Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  318 57290
Menyen til hva å gjøre står i vweien for å lese alt mulig

http://i27.tinypic.com/2hgyb8z.jpg

Se på linken. Der er bilde av problemet
Til informasjon er ikke problemet like stort i firefox.
Sitat av waf Vis innlegg
Til informasjon er ikke problemet like stort i firefox.
Vis hele sitatet...
Takk, jeg har firefox også

Alltid når jeg er logget inn å skal gå inn å f. eks oppholdsrommet så står det at jeg ikke er logget inn
Når man peker på Ollivanders Tryllestaver så blir den for stor for menyboksen så "Tryllestaver" blir flyttet på linja under.

I chat er den sorte teksten nesten uleselig på bakgrunnen.

Kansje det hadde vært lurt å kreve f.eks minimum 4 siffer i pinkoden i banken? Nå fungerer det å bare ha ett iallefall.
Tydelig at dette er et bra konsept med MANGE muligheter for vidrebygging. Men en veldig viktig funksjon som du MÅ HA for og hintre at folk bruker f.eks botter osv for og spille 24/7 er at man må taste inn en kode når man skal f.eks duellere. slik som på f.eks barafranca.com.

Du burde også sette inn prosent %, når du kan velge mellom 3 forskjellige måter og tjene penger på, hvor mange % sjansje er det da for og klare de forskjellige?

Det hadde også vært greit med en "status" side, der du har oversikt over penger (lomma, banken), items, ventetider til neste gang du kan gjøre noe, skills som f.eks tryllestav eller duellering, rank og rank prosent, osv osv lykke til!
Å ha en "anti-bot kode" vil jo ikke hjelpe noe særlig med mindre den er relativt avansert (typ bilder osv.). En vanlig captcha som er i mafiaspill inneholder som oftest tre-fire bokstaver. Trengs ikke mye Googling for å finne ut hvordan den kan fullføres automatisk .
Recaptcha er standard.
Jeg vet ikke om du har stengt registrering for nye brukere eller noe, men i vertfall så får jeg ikke logget inn på noen av mine to kontoer jeg nettopp registrerte.
Navn på brukerne?
Sitat av Ozma Vis innlegg
Recaptcha er standard.
Vis hele sitatet...
Nei, Recaptcha har ikke vært standard på de fleste mafiaspill jeg har vært innom. Dog, både "hjemmelagde" antibot-er og Recaptcha er enkelt å knekke, allikavel vil det minske brukermassen som jukser betraktlig.
For en MySql bug når jeg prøver å registrere bruker

MySQL Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Thor', '2421aad02037f1b68a671e7c47839f07', '******', 'christopher-robin-lund@hot' at line 1
Vis hele sitatet...
Mitt valgte passord er byttet ut mot ******
.... kjører han ikke md5 / sha-1 på passordene?! Haha ... glad jeg ikke regga meg gitt
Han kjørte md5($pass) sist gang jeg sjekket. Ikke veldig trygt med andre ord.
Ah, greit! Tolket posten over meg som at det var plaintext!

md5($pass) hjelper litt, men han burde kjøre en salt i tillegg skulle man tro.
Er jo bare å bruke et passord du ikke bruker noen andre steder. Om noen hadde fått tak i databasen hans er ikke MD5 det vanskeligste å knekke, men så ville jeg heller ikke blitt så veldig sur om noen hadde klart det.
Hvorfor i alle dager er menyvenstre og menyhoyre position:absolute?
Når jeg forminsker nettleservindet, havner hovedboksen bak menyen. Siden vil kun se bra ut når man har din oppløsning og din nettleser. Finn en annen måte å gjøre det på, du kan bruke floating blant annet.
Ser at du skriver "best i Firefox og Internet Explorer". Min erfaring sier at hvis det ikke vises likt i alle nettlesere, er det noe feil med CSS, og jeg har kodet med avansert CSS enn det der.

Irriterende at det ikke er noen tilbakeknapp når man gjør noe i Flirgott.

Teksten i Olivanders Tryllestaver hopper ned når jeg holder over den.

Vanlig:
Olivanders trylletaver
Mousehover:
Olivanders
tryllestaver
Sist endret av Jannis!; 1. august 2010 kl. 21:00.
er fortsatt bugs. ekke no php ekspert men en enkel php kode ville sett noe slik ut

dette er hvor man kan stille spørsmål

Kode

<?php

$slurp = $_POST['rektor'];
if($slurp != "humlesnurr" | "annen rektor" | "annen rektor"){
  die("ikke prøv deg");
else{
 echo "du har stilt " .$slurp . "et spørsmål";
}
?>
mulig jeg tar skammelig feil, hakke drevet med php på 2 år og er bare litt selvlært, men uansett å tett sånne små hull tidligst mulig, grunnen til at jeg skrev annen rektor er at jeg er i fangekjellern som jeg også synes jeg er altfor lenge inni :P

Du stilte Penis Pumpesnurr et spørsmål!


edit: samme gjelder forresten shouten, man kan skrive andre farger, noe som dog ikke er noe farlig annet enn at jeg kan late som jeg er admin ellernoe
Sist endret av Hater_mordin; 1. august 2010 kl. 22:12.
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Når jeg forminsker nettleservindet, havner hovedboksen bak menyen.
Vis hele sitatet...
Dette problemet er det flere som har møtt på! Det er ikke noen som sitter på en årsak/løsning til dette?
Jeg vet, jeg vet! Noen som ikke kan skrive CSS
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Dette problemet er det flere som har møtt på! Det er ikke noen som sitter på en årsak/løsning til dette?
Vis hele sitatet...
Allerede sagt årsaken. Han bruker position:absolute; og top, left til å posisjonere menyene. Derfor vil de se bra ut på hans PC, med hans nettleser og hans oppløsning. I alle andre tilfeller blir det feil. Han må bruke en annen teknikk for å plassere elementene, f.eks. float.
Jeg synes dette spillet virker velig lovende, men så er jeg en stor Harry Potter fan og. Men med litt finpuss så kan dette bli veldig bra.

Gleder meg til å følge uviklingen hvertfall

Men hvordan tjener man penger på spillet?
Har lekt litt rundt med dette spillet i dag og syntes det virker skøy. Dersom det hadde vært noe mer man kunne gjøre hadde det hjulpet stort. Skjønner at du ikke har hatt mange dagene på deg, så skal ikke ta deg for det.

Går ut ifra at dette poengsystemet til de forskjellige husene er noe nytt? Fikk nemmelig beskjed om at jeg hadde tjent poeng til hufflepuff(husker ikke det norske navnet), men det endret ikke poengsummen. Kanskje en ide å vente med å gi disse meldingene til det er implementert i systemet.

Det kan hende du har tenkt på det, men det er litt vanskelig å vite hvor man tjener penger osv i starten uten å få noen tips. Kanskje noe man burde få mail om i starten? Jeg fant rimelig raskt ut av det med å leke med menyene, men sikkert noen som har/får problemer med det.

Alt i alt likte jeg spillet. Dersom det er like rask fremgang kan det hende jeg koser meg med det en stund. Lykke til videre med det. Skaff noen flere til å jobbe med prosjektet for å legge til flere funksjoner etc. så blir det sikkert morro.
Sist endret av zaXu; 7. august 2010 kl. 03:49.
hvordan går man videre til neste klasse egentlig?
Bare et kjappt lite spørsmål fra en nysgjerrig kar, bruker du MC codes?
Noe å jobbe med:
1.
Valghatten plasserte deg i: Hasblas-huset.
Vis hele sitatet...
Altså, det heter Håsblås, med Å, ikke A.
Hasblass oppholdsrom
Vis hele sitatet...
Blass?

2. Menyen går over teksten. Lær deg css.

3. Annen font-weight på mouseover vil alltid føre til at ting flytter på seg i utide. Ikke bruk det, det ser amatørmessig ut.

4.
Du har ingen andre eiendeler!
Vis hele sitatet...
Ingen andre? Jeg har ingen i det hele tatt.

5. Alt for små skrifttyper

6.
Du stilte Paris Hilton et spørsmål!
Vis hele sitatet...
Jasså?

7. Når man kjøper en tryllestav, oppdateres ikke galeoner: 30 øverst på siden før man reloader eller går inn på en annen side.
Menyen går over teksten på min iphone og bærbare pc. Jeg må zoome ut.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Fantastisk bra! Minnet meg ubehagelig mye om NordicMafia, men det sier mer om NordicMafia enn spillet ditt

Kanskje du kunne utbrodere teksten som kommer når man prøver en utflukt? Mislykket forsøk er litt tørt etter min mening...
En liten ide:

Gjør sånn at (inne på spillet ivertfall), alt er på en side (altså at når du trykker på en knapp, blir det endret "bilde" på skjermen, istedenfor ny side (tror nemlig det går fortere å laste inn da, siden den egentlig ikke laster inn en ny side, den bare bytter bildet)).
Å bruke iframes mener du? Det er hvertfall fyfy
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Å bruke iframes mener du? Det er hvertfall fyfy
Vis hele sitatet...
Hvis det var meg du mente dette til, så mener jeg det man kan gjøre med javascript.
"500 Internal Server Error". Vært slik i flere dager her?

edit: nvm, bare i google chrome.
Sist endret av skogland; 16. august 2010 kl. 17:51.
Er dette prosjektet nedlagt? Ser at trådstarter ikke har vært aktiv verken her på tråden, eller på hjemmesiden. Elsker prosjektet, og håper det blir bygget på!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enig. Inspirerte meg faktisk til å lære meg PHP.
Noe nytt her Anjohan?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er dødt..
Ikke bare tråden som er død for nye oppdateringer fra trådstarter, men han (trådstarter) er død (på profilen står det: Siste aktivitet: 29. juli 2010 07:03 (idag er det 6. september 2010, altså over en måned siden han sist var aktiv))
Det er synd. Likte dette prosjektet veldig. Kanskje han er på ferie, skolegreier elns?
Er ikke verre enn å sende han en PM på forumet og håpe på at han har Epost varsel på når han får nye PM`er hvis det er noe dere lurer på
▼ ... noen måneder senere ... ▼
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Lite liv her i det siste, ser at det faktisk er et noenlunde spill nå Veldig rip-off av nordic mafia for dere som spilte det back in the day.

Sorry for necro-poster
Sist endret av LesPaul; 28. november 2010 kl. 03:47.
Professional Derp
xLodott's Avatar
Skal lage bruker nå, men spillet trenger virkelig noen nye funksjoner.

EDIT:
Eks: Muligheter for å lage allianse, så noen kan styre hele spillet som konger og ganke alle noobsa som starter en ny bruker?
Sist endret av xLodott; 28. november 2010 kl. 05:48.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Kan ikke kjøpe meg stupefy selvom jeg har 20 poeng i tryllestavtrening... Fix it! Jeg skal eie nubs! xD

Edit: Ser at det ikke står hvor ange treningspoeng man trenger, men bare antall galeoner. Hadde vært kjekt hvis begge dela stod
Sist endret av LesPaul; 28. november 2010 kl. 06:15.
▼ ... over en måned senere ... ▼
er spillet lagt ned eller er det noe på gang?
Nå er det Anjohan Hotell. En kopi av nettleserspillet Habbo; et såkal 'retro'.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da er pine meg Anjohan.net i produksjon igjen!

Grunnet alvorlige sykdoms komplikasjoner i Oktober-November stoppet produksjonen av dette nettspillet, men nå er jeg da altså igang igjen!

Ny link: www.anjohan.net/rpg

Husk! Spillet er kun i BETA, og nå har jeg gått igjennom masse kode i dag for å fikse bugs og annet puss jeg kan ha oversett tidligere. Gi beskjed om dere finner feil til meg, og ikke i storsalen (chat)!

Sitat av LesPaul Vis innlegg
Kan ikke kjøpe meg stupefy selvom jeg har 20 poeng i tryllestavtrening... Fix it! Jeg skal eie nubs! xD

Edit: Ser at det ikke står hvor ange treningspoeng man trenger, men bare antall galeoner. Hadde vært kjekt hvis begge dela stod
Vis hele sitatet...
Takk! Det skal jeg fikse

OPPDATERING: Gammel link igjen!

www.anjohan.net

Hyggelig å se at spillet har vært savnet! Jeg er en forpliktet mann, så dette vil ikke bli forlatt uten videre
Skal du opprettholde Harry Potter-stemningen må man jo kunne ha mellomrom i navnet!
Eksemplet på brukernavn har mellomrom, da burde det gått ann for brukere også...
Og på Rumpeldunktrenings-siden som sier jeg ikke kan trene er det en link som sier "forlat denne siden"som linker til samme side istedenfor f.eks forsiden.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Skal du opprettholde Harry Potter-stemningen må man jo kunne ha mellomrom i navnet!
Vis hele sitatet...
Godt poeng! Skal endre det med en gang

Og Olapola, jeg skal fikse det!

Sitat av Anjohan Vis innlegg
Godt poeng! Skal endre det med en gang

Og Olapola, jeg skal fikse det!
Vis hele sitatet...
Da er det fikset!

Sitat av Anjohan Vis innlegg
Godt poeng! Skal endre det med en gang

Og Olapola, jeg skal fikse det!



Da er det fikset!
Vis hele sitatet...
Andre bugfixes:
- Det er ikke lenger mulig å registrere seg med et passord som har mellomrom (lol)
- Menyboksen går ikke lenger over til innholdet - uansett nettleser!
- Fikset noen skrivefeil
- Kontakt Oss-skjema helt nede i menyboksen endelig lagt til!
- Du kan ikke sende PM til deg selv!
- Du kan KUN bruke fargevalgene oppgitt i chatten og ikke endre det etter eget ønske ved injections eller annet tull
- Auto-logout etter ni minutter med inaktivitet fikset
- Flirgott er nå 100% sikkert, sikkert som banken!
Er det bare jeg som ikke kommer inn lenger?

REDIGERT: Stryk det der, noe tull med nettet mitt eller noe. Uansett: Du bør lage et eller annet bruksområde for trylleformlene, føler de er litt bortkasta nå.
Sist endret av Kyrios; 6. mars 2011 kl. 13:36.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Er det bare jeg som ikke kommer inn lenger?

REDIGERT: Stryk det der, noe tull med nettet mitt eller noe. Uansett: Du bør lage et eller annet bruksområde for trylleformlene, føler de er litt bortkasta nå.
Vis hele sitatet...
... En dypere forklaring av problemet ville vært til hjelp!

Sitat av Kyrios Vis innlegg
Er det bare jeg som ikke kommer inn lenger?

REDIGERT: Stryk det der, noe tull med nettet mitt eller noe. Uansett: Du bør lage et eller annet bruksområde for trylleformlene, føler de er litt bortkasta nå.
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig! It's on my to-do list!

Noen forslag?
Da er ny funksjon lagt til!