Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 4707
Jeg spiller fortsatt counter strike 1.6, men man merker jo at cs blir mindre og mindre populært, vi får se hvordan det bygger seg opp igjen når CS: GO kommer ut Hvor mange her er det som fortsatt spiller cs?
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Jeg har vel spilt cs rundt en 4-5 år. Spilte vel rimelig hardcore i 2008.. Slutta dog i 2010 og da jeg kom tilbake i midten av 2011 var det jo helt dødt. Hadde hvert moro å kunne mixe og gjøre noen gathers på kvelden igjen !
Jeg. Bra lagd Fps. Og gjennomtenkt, Ett av de bedre FPS jeg spiller til dagsdato
Cs har alltid vært gøy
Men 50 % av alle som spiller spiller med cheats^
Spiller som regel match med egen serv, enkelt og kicke + vi kan spille med eac
Ja, cs er så klart det beste FPS spillet som noen gang har blitt lagd. Jeg har også spilt cs i ca 3 år, var ganske så aktiv, slutta i 2010, og skal kanskje starte igjen nå
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Ja, cs er så klart det beste FPS spillet som noen gang har blitt lagd. Jeg har også spilt cs i ca 3 år, var ganske så aktiv, slutta i 2010, og skal kanskje starte igjen nå
Vis hele sitatet...
Lykke til med å starte opp igjen nå ! Det er omtrent umulig å finne andre å spille med. Den eneste cs 1.6 servern som er oppe nå er den gjenværende Catch-gamer serveren. Men både den, og catchgamer (norges største gamer portal) skal legges ned.

Er nesten umulig å finne norske matcher for tiden. Jeg tror cs 1.6 sin tid er gått. Eneste som kan redde csnorge nå er et nytt spill som vil bli like suksessfullt som 1,6 og en ny nettside som spillere kan samles og dele filer, filmer, og nyheter. Men jeg er svært skeptisk, desverre.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Heiho Vis innlegg
Cs har alltid vært gøy
Men 50 % av alle som spiller spiller med cheats^
Spiller som regel match med egen serv, enkelt og kicke + vi kan spille med eac
Vis hele sitatet...
det som er morsomt med sån, er at en kamerat av meg bruker ikke cheats, og han eier folk som cheater deluxe
Sitat av Frufsa Vis innlegg
det som er morsomt med sån, er at en kamerat av meg bruker ikke cheats, og han eier folk som cheater deluxe
Vis hele sitatet...
Creds til han
Ja, det som er viktig i cs er å ha et godt Headset og en god mus når du har det, og har øvd litt, så kan man lett eie folk

@orbeck Takk for det Men jeg spiller på servere fra denne siden her www.gamesites.cz det er ikke norsk, men et veldig bra community
Sitat av orbeck Vis innlegg
Lykke til med å starte opp igjen nå ! Det er omtrent umulig å finne andre å spille med. Den eneste cs 1.6 servern som er oppe nå er den gjenværende Catch-gamer serveren. Men både den, og catchgamer (norges største gamer portal) skal legges ned.

Er nesten umulig å finne norske matcher for tiden. Jeg tror cs 1.6 sin tid er gått. Eneste som kan redde csnorge nå er et nytt spill som vil bli like suksessfullt som 1,6 og en ny nettside som spillere kan samles og dele filer, filmer, og nyheter. Men jeg er svært skeptisk, desverre.
Vis hele sitatet...
OT: Har du kilder på dette? Finner ingenting om det når jeg skumleser gjennom nettsiden til Catch-Gamer og når jeg googler emnet.

Nei, CS 1.6 er et døende spill. Får håpe CS:GO blir bra.
@Dimergon Er spent på hvordan cross-platfrom blir (Consol gamers, og pc gamers) men det er jo fortsatt mange proffe som konkurerer i cs 1.6 da, men når cs 1.6 blir for gammelt, må de vel finne seg et nytt spill og konkurere i
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Ja, det som er viktig i cs er å ha et godt Headset og en god mus når du har det, og har øvd litt, så kan man lett eie folk

@orbeck Takk for det Men jeg spiller på servere fra denne siden her www.gamesites.cz det er ikke norsk, men et veldig bra community
Vis hele sitatet...
Idiotisk det du skriver der. Ja kan være til hjelp med godt headsett.. Men mus kan du kjøpe en til 100kr som fungere helt perfekt.

Om du spiller med GODE folk 5on5 og ikke public tar det mange år før du eier dem. Ser du har lite peiling på cs.
Spilt i 3 år? plz... Har spilt CS siden det kom ut i beta. og ikke funnet et mer underholdende spill siden. I mine øyne fortsatt værdt litt tid.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Savner 1.6 ja, spilt siden 06, og var farlig aktiv fra 07-09 Er en stund siden sist ja! Vi burde sette opp en dato hvor en av oss med bra nett hoster er server også kjører vi skype/VT party!
Sitat av echuz Vis innlegg
Savner 1.6 ja, spilt siden 06, og var farlig aktiv fra 07-09 Er en stund siden sist ja! Vi burde sette opp en dato hvor en av oss med bra nett hoster er server også kjører vi skype/VT party!
Vis hele sitatet...

er ikke vits å hoste selv lenger. Får bra servere på http://www.gamenation.no/ og vt servere er det nåkk av men jeg er down!
Sitat av echuz Vis innlegg
Savner 1.6 ja, spilt siden 06, og var farlig aktiv fra 07-09 Er en stund siden sist ja! Vi burde sette opp en dato hvor en av oss med bra nett hoster er server også kjører vi skype/VT party!
Vis hele sitatet...
Det hadde vært fette kult
@seppoen javel.... la oss si at jeg har da en mus til 100kr som du sa, og resten som jeg spiller med har da (gaming) mus, da sier det seg selv....

PS: Jeg kan sikkert ikke alt om cs, men såppas peil har jeg etter 3 år med cs spilling
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av seppoen Vis innlegg
er ikke vits å hoste selv lenger. Får bra servere på http://www.gamenation.no/ og vt servere er det nåkk av men jeg er down!
Vis hele sitatet...
Men hvis en av oss hoster koster det oss totalt 0,- per pers.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
@Dimergon Jeg finner ingen kilder i farta, skal lete litt mer. Men jeg mener omtrent 110% sikkert på at jeg leste det fra en eller annen admin på catchgamer for en stund tilbake. Kan oppdatere om jeg finner linken..

Cs 1.6 krever ikke jallelys og Razer mus/tastatur. De gode gamle oldschoolers'a kommer på lan med ordinær hvitt gammelt w98 kabinett uten deksel, så setter de seg gjerne nær vinduet så den ikke kjører seg varm :P Det går på skils, så lenge musa og headsettet er funksjonelt så går det fint
Jeg blir gjerne med på en cs match med folket her , så fort jeg får kjøpt meg ny pc. Har en tråd her, angående pc kjøp: http://freak.no/forum/showthread.php?t=210571

@orbeck ja, du har et ganske godt poeng der
Sitat av spilltikk Vis innlegg
@seppoen javel.... la oss si at jeg har da en mus til 100kr som du sa, og resten som jeg spiller med har da (gaming) mus, da sier det seg selv....

PS: Jeg kan sikkert ikke alt om cs, men såppas peil har jeg etter 3 år med cs spilling
Vis hele sitatet...

Okei da må du vell ha et tastatur som er lettere å trykke på w,a,s,d ? da må du vell ha liten sens og stor muse matte? Og ha større sjerm sånn at man ser hodene letter? ha 120hz isteden for 75hz?

Jeg har selv intelli 3.0, det er egentlig ikke gaming mus men DRIT mange bruker den.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Jeg blir gjerne med på en cs match med folket her , så fort jeg får kjøpt meg ny pc. Har en tråd her, angående pc kjøp: http://freak.no/forum/showthread.php?t=210571

@orbeck ja, du har et ganske godt poeng der
Vis hele sitatet...
Du skal ha ny pc får å dra et 13 år gammelt spill? (9 siden 1.6 kom)
Sitat av echuz Vis innlegg
Men hvis en av oss hoster koster det oss totalt 0,- per pers.
Vis hele sitatet...

sant nokk men er dårlig hitbox, kan mekke server jeg.. koste ikke veldig mye
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Jeg fant ingen gode kilder på at Catch-gamer stenges. Men fant dette: http://img.catchgamer.no/?module=for...3#reply2215499

Dette er riktignok en "aprilsnarr" hvor en bruker spøker med at "Catchgamer stenges!?:S" Og under kommenterer en admin: "At CG stenger / går til helvette er ingen aprilsnarr, det er realiteten."

Sitat av seppoen Vis innlegg
Okei da må du vell ha et tastatur som er lettere å trykke på w,a,s,d ? da må du vell ha liten sens og stor muse matte? Og ha større sjerm sånn at man ser hodene letter? ha 120hz isteden for 75hz?

Jeg har selv intelli 3.0, det er egentlig ikke gaming mus men DRIT mange bruker den.
Vis hele sitatet...
120hertz mener jeg er veldig viktig i cs. Selv bruker jeg intelli 3.0 og samsung syncmaster 2233rz @120hz.. Har dog LARGE matte og LAV sense for best treff
@echuz trenger ny pc uansett Sitter nemmelig på en laptop, som klarer så vidt og dra Firefox Hadde nemmelig en ganske bra gaming pc, som vart ødelagt for en god stund siden
Sitat av orbeck Vis innlegg
Jeg fant ingen gode kilder på at Catch-gamer stenges. Men fant dette: http://img.catchgamer.no/?module=for...3#reply2215499

Dette er riktignok en "aprilsnarr" hvor en bruker spøker med at "Catchgamer stenges!?:S" Og under kommenterer en admin: "At CG stenger / går til helvette er ingen aprilsnarr, det er realiteten."



120hertz mener jeg er veldig viktig i cs. Selv bruker jeg intelli 3.0 og samsung syncmaster 2233rz @120hz.. Har dog LARGE matte og LAV sense for best treff
Vis hele sitatet...
jeg har t220 75hz, betyr det at du kan eie folk lette enn meg da? NEI
daaamn savner å spille cs... fps som er vanskeligere å bli god i skal man lete lenge etter. jeg spilte i 7 år og ble aldri god, men kicker ass i andre fps
helt klart det viktigste i cs er en god CFG, for å skape flyt i spillet. og har du ikke 100hz ville jeg egentlig sagt at det er bortkastet tid å spille cs 1.6 Noe jeg selv ikke har atm, so idont bother. blir bare frustrert av at jeg ikke treffer noen ting, så det blir fort med en runde eller 2.
btw spilt siden Beta if that matters.
Blir aldri lei CS. Har ikke spilt på en del år, pga jobben og har ikke stasjonær pc. Men CS er absolutt det spillet jeg kommer til å spille hvis jeg får meg pc igjen
alle dere som sier at du må ha 100hz for å spille eller er det borkastet tid osv mener dere 100fps? fordi 100hz er sikkert bare 20% av
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Spilt i 3 år? plz... Har spilt CS siden det kom ut i beta. og ikke funnet et mer underholdende spill siden. I mine øyne fortsatt værdt litt tid.
Vis hele sitatet...
Har du spilt det kontinuerlig siden betaen kommer ut, og ikke er blant en av verdens beste? plz... det er flaut.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Widow Vis innlegg
Har du spilt det kontinuerlig siden betaen kommer ut, og ikke er blant en av verdens beste? plz... det er flaut.
Vis hele sitatet...
Nei, kommentaren din er flau. Eg har spela tetris sidan eg var 6 og har framleis ikkje verdsrekorden. Eg har også spela CS sidan 1.5 (minst 10 år sidan), og ser ingen grunn til at eg eller andre som har spela så lenge skal vere pro.

For å bli pro må ein:
1. Spele fleire timar dagleg
2. Alltid ha ein klan eller eit mix-team
3. Aktivt gå inn for å øve på taktikkar samt aim
4. Reise rundt på LANs

Dei fleste som spelar eit spel som casuals gjer ingen av delene. Dei spelar ei blanding av public servers, mixar og av og til pcw. Dei spelar gungame, surf, deathmatch og fy_poolday.

Edit: Og moret skreiv ikkje at han spelte kontinuerleg, og det har ikkje eg heller gjort, verken tetris eller cs eller noko anna.
Sist endret av bronze; 22. januar 2012 kl. 03:10.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Mixer o.l. er jo litt artig, men jeg synes aiminga ol. er så fette latterlig.. fordi på cs suger jeg mens på bf har jeg decente stats med sånn 20-0 o.l..... På hardcore mode også...
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Mixer o.l. er jo litt artig, men jeg synes aiminga ol. er så fette latterlig.. fordi på cs suger jeg mens på bf har jeg decente stats med sånn 20-0 o.l..... På hardcore mode også...
Vis hele sitatet...
Ikkje for å bevege meg på altfor djupt vatn, men eg trur det er ganske brei semje om at CS har særs god hit detection, medan BF3 har ganske latterleg hit detection. Blant anna har BF3 lagt inn for mykje random spray (altså ikkje recoil, berre rein RNG), slik at siktinga blir mindre basert på ferdigheiter.

Her er eit par trådar frå BF3-foruma om hit detection:
http://battlelog.battlefield.com/bf3...4347827857799/
http://battlelog.battlefield.com/bf3...4624763626090/
http://battlelog.battlefield.com/bf3...4347710416532/
(eg fann faktisk veldig mange fleire)

Mi erfaring er i alle fall at CS har veldig rettferdig hit detection. Ein god spelar vil nesten alltid klare å ta ein dårleg spelar. Det er også ein del smak og behag, samt tilvenning. Om du er vandt til BF3 sin hit detection, vil CS sin hit detection krevje tilvenning.

Edit: I tillegg til at BF3-serverar omtrent alltid har meir lag enn CS-serverar.
Sist endret av bronze; 22. januar 2012 kl. 03:40.
Sitat av seppoen Vis innlegg
alle dere som sier at du må ha 100hz for å spille eller er det borkastet tid osv mener dere 100fps? fordi 100hz er sikkert bare 20% av
Vis hele sitatet...
Du kan jo skrive "FPS max 10000000" for så at det står at du har 99,9 fps.
Uten 100hz får du ikke den flyten man må ha for å bli god. har du først spilt med 100hz, kan du ikke gå tilbake...
Så ja, waste of time!
Jeg mener å ha hørt at Steam skulle slutte å oppdatere CS 1.6, noe som gjorde meg veldig trist. Det eneste jeg finner når jeg går i serverlista er servere fra Romania, noe som er veldig trist, da CS1.6 er den CS'en jeg liker best, og kommer til å like best.
CS-Norge er blitt helt dødt... desverre!
LoL nerdene har tatt over på LAN's i nærheten her ihvertfall.

Men det hadde vært ganske kult som nevnt tidligere her og satt opp en passe bra server og hatt et VT / skype partey

Kan jo også få til cup'r om det er nok folk som er interessert
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg mener å ha hørt at Steam skulle slutte å oppdatere CS 1.6, noe som gjorde meg veldig trist. Det eneste jeg finner når jeg går i serverlista er servere fra Romania, noe som er veldig trist, da CS1.6 er den CS'en jeg liker best, og kommer til å like best.
Vis hele sitatet...
Du har jo enda CG sine servere.

oh, ser at de har tatt ned nesten alle CS 1.6 serverne. menne denne går fortsatt.
cs12.catchgamer.no:27017
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Gi beskjed om dere skal spille mix/gather, ble litt keen på å game cs igjen da jeg var meget i mange år men gikk lei og stoppa.
Har også tenkt å teste ut GO når betaen starter for fullt, er litt spent på om dette kan være det nye for meg.. hvem vet?

Hvorfor har ikke nFF en egen vt-server egentlig? hadde vært ganske nice.
dere sier det er umulig å finne noen å spille med?
der tar dere feil, dere er fortsatt ganske mange som spiller, bare bruk #irc: clanmatch / pcw så finner dere matcher/ mixer/cuper osv med en gang !
Ja er vel fortsatt mange som spiller, men public servere er det såklart ikke mange som spiller. Det er liksom der man starter å spille. Ikke mange som starter nå. Som xaine sier må dere gå på #irc: clanmatch / PCW går også, men er mest svensker der.
Kjøpte spillet, spilte i 2 timer, lasta ned hacks og ble banna. Men det var forbanna gøy å hacke, da.
du 'hacker' ikke om du laster ned skit for å jukse. men, nå som vi snakker om slikt, på hvilken måte ga det deg glede å gjøre andre spillere frustrerte ved å laste ned cheats? synes det er tåpelig at folk ødelegger for andre ved å gjøre slikt, spesielt på spil som 1.6, der det er få men trofaste spillere som spiller. synes så absolutt cs er spilbart enda, med god hitbox, og gode maps.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
du 'hacker' ikke om du laster ned skit for å jukse. men, nå som vi snakker om slikt, på hvilken måte ga det deg glede å gjøre andre spillere frustrerte ved å laste ned cheats?
Vis hele sitatet...
Det var ikke det som gav meg glede, det var det å eie alle spillerne i et game.

Edit: Innlegg 500!
Sist endret av AndeMannen; 22. januar 2012 kl. 11:08.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av seppoen Vis innlegg
jeg har t220 75hz, betyr det at du kan eie folk lette enn meg da? NEI
Vis hele sitatet...
Betyr ikke at jeg eier deg av den grunn. Men klart det hjelper jo på spray, smoke og hvor "cleant" selve spiller blir. Det er en grunn til at de fleste oldschoolers spiller på crt skjermer, for noen av dem kan dra opp mot 150-60 hertz.

Sitat av bronze Vis innlegg
Dei fleste som spelar eit spel som casuals gjer ingen av delene. Dei spelar ei blanding av public servers, mixar og av og til pcw. Dei spelar gungame, surf, deathmatch og fy_poolday.
Vis hele sitatet...
Du vet hvem XeqtR er ? Vet du hvordan han ble god? Han spilte deathmatch 5 timer daglig.
Sist endret av orbeck; 22. januar 2012 kl. 12:37.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av orbeck Vis innlegg
Du vet hvem XeqtR er ? Vet du hvordan han ble god? Han spilte deathmatch 5 timer daglig.
Vis hele sitatet...
Det gav han god aim, men det er ikkje nok. Han byrja å spele CS fordi kompisen hans skulle ha tryout for eit av dei beste laga i Noreg, og ville at XeqtR også skulle prøve. Han har alltid hatt eit lag i tillegg til å spele pub.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
Det gav han god aim, men det er ikkje nok. Han byrja å spele CS fordi kompisen hans skulle ha tryout for eit av dei beste laga i Noreg, og ville at XeqtR også skulle prøve. Han har alltid hatt eit lag i tillegg til å spele pub.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, man kommer langt med kontakter, men det er spilleren det står på.
Det er jo sikkert mange folk som er bedere en de som spiller på de mest proffe lagene idag
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av xaine Vis innlegg
dere sier det er umulig å finne noen å spille med?
der tar dere feil, dere er fortsatt ganske mange som spiller, bare bruk #irc: clanmatch / pcw så finner dere matcher/ mixer/cuper osv med en gang !
Vis hele sitatet...
Det finnes alltid noen å spille med, men antall spillere totalt har sunket de siste årene. Folk har før eller siden gått videre til nyere spill eller bare gått lei cs, men man finner fortsatt en kjerne som sitter på @quakenet og henger.

Viss jeg skulle ha starta litt igjen ville jeg heller gjort det med freaks da det kunne vært forbanna lættis. Vi kunne ha starta en casual mixklubb som går ut på at vi spiller mix, gather og melder oss på en turnering når vi har tid.

Er fort gjort å leie en vt-server med mange slots, slik at folk som gamer og folk som bare vil slappe av kan sitte der å prate drit dagen lang om de vil.
Da vil jeg si at nFF hadde kommet opp på det beste kommunikasjonsnivået man kan få blant brukere på et forum.
Da har vi irc for chatting, vt for prating og ikke minst forum for diskusjon.

veit ikke jeg, hahaha.. hva tenker dere?
Sist endret av Kimbobo; 22. januar 2012 kl. 15:59.
Sitat av fez240 Vis innlegg
Du kan jo skrive "FPS max 10000000" for så at det står at du har 99,9 fps.
Uten 100hz får du ikke den flyten man må ha for å bli god. har du først spilt med 100hz, kan du ikke gå tilbake...
Så ja, waste of time!
Vis hele sitatet...

du har lite peiling. Du trenger ikke 100 hz for å bli god, herregud. 100fps= 100 bilder i sekunder. Og om du har fps_max 100000 blir alt fucked, du må ha fps_max 101

og rate 25000
cl_cmdrate 101
Cl_updaterate 101

[quote=orbeck;2430024]Betyr ikke at jeg eier deg av den grunn. Men klart det hjelper jo på spray, smoke og hvor "cleant" selve spiller blir. Det er en grunn til at de fleste oldschoolers spiller på crt skjermer, for noen av dem kan dra opp mot 150-60 hertz.


øyet kan ikke ta mer enn 100hz uannsett.
Sist endret av seppoen; 22. januar 2012 kl. 16:12.