Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1311
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hei! Jeg har for tiden en stor, tung kloss av en Dell PC (aner ikke spesifikt merke), men den begynner smått å få problemer, så tenker det er på tide med en ny. Jeg har sett litt på ultrabooks, men det ser ut som det er en del av dem, så jeg vet ikke. Kunne noen hjulpet med noen anbefalinger?

Jeg trenger egentlig primært en PC med HDMI port og minst 2 USB porter som ikke er så alt for dyr med Windows. Brukes primært til å programmere litt på og se TV serier.

Det hadde også vært kjekt om den hadde sånn nogenlunde batteritid (minst 5-6 timer) og at den dro Skyrim på hvertfall Low Graphics (den jeg har nå drar det på High, og det er snart 4 år siden det kom ut), ettersom jeg i blant liker å fyre opp Skyrim, ellers gamer jeg ikke noe særlig. Ville også vært en fordel om den ikke var så alt for tung.

Jeg vet ikke hva jeg må forvente å punge ut for en slik PC? Er ikke akkurat noe gamer jeg ser etter, så håper ikke jeg må over 10 000. Ville vært storfornøyd om det endte opp på en 5-6 tusen, men vet ikke om det er urealistisk? (Jeg kan ca. ingenting om hardware)
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Den der var kanskje litt heftig for meg, orbeck, ser ut som det er en full blown gamer laptop, mens jeg bare loker rundt i Skyrim ett par uker i året, men takk uansett.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Den der var kanskje litt heftig for meg, orbeck, ser ut som det er en full blown gamer laptop, mens jeg bare loker rundt i Skyrim ett par uker i året, men takk uansett.
Vis hele sitatet...
Har du ingen krav ellers? Diskplass, størrelse, merke? Ssd?

Lenovo leverer gode laptops med gode specs til en hyggelig pris. Her har du et eksempel: https://www.komplett.no/lenovo-z50-7...full-hd/825082

Fått best i test av dinside.no også.

Her kan du kjøre skyrim på high uten problemer
Sist endret av orbeck; 15. april 2015 kl. 11:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av orbeck Vis innlegg
Har du ingen krav ellers? Diskplass, størrelse, merke? Ssd?

Lenovo leverer gode laptops med gode specs til en hyggelig pris. Her har du et eksempel: https://www.komplett.no/lenovo-z50-7...full-hd/825082

Fått best i test av dinside.no også.

Her kan du kjøre skyrim på high uten problemer
Vis hele sitatet...
Diskplass er kjekt, men har en 1TB ekstern så er ikke vitalt. Så egentlig for meg noe lite og lett (i stilen UltraBook eller noe), men er ikke villig til å betale flere tusen ekstra kun for det liksom.

Den der så ganske grei ut, skal søke opp litt mer på den. Takk!
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Diskplass er kjekt, men har en 1TB ekstern så er ikke vitalt. Så egentlig for meg noe lite og lett (i stilen UltraBook eller noe), men er ikke villig til å betale flere tusen ekstra kun for det liksom.

Den der så ganske grei ut, skal søke opp litt mer på den. Takk!
Vis hele sitatet...
http://www.elkjop.no/product/data/ba...intcid=int1641

Elkjøp har tilbud! Her har du en ENDA bedre modell til sinnsykt lav pris. Dette er ikkenoe å lure på engang. KJØP!!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Vel, da har jeg bestilt den siste du anbefalte der orbeck, takk skal du ha for hjelpen.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Vel, da har jeg bestilt den siste du anbefalte der orbeck, takk skal du ha for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Flott! Kjempepris, mye pc for kronene. Vil tro du blir veldig happy cheers!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Denne her> >

Den kan du programere med. prøvd unity og vb i den! Null problem!