Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5301
Det har seg sånn at jeg er en liten gutt på 18 år ca 165cm og 40 kg. I det siste har jeg drukket ganske mye ca 4-5 øl + 3-4 shoot på 21% på ca 3 timer.

Det rare er at jeg ikke føler meg påvirka av alkoholen, går det ann at jeg er immun mot alkohol?

Eller finnes det andre forklaringer?
Neida, du må bare drikker mer
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Neida, du må bare drikker mer
Vis hele sitatet...
Hmm tjaa, så du mener bare at jeg skal kjøre på ??
du kan enten drike sjeldnere å bli mondre tolerant eller bare kjøre på med mere ser egentlig ikke noe grun til å ikke gjøre det da du ikke drikke ekstremt mye fra før av
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Men når går grensa fra og nyte alkohol til og være alkoholiker ??? Drikker ca 1-2 ganger i uka nå.
Jeg drikker 8 øl på 3 timer, og jeg er 17, 1.89 høy og en vekt på 78kg, føler meg heller ikke så veldig påvirket. mindre brisen egentlig. Drikker vær helg, fredag og lørdag.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Altså det er jo ikke MYE alkohol på 3 timer, men for din vekt er det kanskje det. Men det er jo veldig individuelt, bare drikk mer over en kortere periode, så skal du se at du står med hæla i taket :P
Hero of Time
bronze's Avatar
165 cm og 40 kg? Då er du massivt undervektig, noko som er særs usunt! Du har ein BMI på ca. 14,7, og alt under 18.5 er rekna som undervektig. Spis meir!

Og jamfør spørsmålet ditt om alkohol, så er det mange ting som gjer at ein vert mindre påverka. Ein vil byggje opp ein toleranse om ein drikk ofte. Ein vil også måtte drikke ein del meir om ein har full mage/er mett. Det skal også seiast at ein ofte ikkje merkar at ein er berusa om ein sitt i ro medan ein drikk, fordi ein ikkje merkar at motorikken blir dårlegare.

Edit: Kvifor drikk du alkohol 1-2 gonger i veka om du trur du er immun? Verkar som ei dyr vane.
Sist endret av bronze; 17. april 2012 kl. 23:54.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Hmm tjaa, så du mener bare at jeg skal kjøre på ??
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke kjøre på, for det smeller ganske fort når du shotter.
Du nyter alkoholen så lenge alkoholen ikke styrer livet ditt og hverdagen din.
Drikk fortere?

Nå er jeg endel større enn deg, men tror ikke jeg hadde fått så mye effekt av det der.
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du nyter alkoholen så lenge alkoholen ikke styrer livet ditt og hverdagen din.
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Må bare nevne at dette er ekstremt individuelt; Jeg er 1.90 høy og veier 105 kilo. Drikker 6-7 halvlitere og et par drinker med 4cl sprit og jeg er på god vei.
True phreak.
Slapp av, du bryter ned toleransen etterhvert. Jeg kunne drikke en liter med vodka (eller nesten, hvertfall) uten å bli veldig full da jeg var 18-19 år gammel. Nå holder det med 8-9 øl, så er jeg i fin form (er 27).

Ang. avhengighet kan du nok slappe av. Det er ikke bra å drikke for mye når man er ung, men det er neppe så kritisk som mange skal ha det til heller. Jeg har vært gjennom perioder i livet mitt hvor jeg har drukket nesten hver dag (altså, jeg har dratt på fylla, jeg har ikke drukket meg full alene) i månedslange perioder av gangen. Drar fortsatt ut 1-2 ganger i uken, og jeg har ingen problemer med alkohol...

Man bør være obs på slikt når man drikker alene, når man drikker for å glemme vonde følelser, når man sliter med å kontrollere konsumet og liknende. Dersom man drikker for å ha det gøy i sosiale lag går det nok greit en stund, hvertfall.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Hvis du vill bli fortere full så kan du jo starte med og ikke spise før du drar på fylla... si du spiser en god middag i 3-4 tia så lar vær og spise frem til du drar ut på kvelden... Kaster du i deg noen paracet itilleg så har du gjort kroppen ganske mye svakere forsterka mot promilla..... Dette er vell noe di fleste vet, men incase
Grønneskoger, er du helt idiot? Du gir han en oppskrift på tidenes kjedligste fyllekule? *panneklask*

Spis mat, og ta deg heller noen øl ekstra.
Jeg er like høy som deg men veier 10 kilo mer, du må jo være syltynn!
Edit: og jeg ser på meg selv som undervektig.
Sist endret av JibbeSander; 18. april 2012 kl. 23:17.
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Jeg er like høy som deg men veier 10 kilo mer, du må jo være syltynn!
Edit: og jeg ser på meg selv som undervektig.
Vis hele sitatet...
Jepp :P (fleretegn)
Om jeg drikker på tom mage blir jeg dårlig. Beste fylla for meg er når jeg har spist meg skikkelig mett og heller nedpå med alkohol. Men å spise under fylla er noe annet. Prøvde å spise verdens beste kebabpizza mens jeg var full engang, fikk ned 1 og 1/2 stykke, og jeg var egentlig drittsulten. Maten smakte ikke på langt nær like bra.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Men når går grensa fra og nyte alkohol til og være alkoholiker ??? Drikker ca 1-2 ganger i uka nå.
Vis hele sitatet...
Kan fint være noe som kalles for periodealkoholiker, en veldig stor del av befolkningen i Nord-Norge er det. De starter å drikke på fredagen, og blir ikke edru igjen før søndag. Er ikke bra i det heletatt.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av suptispe Vis innlegg
Grønneskoger, er du helt idiot? Du gir han en oppskrift på tidenes kjedligste fyllekule? *panneklask*

Spis mat, og ta deg heller noen øl ekstra.
Vis hele sitatet...
Faktisk..

Sa ikke at det var sunt, men han klaga jo på at han ikke blir full så sier jeg hva som hjelper... Blir selv bøtte hver gang, men joa som regel blir det "elg jakt" utover kvelden da.

Har det morro mens det varer, spis og drikk en del vann før man går til sengs så er det bra igjen vettu, reduserer fyllesjuka dagen derpå også.
Sist endret av deGrønne Skoger; 18. april 2012 kl. 23:59.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Det har seg sånn at jeg er en liten gutt på 18 år ca 165cm og 40 kg. I det siste har jeg drukket ganske mye ca 4-5 øl + 3-4 shoot på 21% på ca 3 timer.

Det rare er at jeg ikke føler meg påvirka av alkoholen, går det ann at jeg er immun mot alkohol?

Eller finnes det andre forklaringer?
Vis hele sitatet...
Hehe, moro lesning. Drakk ei helflaske Bacardi og et par øl her om dagen. Ble brisen.

Drekka mer.
Hva er vits i å bli sørpe drita uansett?
Drikker kanskje 1gang i mnd, da blir jeg full etter 6 halvlitter øl

Sitat av ErikH Vis innlegg
Hva er vits i å bli sørpe drita uansett?
Vis hele sitatet...
Våkne opp å høre kompisen roper "NO SHIT DUDE, du pulte faen den finneste dama på festlokalet"
Også for man noe å snakke om på Mandag.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Kan fint være noe som kalles for periodealkoholiker, en veldig stor del av befolkningen i Nord-Norge er det. De starter å drikke på fredagen, og blir ikke edru igjen før søndag. Er ikke bra i det heletatt.
Vis hele sitatet...
Tror du kan jekke ned på fordommene dine 5 hakk, du tror vel at alle i nord norge bor i fjøs å kjører traktor å kansje?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av lofed Vis innlegg
Tror du kan jekke ned på fordommene dine 5 hakk, du tror vel at alle i nord norge bor i fjøs å kjører traktor å kansje?
Vis hele sitatet...
Uhm, jeg bor faktisk i Nord-Norge selv. At mange her er periodealkoholikere er ikke noe jeg tror, men noe jeg har opplevd at både bekjente og familie er. Tonnevis av kompisene mine drar ut hver eneste helg og drikker seg dritings, og er ikke edru igjen før søndag. Jeg er en av de.
At alle i Nord-Norge bor i fjøs og kjører traktor er heller absolutt ikke sant.
Om du tenker "faen, blir nok ikke full i kveld heller", blir du ikke ordentlig påvirket. Det er basic placebo.
Anbefaler ikke å sikte på pumping bare fordi du husker hva som skjedde igår.
Kan bli full på 3-4 øll jeg, om jeg drikker fort nok! 1.67 - 61 kg - jente.
hvor lenge har du drekki 2 ganger i uka?
man blir jo tollerant mot sprit. i ungdommen(les ti år siden) så gikk det jamnt ei stønn og da var det 2flasker vikingfjord pr fest 1.4liter sprit måtte til for og få meg subbete, men nå 10 år etter kanskje 12 og om jeg husker feil så klarer jeg nesten ikke knekke en flaske vikingfjord før jeg blir skikkelig drita, altså hakket før spyinga tar overhånd

skal forøvrig i utdreknings lag imorra og gleder meg som en unge, lenge siden sist dram nå så blir nok en knall dag

om du spier mat med lite fett før du begynner drekkinga så blir du fortere full kontra og spise feit mat, vi gjorde forsøk som innebar og spise så myeost som mulig 20-30 min før vi begynnte drikke og skal si deg det funka, vi bælma på og merka ingen ting, før det var for seint og all alkoholen begynnte og virke pålikt kan noen si spy fest se for deg 4 19 år gamle idioter som sitter rundt ett bål utti skauen og spy i kor
Når du drikker alkohol tas så godt som 100% av det opp og fordeles utover væsken du har i kroppen (dvs stort sett hele kroppen utenom fettlagre). Kombinert med at alkohol forbrennes i et tilnærmet konstant tempo blir det en smal sak å regne ut sånn ca promille bare ved å vite vekt, kjønn og alkoholmengde pr tid. www.promillekalkulatoren.no er en av mange sider en kan regne ut promille.

Gitt at trådstarter snakker sant ville han ha tilnærmet 3,63 i promille. Det finnes ikke mange mennesker i verden som kan late som at de ikke merker noe ved 3,5 i promille, og det er ihvertfall ingen av dem som er 18 år gamle.

Problemet ditt, trådstarter, er at du er full i drit. Ikke immun mot alkohol.
The Nerdrager
Trenger ei flaske 0.5 med vodka, og 6 pils for at jeg skal bli i godform en kveld
Pleier selv å spise i 5 tiden (middag), og kanskje en kebab på byn dersom jeg går ut etter vors / fest
Men dersom du ikke blir full av bare øl (Det blir ikke jeg), så er det bedre at du kjøper deg ei flaske sprit, og blander sammen med noe godt
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Men når går grensa fra og nyte alkohol til og være alkoholiker ??? Drikker ca 1-2 ganger i uka nå.
Vis hele sitatet...
Alkis.





[COLOR="White"]neida[/COLOR]
Livet kan være helt fantastisk uten alkohol. Det finnes andre rusmidler, men jeg kan ikke anbefale noen da de fleste av dem er ulovlige, og en del av dem fører kjipe bieffekter med seg....
Sitat av Rediver Vis innlegg
Men dersom du ikke blir full av bare øl (Det blir ikke jeg)
Vis hele sitatet...
Jo det blir du, i likhet med alle andre mennesker her på jorden.

Det kan derimot godt tenkes at du ikke er mann nok til å drikke et stort nok volum over et kort nok tidsrom, slik at du ikke akkumulerer ønsket promille fort nok.

...Er så drittlei alle bullshit-forestillingene folk har rundt alkohol.
Kan det være slik at man kan bli fortere full av ØL enn vanlig bacardi razz? Jeg føler det slik, bli fort sørpa av ØL, men sprit derimot..
165 cm og 40 kg?!? Oi!

Uansett, det varierer. Kjenner en på ca 190 og veier rundt 50-55 kg (han er svært, svært tynn), og han har en utrolig høy toleranse... mens jeg, på 180 og veier 75 kg, kan drikke rundt ei halvliter med 40% over 3 timer og da er jeg i god nok form.

Bare ta deg noen øl ekstra, og vær forsiktig med shotten. Prøv heller drammer i stedet kanskje?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Kan det være slik at man kan bli fortere full av ØL enn vanlig bacardi razz? Jeg føler det slik, bli fort sørpa av ØL, men sprit derimot..
Vis hele sitatet...
Det eneste som har noe å si er alkohol inntatt pr tidsenhet. Så fort det er tatt opp av kroppen er det ingen måte kroppen kan vite hvorvidt alkoholen kom fra øl eller sprit.

Med det sagt så vil selvsagt dine egne drikkevaner, f.eks hvor fort du drikker øl eller hvor sterk du liker drinkene dine medføre at fyll på forskjellige drikkevarer oppleves annerledes.
beggynner og bli rimelig lei av og tåle mye øl nå. drakk 15 flasker i går på rundt 2-3 timer og følte meg ikke påvirket i det heletatt nesten, litt var jeg jo men ikke sånn helt sjukt. 19, 192 høy og ca 89 kilo
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Hater å tåle mye. Alkohol regningen blir så utrolig lang!
True phreak.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Våkne opp å høre kompisen roper "NO SHIT DUDE, du pulte faen den finneste dama på festlokalet"
Også for man noe å snakke om på Mandag.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er vel heller at man havner bortpå den styggeste dama i lokalet når alkoholkonsumet går over styr...
Sitat av KaiN Vis innlegg
Våkne opp å høre kompisen roper "NO SHIT DUDE, du pulte faen den finneste dama på festlokalet"
Også for man noe å snakke om på Mandag.
Vis hele sitatet...
Litt kjipt å ikke huske noe av det, though
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Når du drikker alkohol tas så godt som 100% av det opp og fordeles utover væsken du har i kroppen (dvs stort sett hele kroppen utenom fettlagre). Kombinert med at alkohol forbrennes i et tilnærmet konstant tempo blir det en smal sak å regne ut sånn ca promille bare ved å vite vekt, kjønn og alkoholmengde pr tid. www.promillekalkulatoren.no er en av mange sider en kan regne ut promille.

Gitt at trådstarter snakker sant ville han ha tilnærmet 3,63 i promille. Det finnes ikke mange mennesker i verden som kan late som at de ikke merker noe ved 3,5 i promille, og det er ihvertfall ingen av dem som er 18 år gamle.

Problemet ditt, trådstarter, er at du er full i drit. Ikke immun mot alkohol.
Vis hele sitatet...
Enig med deg her. Det er ingen som er immune mot alkohol. Det er noen som tåler veldig mye og kan skjule det, men immune er det ingen som er.

Det å ha 3,63 i promille er direkte farlig. Når promillen er så høy så ville de fleste ha holdt seg fast i bakken. Dog så har det faktisk hendt at noen har klart å kjøre og jeg har også hørt om folk som har klart å komme seg opp på jobb osv med relativt stor promille og greid seg greit.

Som sagt så er effekten av alkohol så forskjellig ifra person til person, men 18 og immun mot alkohol skjer bare ikke. Då må faen meg se å drekka meir gutt!
Personlig holder jeg meg til sprit, siden viss jeg skal drikke øl, må jeg drikke en del for og bli full.
Prøv og kjøpe noe vodka og bland med noe syrlig, avkjøl også med isbiter
20% vodka er jo ikke akkurat sterke saker, ikke når du tar små shotter av det. Nå har jeg en ganske høy toleranse etter mye drikking, men jeg må ofte blande 3/4 med vodka i drinkene for att det skal falle i smak. Anbefaler deg og kjøle ned pilsen skikkelig, drikke flasker, å drikke raskt. Det er ingenting som er bedre enn å bli full på iskald pils, da har man god kontroll også, en stund.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Det har seg sånn at jeg er en liten gutt på 18 år ca 165cm og 40 kg. I det siste har jeg drukket ganske mye ca 4-5 øl + 3-4 shoot på 21% på ca 3 timer.

Det rare er at jeg ikke føler meg påvirka av alkoholen, går det ann at jeg er immun mot alkohol?

Eller finnes det andre forklaringer?
Vis hele sitatet...
litt 96% skulle vell kunne kurert din type "sykdom"
Sitat av mradolfsen Vis innlegg
litt 96% skulle vell kunne kurert din type "sykdom"
Vis hele sitatet...
eller sende han direkte til pumping med alkoholforgiftning.