Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1444
Jeg fikk Plextor PX-708A dvd/cd brenner +en dvd spiller tidligere i kveld. Jeg tenkte at jeg skulle koble opp brenneren til mac'en, brenne en eller to dvd'er fra mac'en og deretter teste dem på dvd spilleren. Jeg koblet opp og gikk inn i roxio toast titanium 6.0.3 som jeg hadde tenkt å brenne dvd'en i (dette skal være kompatibelt med brenneren i følge plextor). Der står det "No recorder found" og jeg styrer litt, endrer litt settings, hopper litt mellom master, slave og cable-select på brenneren, men jeg får den ikke til å fungere.

Litt spec om Mac'en+:
iMac G3 500MHz
Eksternt firewire sony kabinett (som garantert går som det skal)

Her står litt om DVD brenneren:
http://www.plextor.be/english/products/PX708A.html

Noen som kan hjelpe meg?
Prøv Toast 5.x hvor x er siste 5er versjon av Toast, jeg har ikke klart å brenne DVD-film med Toast 6 enda...

Men det vil lønne seg for deg å skaffe en FireWire boks til å ha den i, da vil du slippe buffer underrun.
Ofte må du også reinstallere brennerprogrammet for at brenneprogrammet skal finne dvd-brenner.
Ihvertfall på en pc, vet ikke helt om det er slikt på MAC. Men det er jo lov å prøve.
Opprinnelig postet av |8rox|
Ofte må du også reinstallere brennerprogrammet for at brenneprogrammet skal finne dvd-brenner.
Ihvertfall på en pc, vet ikke helt om det er slikt på MAC. Men det er jo lov å prøve.
Vis hele sitatet...
Den var ny, har aldri opplevd det.
ziddy's Avatar
Trådstarter
56 0
Jeg har funnet ut at det ikke er brennesoftwaren som er problemet. Jeg får ikke brenneren frem som noen device i det hele tatt. Bare at det er en firewire enhet koblet til. Skulle tro at jumperen stod feil, men det gjør den garantert ikke.
+Sony firewire-kabinettet går garantert som det skal -testet det med min gamle brenner +noen andre ide harddisker.
Sony FW funker av en eller annen grunn kun med Sony hardware....
ziddy's Avatar
Trådstarter
56 0
fxxked: er du sikker? Jeg får den til å fungere med andre hd'er som er fra seagate og western digital.

Jeg har også prøvd å bytte ut firewire porten fra sony-boksen med en annen. Dette fungerte heller ikke. Tror det er noe galt med brenneren..
..også er plextor jævla trege med support nå i julen
Vel har prøvd med Plextor brennere i Sony kabinett før, mulig det bare er konkurrerende merker som ikke er kompatible.
ziddy's Avatar
Trådstarter
56 0
Uansett, jeg prøvde med et kabinett fra One Media Storage Solutions som jeg fikk sammen med eb hd en gang. Dette funker fint til det meste, men ikke til min plextor brenner.. DET er litt merkelig. Uansett, jeg visste ikke om sony-kabinettenes sperre for plextor enheter -takk for at du informerte meg om det
Vet ikke om det er sperre, men en jeg er vokst opp sammen med hadde det samme problemet som deg, Plextor i Sony kabinett som ikke funket, men når han satte Plextor'n internt i sin Mirror Door Mac funket den fint.
ziddy's Avatar
Trådstarter
56 0
Takk for hjelpen. Jeg har akkurat bestillt nytt kabinett