Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1225
Hei, jeg tok å skiftet PIN-koden som brukes til å låse telefonen i sted. Men glemte pin koden i samme slengen, så etter mange timer med frustrasjon så har jeg gitt opp, og håper at noen her på freak kan hjelpe meg.

Jeg har prøvd å taste pin koden sikkert over 100 ganger feil i håp om at jeg skal få lov å bruke google kontoen min til å resette PIN koden, men for ikkje opp knappen der det skal stå "Forget PIN?" nederset ved siden av emergency knappen som alle andre får.

Jeg har også prøvd å installere Google App Device Policy, men for ikkje startet den uten å logge meg inn på telefonen. Samt prøvd noen password reset apps fra google play, dette også uten hell.

I tillegg har jeg prøvd å bruke ADB for å få tilgang til sqlite databasen, men har ikkje USB debugging enabled.

Er det noen (android)freaker som har noen metoder jeg ikkje har tenkt på?

Telefonen det er snakk om er en SGS2, vet ikkje helt hvilken firmware som kjører på den, da den har blitt oppdatert noen ganger i det siste, og jeg følger ikkje helt med på android fronten. Og det er uaktuelt med hardreset siden den inneholder en del verdifull data.

PIN koden til telefonen er på 6 siffer, og starter med 8 eller 7 vet jeg.

Det er ikkje PIN koden til SIM kortet, men selve låsekoden på telefonen
Du kan tilbakestille telefonen din, men da sletter du dessverre alt innhold. Ta ut batteriet, hold inn volum ned knappen og trykk på på-knappen, vent til det kommer opp en meny og velg "Clear Storage" med volum knappene, trykk på på-knappen og telefonen din blir tilbakestilt.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Screen Lock Bypass Pro skal visstnok virke. Du må lese nøye gjennom instruksjonene på Play Store før du gjør noe.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Du kan tilbakestille telefonen din, men da sletter du dessverre alt innhold. Ta ut batteriet, hold inn volum ned knappen og trykk på på-knappen, vent til det kommer opp en meny og velg "Clear Storage" med volum knappene, trykk på på-knappen og telefonen din blir tilbakestilt.
Vis hele sitatet...
Som sakt så er det uaktuelt å slette dataen på den.

Sitat av KSF Vis innlegg
Screen Lock Bypass Pro skal visstnok virke. Du må lese nøye gjennom instruksjonene på Play Store før du gjør noe.
Vis hele sitatet...
Den er ikkje kompatibel med SGS 2.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Så en post på et forum hvor det sto at den virket. Mulig det var en tidligere android-versjon...
▼ ... over en uke senere ... ▼
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Da har jeg endelig klart å få tilgang til telefonen med adb tilkobling over USB.

Men jeg sliter fortsatt med å få tilgang til en del av mappene siden telefonen ikkje er rooted, finnes det noen form for exploits som vil gi root tilgang på Android 4.1.2 Jelly bean?

Er ingen fare om exploiten er bug'ete eller skader programvaren på telefonen, for så fort jeg har fått ut all data fra den, så skal den patches med ny kernel å rom.
Selv er jeg iOS-mann, men kunne denne kanskje fungere?

http://galaxys2root.com/galaxy-s2-ro...id-4-1-14-1-2/
Tror ikke det hjelper..
Sitat av 0xFF Vis innlegg
...
Det er ikkje PIN koden til SIM kortet, men selve låsekoden på telefonen
Vis hele sitatet...