Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 4334
Monkey_drone sikkert
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Hvis jeg klokker minnebrikkene da? Mulig med høyere klokkehastighet da? Og trenger hjelp med valg av HK og CPU som sagt tidligere i tråden!

EDIT:

AMD cpu!
4 GB ram http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=423152
1200 Watt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386815
5870 GPU http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498317
HK
HDD + kanskje en raptor?
DvD-rom
Kabinett
Headset http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893
Keyboard http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498449

Hvis dere kan fylle ut de tomme feltene innenfor en pris på 15k så hadde det vært topp!
Eller dere har noen andre gode forslag! takk

EDIT: 7767 NOK for det jeg har funnet så langt
Sist endret av Juni0r; 18. oktober 2009 kl. 00:02.
Jeg synes du er bra fjern som har tenkt å kjøpe deg ny pc med den du har nå, kjøp deg 5870 skjermkort så har du ganske sikkert doblet ytelsen, alle de delene du har fra før passer helt fint.

jeppfi:
Minnet kan godt være litt overdimensjonert hvis man skal drive med overklokking, og det betyr ikke automatisk at jeg driver og tar livet av minnebrikker med vilje Ludolfn.

Senest i går kjøpte jeg meg overdimensjonert minne for å kunne bruke en høyere frekvens enn hovedkortet "støtter". En tidligere begrensning i overklokk (uten å nedjustere minne:fsb ratio) ble fjernet fordi jeg kjøpte meg minne som takler forskjellen med 1:1 forhold (minne:fsb). Nå kjører systemet fjellstabilt og ca 10% raskere.
1200 watt får du sikkert aldri bruk for! jeg har 750 watt og det holder i massevis til to 4890 kort, x4 kort på 3.6 ghz og 2 7200rpm harddisker på 320gb. Med ett 4890 kort får du 150fps ++ på COD4 med absolutt alt på maks. Mitt oppsett koster 8k med alt og det kjører crysis med alt på maks med ca 30fps +-

Hvorfor skal du bruke så mye på pc når datamaskinene er sikkert dobbelt så raskt om 2-3 år?
Sist endret av kengro; 18. oktober 2009 kl. 00:26.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sier det samme som jeg alltid sier, aldri kjøp det siste og det beste, kjøp iallefall ett hakk bak det som er "latest and greatest" fordi det siste ofte koster 100-200% mer og yter nødvendigvis ikke mer enn 5-20% bedre.

Og 550w er nok for 98% av oppsett.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Ok, sett opp noe dere anbefaler da.
du trenger strengt tatt ikke en pc til 14k for å spille litt CoD.... Den kommer til å være utdatert etter 1 år uansett, spar deg heller noen tusenlapper.. =)
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Jeg vet man kan dra cod4 med en pc til 4-5 tusen. Men jeg snakker om en pc som kan dra framtidige spill, dra cod4 og mw2 på full grafikk uten lagspikes og 250 i fps uten fps-drop. Derfor jeg kanskje tenkte på en pc til denne prisen. Men hvis dere mener det er unødvendig. Vær så snill å sett opp et oppsett til meg.
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Jeg vet man kan dra cod4 med en pc til 4-5 tusen. Men jeg snakker om en pc som kan dra framtidige spill, dra cod4 og mw2 på full grafikk uten lagspikes og 250 i fps uten fps-drop. Derfor jeg kanskje tenkte på en pc til denne prisen. Men hvis dere mener det er unødvendig. Vær så snill å sett opp et oppsett til meg.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke 250 fps og 2 5870 drar det meste i sikkert flere år. vist du vill punge ut med 4k til kan du sikkert kjøpe 2 gtx295. FPS drop er så og si umulig med dagens grafikk-kort.
Sist endret av kengro; 18. oktober 2009 kl. 01:14.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Trenger hvertfall 125 fps konstant.
Men kom med et forslag da, hva dere ville kjøpt idag.
Som lagringsdisk ville jeg gått for denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391606
+ en raptor disk.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
ja. Men hvis f.eks. du skulle kjøpt en gaming pc, hva ville du valgt av deler ?
Inlegg #16 du får lese mitt forslag igjen,det er meget bra oppsett til gaming pc + bra til det meste man måtte ønske og gjøre.
Det du kan vurdere er og få tak i 2 5870.
Men som oppsettet mitt med 2 stk 4890 for du mye ytelse til en bra pris.
Sist endret av snippsat; 18. oktober 2009 kl. 14:49.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
5870 støtter jo DX11 da. Derfor jeg vil ha dette. Evt bare oppgradere pcn min med 1 5870!
Snippsat sitt oppsett, bare bytt ut 4890 med et 5870, det holder lenge med ET 5870.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Juni0r Vis innlegg
5870 støtter jo DX11 da. Derfor jeg vil ha dette. Evt bare oppgradere pcn min med 1 5870!
Vis hele sitatet...
Hva i himmelens navn skal du med en teknologi som det ikke er utviklet motorer for enda ?

Det er som å si at du har lyst på en bil som har 1600Nm på reversen, ganske ubrukelig.
Sist endret av AtXbYeA; 18. oktober 2009 kl. 18:37.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva i himmelens navn skal du med en teknologi som det ikke er utviklet motorer for enda ?

Det er som å si at du har lyst på en bil som har 1600Nm på reversen, ganske ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Det har kommet et spill som bruker DX11, men utytter det minimalt. Men er enig med det AtXbYeA.

Dette er et valg du må ta selv, men hvis du vil slippe å oppgradere skjermkortet senere når flere DX11 spill kommer så kjøper du det. Når det blir for svakt kjøper du enda et.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Bedre å kjøpe 4890 i CF da`?
Har du penger/lyst til å invistere i et 5870 senere da? Trenger du DX11? Jeg mener det er bedre å kjøpe et 5870 da det yter bra.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
vet ikke hva DX 11 gjør eller hva som er bra med det. Men pengene er vel ikke et stort problem senere når vi tenker 5870. Å når det vil synke i pris om 1-2 år.
DX11 klarer å få med flere detaljer og få det mer realistisk for å si det enkelt, men det er grafikkmotoren som gjør det meste.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Hva ville du valgt? Crossfire med 4890 eller ett 5870.
Personlig ville jeg ventet til 5890 hadde kommet og kjøpt 5870 til mye lavere pris.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Men da vil jeg jo gjerne ha 5890. :P

Når er det 5890 kommer ut ?
Skal du tenke slik blir det aldri pc på deg. Kjøp 5870 nå eller 4890 i CF.
Når er det 5890 kommer ut ?
Vis hele sitatet...
Nærmere sommern 2010 tenker jeg.

Det kommer alltid noe som er bedere(litt ironisk sakt),skal du ha pc i år er oppsettet mitt greit.
Ikke tenk så mye på hva som kommer kjøp det som er bra nå,får du tak i et 5870 i år kan jo det være en løsing og kjøpe et senere når prisen går ned på 5870 for og kjøre crossfire.
Eller så velger du 2-stk 4890,det er det som gir mest ytelse for pengene i dag.
Sist endret av snippsat; 18. oktober 2009 kl. 23:42.
du kan absolutt ikke tenke at du må vente til det absolutt nyeste kommer. det kommer alltid noe nytt og bedre, og hvis du venter til 5890 kommer er det garantert du heller vil vente til 6870(sier ikke at det kommer) kommer, og det blir aldri pc på deg
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Går vel for et 5870 så et 5870 senere. Blir ikke det gankse bra da^^

Hvor stor er forskjellen på ett 5870 og to 4890, letteste for meg er vel å tenke fps eller nVidia.