Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1210
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Starter straks på nye medisiner for ADHD da ikke Ritalin og Conserta ikke hadde ønsket effekt. Det blir da deksamfetamin eller lisdeksamfetamin. Jeg er klar over at lisdeksamfetamin blir deksamfetamin i kroppen, men er det noen som har erfaring med begge som vil dele litt erfaring?

Selv så ønsker jeg helst deksamfetamin(Attentin) da dette ikke virker like lenge som lisdek.... og jeg ønsker å kontrollere dette selv, men min lege sier at deksamfetamin som Attentin helst ikke skrives ut til voksne og at det er lisdeksamfetamin som gjelder, men jeg ser folk her på bruket som er over 18 få Attentin??

Hvorfor får dere som er over 18 deksamf og ikke lisdeks og hvordan syns dere det funker kontra hverandre?
Ønsker du best mulig effekt med tanke på symptomene bør du velge lisdexamfetamin. Har ikke prøvd attentin, bare lisdex og ritalin hvorav lisdex fungerte noe bedre for meg.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30117329/ mixed amfetamine salt er svært nære ren dexamfetamin (liten levo komponent). Lisdex gir klart bedre resultater på symptomene, svært jevn blodkonsentrasjoner er trolig grunnen. De som fikk lisdex hadde ca 40% mindre symptomer enn MAS. Attentin påvirkes også mye mer av hva du spiser. Det er ikke bare noe større ruspotensiale som gjør at attentin ikke foretrekkes. Lisdex tar de fleste en gang om morgenen og du har god effekt fram til kvelden.