Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  170 9986
Her er min deskop

http://home.no.net/reallife/nff/dweep-screen.jpg
Sist endret av Dweep; 18. januar 2002 kl. 16:13.
Opprinnelig postet av starbox
opdatert!:
http://home.no/pia/desk3.jpg

/edit
argh, start.no har sletta alt inneholdet på kontoen min.

/edit
nå funker linken
Vis hele sitatet...
jævlig pen destop!!
diggbar theme. fikk også lyst på den

edit: lightstep er altfor glorete..
Sist endret av Phun Q; 18. januar 2002 kl. 18:50.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
kanskje det bare er meg, men jeg ser ikke hva som er så digg med det themet.. er bare middelmådig. så vidt det... sikkert fordi jeg har brukt litestep siden 386en og er vant med schtilige themes istedenfor bare standard windows.
Better than thou.
Nei, ikke bare deg. Syntes det så direkte motbydelig ut. /m3h liker litestep, selvom litestep ikke liker meg
siden dere er så flinke med LiteStep! JEG FÅR IKKE TIL Går jo ikke an. Hør da,. Først så legger jeg LiteStep progget. Så laster jeg ned en theme. Så lager jeg en mappe i litestep progget som heter "themes", så legger jeg theme der. Så trykker jeg på LiteStep, men da kommer det: "finner ikke library ditt & datt". Hva gjør jeg feil??
Better than thou.
Jævelig mye. Les gjennom readme's du tror jeg.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
vel, det eneste jeg kan si er: RTFM!

det er jo så masse som kan være feil. LES readmefilene og se gjennom step.rc og se om pathene stemmer og om du har modulene osv...
Trukke jeg skal prøve på det greine der!!!

Hvis jeg lager masse kødd, så får jeg den ikke tilbake til standar windows... hva gjør jeg da??? (har winME; Me støtter ikke DOS)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av Dweep
Trukke jeg skal prøve på det greine der!!!

Hvis jeg lager masse kødd, så får jeg den ikke tilbake til standar windows... hva gjør jeg da??? (har winME; Me støtter ikke DOS)
Vis hele sitatet...
hmm, hva med bootdisk, crtl + alt + del -> kjør program eller .no...
En feil mange gjør når de skal installere LiteStep er at de laster ned feil versjon. Det finnes nemlig offisielle versjoner med alt du trenger inkludert, og så finnes det oppdateringer eller "daily builds". Du må først installere en stabil realease før du kan oppdatere. Her kan du laste ned siste offisielle versjon. Den kom for circa et år siden tror jeg, og det har kommet mange oppdateringer etter det. I denne filen er det et installasjonsprogram med, så det skal godt gjøres å ikke klare i få det inn.. Et godt stalltips er å lese den inkluderte manualen. Etter det er installert kan du legge inn den siste oppdateringen(hvis du tør som kan lastes ned her. Så er det bare å sette i gang å tweake step.rc filen, laste ner moduler og lage fet grafikk.
Dette er slik jeg ville gjort det, men hvis du ikke er intreressert i å sitte å knote på step.rc filen selv, finnes det folk som har laget ferdige distribusjoner som setter opp alt og har noen themes inkludert. LSDistro er den mest populære. Jeg har aldri prøvd den selv, men har hørt at det er bra for n00bs.
Jeg har brukt LiteStep siden den første public beta, og kan ikke annet enn å anbefale det på det sterkeste til alle som ikke har prøvd det.
Opprinnelig postet av Gusto


nei det er ikke så lett. hvis det først blir fucka må du få deg inn i system.ini i dos og forandre på shell=clitestep\litestep.exe til shell=explorer.exe slik at explorer starter som shell i oppstarten istedenfor litestep.

hvis litestep først blir fucka kommer du deg ikke videre hvis du ikke har noen explorervinduer åpne eller andre vinduer man kan starte programmer fra. da må man ut i dos og forandre.
Vis hele sitatet...
Føkk og eff! Hadde ikke lest denne posten da jeg gjorde en bittebitteliten tabbe i litestep og så meg tvunget til å reinstalere Windoze...
Hvis du har Win2k (virker kanskje i xp også) kan du bare trykke ctrl+shift+esc og starte regedit eller et annet shell derfra hvis noe går galt.
No such luck, kjører 98...

Kan den enkelte bruker på en windows box velge om han/hun vil kjøre litestep? (Slik at jeg kan kjøre litestep på maskina, men at søstra mi slipper)
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av plumRad
No such luck, kjører 98...

Kan den enkelte bruker på en windows box velge om han/hun vil kjøre litestep? (Slik at jeg kan kjøre litestep på maskina, men at søstra mi slipper)
Vis hele sitatet...
nei, forandrer du i system.ini gjelder det alle brukere. men du kan jo lage et theme med et bra brukergrensesnitt som er oversiktlig, uten masse detaljer og dill dall, en enkel en med bare popup, vwm, systray og tasks, så burde alle og enhver klare å bruke den uten å sette i gang de små grå.
Går jo an å lage en liten bat-meny i dos eller.no da.. Der man kan velge mellom vanlig win98 eller litestep. Så forandrer enten scriptet på system.ini .. eller du har to forskjellige kopierer som den veksler mellom.
hmm, hva med bootdisk, crtl + alt + del -> kjør program eller .no...
Vis hele sitatet...
sorry mac, er ikke god på de sidene der. Med andre ord; Skjønner ikke dritten
Sist endret av Dweep; 19. januar 2002 kl. 22:46.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
ved nærmere ettertanke det finnes programmer som kan gjøre det. brukte det før. du har et program som starter i oppstarten der du velger om du vil kjøre explorer, litestep, geoshell, icesphere osv...

men i 2k kan man velge shell for hver bruker.

let i gjennom arkivene på shellfront.org, der finnes det slike programmer.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av plumRad
No such luck, kjører 98...

Kan den enkelte bruker på en windows box velge om han/hun vil kjøre litestep? (Slik at jeg kan kjøre litestep på maskina, men at søstra mi slipper)
Vis hele sitatet...
Som guezzwho sa, så kan du mekke en meny i oppstarten. Kan godt fikse en til deg hvis du trenger....
Naj, klarer mig fint selv men takk for omtanken...