Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 23726
Hei freaks!

Er det noen her som jobber/jobbet med telefonsalg og kan dele erfaringer?

Tenker mest på trivsel og lønn. Legg gjerne til hvilket firma du jobbet for
Jobbet som telefonselger i 4 timer, tok lunch og kom aldri tilbake.

Not for me
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Jeg har ikke selv jobbet som telefonselger, men har en del kamerater som er det/har hvert. Man møter MANGE spesielle folk, telefonselger er liksom en jobb hvem som helst kan få :P De jobber riktignok for onecall
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvis du liker å få slengt dritt i trynet hver gang du ringer... så værsegod.
Hvis du har planer om å bli en god selger, er det telefonsalg og selge noe på gata som virkelig får satt deg på prøve. Selv synes jeg det er imponerende med selgere som klarer å overbevise folk om å kjøpe noe som de overhodet ikke hadde tenkt på å kjøpe i utgangspunktet. Det er salg det!
Det finnes masse interessante salgsjobber. Jeg har hatt flere, og har etterhvert laget meg en kort liste over krav som en salgsstilling må oppfylle for at jeg skal bli interessert:

1. God lønn. Salg er tøft og man er nødt til å motivere seg selv hele tiden. Salgsledere som pusher deg er fint det, men det er DU som må ta opp røret og være like forbanna engasjert og engasjerende hver gang. Det tar på!
2. Fastlønn. Mange useriøse selskaper opererer med kun provisjon. Det er imidlertid, slik jeg ser det, viktig å ha en fastlønn i bunnen. Hvor motivert er du etter 5 timer på jobb for 0,- i lønn? Du blir enten apatisk eller desperat. Ingen av disse to er noen gunstig tilstand for en selger.
3. Et godt produkt. Du kan pakke inn dritt så pent du vil, men det er fortsatt dritt. Og dritt er ikke kult å selge.

Hvis stillingen du ser på ikke innfrir på ett eller flere av disse punktene; walk away.
Jobbet som telefonselger i et halvt år før jeg en random dag kom inn på jobb, gikk inn til sjefen og sa opp og gikk ut igjen. Var ganske spontant, men fy faen jeg var så lei.

Angrer ikke et sekund den dag i dag, selv om jeg slet litt økonomisk de nærmeste måndene.
Jobbet med telefonsalg et par måneder for noen år siden, alt jeg har å si er: NEI, bare NEI, ikke gjør det.
Min erfaring er samme som mange andre her. Jeg jobbet som telefonselger noen måneder når jeg var 16-17. Værste drittjobben jeg har hatt. Bare sluttet å gjøre noe, så fikk jeg gå uten oppsigelsestid
Å være telefonselger er enten noe du elsker eller hater. Det er en del spørsmål du må stille deg selv når du tar en slik jobb.

- Er du psykisk sterk
- Er du serviceinnstilt
- Er du nærtagen
- Er du sosial nok
- Er du et salgsmenneske

Og slik kan listen fortsette. Det er mange selgere som tjener godt på telefonsalg, så å ta en jobb som det er nok ikke det dummeste, bare du har det som skal til psykisk.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg begynner som telefon terorist til tirsdag så kan komme tilbake med hvordan min første dag på jobben var
Prøvde meg som telefonselger en dag, synes teamleder var en dritt, så jeg kastet inn håndkledet. Anbefaler gatesalg dog. Hardt og jævlig, men sinnsykt gøy med resultater. Leger Uten Grenser og Amnesty International er begge greie organisasjoner å jobbe for. Forholdsvis enkelt å få ok resultater kjapt, hyggelige folk og helt grei lønn. Ingen provisjon dog. Etterhvert som du får teken og blir god kan du heller se deg om etter alternativer. Salg er salg, og all salgstrening er bra. For meg var dog ikke lønn alt, men arbeidsmiljø vell så viktig.

Venter du til sommeren igjen, ansetter Røde Kors bøttevis. De har en sykt god provisjonsordning, som lar deg cash'e inn 10 000 ekstra i måneden ganske lett, men ansetter ikke igjen før til sommeren som sagt.
Jobber selv i et firma hvor vi har et callsenter som skaffer kunder, tenkte jeg skulle kommentere "kravlisten" din

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det finnes masse interessante salgsjobber. Jeg har hatt flere, og har etterhvert laget meg en kort liste over krav som en salgsstilling må oppfylle for at jeg skal bli interessert:

1. God lønn. Salg er tøft og man er nødt til å motivere seg selv hele tiden. Salgsledere som pusher deg er fint det, men det er DU som må ta opp røret og være like forbanna engasjert og engasjerende hver gang. Det tar på!
Vis hele sitatet...
Helt riktig, det krever noe av deg. Man kan ikke forvente å sitte halvslapp en hel dag og gå hjem med to tusen i lomma. Telefonsalg er krevende, men så har du også flere som bare er skapt for det, uten at de i utgangspunktet gir den vibben!

Sitat av felix_poker Vis innlegg
2. Fastlønn. Mange useriøse selskaper opererer med kun provisjon. Det er imidlertid, slik jeg ser det, viktig å ha en fastlønn i bunnen. Hvor motivert er du etter 5 timer på jobb for 0,- i lønn? Du blir enten apatisk eller desperat. Ingen av disse to er noen gunstig tilstand for en selger.
Vis hele sitatet...
At man opererer med kun provisjon er da vel absolutt ikke useriøst! Mitt selskap gjør det. Vi gir ekstremt god provisjon per salg, men du har samtidig ingen fastlønn. Det bygger hos oss på en filosofi om at du hele tiden skal prestere, og resultatene er opp til deg selv. Om du jobber hardt og selger mye vil du tjene jævlig bra, mens om du nøyer deg med 50 halvslappe samtaler i løpet av en dag, så risikerer du å gå hjem uten lønn.

Så, det er fordeler og ulemper: er du flink kan du ha tjent en gjennomsnittlig dagslønn i løpet av den første timen på jobb, mens om du ikke jobber hardt nok eller kanskje bare har en dårlig dag kan du sitte i 8 timer uten hell. Men erfaringen viser at folk som jobber godt alltid går hjem med minst ett salg - her hos oss iallfall.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
3. Et godt produkt. Du kan pakke inn dritt så pent du vil, men det er fortsatt dritt. Og dritt er ikke kult å selge.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Å selge noe du vet er dritt skjønner jeg ikke hvordan folk klarer med god samvittighet. Hos oss lager vi reklamefilmer, så vi kan heldigvis selge med god samvittighet!

------------------------------------------

Til slutt vil jeg legge til et tips:

Vær obs på arbeidsgiveren din. Ha oversikt over salgene dine og følg dette opp, og sørg for å ha alt juridisk (kontrakt osv) på plass. Det finnes mange sleipinger der ute som lurer både kunder og ansatte, så pass på.

Lykke til! PM meg for jobb
Det sies at det siste vi trenger er enda flere sosionomer. Det kan jeg for så vidt være enig i. Men overfor telefonselgere og gateselgere er jeg villig til å gjøre et unntak. I hvert fall her i byen. Det går ikke an å kaste en stein i sentrum uten å treffe noen som pusher et eller annet strømabonnement, kredittkort eller en god sak, med utstuderte åpningsreplikker, påtatt interesse og et falskt smil. Kan det virke som at de tror at bare de er glatte nok, så kommer salgene av seg selv.
Ja, jeg prøvde dette i september i år.

Jeg møtte opp, klar og viljesterk. Viste at det kom til å by på utfordringer av noen hissige kunder, men jeg gikk inn med troen "pft, hvor vanskelig kan det være?"
Anyhow, jeg kom inn på arbeidsplassen min, hvor jeg så 20 andre idioter som satt spredt rundt i rommet.

En form for dårlig musikk ble også spilt over høytalerene, slik at de som arbeidet var nødt til å presse de dårlige nille-headesettene så langt inn i hjernebarken som det var overhode mulig for å høre hva stemmen i den andre enden sa.

Jeg satte meg ned og begynte å arbeide. Fire fuckings lange timer i strekk. Presset vokste allerede den første dagen. Hvis man ikke får noen salg, så tjener man heller ikke særlig gode penger. Uansett, historien endte med at jeg ble kjeftet ut av hver eneste person jeg ringte til. Særlig folk i områdene rundt Finnmark var særlig hissige.

Jeg så ikke meningen med å bli kjeftet ut på skolen, for så å dra på jobb fra klokken 4 til 9 og bli kjeftet ut videre der av folk jeg ikke kjenner. Selv jeg som er sterk psykisk taklet det ikke. Det var mildt sagt helt jævlig.

Men telefonsalg har to deler; "Enten blir du der i en dag, eller så blir du der i et år"
Har selv jobbet med telefonsalg hos en av norges største bredbåndsleverandører, og sier meg enig med alle punktene til felix_poker.

Salg er imo veldig psykisk krevende arbeid, da man hele tiden må være "på topp".
Hver dag når jeg gikk hjem fra denne jobben så var jeg skikkelig sliten, og hadde ikke overskudd til å gjøre noe som helst.

Så med mindre du har bra psyke, har lett for å komme overens med andre mennesker, og ikke sliter med samvittigheten når du pusher et drittprodukt på noen som egentlig ikke ønsker det... kjør på!
Tenk over hvordan du selv svarer telefonselgere når de ringer, og spør deg selv: "er det dette jeg vil jobbe med?". Sier riktig nok ikke at dette er noe flesteparten svarer, men jeg vet med meg selv at når de ringer ganske mange ganger pr. døgn, så svarer jeg av og til veldig stygt.
Telefonselgere er som oftest hyggelig folk, da jobben deres går ut på å være hyggelig så og si hele arbeidsdagen. Om jobben går ut på å selge til privatpersoner så tar du ikke jobben. Går det derimot ut på å selge til bedrifter, da takker du ja.
Sist endret av shonny; 18. november 2011 kl. 19:19.
Salg mot privatpersoner er helt ulikt med salg mot bedrifter, det er der pengene ligger Har drevet med TM i 2 Ar og har opparbeidet meg i gamet og nA sitter jeg med mye ansvar og i den avdelingen jeg jobber i er veldig seriOst men hyggelig, har ikke opplevd sA mye kjefting fra bedrifter men A ringe til privatpersoner nAr de er hjemme og slapper av, er en annen sak

Man mA ha veldig stor stA pA vilje og IKKE gi opp, etterhvert blir man flink i gamet
Sist endret av kongs1; 18. november 2011 kl. 19:30.
Takker for mange gode svar, og som shonny nevner så har jeg egentlig bare vurdert telefonsalg mot bedrifter og ikke privat. Harde tider for en nyutdannet markedsfører, og tenkte kanskje at telefonsalg kan være en grei erfaring og en god "karrierestarter".

Men blir litt skeptisk med tanke på de negative erfaringene til de som svarer her :s
drev med dette et halvt års tid, solgte tele2 tjenester (som ER billigere enn Telenor og Netcom, HVORFOR OPPFATTET ALDRI KUNDENE MINE DET?? IDIOTER!). Jeg ble utbrent, gledet meg skjeldent til jobb, fikk en liten periode med kutting og mye sjokolade (kødder ikke)

Folk liker ikke å bli ringt av selgere, særlig ikke på de tidene de ringer, vi ringte helst fra 4 til 9 om ettermiddagen/kvelden.
80kr i timen og 50 provisjon hadde vært avwesome om det ikke var så kjipe produkter vi solgte, tror avdelingen ble nedlagt etter at jeg og to kompiser mannet oss opp og sluttet selv om vi egentlig trengte pengene veldig.

alt i alt angrer jeg ikke i ettertid, jeg får jo på cven at jeg har tatt kundebehandlingskurs og hatt en jobb der jeg kommuniserte med alle typer mennesker, så dét viste seg positivt i ettertid.

én ting til som sugde, litt kjipt at navnet kom opp på skjermen min først da den som ble ringt opp tok telefonen. Særlig om de het Ahmed Dullabahschretsyburg Karlsen eller noe liknende. Samiske navn var også et helvete.

Om du er mentalt sterk er det en ok jobb, du trenger en utenomjordisk stå-påvilje.
Sitat av norseToon Vis innlegg
Takker for mange gode svar, og som shonny nevner så har jeg egentlig bare vurdert telefonsalg mot bedrifter og ikke privat. Harde tider for en nyutdannet markedsfører, og tenkte kanskje at telefonsalg kan være en grei erfaring og en god "karrierestarter".

Men blir litt skeptisk med tanke på de negative erfaringene til de som svarer her :s
Vis hele sitatet...
Søk. Det er en god erfaring å ha. Klarer du deg bra i så tøft yrke kan du klare det meste. Morsomt er det også om du har litt "baller" og bra samtaler med kundene dine og ikke bare sitter det som en robot. Er du typen for salg kan du smile godt når lønninga kommer skal jeg si deg Finnes ikke mange andre jobber uten utdanning du kan tjene like mye.


http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=y3aA0XIp7vs
Sist endret av DrPerception; 18. november 2011 kl. 23:32.
Sitat av olaPola Vis innlegg
drev med dette et halvt års tid, solgte tele2 tjenester (som ER billigere enn Telenor og Netcom, HVORFOR OPPFATTET ALDRI KUNDENE MINE DET?? IDIOTER!). Jeg ble utbrent, gledet meg skjeldent til jobb, fikk en liten periode med kutting og mye sjokolade (kødder ikke)

Folk liker ikke å bli ringt av selgere, særlig ikke på de tidene de ringer, vi ringte helst fra 4 til 9 om ettermiddagen/kvelden.
80kr i timen og 50 provisjon hadde vært avwesome om det ikke var så kjipe produkter vi solgte, tror avdelingen ble nedlagt etter at jeg og to kompiser mannet oss opp og sluttet selv om vi egentlig trengte pengene veldig.

alt i alt angrer jeg ikke i ettertid, jeg får jo på cven at jeg har tatt kundebehandlingskurs og hatt en jobb der jeg kommuniserte med alle typer mennesker, så dét viste seg positivt i ettertid.

én ting til som sugde, litt kjipt at navnet kom opp på skjermen min først da den som ble ringt opp tok telefonen. Særlig om de het Ahmed Dullabahschretsyburg Karlsen eller noe liknende. Samiske navn var også et helvete.

Om du er mentalt sterk er det en ok jobb, du trenger en utenomjordisk stå-påvilje.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg skrekkelig igjen her. Skal sies at jeg satt med Telenor da :P Som folk sier, man må ha en mentalitet som ligger på 120% i de timene man er på arbeid, samt at man bør gjerne være i stand til å ta sin egen telefon når man sitter på bussen på vei hjem også. Risikoen ligger jo i det å brenne lyset i begge endene. Om man først blir både arbeidslei/sliten OG mentalt ødelagt, da er man godt og vel fucked, som man sier på godt norsk. Lønn skal man ikke kjimse av, ei veninne av meg som driver med dette enda ligger på 20-30 tusen netto pr mnd, og hun er 19 og uutdannet. Jeg sier gi det et forsøk, ta den erfaringen og lærdommen du kan av det, og se hvor det fører.
Jeg jobbet et år som telefon selger før jeg tilbud om ny jobb.

Jeg var ganske fornøyd med jobben min som selger, vi solgte for det meste lodd fra livredningselskapet og andre humintære forbund og tegneserie bøker fra egmont.

Jeg jobbet meg fort opp til å bli en av de beste kveldsselgerne, det hele krever og kunne alt informasjon, slik at du kan argenmentere med en gang kunden sier i mot og være rask til å gå rett på sak og legge ut pakke og pris ganske kjapt og legge til 3 - 4 fordeler etter det også ta en morsom kødd for og snu fokuset på prisen vekk fra kunden. Eks : Si det her : Ja hansen, jeg har denne pakken som går mest av på 20 lodd til 700 penger, og da er det ikke betaling før i slutten av neste mnd, da skal jeg også gi med deg 2 gratis lodd siden du er så hyggelig og snakke med, også hvis du vinner en av de finne reisesjekkene eller ny bil så skal jeg personlig komme opp til deg på toten med kaka hvis du trakter kaffen, det går vel greit det hansen ?

Da føler kunden et slik press til å si ja og du har solgt for 700 kroner, jeg solgte lodd for 15000 kroner en gang, da prisen på et lodd var 30 kroner, så gleder og kunne snakke sammenhengene, ikke la kunden få tid til å tenke, kom med positive ting og ha alltid et ark med argumenter foran deg.

Det kan være kjedelig og frustrerende å jobbe som telefon selger, men fytti helvete hvor gøy det er nå du selger bra og er i form.

Du vil også bli ganske flink til å selge etterhvert noe som er fint og ta med seg videre .

Slå til !
Jeg må også legge til en liten advarsen som dekker ca hele jobben: din oppgave er å presse ting på folk som i utgangspunktet høyst sannsynlig ikke vil ha. + at jobben ofte går ut på å ta imot kjeft og dritt. Du har aldri love til å bare legge på.
Sorry mac. Men skaff deg en annen jobb. De som pusher omega 3 og annen dritt. Enten det er på telefon eller oslo s har jeg så jævelig lite til overs for!

B2B er helt okey. Men når jeg går på gata eller har min telefon så er det min ting. Jeg vil ikke bli plaget av alle mulige bedritne produkter. Har jeg behov for noe så kjøper jeg det og googler det.

Gjør noe nyttig for samfunnet istedenfor. Jobb i butikk eller på gamlehjem. Hjelp folk ikke sitt å plag de! Alternativt om det er det at du elsker å prate i telefon så skaff deg jobb i kundeservice et sted.

Du virker oppegående, jeg tror du hadde blitt den smarteste på Get sin service desk.
Sitat av jalig Vis innlegg
Sorry mac. Men skaff deg en annen jobb. De som pusher omega 3 og annen dritt. Enten det er på telefon eller oslo s har jeg så jævelig lite til overs for!

B2B er helt okey. Men når jeg går på gata eller har min telefon så er det min ting. Jeg vil ikke bli plaget av alle mulige bedritne produkter. Har jeg behov for noe så kjøper jeg det og googler det.

Gjør noe nyttig for samfunnet istedenfor. Jobb i butikk eller på gamlehjem. Hjelp folk ikke sitt å plag de! Alternativt om det er det at du elsker å prate i telefon så skaff deg jobb i kundeservice et sted.

Du virker oppegående, jeg tror du hadde blitt den smarteste på Get sin service desk.
Vis hele sitatet...

Skjønner, har jo som de fleste andre lite til overs for telefonselgere selv, og det er derfor jeg helst ønsker å selge b2b.

Har jo vurdert kundeservice også, men tenker at det kanskje ser bedre ut på cv med salg.
Det ser unektelig bedre ut med salg på cven. Men det er stor forskjell fra seriøst salg til pushing av bedritne produkter og det vet arbeidsgivere.

Ekte selgere sitter ikke å masse pusher masse ræl på folk. Men de bygger relasjoner med sine kunder osv. Da er du en seriøs selger og har en jobb som er verdt å ha på cven. Om du skal selge omega 3 eller oppføringer i gule sider kan du like gjerne gjøre noe annet.
Jobbet som telefonselger i et par uker i 2007, gikk faktisk sykt bra når vi drev og solgte Symfonica mobil abonnementer. Tjente bra, og det var en produkt som var lett å selge.

Etterhvert ble jeg overført til forsikrings avdelingen hvor jeg skulle ringe opp folk og overtale dem til å kjøpe livsforsikring. Det funker særdeles dårlig.

Jeg sa opp.
Jeg jobber som telefonselger for viasat I et halvt år. Det jeg sitter igjen med er hva jeg vil kalle en svært god erfaring. Det var en drittjobb, men det var så mye jeg lærte om det å komunisere med mennesker, noe du får bruk for uansett hvilken jobb du måtte ha I fremtiden. Mine besteforeldre lærte Meg det med å være presis og ikke gå rundt å subbe. Jobben som telefonselger lærte meg at det er ikke nok I dagens samfunn. Man må faktisk prestere noe hver eneste dag. Ta jobben, om en tid takker du deg selv
Det er en hard bransje, hvor kun de tøffeste overlever. Sterk psyke er alfa omega! Deretter må du være kald nok til å selge bestemor Gjertrud på 84 år den dyreste og fresheste pakken fra canal digital. Dette må gjentas 5 timer 2-3 dager i uka. Hardt liv, men noen gjør det skarpt Det er penger og hente der for noen få av oss utvalgte!
Jobba i 3 uker, 2 dager i uka, tjente 2500, greit betalt men helt jævelig.
Hvis ingen andre jobbtilbud står i veien, prøv! Ga opp etter et halvt år som topp 3 selger, motivasjonen var på bunn.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jobbet en periode på med telefonsalg, hvor jeg solgte annonser på nett. Dette var uten fastlønn, men provisjonsbasert med "garantilønn" som de kalte det. Hyggelige folk som jobbet der, men produktet som skulle bli solgt var i mine øyne helt på trynet. Fant fort ut at telefonsalg ikke var min greie ettersom jeg fikk hodepine av å gjenta meg selv gang på gang på gang (måtte følge manus, siden samtalene ble tatt opp). Man møter hyggelige folk i den andre enden, men du møter også folk som virkelig dreper motivasjonen din.

Vi hadde en regel om at vi ikke fikk lov til å legge på, det var kunden som skulle legge på. Jeg møtte da en kar i den andre enden som var veldig villig til å kjøpe annonse, og holdt meg på vent i 5-6 minutter mens jeg høre på en samtale mellom han og kona si i bakgrunnen. Han tok så etterhvert opp røret og begynte å prate til meg, før han avbrøt igjen. Dette holdt han på med i ca 40 minutter uten at jeg fikk mulighet til å skyte inn argument/spørsmål for å prøve å avslutte samtalen - salg eller ikke salg... Jeg la på til slutt, og så fikk jeg en grov advarsel fra teamleader om at det skulle jeg aldri gjøre, og halverte provisjonen jeg hadde opptjent for den dagen (ikke at det var allverden).
Sitat av nikita Vis innlegg
Prøvde meg som telefonselger en dag, synes teamleder var en dritt, så jeg kastet inn håndkledet. Anbefaler gatesalg dog. Hardt og jævlig, men sinnsykt gøy med resultater. Leger Uten Grenser og Amnesty International er begge greie organisasjoner å jobbe for. Forholdsvis enkelt å få ok resultater kjapt, hyggelige folk og helt grei lønn. Ingen provisjon dog. Etterhvert som du får teken og blir god kan du heller se deg om etter alternativer. Salg er salg, og all salgstrening er bra. For meg var dog ikke lønn alt, men arbeidsmiljø vell så viktig.

Venter du til sommeren igjen, ansetter Røde Kors bøttevis. De har en sykt god provisjonsordning, som lar deg cash'e inn 10 000 ekstra i måneden ganske lett, men ansetter ikke igjen før til sommeren som sagt.
Vis hele sitatet...
Hva er det du sier, at disse organisasjonene ansetter selgere? Trodde disse jobba der på frivillig basis jeg. Meldte meg inn i leger uten grenser her om dagen mest fordi jeg følte jeg ikke hadde noe valg, kommer man først inn på samtaletemaet kan man liksom ikke si nei og bare gå...men at dette faktisk er selgere var nytt for meg, da er det bare å melde seg ut igjen
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
At man opererer med kun provisjon er da vel absolutt ikke useriøst!
Vis hele sitatet...
Jeg er fundamentalt uenig. Alle selskap jeg har vært borti (og det begynner å bli en del) som opererer med kun provisjon, har hatt useriøse elementer, eller i det minste tiltrukket seg useriøse folk. Det er klart at om produktet er godt og provisjonen er svært god, så kan det være atraktivt for unge, sultne selgere uten faste utgifter, men når man er "voksen" trenger man en viss sikkerhet. Det er også slik at på et salgsteam der det jobbes utelukkende for provisjon er det ofte mange dårlige selgere, fordi arbeidsgiver ofte har lavere terskel for å ansette folk fordi "selger de ikke, så taper man ingen ting".

Den dagen jeg selv ansetter selgere skal de ha fastlønn og provisjon. En fastlønn som er høy nok til at de ikke blir desperate, og en provisjon høy nok til at de streber etter nye salg.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Jeg jobber som telefonselger for viasat I et halvt år. Det jeg sitter igjen med er hva jeg vil kalle en svært god erfaring. Det var en drittjobb, men det var så mye jeg lærte om det å komunisere med mennesker, noe du får bruk for uansett hvilken jobb du måtte ha I fremtiden. Mine besteforeldre lærte Meg det med å være presis og ikke gå rundt å subbe. Jobben som telefonselger lærte meg at det er ikke nok I dagens samfunn. Man må faktisk prestere noe hver eneste dag. Ta jobben, om en tid takker du deg selv
Vis hele sitatet...
Jobbet hos Viasat, TMG group, ogsa:P Akersgata ikkesant? haha.. Vi hadde en utrolig dArlig teamleder, han var patetisk haha..