Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1942
Hei
Skal kjøpe meg ny mobiltelefon, og det står mellom Samsung Galaxy S 3 og Iphone 4s. Hvilken bør jeg ta, og med hvilket abonnement?
Galaxy S3 - Djuice all in 1 M
S3.
Nuff said.
Sist endret av Oatre; 3. juli 2012 kl. 17:57.
Hva skal du bruke telefonen til?
Ringer du masse?
Sender du masse sms?
Bruker du mye datatrafikk?
Samsungen gruser iphone rent teknisk sett. Ser ikke noen grunn til å velge iphone med mindre man er 10 og trives best med følelsen av å spille et barnespill når man roter rundt på mobilen sin.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Samsungen gruser iphone rent teknisk sett. Ser ikke noen grunn til å velge iphone med mindre man er 10 og trives best med følelsen av å spille et barnespill når man roter rundt på mobilen sin.
Vis hele sitatet...
Med det svaret der så fremstår du ikke veldig voksen selv egentlig. Jeg er 23 og liker iPhone veldig godt, er det feil av meg?

Ontopic: S3 er en bedre telefon enn 4S, men du kan jo kjøpe en billig telefon nå, og vente på iPhone 5, hvis du heller litt mer mot apple
Rent teknisk er S3 kraftigere, men er den bedre? Jeg har vært borti begge telefonene, og jeg syns helt klart iPhone mer behagelig å bruke. Greit nok at S3 er kraftigere, men trenger man det? Alle programmene kan kjøres, programmer hakker ikke, og iPhone er etter min subjektive mening helt klart mest behagelig å skrive på.

Dette er en smakssak som er vanskelig å diskutere spør du meg. Prøv begge telefonene og kjøp den du føler er mest komfortabel.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Rent teknisk er S3 kraftigere, men er den bedre? Jeg har vært borti begge telefonene, og jeg syns helt klart iPhone mer behagelig å bruke. Greit nok at S3 er kraftigere, men trenger man det? Alle programmene kan kjøres, programmer hakker ikke, og iPhone er etter min subjektive mening helt klart mest behagelig å skrive på.

Dette er en smakssak som er vanskelig å diskutere spør du meg. Prøv begge telefonene og kjøp den du føler er mest komfortabel.
Vis hele sitatet...
Mente bedre specs, men jeg personlig liker iPhone bedre enn S3 selv, så er helt enig i det du sier
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Kan gi et svar i fra bordern min som har hatt iphone i mange mnder nå, og han fikk S3 av jobben gratis.

Han elsker skjermen på den, og lengre batteri levetid, og han liker bruker venligheten.
Han syntes også det føltes litt mer fritt i fra android enn IOS, men dette er jo han sin personlige mening
Egyptisk Tempelkatt
Spørs helt på deg. Er du en person som liker personalisering på ett høyere nivå enn eget bakgrunnsbilde og ett fancy deksel uten å måtte jailbreake (som etter min erfaring var ustabilt) så tar du android. Der har du muligehten til å bytte ut hele menyen og alle ikoner osv, og android er mye friere sånn sett.

Men rent teknisk er S III kraftigere enn 4s, 4s har dualcore, S III har quadcore et cetera. Den har også større skjerm, jeg syns størrelsen på iPhone er meget behagelig men syns derimot tykkelsen på S III er mer behagelig.

Begge to er råe mobiler og kjører alt av apps og spill uten lagg og hakking. De har også kjempebra kamera. Er du aktiv app-bruker så fins det ett større utvalg kvalitetsapper til AppStore enn til Google Market. Men de er også dyrere, mens jeg hadde Android brukte jeg ikke en eneste krone på apps, fordi jeg kunne lett få de gratis uten noe tull og mange av de som koster penger på iOS er gratis på Android. Så iPhone er dyrere i drift.

Er som sagt opp til deg som person, om du har prøvd begge OS og liker Android best, så går du for S III. Liker du iOS best anbefaler jeg deg å vente på iPhone 5 eller kjøpe 4s nå og 5'ern når den kommer om du har råd. hehe

Men begge to er fantastiske teleofner, men etter ett halvt år med iOS merker jeg at jeg begynner å bli ganske lei av det samme kjedelige utseende på ALLE som har iPhone..... Liker å skille meg litt ut.

Men det er meg!

Angående batteritiden så lader jeg min iPhone hver natt, og syns det er helt greit og har alltid gjort det sånn med mobiltelefoner. Har hørt rykter om at Samsung har bedre levetid om det er ett must for deg, eller så er det aldri langt til en stikkkontakt i dagens samfunn.

Brukermessig er iPhone helt herlig om man holder seg innenfor restriksjonene. Det å kopiere ett nr og sende til en kompis er gjort på få sekunder og lett å håndetere. Det er også kjempelett og administrere åpne apps ved å trykke to ganger på home-knappen så kan du deretter lukke ønskede.

Du kan også dobbeltappe home-knappen når iPhone er låst for å feks bytte sang eller stoppe musikken. Ett trykk og en swipe er nok til å få frem kamera raskt og effektivt for å ta bilder i farten.

Et cetera..

I mine android dager hadde jeg en sliten Samsung Galaxy Spica som ikke var så veldig gøy å holde på med men elsket OS'et og app-greiene. Men det er jo det samme i begge.

men som sagt så er det en stor frihet med personalisering i Android!

Lykke til
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Altså......... Nei, gidder ikke engang. Eller jo...... S3 !!!!!!!!

iPhone er bare et moteikon
Sist endret av orbeck; 3. juli 2012 kl. 19:41.
Fikk min S3 i dag og tenker at det er litt på sin plass å dele erfaringer.

Har god erfaring med iOS etter å ha brukt iPod Touch i 2½ år. Har også hatt Android i nesten to år. Det første jeg gjorde når jeg fikk iPod Touch var å jailbreake fordi jeg som 12-åring ikke hadde bankkort å bruke på App Store. Det tok meg evigheter, men etter prøving/feiling fikk jeg det endelig til, og jeg var fornøyd. Jeg endret litt på utseendet og iPoden ble endelig slik jeg ville ha den. Problemet var at den var treg som få og fungerte ellers dårlig, med plutselige app-quits osv. Når jeg fikk min første Android-telefon(Sony Ericsson Xperia X10 mini pro) var jeg veldig misfornøyd med utseendet. Her var det mye lettere å endre. Lastet ned HeLauncher og brukte et HTC Sense theme. Lastet ned "NoLock" og "LockBot" for å få hermet låseskjermen. Dette tok meg halvannen time kontra halvannen måned på iPod. For å få apps gratis var det ikke verre enn å huke av en instilling.

Bottom line:
Om du liker iOS og synes det er flott, stilrent, enkelt og perfekt, så er valget klart iPhone.
Om du, som meg, liker å ha ting på din måte, endre det du vil, slik at det er optimalisert, så kjører du på med S3.

Har brukt S3-en i ett siden jeg fikk den og har ikke ett negativt ord å si om den. Fantastisk telefon, fantastiske specs, fantastisk skjerm og fantastisk OS.

Uansett hva du velger får du en bra telefon.
Android er for de som liker å konfigurere en del med mobilen. iPhone velger du hvis du vil ha ting enkelt.
Sist endret av Oatre; 3. juli 2012 kl. 21:20.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Android er for de som liker å konfigurere en del med mobilen. iPhone velger du hvis du vil ha ting enkelt.
Vis hele sitatet...
Du skulle ikke få kp, misclick..

Trenger ikke gjøre noenting med android heller. Funker fjell rett ut av boksen........
Sist endret av Pledrik; 3. juli 2012 kl. 21:25.
S3 er det beste valget uten tvil i mine øyne

Men det kommer jo helt an på hvilke kvaliteter du legger vekt på!

Skal du streame film til TV'n fra telefonen?
Skal du være mye på nett? Skjermstørrelse er viktig her.
Batteritid?
Kamera funksjoner? Trenger du burst-shot?
Fysisk størrelse? S3 er en enorm telefon kontra iPhone.
Byggekvalitet? En telefon som er dekt av glass på begge sider trenger jo ikke alltid å være et pluss! (Knuser lett)

Jeg vil anbefale deg å prøve begge telefonene før du bestemmer deg!
Ja, men det er på en måte ment at det er mulig mere enn iphone
Var til pledrik
Sist endret av Oatre; 3. juli 2012 kl. 21:40.
valar morghulis
skralle's Avatar
S3 er en vanvittig rask, lyssterk og stor telefon. Du kan sette opp menyene akkurat slik du selv ønsker, og alt flyter uten hint av lag. Topp det med 50gb gratis dropbox (lagring i nettskyen), og du vil aldri angre på å ha kjøpt den.

selv mener jeg at de 4,8" er uovertruffen, mens noen påstår at alt over 3,5" bare er bortkastet, unødvendig og fjollete.

Helt til 5-ern kommer da.
S3 Helt klart, så slipper du skuffen full av unødvendig ''Apple'' ekstrautstyr!
Sparer plass og du får en bedre mobiltelefon
Kjøpte s3 noe få dager etter den kom ut, skriver faktisk fra den nå.
Hadde en iPhone 3Gs i nesten 2 år før jeg fikk denne.
Jeg digger hvordan den er intrigert med dropbox, du får også med 50 gb ekstra plass på dropbox som noen andre nevnte.
Jeg liker ikke å endre på alt mulig av menyer og utseende, men strålende fornøyd med Android.
Også er det ganske greit å kunne laste ned alle apps på nettet (torrents). Da sparer du en del penger og kan fylle hele mobile med apps.
Er det noe mere du lurer på så spør iveg, skal prøve å svare så godt jeg kan.
Trådstarter
30 0
Hei igjen
Takk for alle svar, jeg bestilte en hvit Galaxy S3, pga jeg så at S3 er bedre overall, så er jeg en person som liker å ha mange ting å stille på og å konfigurere. Men jeg skal også få en Macbook pro 13" snart, kan man kople S3'en til macbooken eller kan jeg bare kople den til min stasjonære windows pc? I tillegg har jeg tidligere hatt mange Androidtelefoner, men aldri brukt funkjonen ved å kople den til pc/mac. Hva skjer når man kopler den til pc/mac? Er det det samme som iTunes at man kan oppdatere og sikkeretskoppiere der eller er det andre ting?
Takk på forhånd for alle svar Har vært mye til hjelp
True phreak.
S3: Ingen iTunes. 'Nough said.