Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  205 28926
Heisann hoppsann!

Jeg og mine gode kollegaer i Lost Labs fant ut at vi ville lage en site som artige.no - bare bedre og mer gjennomført.

Vi har nå lansert første versjon, som du kan finne her: Teit.no - Bare teite bilder
(http://teit.no er ikke oppe å går enda siden vi flytter ting om dagen.)

Uansett, har dere noen forslag til forbedringer? Ris/ros? Ny tøff funksjonalitet?

Fyr løs!


Kort info:
- Bilder blir veldig raskt behandlet (godkjent/ikke godkjent)
- Kommentarfelt / Facebook Connect
- Keyboardshortcuts (pil venstre og høyre, samt "R" for random)
- Mest likte (kommer snart)
- Facebookpage
Skift bakgrund! den der var bare plagsom og stygg! Ellers, ser det helt greit ut dette! Hadde også lkt en slags uploader der ALLE kan laste opp bilder, men eier / crew må godkjenne bilder først, føør de kommer ut

Edit: så nå at det var allerede en slik funksjon
Sist endret av Erlendman; 3. september 2011 kl. 16:21.
Så om 1 mnd så begynner "*** liker et bilde fra teit.no" ?
Sist endret av Vod0; 3. september 2011 kl. 16:21.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Så om 1 mnd så begynner "*** liker et bilde fra teit.no" ?
Vis hele sitatet...
Kanskje det? Vi får se
Blir bra. Men bakgrunnen litt plagsom. Tar fokus vekk fra annet.
Scrollingen er litt treit kanskje, dessuten går det ikke ann å linke morsomme bilder til hverandre
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg håper inderlig at dere gjør det bedre enn artige.no gjør, da de reposter reposts som allerede er reposted.
http://imagecache.blastro.com/images/feat/Lastfm_Xzibit.jpg
Vis hele sitatet...
Vi har noen sjekker for duplicates, men blir jo verre å verre jo flere tusen bilder man får inn, med mindre vi får inn teknologi som sjekker dette bedre

Vi lærer litt mens vi gjør dette, men takk for innspillet!

Skal ta med meg dette med bakgrunnen forresten, kanskje gjøre den mer transparent?
Sitat av Tierra Vis innlegg
... ...
Skal ta med meg dette med bakgrunnen forresten, kanskje gjøre den mer transparent?
Vis hele sitatet...
Hva med en helt hvit / lys grå?
Meme ser vi nok av på bildene, hvorfor ha de overalt i bakgrunn?

Ta den helt hvit slik at fokuset blir på bildet...
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Haha, nei faen, dette blir gøy! Jeg venter på respons fra hosten min (ang kontrakt), så kommer jammen meg min kopi og.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Haha, nei faen, dette blir gøy! Jeg venter på respons fra hosten min (ang kontrakt), så kommer jammen meg min kopi og.
Vis hele sitatet...
haha, så bra
Har likt et par bilder nå. Tar ikke lang tid før siden er populær nå
Håper virkelig at baot is-humor og liknende patetiske forsøk på OC holdes langt unna denne siden. Ser heller på reposts enn sånne fæle greier.

Ellers ser siden bra ut, sier meg enig i at en lys grå bakgrunn vil passe bedre.
Sitat av Potetsjokolade Vis innlegg
Scrollingen er litt treit kanskje, dessuten går det ikke ann å linke morsomme bilder til hverandre
Vis hele sitatet...
Hm, virker ikke treigt her, heller egentlig ganske kjappt. Hvilken browser bruker du?

Linken til bildet står under bildet som du kan kopiere ved å markere linken, eller du kan dobbelklikke på "Kopier link" knappen.
For GUDSSKYLD, hold memes unna siden!

Det er værtfall èn grunn til artige.no blir hatet av meg, og det er fordi memes blir tatt inn der. Det ødelegger den humoren som en gang var relativt underground!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det står om dette i førstepost

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
For GUDSSKYLD, hold memes unna siden!

Det er værtfall èn grunn til artige.no blir hatet av meg, og det er fordi memes blir tatt inn der. Det ødelegger den humoren som en gang var relativt underground!
Vis hele sitatet...
Haters gonna haaate.

Vi vil basere oss på memes, enkelt og greit. Spesielt nye memes, Norske memes, og egenproduserte morsomme bilder generelt
Hvis du vil sjekke automatisk for duplikater kan du vurdere å skalere ned bildene drastisk, fjerne fargene og hashe resultatet med en eller annen pixelalgoritme.
http://www.hackerfactor.com/blog/ind...s-Like-It.html
Relativt underground? Jeg vet om mange tusen sider på internettet som har repostet memes som er funnet diverse andre plasser, uten å bli hatet av noen. Det finnes større problemer i verden enn at norske tenåringer liker humor som tidligere var underground.

Btw: Digger at det allerede er mange bilder, og fungerende tastatursnarveier!
Sist endret av sh0rtie; 3. september 2011 kl. 16:54.
Dere er nødt til å vise mer enn ett bilde på forsiden (og sånt generelt). Det er dødsirriterende å måtte trykke neste, vente på at siden loader, vente på at bildet loader, le, trykke og vente igjen.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Syns siden var treg å laste, og fikk nesten spasmer når jeg så bakgrunnen. Fjern den!
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Syns siden var treg å laste, og fikk nesten spasmer når jeg så bakgrunnen. Fjern den!
Vis hele sitatet...
Hvilken nettleser bruker du?
Bruker Chrome 13 selv og her går det lynkjappt.
Teit.no var et jævlig dårlig navn, er det bare jeg som synes det? :/
Siden var rask den, ikkje noe å klage på der
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Teit.no var et jævlig dårlig navn, er det bare jeg som synes det? :/
Vis hele sitatet...
Synes det var skikkelig teit jeg..
Samme med Artige.. er jo ikke artig.
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Teit.no var et jævlig dårlig navn, er det bare jeg som synes det? :/
Vis hele sitatet...
Ja, ordentlig teit navn, kanskje Vemund1.no hadde vært mer passende for en slik side?
Sitat av Marlos Vis innlegg
Dere er nødt til å vise mer enn ett bilde på forsiden (og sånt generelt). Det er dødsirriterende å måtte trykke neste, vente på at siden loader, vente på at bildet loader, le, trykke og vente igjen.
Vis hele sitatet...
This. Noe jeg ville likt å se på en slik side er "evig" scrolling, slik at siden laster bilder etterhvert. Slik som facebook-feeden for eksempel.

Og skrift bakgrunnen.
teit.no er ikke samme som www.teit.no
Sitat av stiq Vis innlegg
This. Noe jeg ville likt å se på en slik side er "evig" scrolling, slik at siden laster bilder etterhvert. Slik som facebook-feeden for eksempel.

Og skrift bakgrunnen.
Vis hele sitatet...
Vi ser at vi må kunne implementere flere bilder på samme side ja Tatt videre!
Bakgrunnen henger i en tynn tråd etterhvert skjønner jeg

Sitat av pyth0n Vis innlegg
teit.no er ikke samme som www.teit.no
Vis hele sitatet...
Jeg nevner noe om dette i førstepost
for en utspekulert plassering av like knappen.. holdt på å trykke feil mange ganer
Første bud: Norske sider skrives på norsk. Ha litt respekt for språket ditt og unngå bruk av styggedommer som «random» og «link» (det heter forøvrig «tilfeldig» og «lenke»).

Sånn ellers ser jeg ikke noe poeng i å legge en lenke til adminpanelet i toppmenyen. Hvor stor promille av de besøkende er administratorer?
Electric retard, er ikke det litt slemt å stjele uten videre?
usertitle import
bleh's Avatar
En ting som er frustrerende med oppsettet med bildene per i dag er at når man trykker "Nyere" kommer man bare til samme bilde over and over again, og man må evt trykke "Random" eller "Eldre" for å få et nytt. Jeg skjønner konseptet, men burde heller være en slags "Next" knapp (det er det jeg forventer når jeg trykker "Nyere").
Ser at mitt bilde ligger der nå. Flott måte å laste opp bilder på. Kp+!
"Videoene" laster ikke.
Tilbakestående som faen.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Skal vi se, folk putter signaturer i bildene der, me gusta og LE. Nei, missliker siden allerede. Sorry, men jeg har en personlig grudge mot slike nettsider, og artige.no generelt nå.
www.teit.no y u no have fungerende link-kopiering uten at ting monger seg maks?

Opera-bruker btw
Hva med å lage en skikkelig scroll?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Hva med å lage en skikkelig scroll?
Vis hele sitatet...
Hva mener du, går det sakte?
Nettleser bruker du?
Jeg bruker Chrome, og det går så sakte at jeg ikke orker å se på bilder som ikke passer på skjermen. 100/100 linje, så det er ikke meg det går på.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg bruker Chrome, og det går så sakte at jeg ikke orker å se på bilder som ikke passer på skjermen. 100/100 linje, så det er ikke meg det går på.
Vis hele sitatet...
Okay, takk for feedback! Dette skal vi se på

Har testet litt nå og ser ihvertfall foreløpig selv at det er bare Chrome som sliter litt med scrollingen, stemmer dette?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ubu11.04 - FF6.0.1
  1. Gah! fb-kommentarskiten laster hver eneste gang?
  2. Slowers gonna sloooow
  3. Så sparsom title da?
  4. Sært favicon. Stor T eller noe er mer gjenkjennelig.
  5. Hvorfor er det (tilsynelatende) ikke bilder de første 600+ sidene? Irriterende om man vil begynne på start.
  6. Beholder ikke scrollposisjon når man trykker «Nyere»
  7. URL endrer seg ikke når man kommer til et nytt bilde.
  8. «Kopiér lenke» fungerer ikke.
  9. Virker som om ingen lenker kan mellomklikkes
  10. Header er ikke lenke til forsiden (Hey! Basic stuff! Skjerpings!)
  11. Unødvendig lange sider(?)
  12. Hvorfor er det en «Nyeste»-lenke i navbar?
Aaah, den er for stor Bruker 1024 på jobben, er som regel der jeg henger på morrosider.

Oh, WinXP og FF 3.6.20.

Litt irriterende at tilbakeknappen ikke funker også (fordi alle URL'ene heter det samme?)
Funnet en liten bug, når jeg trykker liker på et bilde har den en tendens til å lenke til et annet bilde på facebook. Og den lar meg ikke trykke like på alle bildene.

Edit: får ikke trykt liker på noen av bildene lengre.
Sist endret av Dimergon; 3. september 2011 kl. 21:05.
Helt grei side, men vær vennlig og ikke godta bilder fra andre tegnere som ikke legger de ut selv, som f. eks Humon sine Scandinavia an the World tegninger (jeg vet det vil være vanskelig), som jeg akkurat så.
Men iallefall, takk for at du åpnet øynene mine for Scandinavia and the World, det vil du bli husket for
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Men iallefall, takk for at du åpnet øynene mine for Scandinavia and the World, det vil du bli husket for
Vis hele sitatet...
Det er en super tegneserie/rute. Anbefaler den til alle.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Ja, ordentlig teit navn, kanskje Vemund1.no hadde vært mer passende for en slik side?
Vis hele sitatet...
Hva antyder du?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det bør bli som artige, mange bilder på en side! ..