Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 5581
Hallo.
Har tenkt til å bygge meg en gamerpc som skal kun kjøre CSS, WoW og Crysis.
Har valgt ut komponentene, også lurer jeg på om disse er bra? Og hva jeg eventuelt må bytte ut..


Processor AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core 2.5 GHz Boxed, 4MB Cache, Socket AM2+, 1

Hovedkort Asus M3A32-MVP DLX/WIFI, AMD 790FX,DDR2, ATX, Socket-AM2+, 4xPCI-Ex(2.0)x16

Kabinett NZXT LEXA Blackline, Redline Edition, Screwless design, (Without PSU)

Minnebrikker 4 brikker = 8GB. Crucial DDR2 PC4200 4096MB CL4, Kit w/two matched DDR2 PC4200 2048MB CL4

Harddisk Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM

Lydannlegg Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS, 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS

Mus Logitech MX Revolution Cordless Laser Mouse

Oprativsystem Windows XP Home

Skjerm LG 22" LCD L225WT-SF TCO-99 Silver 1680x1050, 5ms, 5000:1, VGA/DVI

Skjermkort XFX GeForce 8800GT 600M 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, 600/1500Mhz

CPU kjøler ASUS Silent Knight II

Strømforsyning Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin.
Bytt til Intel Q9450 cpu, og velg minst PC6400 ram, helst PC8500.
Ramen du har valgt er veldig gammel, og yter dårlig. Intel sine prosessorer er enkelt og greit bedre enn amd sine i dag.
Ville byttet ut 1TB disken til to 500GB disker, hvis du setter de sammen i RAID0 blir det både billigere og bedre.
Ellers ser det ut som et greit oppsett, likte ikke kabinettet så godt, men det er jo smak og behag.

Husk å velge hovedkort med 775 socket om du velger å kjøpe intel cpu, P35 chipsetet er billig å bra.
Ville bytta ut harddisken din med 2 500gb-harddiskar i stadenfor. Det er meir stabilt + at det er nokre kroner billigare. evt. kjøp 2 750gb for same prisen.
Trådstarter
52 1
Sitat av zipp
Bytt til Intel Q9450 cpu, og velg minst PC6400 ram, helst PC8500.
Ramen du har valgt er veldig gammel, og yter dårlig. Intel sine prosessorer er enkelt og greit bedre enn amd sine i dag.
Ville byttet ut 1TB disken til to 500GB disker, hvis du setter de sammen i RAID0 blir det både billigere og bedre.
Ellers ser det ut som et greit oppsett, likte ikke kabinettet så godt, men det er jo smak og behag.

Husk å velge hovedkort med 775 socket om du velger å kjøpe intel cpu, P35 chipsetet er billig å bra.
Vis hele sitatet...
Har hørt at AMD er så bra til spilling osv, er det bare bullshit eller er det sant?

Angående kabinett, hvem kabinett syntes du er fett/kult/rått/pent?
Sitat av Backii
Har hørt at AMD er så bra til spilling osv, er det bare bullshit eller er det sant?

Angående kabinett, hvem kabinett syntes du er fett/kult/rått/pent?
Vis hele sitatet...
Ikke nå lengre, Intel er best per idag når det kommer til bang for bucks.
Trådstarter
52 1
Sitat av Restyle
Ikke nå lengre, Intel er best per idag når det kommer til bang for bucks.
Vis hele sitatet...
denne processoren er ganske bra?
Sitat av Backii
denne processoren er ganske bra?
Vis hele sitatet...
Den skal være veldig bra ja...
Trådstarter
52 1
Sitat av tobbe666
Den skal være veldig bra ja...
Vis hele sitatet...
Et annet spørsmål da; Hva er best mellom Intel Core 2 Duo og Intel Core 2 Quad?

Så hvis jeg tar en dæsj av denna og 4 brikker av detta slaget, og en sånn her en ville blitt kjempebra?
Sist endret av Backii; 20. april 2008 kl. 00:42.
Hvorfor er det ingen som har sagt at 8GB RAM er fullstendig bortkastede penger, spesielt med XP?
Trådstarter
52 1
Sitat av DonTomaso
Hvorfor er det ingen som har sagt at 8GB RAM er fullstendig bortkastede penger, spesielt med XP?
Vis hele sitatet...
Si det.. Hovedkortet kan jo bare ta 8Gb max da..
Bytt ut skjermen i en 226CW, eller den billigere versjonen 226BW.. Ellers ser alt bra ut, vis du butter ut processoren med en quad og.. da må du skifte hovedkortet også, jeg fåreslår dette

Sitat av Backii
Si det.. Hovedkortet kan jo bare ta 8Gb max da..
Vis hele sitatet...
Hehe, for å få fullt utbytte av 8 gb må du kjøre vista i 64 bit
Trådstarter
52 1
Sitat av K44B
Bytt ut skjermen i en 226CW, eller den billigere versjonen 226BW..
Vis hele sitatet...
Tenkte litt på 5000:1 oxo da... LG'en har 5000:1 og Samsungen der har 3000:1
Hva er best?
Sist endret av Backii; 20. april 2008 kl. 00:53.
Sitat av Backii
aha, så du er ikke noe fan av detta altså x)
Vis hele sitatet...
Hehe jo, kanskje det passte bedre.. siden du skal ha så fancy pc.. men av erfaring anbefaler jeg det andre.. ikke se på utseende når du velger HK
Trådstarter
52 1
Sitat av K44B
Hehe jo, kanskje det passte bedre.. siden du skal ha så fancy pc.. men av erfaring anbefaler jeg det andre.. ikke se på utseende når du velger HK
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på utseende, men det at det var fra Nvidia osv... og Informasjonen som sto der..

denna er bra da?
Forskjellen på Core2Duo og Core2Quad er at quad har 4 kjerner, mens duo har to kjerner. Hvis du ikke har tenkt å overklokke i det hele tatt ville det være best å gå for duo da disse kjører på høyere klokkehastighet som gir bedre ytelse i spill/programmer som bare bruker 2 kjerner (som er ganske mange i dag, men det kommer fler og fler etterhvert).

Kjøp heller E8400 istede for E8500 hvis du vil spare litt penger. Forskjellen på de to er veldig små og prisforskjellen er ganske stor. Forskjellen er at E8500 kjører på 3.16 GHz og 8400 kjører på 3.00GHz, utenom dette er det omtrent samme prosessoren.

Som DonTomaso sier er 8GB ganske overkill, 4GB burde holde lenge til både vista og xp hvis du ikke driver med ekstrem multitasking. Brikkene du linker til ser greie ut.

Skal du kjøre SLI? Hvis ikke ville jeg heller gått for et P35 eller X38 chipset som er bedre og mer stabilt.

Edit:
Sitat av Backii
Har hørt at AMD er så bra til spilling osv, er det bare bullshit eller er det sant?

Angående kabinett, hvem kabinett syntes du er fett/kult/rått/pent?
Vis hele sitatet...
Som Restyle sier, før var AMD best på spill, men intel har vært best en god stund nå siden core2 prosessorene kom ut.
Kabinettet er som jeg sa tidligere en smaksak. Selv liker jeg det litt mer stilrent, slik som f. eks Lian Li kabinettene eller Antec Performance P182.
Sist endret av zipp; 20. april 2008 kl. 01:05.
Trådstarter
52 1
Sitat av zipp
Som Restyle sier, før var AMD best på spill, men intel har vært best en god stund nå siden core2 prosessorene kom ut.
Kabinettet er som jeg sa tidligere en smaksak. Selv liker jeg det litt mer stilrent, slik som f. eks Lian Li kabinettene eller Antec Performance P182.
Vis hele sitatet...
Det er mer av det kabinettet som ikke har sidevindu. Jeg liker best de med vindu og masse fansy neon osv osv osv.. men for å showe pcen på LAN osv, har jeg tenkt til å ha reine partyet inni pcen.. Sound Sensitive Lights f eks. Denna pcen skal gå for konf. penga, så håper den blir bra, og ikke ente opp som den pcen jeg skulle starte her om dagen.. uff xD Reine kinaputter som sprengte inni strømforsyninga Det smalt så kolosalt at jeg holdt på å drite rett i buksa.. Jeg blei så jævla skremt akkuratt der x)
Jeg har alltid vært fan av AMD, men nå tror jeg at jeg går over til Intel.
Sist endret av Backii; 20. april 2008 kl. 01:14.
Backii: Ikke for å være (alt for) frekk, men du virker som en som har for mye penger mellom hendene, og fordi han ikke aner hva han skal kjøpe så kjøper du bare det dyreste.

Hvis du ikke skal overklokke prosessoren din, så er nForce-kortet fullstendig overkill, og du har ikke bruk for det. Bruk heller penga på en god skjerm og et dyrere skjermkort, eventuelt to kort i SLI, det er det du kommer til å merke forskjell på til ditt bruk.

Jeg foreslår dette hovedkortet, denne prosessoren, denne 24" og et 9800GTX-skjermkort (eller to). Skal du bruke XP trenger du bare 4GB hvis du vil deg så vondt at du kjører 64-bit. Hvis ikke er 2GB nok.
Sitat av DonTomaso
Hvorfor er det ingen som har sagt at 8GB RAM er fullstendig bortkastede penger, spesielt med XP?
Vis hele sitatet...
Spesielt med XP? Borkastet hvist du kjører 32 bit ja... Borkastet hvis du kjører 64 bit? Nei!

OT: En gamingpc trenger en hardisk for gaming! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316737
Sist endret av Dvergen; 20. april 2008 kl. 01:30.
Sitat av Dvergen
Spesielt med XP? Borkastet hvist du kjører 32 bit ja... Borkastet hvis du kjører 64 bit? Nei!

OT: En gamingpc trenger en hardisk for gaming! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316737
Vis hele sitatet...
Det han mener er at xp ikke er like ressurskrevende som f.eks vista.

Og raptor disken du linket til er bare helt unødvendig.
Sist endret av zipp; 20. april 2008 kl. 01:32.
Sitat av Dvergen
Spesielt med XP? Borkastet hvist du kjører 32 bit ja... Borkastet hvis du kjører 64 bit? Nei!

OT: En gamingpc trenger en hardisk for gaming! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316737
Vis hele sitatet...
Raptor er ikke bra for gaming men for OS.. 7200rpm holder lenge for WOW og Crysis det siste gutten trenger er en raptor
Trådstarter
52 1
Sitat av DonTomaso
Backii: Ikke for å være (alt for) frekk, men du virker som en som har for mye penger mellom hendene, og fordi han ikke aner hva han skal kjøpe så kjøper du bare det dyreste.

Hvis du ikke skal overklokke prosessoren din, så er nForce-kortet fullstendig overkill, og du har ikke bruk for det. Bruk heller penga på en god skjerm og et dyrere skjermkort, eventuelt to kort i SLI, det er det du kommer til å merke forskjell på til ditt bruk.

Jeg foreslår dette hovedkortet, denne prosessoren, denne 24" og et 9800GTX-skjermkort (eller to). Skal du bruke XP trenger du bare 4GB hvis du vil deg så vondt at du kjører 64-bit. Hvis ikke er 2GB nok.
Vis hele sitatet...
Folk har lov å si sin mening, det er derfor forum er oppfunnet.. Kan tenkes at du/dere tror jeg har mye penger, og hakke peil på hva jeg skal bruke det på, men jeg har sett og sett etter komponenter, og jeg har nesten funni frem til det jeg skal ha. Men hvis folket mener at dette er bra, så tar jeg den. 3.0GHz fra Itel har jeg tenkt til å kjøpe, 4GB ram er greit. Tror ikke jeg skal kjøpe noe særlig dyrere skjermkort enn det jeg fant frem istad. Har aldri testa to skjerkort samtidig, så jeg veit ikke jeg... Har lyst til å komme opp i 1GB ram skjermkort, men hvis du/dere mener at detta er bedre, så OK. Koster litt mer, men men..
Sitat av Dvergen
Spesielt med XP? Borkastet hvist du kjører 32 bit ja... Borkastet hvis du kjører 64 bit? Nei!
Vis hele sitatet...
Alt jeg har lest har vist at 8GB RAM, selv med et x64 Xp eller Vista er unødvendig. Hvis du har lest noe annet er jeg oppriktig interessert i å høre om det. Helt ærlig altså.
Trådstarter
52 1
Sitat av K44B
Raptor er ikke bra for gaming men for OS.. 7200rpm holder lenge for WOW og Crysis det siste gutten trenger er en raptor
Vis hele sitatet...
Gutt og gutt... snart er det Mann skal jeg si deg... xD
Den harddisken der så litt spesiell ut... 150GB for den prisen der syntes jeg var ille, men specxa var sikkert bra, gadd ikke lese hele produktannmeldelsen..
Det virker som om du har helt feil prioriteringer hvis du skal ha en gamerpc. Bruk mer penger på skjermkort, 9800GTX eller 9800GX2 for eksempel. Det kan også være kjekt med en god LCD også, er selv glad i Dells 24". Ikke kjøp 8GB med minne, 4GB holder i massevis. PC8500 er tingen. Vil også anbefale modulær strømforsyning. 600W-varianten til Mist er mer enn nok til oppsettet ditt og sørger for at du får et tusen ganger ryddigere kabinett. Har hatt en Fortron/Source 750W en stund, og det blir rett og slett klønete når det er tusen kabler.
Sitat av Backii
Folk har lov å si sin mening, det er derfor forum er oppfunnet.. Kan tenkes at du/dere tror jeg har mye penger, og hakke peil på hva jeg skal bruke det på, men jeg har sett og sett etter komponenter, og jeg har nesten funni frem til det jeg skal ha. Men hvis folket mener at dette er bra, så tar jeg den. 3.0GHz fra Itel har jeg tenkt til å kjøpe, 4GB ram er greit. Tror ikke jeg skal kjøpe noe særlig dyrere skjermkort enn det jeg fant frem istad. Har aldri testa to skjerkort samtidig, så jeg veit ikke jeg... Har lyst til å komme opp i 1GB ram skjermkort, men hvis du/dere mener at detta er bedre, så OK. Koster litt mer, men men..
Vis hele sitatet...
To skjermkort er ikke noe mer stress enn ett, det eneste du må tenke litt på er "performance mode" som består av fire forskjellige SLI moduser i nvidia driveren, men på de fleste spill er den rette modusen såtte på forhånd. 9800GTX kortet vil yte litt bedre, men to av det skjermkortet du valgte først vil knuse ett av de. 1GB minne på skjermkortet er som regel bortkastet med mindre du spiller spill i høyere oppløsning enn 1920x1200 som er 24" oppløsning.
Trådstarter
52 1
Det her høres sikkert helt fucked up ut.. men hva er forskjellen på en skjerm som er på 5000:1 og en annen skjerm som er på 3000:1 eller 1000:1 ?
Sitat av Backii
Det her høres sikkert helt fucked up ut.. men hva er forskjellen på en skjerm som er på 5000:1 og en annen skjerm som er på 3000:1 eller 1000:1 ?
Vis hele sitatet...
Den med 5000:1 har mer kontrast og er bedre en de andre
Trådstarter
52 1
Sitat av K44B
Den med 5000:1 har mer kontrast og er bedre en de andre
Vis hele sitatet...
Så det kan føles som om du har fått sola inne på rommet?

Sitat av zipp
To skjermkort er ikke noe mer stress enn ett, det eneste du må tenke litt på er "performance mode" som består av fire forskjellige SLI moduser i nvidia driveren, men på de fleste spill er den rette modusen såtte på forhånd. 9800GTX kortet vil yte litt bedre, men to av det skjermkortet du valgte først vil knuse ett av de. 1GB minne på skjermkortet er som regel bortkastet med mindre du spiller spill i høyere oppløsning enn 1920x1200 som er 24" oppløsning.
Vis hele sitatet...
Så du vil annbefale meg 9800GTX x2?
Sitat av Backii
Så det kan føles som om du har fått sola inne på rommet?
Vis hele sitatet...
Ikke bland solen inn i dette.. prøv å forhold deg til pc-skjermen..

Edit: Skal du bygge pc'en da? No offence, men du kan jo så godt som ingenting om dette.. Vis du likevel vil ha en bra pc til spill så kjøp deg en ferdigbygget gamer fra komplett..
Sist endret av K44B; 20. april 2008 kl. 01:50.
Sitat av Backii
Så det kan føles som om du har fått sola inne på rommet?



Så du vil annbefale meg 9800GTX x2?
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var 8800GT x2.
Trådstarter
52 1
Sitat av K44B
Ikke bland solen inn i dette.. prøv å forhold deg til pc-skjermen..
Vis hele sitatet...
okai x) Jo mer kontrast, jo lysere? Så hvis man har 5000:1 da, så vil skjermen bli jævlig lys og sterk?

Sitat av zipp
Det jeg mente var 8800GT x2.
Vis hele sitatet...
åja, sry ^^

Sitat av K44B
Ikke bland solen inn i dette.. prøv å forhold deg til pc-skjermen..

Edit: Skal du bygge pc'en da? No offence, men du kan jo så godt som ingenting om dette.. Vis du likevel vil ha en bra pc til spill så kjøp deg en ferdigbygget gamer fra komplett..
Vis hele sitatet...
Egentlig, så kan jeg en del om pc, men det kan sees på en annen måte.. Dere ser sikkert at jeg bare har lyst på en gamerpc, men kan ingenting om det, feil.. Jeg kan en god del om det. men jeg viser det nok ikke.. Vil ikke kjøpe en ferdigbygget fra komplett, vil bygge den selv, det er det som er morro!
Sist endret av Backii; 20. april 2008 kl. 01:54.
Sitat av Backii
okai x) Jo mer kontrast, jo lysere? Så hvis man har 5000:1 da, så vil skjermen blir jævlig lys og sterk?
Vis hele sitatet...
Har 226BW selv og kan ikke akkurat klage på kontrastene, så vet ikke helt hvor nødvendig det er med 5000:1. 226BW har jo 2ms responstid også i motsetning til LG skjermen som bare har 5. Det skal egentlig godt gjøres å finne etterslep på 5ms responstid, men det er mange som mener at de merker stor forksjell på 2ms og 5 ms.
De derre kontrast-talla er noe stort jug. jeg har en 1 år gammel Samsung 205BW, som i følge talla har kontrast på 600:1, og den er strålende. Svart er svart og hvitt er hvitt og jeg bruker brightness på 75% som standard.
Sitat av DonTomaso
De derre kontrast-talla er noe stort jug. jeg har en 1 år gammel Samsung 205BW, som i følge talla har kontrast på 600:1, og den er strålende. Svart er svart og hvitt er hvitt og jeg bruker brightness på 75% som standard.
Vis hele sitatet...
hehe, svart er svart og hvitt er hvitt ja. Men rødt er rosa..
Trådstarter
52 1
Sitat av DonTomaso
De derre kontrast-talla er noe stort jug. jeg har en 1 år gammel Samsung 205BW, som i følge talla har kontrast på 600:1, og den er strålende. Svart er svart og hvitt er hvitt og jeg bruker brightness på 75% som standard.
Vis hele sitatet...
Jeg har en ASUS 19" Widescreen, og en 19" Samsung Syncmaster 913n. På Samsungen har jeg kontrasten på 70% for jeg syntes det blit fælt med mer..
Sitat av Backii
Jeg har en ASUS 19" Widescreen, og en 19" Samsung Syncmaster 913n. På Samsungen har jeg kontrasten på 70% for jeg syntes det blit fælt med mer..
Vis hele sitatet...
Før du bestemmer deg for SLI, har du tenkt å bruke to skjermer? I så fall vil ikke SLI være smart da du er nødt å slå av SLI for hver gang du skal bruke begge skjermene.
Trådstarter
52 1
Da har jeg oppdatert litt:

Processor Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775

Skjerm Samsung 22" LCD Syncmaster 226CW Black Glossy,1680x1050,2ms,VGA/DVI,3000:1

Skjermkort x2 XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB

COU vifte ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+

Kabinett: Usikker..

Rambrikker x2 Kingston DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

Harddisk Western Digital Caviar SE16 750GB SATA2 16MB 7200RPM

hovedkort

da tror jeg ikke det var noe mer..

Sitat av zipp
Før du bestemmer deg for SLI, har du tenkt å bruke to skjermer? I så fall vil ikke SLI være smart da du er nødt å slå av SLI for hver gang du skal bruke begge skjermene.
Vis hele sitatet...
Har tenkt til å bruke den nye skjermen jeg skal kjøpe, + en av de to skjermene jeg har fra førav..
Sitat av Backii
Har tenkt til å bruke den nye skjermen jeg skal kjøpe, + en av de to skjermene jeg har fra førav..
Vis hele sitatet...
Da ville jeg som sagt droppet to skjermkort, og istede kjøpt 9800GTX siden du bare kan bruke en skjerm.

Edit: Du kan selvfølgelig bare slå av SLI når du ikke spiller, men blir kanskje litt tungvint i lengden, og du kan ikke bruke to skjermer mens du spiller.
Sist endret av zipp; 20. april 2008 kl. 02:20.
Nå begynner det å ligne noe, men hovedkortet støtter ikke den type RAM. PC8500 er maks. Forskjellen på 8500 og 9600 er også forsvinnende liten.

Trenger du tips til kabinett ikan jeg anbefale Antec Performance P182. Det ser ikke "kult" ut, men er supersolid, musestille, kommer med store, regulerbare vifter og er enkelt å bygge i. Du kan bl.a legge alt av kabler på "utsiden" mellom dekslet, slik at kabler ikke forstyrrer luftstrømmen inni kabinettet.
Trådstarter
52 1
Sitat av DonTomaso
Nå begynner det å ligne noe, men hovedkortet støtter ikke den type RAM. PC8500 er maks. Forskjellen på 8500 og 9600 er også forsvinnende liten.
Vis hele sitatet...
Doh! xD Jeg er ikke helt våken nå.. har sitti på lan i 2 dager nå, og øya er ganske så rødfine nå ja...

Sitat av DonTomaso
Trenger du tips til kabinett ikan jeg anbefale Antec Performance P182. Det ser ikke "kult" ut, men er supersolid, musestille, kommer med store, regulerbare vifter og er enkelt å bygge i. Du kan bl.a legge alt av kabler på "utsiden" mellom dekslet, slik at kabler ikke forstyrrer luftstrømmen inni kabinettet.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut En data kan se "kjedlig" ut på utsiden, men kan være et beist invendig!
Henger meg på Antec p182. Har det selv og er veldig fornøyd. Ikke så høy "fjortizzfaktor" og veldig stilrent pluss alt som er vent over.
Trådstarter
52 1
Er detta et alternativ?

Sitat av Phexay^
Henger meg på Antec p182. Har det selv og er veldig fornøyd. Ikke så høy "fjortizzfaktor" og veldig stilrent pluss alt som er vent over.
Vis hele sitatet...
Er det bra å ha strømforsyninga nederst?

Ellers så syntes jeg Antec kabinettet ser ganske bra ut, stilig!
Trådstarter
52 1
Noen som har noen meninger om detta ??
Sitat av Backii
Noen som har noen meninger om detta ??
Vis hele sitatet...
Ja jeg har det selv.. og vis du har tenkt å overklokke og kose deg med bios er dette praktfullt
Trådstarter
52 1
Sitat av K44B
Ja jeg har det selv.. og vis du har tenkt å overklokke og kose deg med bios er dette praktfullt
Vis hele sitatet...
Mener du det posetivt eller negativt?
Sitat av Backii
Mener du det posetivt eller negativt?
Vis hele sitatet...
Positivt

Hvis jeg hadde vert deg hadde jeg byttet ut RAM'en med CL4 og.. det har jeg
Sitat av K44B
Raptor er ikke bra for gaming men for OS.. 7200rpm holder lenge for WOW og Crysis det siste gutten trenger er en raptor
Vis hele sitatet...
Helt enig der k44b. En raptor er ikke god for gaming.
Trådstarter
52 1
Sitat av magnuzen
Helt enig der k44b. En raptor er ikke god for gaming.
Vis hele sitatet...
Har ikke tenkt til å kjøpe raptor heller... :P
Trådstarter
52 1
Når det gjelder avkjøling. Er vannkjøling eller viftekjøling best?

Vannkjøler

Viftekjøler
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av magnuzen
Helt enig der k44b. En raptor er ikke god for gaming.
Vis hele sitatet...
Raptor som singledisk er bortkastet uansett, for å få en fullgod løsning med raptor burde man kjøre minst to disker i RAID0, da vil du merke en betydelig forskjell, jo flere disker jo bedre.


Forøvrig er vannavkjøling mer pes enn det er verdt, koster mye ekstra og kjøler ikke så himla mye mer hvis du ikke kjøper utstyr i en vanvittig prisklasse (no pun intended).