ledninger, hydraulic-greier og ei pumpe inni som trenger det.

Takk for svar og kompliment folkens.

Her er en liten update.

http://home.no/kakcoo/nff-versjonenhihihihi.jpg
Sist endret av Kakcoo; 22. august 2004 kl. 19:19.
Humm, interesert i å se hvordan du greier å lage noe så tøft på såpass liten tid Og teknikkene? :P + Texturen osv og sånt.
Good work!

Til et slags oppbygd hode: En skive som er nesten oval, og oppbygd bak, sånn at det ser fremmover hele tia, med et slags kamerahull eller noe med noe rødt lys ved siden av?

Keep it up!
Hmm, likte kanskje ikke helt den røde og blåe wiren inni "boksen"? Vet ikke, harke peil :P
Vannvittig bra!
dette ble jo bare überfett jo,å på så liten tid. i digg it.

ProZhen: likte ikke den røde å blå wiren. wtf?
jeg likte ikke det transparent greiene. Likte grått og svart. skikkelig robocop style.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
ProZhen: får se hva jeg orker. De wirene er hydraulic-slanger. Det er hovedutaket fra pumpa du ser der. Slangene går helt ned til beina.

Takk for svar.


http://home.no/kakcoo/wire2.jpg
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Takker

RoMer: Når modellen er ferdig vil jeg ta flere renders med forskjellige texturer. "And then; pick the one you like the best"
Argh* Jeg må finne ut hvordan du rendrer wireframe + solid >_<
Gudd. Har ikke lyst å fortelle oss som ikke kan 3D om hva du gjør og hvor lang tid det tar. Ble skikkelig inspirert her.

To stk på suprnova en på 100mb og en på 1500. litt forskjellig altså. Hvilken er det? Noen som har en bedre plasS?
Sist endret av RoMer; 22. august 2004 kl. 19:38.
Hmm, jeg har alltid hatt sansen for 3dsmax og holdt litt på med det innimellom. Men noe jeg alltid har verget meg for er robotoer og sånt, blir for mye detaljer for både meg og maskinen min. Hvordan maskin er det du modellerer/renderer på? Hvilken 3dsmax versjon bruker du? Lurte også litt på hvilke metoder du bruker når du skal modellere.

*respekt*
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Software: 3dsmax6

Prosessor:ADM Althon XP 2200+ 1.8GHz
Ram: 512 MB DDR
Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT 256MB DDR 526MHz

For å få den Wire / Shade-effekten tar jeg to renders og legger dem over hverandre i photoshop.

Når jeg modelerer bruker jeg (av og til) splines, polyediting, rene ferdig-geometrier og til lediningene brukte jeg loft. Til mutterne brukte jeg en tube med 6 kanter som ikke var smooth.

Takk for svar.
Kan ikke svare mer på et par timer for nå skal jeg se film. Snakkes.
Utrolig bra. Mulig du svarte på dette i posten over, men har du laget modellen med skelett, slik att det ikke blir så vanskelig og lage bevegelser i en animasjon?
"Skelett" som du så fint kaller det legges som regel på modellen etter modelleringen. Såkalt rigging. Er i allefall i den rekkefølgen folk flest pleier å gjøre det.
nice. likte denne modellen. hva med en god skygge til modellen?
Den var jo ekstremt stidlig da!
jeg er begeistret over hvor god den siste versjonen der var blitt i forhold til starten. helt rått
Jeg likte den best da det var et "deksel" over de to gule tingene på ledningene, rett mellom "øynene" hvis du skjønner De trakk litt for mye oppmerksomhet syns jeg.
Ellers, keep up the good work
stilig sak, men hvor mange timer har du brukt?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
RoadKill: Må se om jeg orker en gang. Er veldig mye arbeid med en slik modell. Hydraulic-greierne må brukes reactor på tror jeg. Det samme med slangene som fører hydraulicvæska.

Little Joey: takk. Den har skygge, men den er heller svak. Må fixe noen innstillinger.

kujeger: takk

EagleNest: takker

Geir&Dangerous: som sagt så er jeg ikke ferdig med textures og slikt.
Hvor stort skal programmet være? Kan jeg få det av noen?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Det varierer. Man kan laste ned helt ribba versjoner uten maps, textures eller help-filer. Den fila tar vel i overkant av 100MB, mens den fullstappa versjonen tar nok i underkant av en GB.
Utrolig Utrolig Utrolig stilig!
Godt jobba, gleder meg til videre oppdateringer på roboten!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Pent, likte dog ikke refleksjonene på metallet
Ingen som er keen på å lage tutorial. Ellers skal jeg også kjøre andre på nettet
romer: Du har vel ikke tenkt på at du kanskje skal lære det deg selv da? Prøve å gjøre LITT selv, f.eks google etter manualer, prøve #3dsmax på undernet og slikt?
sa jeg skulle det, men hvis den godeste mann her gidder å lage så hadde det vært fett. siden den roboten er det feteste jeg har sett.
Du er min venn
niigu's Avatar
Wow! Får meg til å angre på at jeg ikke starter mer med 3D-grafikk! Godt jobba..
den var søt
minnet meg om de der protoss unitsene i starcraft.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Ny update. Har fixet på materialet.

Update
Lysere ramme, mørkere plater. Jeg tenker enda robocop.
Den der var pokker ta helt sinnssykt bra laga. Noe av det beste jeg har sett på forumet noen gang! Lag karriere av talentet ditt.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
RoMer: Mulig jeg setter meg ned å mekker en slags tutorial en gang. Men det blir ikke en "en kul robot heeeelt fra grunnen av"-tutorial. Blir vel mer en "hvordan lage misc. deler til en robot"-tutorial. Men det blir ikke enda. Skal først gjøre meg ferdig med denne roboten.

niigu: takker.

ozon: Pusekatter er også søte takk.

Gilgamesj: tusen takk. Morsomt å høre folk si det