Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2762
Hei!

Jeg har et regneark i Google Sheets som alltid er oppdatert med live data. Noe à la dette:



Så er utfordringen å få nettsiden min til å alltid vise disse datapunktene med oppdaterte verdier. Jeg har googlet en del, sett videoer og lest artikler, men det er liksom alltid noe litt annet enn jeg ønsker. Det ene er at jeg vil ikke bare vise tabellen som den står hos Google. De forskjellige verdiene vil brukes på litt forskjellige måter rundt omkring på nettsiden, så jeg tenker det er best om min egen database oppdateres i takt med regnearket, og så henter jeg heller verdier rett fra min egen database.

Altså, hvis jeg gjør endringer i regnearket, ønsker jeg at tilsvarende verdier på nettsiden min skal oppdatere seg. Selv om verdiene blir fremstilt og brukt på en helt annen måte enn tabellform på nettsiden. (Kan f.eks. ha "Ola - Oslo" i footeren, og "24.09.2018 - Tromsø" i en meny på høyre side. Hvis jeg endrer Ola til Knut, så vil jeg da at det skal stå Knut - Oslo i footeren i stedet.)

Er det noen av dere som har erfaring med dette? Evt. noen som har noen gode ideer til hvordan dette best mulig kan la seg løse?

På forhånd tusen takk for svar!
Sist endret av MatFot; 17. september 2018 kl. 01:12.
Du kan bruke dette APIet til å hente data fra sheetsene til webserveren din.

f.eks: få webserveren din til å sjekke spreadsheetet en gang hvert minutt og hvis det er skjedd en endring så oppdateren du dataen på websiden.