Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4342
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Dette er ikke noe jeg har planer om å gjøre og jeg elsker katten min, MEN hver gang jeg lager "skakkako" kommer katten min bort og lukter og en gang klarte han å slikke i seg bitte litt.

Han ble tydelig ekstrem kosete og påklengende, og merket også at han ble litt paranoid for lyder.

Katten begynner å bli gammel og jeg vil at den skal ha det godt

Er det etisk feil å gi katten ekstreme små mengder hasj for at den skal kose seg litt?
ja det er feil. gjør hva du vil med egen kropp, men la dyra få være i fred.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ja det er feil. gjør hva du vil med egen kropp, men la dyra få være i fred.
Vis hele sitatet...
Respekterer det selvsagt, men det virker som han har så lyst på når han lukter at jeg koker hasjen (uten sjokolade)
den ville nok spist sjokolade også, noe som er veldig giftig for den, så det er ingen unnskyldning.
må selv holde hasj vekk fra katten min når jeg har det i hus da han spiser det om han får tak i det.
Kjøp heller sånn kattemynte som er ment for katter.... Katten til en kompis av meg spiste en rå bønne med et uhell og det virket ikke som den hadde det så veldig bra. Mjauet mye og så helt ødelagt ut der han lå
Anonym bruker
"Analog Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er feil. Dyr har ikke mulighet til å samtykke. Du puler ikke en sau bare fordi den kommer løpende å skal ha kos når du kommer med havre til den heller.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker jeg bodde med en fyr som hadde en hund. Vi hadde laget hasjbrownies og fjerne som vi var klarte vi å la formen med hasjbrownies ligge sånn at hunden fikk tak i den når vi dro fra leiligheten og ble borte til sent på natta. Når vi kom tilbake hadde bikkja spist masse brownies. Men gikk heldigvis fint med den..
Hasj er ikke bra for dyr og jeg ville aldri gitt min hund hasj. Det er helt feil i mine øyne hvertfall!
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Kanskje det lukter godt for katta og derfor den vil smake... Men den kan jo umulig lage koblingen at den faktisk blir stein av å drikke den. Du må ikke gi rusmidler til dyr, da de faktisk ikke har hjernekapasitet til å skjønne hva det er og de kan ikke si ja!
Gi'n kokt sei i stedet, mye bedre for dem. Og de blir like happy, om ikke mer.
Sist endret av Nature Spirit; 19. august 2019 kl. 20:55.
Katter reagerer på lukter, at katten lukter på noe betyr ikke at det er bra for katten å spise/drikke det av den grunn.
Har selv katt, men gir den ikke potetgull fordi den kommer å lukter i potetgullskåla eller saft/øl/brus fordi den lukter i glasset.

En kompis av meg måtte til dyrlegen med hunden sin etter den hadde fått i seg 3-5g hasj, hunden lå å skalv og så helt jævelig ut, skumma ut av kjeften og tissa på seg i tillegg til å ikke klare å reise seg med mer. Han var hos dyrlegen i rundt 2 timer og hunden lå med drypp uten å egentlig vite hva som kom til å skje videre eller om det kom til å gå bra med dyret.
Høres det ut som en hyggelig opplevelse for deg og katten din?

Gjør som Eraser skriver, kjøp heller kattemynte/catnip og test ut det på katten istedenfor å risikere helsa til dyret ditt.

Animals can be poisoned by marijuana in different ways. They can ingest marijuana edibles such as brownies or pot butter, ingest the owner’s supply of marijuana (in any formulation), or by second hand smoke. Common symptoms of marijuana toxicity include sedation/lethargy, dilated pupils or glassed over eyes, dazed expression, difficulty walking and vomiting. Other symptoms can include either a low or high heart rate, vocalization such as whining or crying, agitation, trouble regulating temperature causing the body temperature to drop or rise and incontinence/dribbling urine, tremors, seizures and potentially coma. Signs of toxicity can be seen anywhere from 5 minutes to 12 hours after the animal is exposed to marijuana. The signs can potentially last 30 minutes to several days depending on the dose ingested.
Vis hele sitatet...
R.i.p 23.04.2021
La katten være i fred!
Katter er veldig nysgjerrige dyr, men vet så klart ikke hva som er sitt eget beste. Men har hørt om katter som har spist bønne før.

Hadde en katt når jeg var kid, moren min var stoner, og jeg husker en gang for mange år siden da hadde min mor en cannabis plante, tror det var mest for pynt, for den blomstret ikke, men katten vår elsket den planten, min mor hadde den på rommet sitt, og hver gang døra til rommet ble åpnet, så var katten rett bort til planten for å tygge på den.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp kattemynte. Finnes både tørket og som spray, de er helt gale etter det.
De blir ekstremt slappe og kosete, ligner veldig på hasjrus.
Valerina eller kattemynte kan katten nyte. Dine rusmidler passer best til deg.
De kaller kattemynte for kattehasj, nuff said
Det finnes ingen beviser for at katter ikke kan like hasjrus, men du bør tenke på at katten din veier en god del mindre enn deg og at små mengder for deg kan være enormt mye for en katt. Og for all del slutt å la katten din innta kakaoprodukter som skakkao, det er faktisk farlig for den.
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Det finnes ingen beviser for at katter ikke kan like hasjrus, men du bør tenke på at katten din veier en god del mindre enn deg og at små mengder for deg kan være enormt mye for en katt. Og for all del slutt å la katten din innta kakaoprodukter som skakkao, det er faktisk farlig for den.
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen beviser for at menn ikke kan like ballespark (Jeg har sett noen som aktivt oppsøker det, tilogmed). Men jeg går ikke rundt og tupper alle menn jeg ser i pungen for det.
Jeg er ganske sikker på at en katt ikke evner å forstå hva en rus er for noe. Jeg tror heller den opplever det som en slags sykdomstilstand.
I tillegg: sånn som TS beskriver det kan det like gjerne være angst som velvære katten følte (kose/klenge + vàr for lyder).
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri gjør noe sånt, de skjønner ikke hva som skjer, å kan bli veldig redd. Føler nesten det er samme greia som om vi skulle blitt lurt i oss lsd en kveld, å plutselig begynt å trippe. Tror ikke det hadde vært noe fett.
Katten til en kmpis døde noen dager etter å ha spist en hasj klump, 1g+ ca. vet ikke om det hadde noe med hasjen å gjøre siden det var dagen/dager etter men er sikkert en sammenheng
Hver gang jeg røyker får jeg med meg katta på verandaen og blåser forsiktig røyk i ansiktet på den. Den liker å røyke med meg
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Hver gang jeg røyker får jeg med meg katta på verandaen og blåser forsiktig røyk i ansiktet på den. Den liker å røyke med meg
Vis hele sitatet...
Nei, den liker ikke det, du tror den liker det og det er faktisk skadelig for katten din.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Hver gang jeg røyker får jeg med meg katta på verandaen og blåser forsiktig røyk i ansiktet på den. Den liker å røyke med meg
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje revurdere om du er egnet til å ha kjæledyr. Det er ingen måte du kan vite om katten din liker å røyke med deg på.
Enkelte katter digger hasj. Di klenger på brukeren når vedkommende skal innhalere , og forventer masse røyk i tryne.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Det finnes ingen beviser for at menn ikke kan like ballespark (Jeg har sett noen som aktivt oppsøker det, tilogmed). Men jeg går ikke rundt og tupper alle menn jeg ser i pungen for det.
Jeg er ganske sikker på at en katt ikke evner å forstå hva en rus er for noe. Jeg tror heller den opplever det som en slags sykdomstilstand.
I tillegg: sånn som TS beskriver det kan det like gjerne være angst som velvære katten følte (kose/klenge + vàr for lyder).
Vis hele sitatet...
Det med ballespark blir bare for søkt rett og slett. Du tror nok ikke riktig når det kommer til at katter ikke forstår rus heller, det er allerede dokumentert at katter liker å ruse seg på eget initiativ.

https://link.springer.com/article/10.1007/BF00421107

Anbefaler forøvrig folk som har den fantasien om at dyr er for uskyldige til å ville ruse seg å ikke trykke på linken og heller bli i boblen sin.
Hvis katten min klenger seg inntil meg når jeg røyker heroin, betyr det da at jeg skal gi heroin til katten min?
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Det med ballespark blir bare for søkt rett og slett. Du tror nok ikke riktig når det kommer til at katter ikke forstår rus heller, det er allerede dokumentert at katter liker å ruse seg på eget initiativ.

https://link.springer.com/article/10.1007/BF00421107

Anbefaler forøvrig folk som har den fantasien om at dyr er for uskyldige til å ville ruse seg å ikke trykke på linken og heller bli i boblen sin.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke dyr er for uskyldige. Jeg tror dyr mentalt sett er noe annet enn mennesker og opererer på et annet plan. Det er også fysiologiske forskjeller, sånn som at sjokolade er direkte gift, spesielt for hunder...
Men uansett. Det du linket til snakket om meth. Det er noe ganske annet enn cannabis. Og nå fant jeg ut at THC er visst direkte farlig for katter og hunder. De kan lett få lavt blodtrykk og kroppstemperatur, og kan i verste fall dø.
https://www.cnbs.org/pets/cannabis-and-cats/

Les de klinske tegnene på cannabisforgiftning her. Dette er ikke noe jeg vil risikere å påføre katten min, ihvertfall:
https://www.aspca.org/pet-care/anima...ants/marijuana
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Jeg tror ikke dyr er for uskyldige. Jeg tror dyr mentalt sett er noe annet enn mennesker og opererer på et annet plan. Det er også fysiologiske forskjeller, sånn som at sjokolade er direkte gift, spesielt for hunder...
Men uansett. Det du linket til snakket om meth. Det er noe ganske annet enn cannabis. Og nå fant jeg ut at THC er visst direkte farlig for katter og hunder. De kan lett få lavt blodtrykk og kroppstemperatur, og kan i verste fall dø.
https://www.cnbs.org/pets/cannabis-and-cats/

Les de klinske tegnene på cannabisforgiftning her. Dette er ikke noe jeg vil risikere å påføre katten min, ihvertfall:
https://www.aspca.org/pet-care/anima...ants/marijuana
Vis hele sitatet...
Mennesker er også dyr og THC er neppe særlig farlig for hunder når de kan spise 3g ren THC per Kg kroppsvekt uten å dø av det.

http://downloads.hindawi.com/journal...005/763623.pdf
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Mennesker er også dyr og THC er neppe særlig farlig for hunder når de kan spise 3g ren THC per Kg kroppsvekt uten å dø av det.

http://downloads.hindawi.com/journal...005/763623.pdf
Vis hele sitatet...
med den logikken kan vel du skyte 2-5 gram ren lsd da? du dør jo ikke av det.. -_-
Det at du stiller deg selv og andre det spørsmålet, synes jeg vitner om potensielt svært dårig dømmekraft..
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Mennesker er også dyr og THC er neppe særlig farlig for hunder når de kan spise 3g ren THC per Kg kroppsvekt uten å dø av det.

http://downloads.hindawi.com/journal...br /> 3623.pdf
Vis hele sitatet...
Mennesker er også dyr, ja. Men hunder er rovdyr (stort sett). Og katter er komplette rovdyr. Det er ikke mennesker. Vi har ikke like fordøyelsessystem.
Leste du engang alt det som skjer før den evt dør?
Sist endret av Splooge999; 21. august 2019 kl. 14:58.
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Mennesker er også dyr og THC er neppe særlig farlig for hunder når de kan spise 3g ren THC per Kg kroppsvekt uten å dø av det.

http://downloads.hindawi.com/journal...005/763623.pdf
Vis hele sitatet...
At du kan gjøre noe uten å dø av det betyr ikke at det er trygt eller bra for deg.
Gir du en hund 3g per kg kroppsvekt så ender du opp hos veterinæren i 99% av tilfellene.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Mennesker er også dyr, ja. Men hunder er rovdyr (stort sett). Og katter er komplette rovdyr. Det er ikke mennesker. Vi har ikke like fordøyelsessystem.
Leste du engang alt det som skjer før den evt dør?
Vis hele sitatet...
Det er mye som skjer før en hund som har spist THC eller hasj dør av alderdom så de kan umulig ha rukket å skrive ned alt. Vet du ikke at hunder kan leve i mange år?
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Det er mye som skjer før en hund som har spist THC eller hasj dør av alderdom så de kan umulig ha rukket å skrive ned alt. Vet du ikke at hunder kan leve i mange år?
Vis hele sitatet...
...

Greit.
Jeg retter det til: "Leste du engang alle de andre symptomene på cannabisforgiftning jeg linket til?"
Anonym bruker
"Analog Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Det finnes ingen beviser for at katter ikke kan like hasjrus, men du bør tenke på at katten din veier en god del mindre enn deg og at små mengder for deg kan være enormt mye for en katt. Og for all del slutt å la katten din innta kakaoprodukter som skakkao, det er faktisk farlig for den.
Vis hele sitatet...
Kamerat pleide å blåse hasj på katta, vi trodde den digga det for den blei alltid kosete når vi skulle fyre. Etter en uke med blås mot nesa til katten begynte den å gjemme seg i et annet rom hver gang bare mekket og rullepappiret kom på bordet. Å si at det ikke fins noe bevis på at dem ikke vil være rusa ved tvang når de ikke kan bestemme om, når, når, eller mengde sjæl blir for søkt. Dyr kan ikke kontrollere mengden om den får det fra et menneske, og kan ikke bestemme om den skal ha det eller ikke når den får det blåst i trynet/fora, i tillegg til at dem veier mindre har dem også mye mindre lunger og det er direkte skadelig for katter å få blåst hasj på seg på den måten jeg beskrev. Vil faktisk kalle det dyremishandling å gi dyr rusmidler for mennesker. Kattemynte vet dem instinktivt hva er, og kan velge å oppsøke og innta eller ikke selv, samt mengde, men menneskelige rusmidler skal holdes vekk fra dyr. Ærlig talt
Anonym bruker
"Arktisk Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gir du katten din hasj eller blåser det i trynet på et dyr, så burde du ikke bare miste all rett til noensinne å eie et dyr, men du burde få et kraftig slag i hodet med et balltre.

Snakk om å respektere dyr...