Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 12097
Inntil for noen dager siden fungerte kortleseren min helt greit under Ubuntu 8.10, men plutselig fikk jeg ikke logget meg på norsk-tipping.no lenger. Etter kontakt med Buypass kundeservice oppdaterte jeg min Java JRE til nyeste tilgjengelige versjon uten at det hjalp.

Kortleser er:
OmniKey AG CardMan 3121

Linux kjerne:
2.6.27-11-generic

Buypass feilmelding:
Fikk ikke kontakt med Spillerkortet. Sett inn Spillerkortet, og prøv igjen.

Feilreferanse 31503
Ut ifra systemloggen ser jeg at kortleseren skal fungere som vanlig:
Mar 31 18:13:23 elaja pcscd: eventhandler.c:383:EHStatusHandlerThread() Card Removed From OmniKey CardMan 3121 00 00
Mar 31 18:13:27 elaja pcscd: ifdhandler.c:924:IFDHPowerICC() lun: 0, action: PowerUp
Mar 31 18:13:27 elaja pcscd: eventhandler.c:451:EHStatusHandlerThread() Card inserted into OmniKey CardMan 3121 00 00
Mar 31 18:13:27 elaja pcscd: Card ATR: 3B 6F 00 00 80 31 E0 6B 04 20 05 02 47 55 55 55 55 55 55


Kanskje noen har en idé hva som er gærent.
Noen mulighet for at spillkortet ikke fungerer?
Har hatt litt problemer jeg også, men det har vært litt av/på. Kan muligens være Norsk Tipping som har trøbbel. Prøvd et annet spillkort/leser, så kan du evt. utelukke det
@keorg:
jeg har samme problem, har ikke funnet ut hva årsaken er ennå. Har testet både med Firefox og Opera (rendringen blir ikke rett i Opera, men jeg fikk logget meg inn når det funket).
Har Ubuntu 8.10, samme kjerne som deg, Sun Java, og CardMan 3021 (usb). (På underseiden av leseren står det "CardMan 3021 by OMNIKEY", men i /var/log/message kalles den for "OmniKey CardMan 3121")
Har også testet mot Buypass minibank - funker ikke det heller.
Har også prøvd med en annen CardMan 3021 - virker heller ikke
har også prøvd med et annet spillerkort - virker ikke
Sist endret av tingo; 6. april 2009 kl. 15:00. Grunn: verifisert kortleseren
Trådstarter
4 1
sudo apt-get install libpcsclite-dev
Vis hele sitatet...
Fikk beskjed fra Buypass kundeservice om at ovennevnte pakke må være installert. Nå funker alt igjen som før!
Aha! Det gjør det her også nå.
Tusen takk, keorg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg får samme feilmelding som dere, men jeg kjører windows 7. Interessert i andres erfaringer med buypassleser på windows 7
▼ ... over en måned senere ... ▼
Windows Vista og samme feilmelding..
http://www.buypass.no/Privat/Kundese...8tte+for+Linux

For evt andre som måtte lure på dette i fremtiden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Takker, ved hver installasjon av Ubuntu så må jeg søke dette opp igjen, men skal bokmerke siden som den siste refererte til så det blir mye lettere.
Sitat av terrapimp Vis innlegg
Jeg får samme feilmelding som dere, men jeg kjører windows 7. Interessert i andres erfaringer med buypassleser på windows 7
Vis hele sitatet...
Fungerer helt fint. Aldri installert drivere eller noen ting. Riktignok sutrer stadig vekk windows om at driverene til Cardman ikke er installert, men stresser ikke med det siden den fungerer som den skal...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Feilen du opplever oppst r dersom man bruker en eldre installasjons-cd som ikke er kompatibel med Windows 7. For l se dette problemet m du f lge veiledningen du finner her:
http://www.buypass.no/support/w7fix/w7fix.html

NB: Problemet vil vedvare dersom man ikke f lger alle punktene i denne veiledning. Legg merke til at filen "fixw7" m kj res som Administrator. Dette gj r du ved h yreklikke p filen og velge "Kj r som Administrator". N r du har fullf rt det som st r i veiledningen, m du restarte maskinen f r du fors ker logge deg inn p nytt.