Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  696 63303
Heisann alle sammen!

Jeg og gode kompiser har jobbet i snart et halvt år med å lage et webspill, og i dag er det den store dagen der vi kan få med oss brukere inn i spillet for å teste det, også kjent som alpha-release!

Og da vil jeg jo gjerne ha med meg dere freaks for å teste å se hva vi har gjort så langt

Hva er Hack The Planet?
Hack The Planet er et spill hvor du tar rollen som en hacker, i en mørk verden full av konspirasjoner. Gjør oppdrag, tjen penger, bygg opp PC-en din, handle på webshop, eller auksjoner bort på auksjonshuset, og mye mer.

Dette er en alpha-release, så dette bare er en liten smakebit på det som kommer.
Av det kan jeg nevne f.eks:
- Lag egen hardware og software
- PvP (Hack mot hverandre)
- Få achievements
- Lag Cells (guilds)
- Cell PvP
- Chat med andre hackers i spillet / sosiale features etc.
+ mye mer!

Facebookpage: http://www.facebook.com/hacktheplanet.no
Teaser: http://www.youtube.com/watch?v=a2eC7wa6XkY


"Like" oss gjerne på Facebook, da vi bruker det som en oppdateringskanal


Lyst til å prøve?
Gå inn på http://www.hacktheplanet.no og bruk følgende verdikode: [COLOR="Red"]htpfreakno[/COLOR]
Det er anbefalt å bruke en nyere browser!

Feedback og bugreports er alltid godt mottatt da vi bruker denne anledningen til å fikse så mye bugs vi kan
Gi oss tilbakemeldinger her på freak.no, eller på vårt eget forum http://lost.no/forum

Takk for oppmerksomheten!
Tierra
Lost Labs
Sist endret av liasis; 13. mars 2011 kl. 19:10. Grunn: verdikodedill
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Herlig, ett slikt spill har jeg ventet på

Har tidligere erfaring med og finne bugs osv i beta-relese. Så skal se hva jeg kan gjøre Lover selfølgerlig og skrive en grundig raport da disse oppdages

Godt jobba, og stå på fremover! Det ligger faktisk mye penger i dette! Ett lite mafiaspill som har en 50-60 brukere pålogga på det meste, tjener fort 700k i året
Er det bare jeg som er helt tilbakestående å ikke forstår hvordan jeg skal få logget inn?
Etter runde 11, i "slosskampen" mellom meg og ner0's firewall gikk det ikke lenger, den bare loopet.

Edit:

Og når jeg trykket cancel, for å prøve på nytt lar den meg ikke åpne noen av knappene.
Sist endret av Pagliacci; 1. mars 2011 kl. 23:19.
Skulle gjerne fått vite hva de forskjellige sidene innehold, med å hovre de. istedet for å måtte gå inn på =)
Samt, sider som ikke er aktiv, kan gjerne fjernes eller gråes ut.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Etter runde 11, i "slosskampen" mellom meg og ner0's firewall gikk det ikke lenger, den bare loopet.
Vis hele sitatet...
Har du tilgjengelige Action Points?

For å hacke er du avhengig av å ha AP, men ja, den står å "looper" når du er i 0.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Skulle gjerne fått vite hva de forskjellige sidene innehold, med å hovre de. istedet for å måtte gå inn på =)
Samt, sider som ikke er aktiv, kan gjerne fjernes eller gråes ut.
Vis hele sitatet...
Jepp, dette kommer
Sitat av Tierra Vis innlegg
Har du tilgjengelige Action Points?

For å hacke er du avhengig av å ha AP, men ja, den står å "looper" når du er i 0.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg ikke, og dette visste jeg ikke, så dette kunne vært greit å innføre

Skal komme med mer jo mer jeg spiller
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Er det bare jeg som er helt tilbakestående å ikke forstår hvordan jeg skal få logget inn?
Vis hele sitatet...
Nope, er ikke bare deg
Sitat av Ardluh Vis innlegg
Er det bare jeg som er helt tilbakestående å ikke forstår hvordan jeg skal få logget inn?
Vis hele sitatet...
Skriver du inn verdikoden og får registrert deg?
skriv noe random bak http://www.hacktheplanet.no og det kommer en film :P
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Førsteintrykk:

Så vil jeg si at jeg er skuffet, siden spillet er i alpha så skal jeg ikke nevne at du trenger en tyderligere måte og vise hva det forskjellige knappene gjør.

Men jeg ble egentlig skuffet at det ikke var ordenterlig hacking, der du faktisk må skrive inn commandoer osv. Att det går ut på og være sterkest, og bare trykke til du vinner ble litt lame.

Men for wannabies som trur dem er noe, så er sikkert dette spillet utmerket. Men ikke noe for meg desverre
Skuffet å ikke kunne få delene med en gang, når man "kjøper" de via spendmore
Mulig jeg er for trøtt nå, men hvordan logger man ut?
Avhengighetsskapende,morsomt,kreativt og spennende. Disse ordene tror jeg oppsummerer spillet.

btw, jeg sliter til de grader med og drepe ner0, det virker som h*n ikke mister mer liv når man når 60%
Trykk på denne for å logge ut så lenge: http://hacktheplanet.no/?logout

Oooh, dette har absolutt potensiale! Dette var veldig kreativt og addictive! Tester ut mer i fransktimen i morgen, tror jeg! Keep working!
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Avhengighetsskapende,morsomt,kreativt og spennende. Disse ordene tror jeg oppsummerer spillet.

btw, jeg sliter til de grader med og drepe ner0, det virker som h*n ikke mister mer liv når man når 60%
Vis hele sitatet...
Har du plassert inn skillpoints? Evt fått noe hardware du kan installere?
Det å finne ut hvor man legger inn skillpoints er en utfordring i seg selv. Var bare med tilfeldigheter i et forsøk å teste ut hva som går å klikke på, og hva som ikke går, at jeg fant ut at man måtte trykke på den store pene knappen i midten og så legge de til via der =)
Må si meg enig med Harabo. Du trenger en måte å vise hva de forskjellige knappene gjør, et ikon er ikke nokk. En liten beskrivelse som kommer opp, akkuratt som gjør på power og secure osv. ville ha gjort susen! Og de med commandoene savner jeg også. Har spilt flere hacke spill før og alle var i dos (commando linje), noe jeg har sansen for.

Bug: På det første oppdraget når jeg skal komme forbi brannmuren, går det greit å angripe han de 2 første gangene. også var resten bare miss. regner med at dette er en bug?

Ellers ser ut som at dere har gjort en bra jobb, har bare fått testa meg ganske kjapt rundt. Skal teste det skikkelig imorra og prøve legge ut en ny og bedere evaluering på forumet.
ho-hey, lost.no sak! Jaggu på tide at noen dro den frem fra glemselen.
Jeg vil gjerne også vite hvor mange som er pålogget =)
Kjekt mtp auksjonene ^^,
Morsomt.... litt som de derre mafia spillene på facebook...

Setter alt på "health" og "action points" og bruteforcer til evigheten og forbi... >=3
Vant også 2 SSD "disker" nå, men hvor de ble av, har jeg ingen peiling på? :S

Er btw Drive, ikke Disk
Sist endret av Blackkoz; 2. mars 2011 kl. 00:08.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vant også 2 SSD "disker" nå, men hvor de ble av, har jeg ingen peiling på? :S

Er btw Drive, ikke Disk
Vis hele sitatet...
Hehe ja er litt random navn på ting her å der

De skal ligge i inventoryet ditt, og hvis du går på datamaskinikonet kan du installere hdd-ene
De ligger ikke der, det som er rart :S
Fikk istedet et 512 Kb modem xD (mye mulig jeg vant en annen auksjon :P )

Eneste som er sikkert, er at pengene er borte.


Man får tydligvis heller ikke xp for å fullføre oppdrag? I allefall ikke av merkbar sort? :S
Fikk 40% når jeg prøvde 1. gangen og døde, men nå når jeg fullførte oppdrag 1, så står jeg fremdeles på 40%...
auksjonen er litt... dum. Bydde på et 56k modem/linje, pengene er borte, men intet under "available internet access", ei heller i "inventory".

edit: å, det var jo gøy. Jeg tar det første oppdraget på nytt igjen, finner et 56k modem, og akkurat når jeg får det, får jeg også beskjed om at jeg har vunnet auksjonen og nå har to modem...
Sist endret av meitemark; 2. mars 2011 kl. 00:34.
Har fått 2 ting ifra auksjonen.
1 stk 56kbit modem som jeg ikke bydde på (bydde på 512 modemet)
Og 1 stk 512 modem jeg ikke kan huske å ha bydd på, men godt mulig :P

Så mangler 2 stk disker jeg ikke har peiling på hvor er =)
Savner en FAQ, kan hende er bare jeg som er dum. Men hva er TICK? Forstår ikke når jeg får flere AP points.
Vil tro TICK er klokken.
Du får nye AP, når klokken har telt ned til 0 =)


Der fikk jeg vist mine SSD'r.

Man får vist det man vinner 30 minutter etterpå...
Burde kanskje fikses?
Så slipper man å by på nye produkter, og så få alt for mange av de.. :S
Evt når TICK har telt ned.... (?)
Sist endret av Blackkoz; 2. mars 2011 kl. 00:33.
"hack the planet" kommer vel ikke fra filmen "hackers" ?

husker den filmen så den for et par år siden, latterlig "hacking" men underholdende
har personelig ikke noe tro på hacke spill men om dere har lagd noe (skumleste posten din) så skal det testes og jeg gir feedback
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Spillet er fett, selv om det er farlig for studenter med for mye "fritid". :-\\ Likte ikke at jeg mistet pengene jeg bydde på auksjon, selv om jeg ikke vant auksjonen og er nå 160 credits fattigere, og 0 items rikere. (

Det ser knall ut. Kan gi feedback etter hvert som jeg snubler meg gjennom det her.

Skillpoints var litt merkelig plassert kanskje. Burde heller være mulig å trykke på skillpoints slik de står på forsiden, og derfra fordele de utover.

Får ikke til å logge inn på "nettbutikken" forresten. Hva skjer der?
Sitat av meitemark Vis innlegg
auksjonen er litt... dum. Bydde på et 56k modem/linje, pengene er borte, men intet under "available internet access", ei heller i "inventory".

edit: å, det var jo gøy. Jeg tar det første oppdraget på nytt igjen, finner et 56k modem, og akkurat når jeg får det, får jeg også beskjed om at jeg har vunnet auksjonen og nå har to modem...
Vis hele sitatet...
Leste på lost.no-forumet at items visstnok ikke blir levert før neste tick.
Sist endret av Marken; 2. mars 2011 kl. 03:52.
Veldig morro spill
Blitt litt adicted allerede
Sitat av Shudo Vis innlegg
Savner en FAQ, kan hende er bare jeg som er dum. Men hva er TICK? Forstår ikke når jeg får flere AP points.
Vis hele sitatet...
FAQ kommer!
For hvert tick, altså hver gang klokken har tellt ned så increaser dette AP, slik at du kan hacke på missions.

Du skal få opp en rollovertekst på statsene dine oppe til høyre som forklarer verdiene
Gøy! Dette skal jeg spille fast!

Er det bare hos meg noen av bildene ikke virker? For eksempel achievements.
Sitat av Abomination Vis innlegg
"hack the planet" kommer vel ikke fra filmen "hackers" ?

husker den filmen så den for et par år siden, latterlig "hacking" men underholdende
har personelig ikke noe tro på hacke spill men om dere har lagd noe (skumleste posten din) så skal det testes og jeg gir feedback
Vis hele sitatet...
Tittelen har opphav fra filmen Hackers ja

Kult om du kaster deg på og gir oss feedback! Vi tar med oss all feedback vi får og justerer deretter
Får ikke instalert internet connection
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Gøy! Dette skal jeg spille fast!

Er det bare hos meg noen av bildene ikke virker? For eksempel achievements.
Vis hele sitatet...
Nei det mangler litt bilder her og der, det er inaktive menyer for øyeblikket. Men vi kommer til å tilpasse spillet hele tiden, og jevnlig legge ut oppdateringer med nye features Dersom du trykker på "Hjem" menyen i toppen (Huset) så står det en post der som forklarer litt

Sitat av Toadftw Vis innlegg
Får ikke instalert internet connection
Vis hele sitatet...
Hm, hvilken nettleser bruker du, og hvordan oppfører feilen seg? Virker det som knappen "Install" ikke fungerer når du trykker på den?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Dette var jo ålreit, men er det meningen at man skal kunne utføre det samme "oppdraget" flere ganger på rad? Jeg valgte "Get through ner0's firewall" to ganger ved en feiltagelse, men begge ganger kunne jeg hacke, og jeg fikk item rewards begge gangene.

Jeg håper også ikonene og mye av den øvrige grafikken bare er midlertidig. Ikonene er veldig forvirrende og ukonsekvente, og ser nesten ut som noe du kunne sett i Windows XP sitt kontrollpanel (det er ikke positivt). Ellers må alle "Anonymous" og/eller 4chan-referansene bort. Not good. Not good at all

Sitat av thomasf Vis innlegg
Spillet er fett, selv om det er farlig for studenter med for mye "fritid". :-\\ Likte ikke at jeg mistet pengene jeg bydde på auksjon, selv om jeg ikke vant auksjonen og er nå 160 credits fattigere, og 0 items rikere. (
Vis hele sitatet...
Hmm, dette opplevde ikke jeg. Ble nettopp outbid på en 20GB SSD, og fikk tilbake pengene mine (299 credits).

Hva betyr forresten tallene ved siden av oppdragene? Jeg går ut fra at det er en score av et slag, men hvordan bestemmes den?
Sitat av ticks Vis innlegg
Dette var jo ålreit, men er det meningen at man skal kunne utføre det samme "oppdraget" flere ganger på rad? Jeg valgte "Get through ner0's firewall" to ganger ved en feiltagelse, men begge ganger kunne jeg hacke, og jeg fikk item rewards begge gangene.

Jeg håper også ikonene og mye av den øvrige grafikken bare er midlertidig. Ikonene er veldig forvirrende og ukonsekvente, og ser nesten ut som noe du kunne sett i Windows XP sitt kontrollpanel (det er ikke positivt). Ellers må alle "Anonymous" og/eller 4chan-referansene bort. Not good. Not good at all
Vis hele sitatet...
Ja, man skal kunne utføre samme oppdraget flere ganger
Hvordan spillerne får rewards, stats og hvordan det føles flytmessig er det vi bruker en alpha-test til

Ikonene er stock-icons og litt forskjellig royalty free foreløpig, vi ønsker jo selvfølgelig å ha unik spillgrafikk på alt, men vi jobber alle med dette i store deler av vår fritid, og har ikke tid til å prioritere akkurat det enda

Men det er sånt som kommer! Takk for tilbakemelding!
Sitat av Tierra Vis innlegg
Nei det mangler litt bilder her og der, det er inaktive menyer for øyeblikket. Men vi kommer til å tilpasse spillet hele tiden, og jevnlig legge ut oppdateringer med nye features Dersom du trykker på "Hjem" menyen i toppen (Huset) så står det en post der som forklarer litt



Hm, hvilken nettleser bruker du, og hvordan oppfører feilen seg? Virker det som knappen "Install" ikke fungerer når du trykker på den?
Vis hele sitatet...

Har Google chrome. Jeg spammer install knappen men det skjer ingenting.
Jeg har prøvd med Explorer og Firefox men det virker ikke.
Jeg savner en litt bedre XP Progress bar som viser hvor mye XP som gjenstår før level up. Can can?

Sitat av Toadftw Vis innlegg
Har Google chrome. Jeg spammer install knappen men det skjer ingenting.
Jeg har prøvd med Explorer og Firefox men det virker ikke.
Vis hele sitatet...
Er du høyt nok level til å bruke itemet? Required level er oppe til høyre i item-boxen.
Har du en ETA på Create greia?
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Har Google chrome. Jeg spammer install knappen men det skjer ingenting.
Jeg har prøvd med Explorer og Firefox men det virker ikke.
Vis hele sitatet...
Hm, er du høy nok level? Vet at det ikke kommer så godt frem, men på itemet er det en required level, det tallet helt ut til høyre

Sitat av Marken Vis innlegg
Jeg savner en litt bedre XP Progress bar som viser hvor mye XP som gjenstår før level up. Can can?
Vis hele sitatet...
Takk for innspill, skal se på det!
Heilt canooon
Når man ikke har mer AP igjen å holder på med et oppdrag står den bare å looper når man trykker attack (eller hva det sto, nå er det borte), det skulle har kommet opp med engang "No more Action Points. Wait for TICK". For å få dette må man trykke "Close" å så trykke på oppdraget igjen.

Ikke at det er store saken, men ikke alltid jeg følger med hvor mye AP jeg har (ikke i starten ihvertfall), så jeg blir jo sittende å trykke attack til jeg skjønner at jeg ikke har mer AP igjen.
Sist endret av Rindae; 2. mars 2011 kl. 08:54.
Sitat av Rindae Vis innlegg
Når man ikke har mer AP igjen å holder på med et oppdrag står den bare å looper når man trykker attack (eller hva det sto, nå er det borte), det skulle har kommet opp med engang "No more Action Points. Wait for TICK". For å få dette må man trykke "Close" å så trykke på oppdraget igjen.

Ikke at det er store saken, men ikke alltid jeg følger med hvor mye AP jeg har (ikke i starten ihvertfall), så jeg blir jo sittende å trykke attack til jeg skjønner at jeg ikke har mer AP igjen.
Vis hele sitatet...
Denne har vi tatt med oss videre! Tusen takk for innspill!
Jeg synes det er sært å få mer Xp for å faile på et oppdrag, enn å faktisk klare det...

Må være en bug?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Hvor er disse skillpointene alle prater om?

Greier ikke å komme meg forbi første missionet.. Fikk brannmuren ned til 80% når han hadde drept meg. Butikken for å kjøpe items virker heller ikke, så ser ingen mulighet for å forbedre meg på noen måte for å kunne slå brannmuren.. Er dette noe alle må igjennom?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hvor er disse skillpointene alle prater om?

Greier ikke å komme meg forbi første missionet.. Fikk brannmuren ned til 80% når han hadde drept meg. Butikken for å kjøpe items virker heller ikke, så ser ingen mulighet for å forbedre meg på noen måte for å kunne slå brannmuren.. Er dette noe alle må igjennom?
Vis hele sitatet...
Gå inn på Profile (trykk enten på avataret ditt oppe til venstre, eller velg fra menyen). Her finner du skill points
Jeg savner en meldingsfunksjon. Noe slik som:
"Congratulations, your [BID] bid on item [ITEM] was the highest, and the item is now available under your inventory."
"Your bid on item [ITEM] was overbid."
"Your item [ITEM] was sold at the auction for [AMOUNT]. Congratulations."
"Congratulations, level up!"

EDIT: Savner også at det vises på auksjonen hvem som selger, eventuelt bare markere mine salg.
Sist endret av hosjmeister; 2. mars 2011 kl. 10:48.