Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3879
Hei.
Kompissen min vurderer å kjøpe seg et par "Pc-briller". (Vet ikke hva man kaller dem på norsk..)

http://www.gunnars.com/
Link til hjemmesida.

Han sier han ofte blir sliten i øynene og hodet etter noen timer foran skjermen, og at han gjerne betaler noen hundrelapper hvis disse hjelper.

Noen som kan si om det er verdt det, og om det i det hele tatt hjelper mot akkurat dette?

Takk for svar.
Har dem ikke selv, men skulle gjerne hatt dem, og mange proffe gamere sier at de funker veldig bra, så jeg antar det er et bra kjøp.
Sitat av Silent Striker Vis innlegg
Har dem ikke selv, men skulle gjerne hatt dem, og mange proffe gamere sier at de funker veldig bra, så jeg antar det er et bra kjøp.
Vis hele sitatet...
Har du noen erfaringer eller noe annet siden du antar det?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Har du noen erfaringer eller noe annet siden du antar det?
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte at de funker, har ikke et par selv. Men fikk prøve de i 2timer på TG10, og ble positivt overaska! Hadde prisen vert lavere hadde jeg løpt og kjøpt!
Sitat av echuz Vis innlegg
Kan bekrefte at de funker, har ikke et par selv. Men fikk prøve de i 2timer på TG10, og ble positivt overaska! Hadde prisen vert lavere hadde jeg løpt og kjøpt!
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Hvordan var effekten? Bedre bilde på skjermen eller mindre slitsomt for øynene?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Takk for svar. Hvordan var effekten? Bedre bilde på skjermen eller mindre slitsomt for øynene?
Vis hele sitatet...
Det var mere behaglig å se på skjermen, mindre slitsomt, slapp den såre følelsen i lynene etc. Kan se på det som en "pro" verson av F.lux (google it)

Av det jeg husker kan jeg si at det minte om slalombriller i måten de fungerer på.
"Gunnar Gaming Glasses" haha hva faen...
Ok, da vet jeg det. Takker for svar

Sitat av Fanz44 Vis innlegg
"Gunnar Gaming Glasses" haha hva faen...
Vis hele sitatet...
Du kan vel i det minste si hva du mener om produktet?
Jeg har, men bruker de ikke, for jeg blir veldig irritert av blå refleksjon av mine egne øyer i glassene.

annet en de så gir gulfargen i brillene en mer behagelig følelse når du stirrer på skjermen, fargen blir du vant med ganske fort, så den ødelegger ikke noe, refleksjonen av mine egne øyer derimot.
de forstørrer også bildet litt ("zoomer") og gir illusjonen av bedre kontrast.

jeg bestilte de fra usa, det var 2/3 prisen.
Ok, det gjør det litt vanskeligere igjen. Takk for svar, har fått vite det jeg ønsker å vite
Sist endret av AndeMannen; 20. desember 2011 kl. 23:47.
De kommer med innebygd aimbot og wallhack!
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
jeg vet ikke om han blir sliten av brightnessen på skjermen, for den kan være irriterende og ubehagelig til tider. derfor fikk jeg anbefalt programmer flux av ruudi. den senker brightness og gjør skjermen mye deiligere å se på utover kvelden og stiller seg etter hvilken tid på døgnet det er. slik blir det lettere og sove og ikke skikkelig 'au' følelse av å se på skjermen når man er trøtt etc.

beklager dårlig tegnsetting, og ikke stor bokstav, begge shiftknappene har tatt kvelden etter litt rage på tastaturet og er for lazy til å trykke på capslock for stor bokstav .. peace
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Du kan vel i det minste si hva du mener om produktet?
Vis hele sitatet...
Det funker kanskje, men hadde aldri i verden kjøpt meg det. Alt for g33k for meg...
Troller dere? Ta på et par solbriller, samme effekten. Gunnars virker som svindel i mine øyne, er vel en grunn til at markedet deres er ungdommer.
Fikk disse brillene 2 år tilbake og egentlig brukt de mye da det går fort altformye tid forran skjermer. jeg har før brukt en vanlig lesebrille men har etterhvert gått over til gunnars da styrken jeg bruker ikke er så betydelig(bytter egentlig litt på). Ganske behagelig med gult lys, ved lange økter forran screen's.
Sitat av boblehest Vis innlegg
Troller dere? Ta på et par solbriller, samme effekten. Gunnars virker som svindel i mine øyne, er vel en grunn til at markedet deres er ungdommer.
Vis hele sitatet...
Det er ikke samme effekt nei.

Sliter selv med at jeg blir forferdelig sliten i øynene av en sen kveld med data, og har lest mye positivt om disse typer briller. Ser mange progamers som bruker dem, og det er nok ikke uten grunn at dem bruker slike briller istedenfor litt mørkfargede biter plastikk fra Nille.

Skal selv kjøpe et par etter jul, men tror jeg kjøper et annet merke enn ''Gunnars gaming glasses''
Sist endret av Bombasa; 21. desember 2011 kl. 00:44.
Jeg prøvde også å fortelle han at det ikke var verdt penga i det hele tatt, derfor jeg lagde en tråd på freak. Men, men. Nå har jeg fått 2 sider av saken, kan fortelle hvordan effekten var hvis han kjøper dem
Har fått sponset "pc-briller" eller arbeidsbriller som dem liker å kalle dem fra forsvaret med tanke på at jeg sitter 12 timer foran skjermen hver dag.. merker at forskjellen er veldig stor, og det er veldig behagelig å ha på brillene. Kostet meg (forsvaret) 1500,- inkludert behandling av briller. Da fikk jeg 2 stk løp å kjøp
De tullingene prøvde å selge til meg når jeg var på TG08, men de klarte ikke å se at jeg hadde briller på, fra før av...

De trur kanskje jeg har lyst til å ha på 2 briller på engang?... tullinger

Og nei, jeg kan ikke bruke linser.
Sitat av Rindal Vis innlegg
De tullingene prøvde å selge til meg når jeg var på TG08, men de klarte ikke å se at jeg hadde briller på, fra før av...

De trur kanskje jeg har lyst til å ha på 2 briller på engang?... tullinger

Og nei, jeg kan ikke bruke linser.
Vis hele sitatet...
De fleste modellene av Gunnars selges med styrke, slik at man slipper å ha på linser. Gunnars er en stor og seriøs produsent/firma.
En kompis som vant dem på TG synes ikke de hjalp noe særlig. Han bruker dem hvertfall sjeldent selv, selv om de var gratis, og han kunne aldri tenkt seg å betale for de.
Sitat av FlawlessOracle Vis innlegg
De fleste modellene av Gunnars selges med styrke, slik at man slipper å ha på linser. Gunnars er en stor og seriøs produsent/firma.
Vis hele sitatet...
Det kan sikkert stemme, men når de selger briller til 1000,- vil jeg ikke tenke på hva totale summen med brillestyrken/skjult skjeling/Skjeve hornhinner kommer til å koste.

Etter min mening vil det da koste mer enn jeg får igjen for det. Akkurat nå har jeg overhodet ikke noe problemer med å lese/spille med vanlige briller. (sitter endel ved skjermen)

Så etter min mening er det bare for spesielle "øyne" "folk" som håper de faktisk får noe utbytte av det.
Sitat av Grix Vis innlegg
En kompis som vant dem på TG synes ikke de hjalp noe særlig. Han bruker dem hvertfall sjeldent selv, selv om de var gratis, og han kunne aldri tenkt seg å betale for de.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke sant. Det er nokk mange som ikke får bruk for slike briller.
Men jeg tror de fleste som ser på en skjerm i mer en to timer om gangen, merker at de anstrenger øynene og at de blunker lite og har tørre øyne.

Også er de ganske dyre, om man da ikke merker effekten er det mye penger. I tillegg kan det jo være irriterende å sitte med briller.

Sitat av Rindal Vis innlegg
Det kan sikkert stemme, men når de selger briller til 1000,- vil jeg ikke tenke på hva totale summen med brillestyrken/skjult skjeling/Skjeve hornhinner kommer til å koste.

Etter min mening vil det da koste mer enn jeg får igjen for det. Akkurat nå har jeg overhodet ikke noe problemer med å lese/spille med vanlige briller. (sitter endel ved skjermen)

Så etter min mening er det bare for spesielle "øyne" "folk" som håper de faktisk får noe utbytte av det.
Vis hele sitatet...
Prisen kan jo diskuteres, men jeg har hørt at dette skal være briller med en god kvalitet og det er jo også viktig.

Det er heller ikke sikert du trenger slike briller, det er absolut ikke alle som har noe problem med å sitte forran en sjerm. Men det er mange som jobber forran en skjerm eller på andre måter bruker flere timer hvær dag året rundt forran en skjerm. Da kan det være gode penger investert for å kunne slappe mer av i øynene og kunne jobbe uten smerter eller trøtthet.

Spesielle briller er det jo, men det er jo veldig vanlig med tørre øyne, hodepine/migrene og trøtte øyne. Mange ungdommer sliter med trøtthet, og samtidig er de mye forran skjermer. Det kreves mye anstrengelser av øyet å se flere timer på en sterkt lysende skjerm. Men med en gul farget i brille glasset og alt det andre slike briller har kan øyet slappe mer av.

Bare prøv å lukk øynene etter du har stirret en stund på en pc-skjerm, vanelig at man ser lys og noen blåe punkter osv.