Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1933
Anonym bruker
"Sammen Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey. Mistet lappen fordi jeg ble lagt inn på psykr avdeling og tok urinprøve. Dum som jeg var var jeg ærlig å sa jeg røykte lite, når jeg ville kose meg ekstra, i min definisjon på 10-12 joints iløpet av året.
Dog ikke alkohol, kun 1-2 ganger i året.

Jaaada, så var dette ifølge legen der rusproblemer og grunnlag nok til å tvinge meg på pisseprøver i 6mnder før jeg kunne kjøre igjen. noe jeg nå har klart. Men..... MEN det du ikke får vite før mndene er gått er at du blir i 3 år fremover kalt inn på uplanlagte stikkprøver 4 ganger iløpet av året.

Hahaha hva i helvete, men jada, vi bor i Norge og staten er staten.

Så tenker jeg, til de stikkprøvene, og få meg en sånn falsk kølle med syntetisk urin til å pisse med når jeg må... heter vel screeny-weeny

Har noen her erfaring med det? Må man ikke planlegge bra med sånne varmepads osv? Er den safe? Gjerne kom med erfaring folkens!

Kjører ALDRI med thc i omløp så det greiene her er helt på trynet... da burde alle som koser seg med alkohol i helgene bli kalt alkiser og hvertfall bli fratatt førerkortet
Såkalte fakedicks kan nok fungere men som du sier selv så må du planlegge det bra med tanke varmepads eller en annen måte å holde urinen i riktig temperatur på, for dersom den er for kald vil prøven bli ødelagt. En annen ting som er verdt å nevne med screeny-weeny er at på ekte så ser du veldig lett at dette er en falsk gummipenis og ikke the real deal. Jeg vet ikke hvor nøye man blir observert når man avlegger urinprøver men om noen får en nærmere kikk på den så vil de nok se at den ikke er ekte... Hvordan vet du at man i 3 år fremover blir kalt inn på uplanlagte stikkprøver 4 ganger i året?? Har en kompis som snart er ferdig med 6mnd pissings pga samme greie som du ble tatt for, han mener at det ikke har vært snakk om noe stikkprøver hos han.
Sist endret av BoleIvars; 7. mai 2020 kl. 22:58.
Anonym bruker
"Sammen Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BoleIvars Vis innlegg
Såkalte fakedicks kan nok fungere men som du sier selv så må du planlegge det bra med tanke varmepads eller en annen måte å holde urinen i riktig temperatur på, for dersom den er for kald vil prøven bli ødelagt. En annen ting som er verdt å nevne med screeny-weeny er at på ekte så ser du veldig lett at dette er en falsk gummipenis og ikke the real deal. Jeg vet ikke hvor nøye man blir observert når man avlegger urinprøver men om noen får en nærmere kikk på den så vil de nok se at den ikke er ekte... Hvordan vet du at man i 3 år fremover blir kalt inn på uplanlagte stikkprøver 4 ganger i året?? Har en kompis som snart er ferdig med 6mnd pissings pga samme greie som du ble tatt for, han mener at det ikke har vært snakk om noe stikkprøver hos han.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Jo desverre gjelder det de fleste da dette er fra Helsedirektoratet

« KAPITTEL 14
Midler (alkohol, rusmidler og legemidler) som kan påvirke kjøreevnen (§§ 35-37 helsekrav til førerkort)»


Førerkortgruppe 1
Helsekrav oppfylt etter seks måneders rusfrihet dokumentert ved egnede prøver.

Helseattest kan deretter gis med anbefaling om førerett for inntil ett år om gangen i tre år forutsatt at umeldte kvartalsvise kontroller viser fortsatt rusfrihet.

Helseattest kan deretter gis med anbefaling om førerett med inntil fem års varighet, før den kan gis med vanlig varighet.

Som jeg sa... møkkastat. Tviler på det er så strengt i andre land
Anonym bruker
"Sammen Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De nevnte det som kompisen din ikke noe for meg heller hverken psykiter eller lege. Men da jeg skulle få helseattest hos legen, så kom det frem...
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kompis som brukte en sånn fakedick når han var i rusbehandling, han slutta med opiater men ville ha mulighet til å røyke rev derfor han brukte det, gikk fint alle gangene han brukte den helt til han ble bedt om å ta buksa helt ned av en som var veldig streng på dette. Når det kommer til planlegging for å holde urinen varm tror jeg ikke det er noe problem, du får vell beskjed en dag i forveien ellernoe sånt, er jo ikke sikkert du har mulighet til å komme på dagen/timen når de ringer. Har også en kompis som skulle avlevere stikkprøver i en gitt tid, han ble aldri innkalt.
Anonym bruker
"Vred Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg jobber i rusomsorgen og tar jevnlig urinprøver av mennesker i behandling. Jeg synes hele opplegget er en uting, bl. a fordi jeg ikke kan finne noen form for god dokumentasjon på at testingen faktisk er til hjelp for rusmestring på sikt. Dessuten er det mange som oppfatter det som fornedrende å stå foran et annet menneske og tisse. De testene jeg observerer handler ikke om førerkort, men er mer en kontroll for å få oversikt over sprekker i behandling. Har aldri studert underlivet til noen av de som må avlegge prøve, står utenfor med døren litt på gløtt. Står ikke og glor, det er ganske ubehagelig setting. Hadde aldri fått med meg om det var juks på gang. Det er kanskje strengere om det er snakk om å få tilbake førerkort eller om det er testing av gravide.
Har ikke flere gått rettens vei å fått tilbake lappen?!

Dette er en veldig kontroversiell sak, og det fins vel ikke såå mange holdepunkter for at man faktisk er ruset i en mnd som enkelte tror og mener...

Sporingsstoffet THC-COOH oppstår først når kroppen bryter det ned.

Jeg hadde hørt med advokat.
Jeg har vært på rusprøver i flere år og kun en gang har en dame stått foran meg og sett på meg tisse. Det var mot slutten av en 6mnd periode at det skjedde. Normalsett står de bak meg og lar meg skru på vasken osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Sammen Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BoleIvars Vis innlegg
Såkalte fakedicks kan nok fungere men som du sier selv så må du planlegge det bra med tanke varmepads eller en annen måte å holde urinen i riktig temperatur på, for dersom den er for kald vil prøven bli ødelagt. En annen ting som er verdt å nevne med screeny-weeny er at på ekte så ser du veldig lett at dette er en falsk gummipenis og ikke the real deal. Jeg vet ikke hvor nøye man blir observert når man avlegger urinprøver men om noen får en nærmere kikk på den så vil de nok se at den ikke er ekte... Hvordan vet du at man i 3 år fremover blir kalt inn på uplanlagte stikkprøver 4 ganger i året?? Har en kompis som snart er ferdig med 6mnd pissings pga samme greie som du ble tatt for, han mener at det ikke har vært snakk om noe stikkprøver hos han.
Vis hele sitatet...
Men de står bak meg og ser på meg via ett speil som henger i hjørne. Når jeg pisset ærlig så skjulte jeg omtrent hele kølla med hånda så jeg ville antatt at det skullet gå bra...
screeny weeny sine ser bra ut ihvertfall ifh til whizzinator...
Sitat av BoleIvars Vis innlegg
Såkalte fakedicks kan nok fungere men som du sier selv så må du planlegge det bra med tanke varmepads eller en annen måte å holde urinen i riktig temperatur på, for dersom den er for kald vil prøven bli ødelagt. En annen ting som er verdt å nevne med screeny-weeny er at på ekte så ser du veldig lett at dette er en falsk gummipenis og ikke the real deal. Jeg vet ikke hvor nøye man blir observert når man avlegger urinprøver men om noen får en nærmere kikk på den så vil de nok se at den ikke er ekte... Hvordan vet du at man i 3 år fremover blir kalt inn på uplanlagte stikkprøver 4 ganger i året?? Har en kompis som snart er ferdig med 6mnd pissings pga samme greie som du ble tatt for, han mener at det ikke har vært snakk om noe stikkprøver hos han.
Vis hele sitatet...
Det med urinprøver 4 ganger i året i opptil 3 år er sant, men kommer an på legen din. Erfaring