Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 4331
Hallooo!

Nå er det påtide med ny gaming-pc!

Tenker meg en pc til 13-15 lapper. Som skal brukes til Call of Duty 4 og det nye cod spillet. Hørt og erfart at Geforce er bedre enn ATI på dette området, så vil satse på et skikkelig Geforce kort denne gangen. For min erfaring med Geforce ( 9800 gtx+ ) var at det faktisk fungerte bedre enn Sapphire Radeon HD 4850 X2 1 GB på Call of Duty 4.
Et kabinett jeg helst ikke vil ha et, Antec twelve Houndred. Som jeg nå har


Takk
Du trenger ikke en PC til 15.000kr for å kjøre Modern Warfare 1/2. 7k holder i massevis egentlig.

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 denne, for eksempel, bare å oppgradere til 4gig ram

Edit: post 100
Sist endret av Dimergon; 30. september 2009 kl. 20:50.
Har bedre pc enn det nå. Satser på 250 i fps på Call of Duty Spillene.

Min pc:

Sapphire radeon HD 4850x2 1 gb
6gb ram
asus p5e x38
antec twelve houndred
intel core dual e8400
850 watt
Du trenger ikke ny PC du nå.
Overklokk prosessoren din da?
250 FPS ?

Hva i himmelens navn skal du med det da ? Og støtter motoren så mye ?
kjører 125 i fps på cod4 nå, det er presisjon å sikkerhet med 250 i fps, alt er mer presist å det er lettere å "jumpe". Ja det er nødvendig. Cod4 støtter lang over 500 i fps!
Anbefaler deg heller å invistere i et 5870 hvis du trenger over 250 FPS, dog da vil CPU'n bli en flaskehals. Kjøp i5 så har du en knall pc. Skift ut GPU, CPU, HK og RAM.
http://www.firingsquad.com/hardware/...view/page9.asp

World at War er litt mer tungdrevet, men gir en god pekepinn.
det som er, skal selge min nå værende pc, så skal jeg kjøpe en helt ny en.
sorry for at jeg låner tråden din, kan man få over 100 i FPS på CS (1,6) ?
Cartman Jr: CS 1,6 sin grafikkmotor støtter maksimalt 100 FPS, hva du skal med mer enn det? Skjermen din viser maksimalt 80-100 FPS så du trenger ikke mer.
Sist endret av jeppfi; 30. september 2009 kl. 21:54.
ja, men tilbake til meg å kjøp av pc :P Noen som kan sette sammen en pc til 13, 15 lapper?

Fant ut noe, vil kanskje satse på, crossfire med to 4890. Hørte at det var bedre enn et 295 kort å bråker mindre. Er dette noe å satse på? Så hvis dere kunne finne et fint hovedkort soms tøtter CF ca 4gb BRA rambrikker med fin hastighet, strømforsyning, prossesor å kabinett! hadde jeg hoppa i taket

takker
Sist endret av Juni0r; 1. oktober 2009 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Siden du har så mye penger å brenne, ville jeg brukt en tusing eller to på å få PC-en STILLE. Det kan du fikse med f.eks. vannkjøling.

Du aner ikke hvor deilig det er med en lydløs PC.
hva mener du med penger å brenne? hva syns du jeg burde gjøre ? pls, kom med forslag vil ikke brenne pengene mine heller da:P
Sitat av Juni0r Vis innlegg
hva mener du med penger å brenne? hva syns du jeg burde gjøre ? pls, kom med forslag vil ikke brenne pengene mine heller da:P
Vis hele sitatet...
Når du gir så mye penger for en PC er det enten fordi du skal hacke NASA eller er helt på jordet.

Du kjøper ikke en pc til 13 K for og spille noen små spill.
ja, hvis dere vil finne en pc med to 4890 kort osv, med vannkløing hadde det vært top. Btw; spiller innimellom nfs SHIFT å andre litt mer krevende spill, sitter ikke bare å spilelr Call of Duty serien. F.eks. FarCry2 krever en god del.
Derfor jeg vil ha en pc som er GOD vannkjøling hade vært "fett"

I7 system crossfire HD4980.
http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=98285
Med vannkjøing bør en planlegge og gjøre det ordentlig eller glemme det.
En kjøler som "Noctua NH-U12P SE1366" er stille og kjører fint 3.6ghz 24/7 på i920.
Så nydelig ut! Men hvilken vannkjøling burde jeg da velge`?
Sitat av Juni0r Vis innlegg
kjører 125 i fps på cod4 nå, det er presisjon å sikkerhet med 250 i fps, alt er mer presist å det er lettere å "jumpe". Ja det er nødvendig. Cod4 støtter lang over 500 i fps!
Vis hele sitatet...
Hva er å "jumpe"?
Glitche. *titegn*
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
sorry for at jeg låner tråden din, kan man få over 100 i FPS på CS (1,6) ?
Vis hele sitatet...
Hvis du bare får 60 fps i cs så kan du gå på skjermkortet og skru av vertical synch, det funker.
Sitat av Juni0r Vis innlegg
ja, hvis dere vil finne en pc med to 4890 kort osv, med vannkløing hadde det vært top. Btw; spiller innimellom nfs SHIFT å andre litt mer krevende spill, sitter ikke bare å spilelr Call of Duty serien. F.eks. FarCry2 krever en god del.
Derfor jeg vil ha en pc som er GOD vannkjøling hade vært "fett"

Vis hele sitatet...
Jeg kjørte Far Cry 2 på max i WinXP med 40-50 FPS med en PC som bare kostet meg 6000kr i 2008... Så det krever ikke all verden
ja, men.. jeg vil ha en pc som er god. :P så jeg kan ha den en god stund. kanskje oppgradere noe etter 2-3 år elns!
Så nydelig ut! Men hvilken vannkjøling burde jeg da velge`?
Vis hele sitatet...
Som jeg sa kjøler Noctua NH-U12P SE1366 bra og er stille.
Den kjøler omtrent like bra som et dårilg vannkjøling system.

Vil du ha vannkjøling bør du kjøpe noe som er bra og da koster det litt.
Og enn bør sette seg inn i dette med vannkjøling.
Mye info her.
http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=224
Sist endret av snippsat; 1. oktober 2009 kl. 16:30.
Tror ikke du kjørte Anti Alising (x8) på fullt da gutten min For det kan ikke jeg gjøre med min pc engang. Anti stopic filtering (x16) kan du heller ikke ha kjørt på fullt, som krever en GOD del!

Vil kjøpe en pc hvor vannkjølingen da er ferdig satt inn. Noe jeg ikke tørr å sette meg inn i ;P jo mindre jeg må. Men setter meg gjerne inn i det med bytting å rensing etc..
Sist endret av Juni0r; 1. oktober 2009 kl. 16:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
250 fps...? Hva skal man med det da? Så lenge man har har over 60 , eller konstant 60 med Vsync , er jo det perfekt..
Grunnen er da at skjermen faktisk ikke viser mer en 60hz(60fps) , med noen få untak .. ( 3d vision skjermer, 120hz eller lignende..)
driter jeg i. vil ha en pc som kan vise mer pga grunner som jeg alt har forklart tidligere i tråden.

Men, et hovedkort, som støtter 3 x 4890? mulig det a?

ok, gjør det litt enklere for dere :P

Hovedkort > 3 x GPU

Prossesor > Kraftig, noe som fungere bra med ATI

HDD > Trenger ikke stort mer enn 1 TB

Strøm > 1000 watt / mer

Skjermkort > Enten 4890(Crossfirex3) Eller 5890 som noen anbefaler pga det støtter DirectX 11. ( ikke cf x3 med 5890:P kanskje x2)
Sist endret av Juni0r; 1. oktober 2009 kl. 18:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Okey.. Om du vil ha kraft, kjøp 5870, to slike i crossfire er overlegent det beste på markede ATM. (Regner med du mente 5870 , ikke 5890..?)
i7-975 som prosessor? Da er du allefall Futureproof.. Eller noe litt billigere i7. Hovedkortet må da støtte socket 1366.. Og DDR3 ram som støtter i7 ( Ikke før høy spenning, ødelegger prosessoren )
Og enda mer kraft kan du hente med SSD , om du skulle ha lyst på det.

I mine øyne TOTALT overkill , men om du absolutt skal ha, så er dette det beste i mine øyne
Lærte av en profesjonell spiller at hitboxan blir dårligere med høyere FPS + at man får høyere latency.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Juni0r Vis innlegg
driter jeg i. vil ha en pc som kan vise mer pga grunner som jeg alt har forklart tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
HALLO

Les innlegget over dit. Mange skjermer kan vise maks 60 fps. TVen min støtter 100 og noen skjermer er sikkert enda raskere, men 250 fps? Det er ingen vits i, uansett. Kommer du langt over 50 fps er det øynene dine som er flaskehalsen, og jeg tror du må ut med mer enn 13-15k for å oppgradere de.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Lærte av en profesjonell spiller at hitboxan blir dårligere med høyere FPS + at man får høyere latency.
Vis hele sitatet...
Latencyen har jo ingenting med ytelsen på PC'en / høyere FPS å gjøre... Det går på nettlinjen.
Graapho: flyten i spill blir bedre når du passerer hertz'en til skjermen. Slik som i Crysis, når jeg går inn i en bygning blir at mye bedre.

5870x2 i CF er en sinnsyk kraftpakke.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Latencyen har jo ingenting med ytelsen på PC'en / høyere FPS å gjøre... Det går på nettlinjen.
Vis hele sitatet...
Han snakket om at jo flere frames jo mer data måtte datamaskin laste ned for informasjon osv.
Hva vil det koste med dette oppsettet?

5870 CF x 2
i7-975
DDR3 ram som støtter i7? :P
Hovedkort som søtter 5870 CF x 2 + 1 ledig GPU plass ( og støtter prossesor å rammen ofc:P )

Noen som kan finne noe lignende oppsett ?

EDIT
Se innlegg til Senilo, tok alt derfra !

forresten, fant ut at 5870 koster 3200 ca :P hvorfor ikke gå for Crossfire med to 4890? eller burde jeg kjøpe ett 5870? ææææ, vet ikke hva jeg skal velge. Hva burde jeg velge, blir helt forvirret her :S
Sist endret av Juni0r; 2. oktober 2009 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke så vansklig vil du ha pc i år kjøper du hd4980CF som i opsettet mitt.
Mye ytelse for lav pris.

5870 får du ikke tak i år tipper jeg,og 6k for CF er ikke vært det.
Husk at hd 4890CF slår gtx295 med mye.
Du kan se en test av 5870 her.
http://www.hardware.no/artikler/asus...n_hd5870/72140

Og gjør det enkelt viss du ikke vil sette deg inn i vannkjøling glemmer du det helt.
Ingen vil sette en bra bra vannkjøling system for deg uten at du må betale mye.
Prøve å gjøre det enda enklere en gang til. :P litt mye rot her nå, beklager det.

Hovedkort/Skjermkort Plass til 3 skjermkort, burde jeg gå for ett 5870 eller CFx2 4890 ?

Prossesor Kraftig å noe som jobber bra med resten av pc'en. ( ikke i7-975, alt for dyr )

HDD 1 TB burde holde.

Strøm 1000 watt, eller hva som er nødvendig


Håper på at noen av dere kan gi meg navn på alle komponentene dere anbefaler. trenger ikke nødvendigvis link, men hold dere til en prisklasse innenfor 13-15k.

TAKK IGJEN
Du får tak i 5870 i år..
"17 stk. 2009-10-06 (Bekreftet dato)"
--> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498417

Ville kjøpt en slik, med muligheten for enda en senere.
Så på 5870, i7 og 6GB DDR3 RAM, hvis du ikke går for et dyrt kabinett passerer du rundt 16k med 5870CF og jeg tipper 13-14K med et 5870.
Fikk litt hjelp av en kompis som har litt peiling ;P

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-870

ASUS P6T6 WS Revolution, X58

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 ( plukket jeg ut selv, pga dere anbefalte 5870, men hva burde jeg velge, ASUS,MSI osv??)

Silverstone Raven RV01 Black Big Tower


Dette kommer på 14200 ca. Med ett 5870. Holder det med ett 5870? ( dette er uten vann-lkøing, link gjerne en fin vannkjøling til rundt 1000 lappen)

Hva vil dere si 5870 er i et geforce ? altså er 5870 bedre,like bra, dårlige enn et 295 kort?
Sist endret av Juni0r; 2. oktober 2009 kl. 15:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Holder i store mengder, trenger du virkelig vannkjøling? Ville heller spart pengene, eller kjøpt Cooler Master V10 CPU-Kjøler.
ja, hvis du mener vifter holder. Å kjøpe den viften så

Får denne giganten plass i kabinettet jeg linka da?

Får Cooler Master V10 CPU-Kjøler plass i kabinettet, Silverstone Raven RV01 Black Big Tower?

Med delene jeg 'linket'?

ingen som klarer å gi et svar på dette`? kabinettet er 28cm bredt!
Sist endret av Juni0r; 2. oktober 2009 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Blir vel noe sånn her.

AMD cpu!
4 GB ram http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=423152
1200 Watt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386815
5870 GPU http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498317
HK
HDD + kanskje en raptor?
DvD-rom
Kabinett
Headset http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893
Keyboard http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498449

Hvis dere kan fylle ut de tomme feltene innenfor en pris på 15k så hadde det vært topp!
Eller dere har noen andre gode forslag! takk

EDIT: 7767 NOK for det jeg har funnet så langt
Har du vannkjøling? De minnebrikkene der trenger vannkjøling...
Hva skal du med 1200Watt? 850watt holder til to 5870 i Crossfire.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Ikke noe vannkjøling. 1200 watt er alltids greit? :P Noen andre Rambrikker du kan anbefale?

EDIT: hvorfor trenger rammen vannkjøling?
Sist endret av Juni0r; 17. oktober 2009 kl. 23:24.
Vet ikke om de trenger det, men er bygd for det.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=405694

Skal du overklokke?
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Tror ikke jeg gidder å overklokke, jo mindre du overbeviser meg om at det er ganske sikkert at de ikke går i stykker .
Er hva du gjør det til selv det. Leser du og "etterforsker" grundig så går det vanligvis bra. Du trenger ikke mer enn 1333mhz brikker hvis du ikke skal overklokke.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Hvorfor trenger jeg ikke mer enn 1333MHz? spør om litt mye men ^^
Sist endret av Juni0r; 17. oktober 2009 kl. 23:39.
Fordi minnekontrolleren støtter ikke mer enn det.

Hvilken CPU er det snakk om?
Sist endret av jeppfi; 17. oktober 2009 kl. 23:40.
Jeppfi:
Minnekontrolleren har da fint lite begrensninger, sånn sett. Man kan endre minneklokk:fsb ratioen og dermed øke eller senke frekvenser på minnet i forhold til fsb frekvensen.

Poenget er at man godt kan utnytte ram som takler høyere frekvenser enn det som står at fungerer med hovedkortet.
Minnekontrolleren på AMD og nyere Intel sitter på CPU'n. Så da må den klokkes og. Og hvem klokker minnet opp til 2ghz?