Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1853
original reprint
xaff's Avatar
På skolen min er det et skilt i en av korridorene rett ved siden av lærerværslet. Der står det:

"Skolen er et religionsfritt området."

Det står også all annen slags dritt der også.

Men. Hvis skolen er så religionsfri som den påstår hvorfor:
  • Er det adventsfeiring?
  • Er det julestaker i alle vinduer på kontorene?
  • Er det adventslys tenning?
  • Er det salme synging?
Og hvis de kan gjøre alt dette hvorfor kan ikke jeg få tegne djevelen i forming?
Opprinnelig postet av Xaff
Og hvis de kan gjøre alt dette hvorfor kan ikke jeg få tegne djevelen i forming?
Vis hele sitatet...
Ser man på saken fra din side, så er det ingenting som skulle tilsi at du ikke får lov til det. Men jeg ser det fra læreren sin side, skjønner jeg at ikke dem vil/liker at du tegner djevelen i forming..
Jula er vel blitt mer tradisjon nå, tror jeg, jeg liker den kun når jeg åpner gaver, altså 24.des, og så driter jeg i resten etterpå.

djeveltegninger..
de er vel redd for å få se hvordan du egentlig tenker
Opprinnelig postet av Xaff
Og hvis de kan gjøre alt dette hvorfor kan ikke jeg få tegne djevelen i forming?
Vis hele sitatet...
kansje jeg tar feil, men er det ikke ulovelig og drive blasfemi mot gud. + hvis skolen din er et relgionsfritt område, ja da har du ikke lov til og tegne satan-stjerna fordi satanisme er en relgion.

PS: hvorfor vil du tegne satan? er du satanist selv?
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Jeg er da ikke noen satanist
MEN har du sett de der djevel illustrasjonene av skikkelig proffe tegnere? DET er tøft! Og Reaper illustrasjoner! De er tøffe.

Det er nok av wannabe satanister i klassen min.

[edit] Tegnet ikke satan eller satanstjernen, men en djevel! Det er forskjell! [/edit]
Sist endret av xaff; 8. desember 2001 kl. 22:59.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
det er jo bare humbug at skolen er et religionsfritt område. hva med religion og livssyn faget? og 90% av undervisningen der er rettet mot kristendom... kan jo egentlig ikke vente annet når kristendom er den mest utbredte religionen her i landet.

og det med at du ikke får lov til å tegne djevelen osv, der deler jeg din frustrasjon. jeg og gaucho fikk jo 1 på et prosjekt i religion på vk3 i fjor der vi sammenlignet kristendommen med nazismen (det ble diskutert i en gammel tråd her på nff).
Hmm ... er i hvertfall ikke alle skoler som fungerer på samme måte. Mange som går med "provoserende" klesplagg her, men ingen av oss som noensinne har fått noe problem. Jeg skrev til og med "religion er et samfunnsonde" i en samfunnsfag prøve, fikk jaggu 5.

Skriver også titt og ofte "anarkistiske" stiler, spesielt i engelsk, læreren har faktisk flere ganger vært enig i mine noe "spesielle" meninger.

Vi får valget om vi vil være med i jule-gudstjeneste eller ikke, helt greit.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hvorfor i helvete (!) kan man ikke få tegne djevlen da?
djevlen er endel av den kristne tro..

grunnen til at "helvete" oppstod er fordi lucifer [en av de høyeste seriffene] og en bøling med andre seriffer ble dønn misunnelige på at gud skapte kropper til menneskene.. (en engel er egentlig ett menneske uten kropp..), noe som gjorde at mennesket ble istand til å gjøre en hel del ting som englene ikke kunne gjøre (e.g. puling *glis*)..
det var dette som førte til "lucifers fall" til underverden hvor han bosatte seg og siden har kjempet bittert mot gud om våre arme sjeler..

so.. dette er kristendommens egen historie.. så hvorfor er det ok å tegne engler og slikt? skal man ikke kunne tegne alle skapelsene i bibelen?

dette er renspikka fremmedfrykt (henholdsvis djevlen) og gammal overtro fra (igjen) gammle kjerringer.. man skal ikke snakke om djevlen, nei huff, da kommer styggedommen og tar deg!

stå på krava unge mann.. tegn din keiser på tavla mens du urinerer på lærern..
Det med julen er faktisk en tradisjon ja, men, i følge folk jeg har pratet med + faren min så var feiret våre forfedre (som da var vikinger) også jul det han sa til meg hva: "Da drakk de mjød og banka kjerringene i en hel månde" hihi, det hadde vært noe? =P
Opprinnelig postet av Gusto
det er jo bare humbug at skolen er et religionsfritt område. hva med religion og livssyn faget? og 90% av undervisningen der er rettet mot kristendom... kan jo egentlig ikke vente annet når kristendom er den mest utbredte religionen her i landet.

og det med at du ikke får lov til å tegne djevelen osv, der deler jeg din frustrasjon. jeg og gaucho fikk jo 1 på et prosjekt i religion på vk3 i fjor der vi sammenlignet kristendommen med nazismen (det ble diskutert i en gammel tråd her på nff).
Vis hele sitatet...
håper virkelig at du sendte inn en formell klage på den vurderingen der.. hvis klagen blir avvist eller "forlagt" kunne du kreve en formell skriftlig vurdering av den, for så å sende klage til en eller annen i departementet... btw: hvis læreren legger "blasfemi" til grunne så sparker du han i bjellene.. =)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av mongob0ffel


håper virkelig at du sendte inn en formell klage på den vurderingen der.. hvis klagen blir avvist eller "forlagt" kunne du kreve en formell skriftlig vurdering av den, for så å sende klage til en eller annen i departementet... btw: hvis læreren legger "blasfemi" til grunne så sparker du han i bjellene.. =)
Vis hele sitatet...
næh, gav bare faen. hun læreren sluttet rett etterpå uansett og vi fikk ny lærer, ergo hun nye dreit i det prosjektet.
visse lærere kan være så trangsynte at det er helt jævlig
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Off-Topic: Kan en lærer gi 1 på en stil og begrunne det med, and I quote:

"Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Gursomt."

Hadde bare tre-fire skrivefeil i den stilen.
hadde en lærer på ungdomskolen som sa "Æ itj redd nato en gång"
og han låste dørene etter 5 min, så de som kom forseint fikk en "fritime". han beklaget også at han hadde vært "hardhuda" på slutten av skoleåret..
Opprinnelig postet av Metz
visse lærere kan være så trangsynte at det er helt jævlig
Vis hele sitatet...
Åååååååååååh, nei ! Vi: "Kan vi få 5 min" Ho: "Greit, men
5 minutter ikke et sekund mer" Hvis vi kommer 1 min for seint,så får vi fravær.. så legger ho i sammen alle "fraværs"minuttene til timer.. det er helt perverst !
Kanskje litt off topic dette..
Opprinnelig postet av Xaff
Off-Topic: Kan en lærer gi 1 på en stil og begrunne det med, and I quote:

"Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Gursomt."

Hadde bare tre-fire skrivefeil i den stilen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg burde si dette, men jeg er lærerstudent
Har seff tenkt å undervise i data, og kommer til å kjøre nettverksoplæringen ved å sette opp en CS lan!

Uansett, KLAG SOM FAEN!!! Hvis du føler at en lærer gir deg dårlige karakterer, så klag! Har du tre-fire skrivefeil i en stil, fikk du ikke karakter på stilen, men på innholdet og det er FEIL! Vi har tross alt ytringsfrihet i Norge!

(Sorry for alle utropstegna)
hmm... kristendommen er jo vår statsreligion... uheldigvis
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Har vært borte en stund, så eg har ikkje fått lest gjennom alt, så eg tar det litt etter litt etterhvert som det kjeme.

Opprinnelig postet av dfs


kansje jeg tar feil, men er det ikke ulovelig og drive blasfemi mot gud. + hvis skolen din er et relgionsfritt område, ja da har du ikke lov til og tegne satan-stjerna fordi satanisme er en relgion.

PS: hvorfor vil du tegne satan? er du satanist selv?
Vis hele sitatet...
En trenger ikkje være satanist for å tegne satan.
Det heite ikkje satan-stjerna, men PENTAGRAM.
Satanisme er ikkje sett på som et livssyn eller relgion
Blasfemi er bare eit teit utrykk som kyrkja laga sånn at dei kunne hive folk på bålet når de spurte et spm som presten ikkje kunne svare på.


Opprinnelig postet av Xaff
Jeg er da ikke noen satanist
MEN har du sett de der djevel illustrasjonene av skikkelig proffe tegnere? DET er tøft! Og Reaper illustrasjoner! De er tøffe.

Det er nok av wannabe satanister i klassen min.

[edit] Tegnet ikke satan eller satanstjernen, men en djevel! Det er forskjell! [/edit]
Vis hele sitatet...
Det er gøy å tegne litt triste ting. Djevelen og the reaper er noen av mine favoritter og

Men kva meina du med wannabe satanister? Kan godt hende at dei er det, men som oftast så er det bare et utrykk som blir brukt av idioter som ikkje har hørt om gothere før.



Opprinnelig postet av Gusto
det er jo bare humbug at skolen er et religionsfritt område. hva med religion og livssyn faget? og 90% av undervisningen der er rettet mot kristendom... kan jo egentlig ikke vente annet når kristendom er den mest utbredte religionen her i landet.

og det med at du ikke får lov til å tegne djevelen osv, der deler jeg din frustrasjon. jeg og gaucho fikk jo 1 på et prosjekt i religion på vk3 i fjor der vi sammenlignet kristendommen med nazismen (det ble diskutert i en gammel tråd her på nff).
Vis hele sitatet...
Det der suger no jævli. Vi har kvart einaste jævla år hatt et eller anna med kristendom kvart år gjennom heile Ungdomsskulen.
Det var fyrst i 9ande klasse at vi hadde om spiritisme og satanisme, og det einaste av stoff om det var 2sider.
Eg har alltid vært nokså aktiv i KRL-faget og for å rette opp på dette med at vi ikkje fekk lære oss no om satanisme og spiritisme så hadde eg et lite fåredrag om det en time. Det var jo veldig gøy. Fekk en 2ar i det faget det året. Vi hadde en gammal kristen hurpe, og det ho sa som grunngjeving på at eg fekk den karakteren var no sånnt som "Du fekk denne karakteren fordi at du har et så negativt forhold til dette faget. Eg håpa du ikkje ikkje skal hate dette faget og nekte å arbeide på det til nesten år og" og bla bla bla. Har heldigvis ikkje ho lenger. Trur ho kanskje er død eller.no... *håpe*



Opprinnelig postet av Xaff
Off-Topic: Kan en lærer gi 1 på en stil og begrunne det med, and I quote:

"Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Gursomt."

Hadde bare tre-fire skrivefeil i den stilen.
Vis hele sitatet...
Hmm... Før pleide eg å få 2are når eg skreiv om massemord og kristendom og slikt i stiler, men det har visst retta seg no. Hadde då også en god del meir skrivefeil en eg har no. Og du fekk 1ar med bare 3-4skrivefeil?! HAHAHHAAHAHAH!!
KLAG SOM FAEN! En kan ikkje få 1ar/stryk fordi at læraren er uenig i inneholdet av stilen. Er jo språket som skal være det som blir mest lagt vekt på!



Synst uansett at det suger at lærare skal være så trangsynte. Einaste tipset eg har til deg for å få lærarne til å gje deg bedre karakterer og til å vise deg litt meir respekt er å:

1. Smiske litt av og til.
2. Klage når du får dårlig karakterer. Ikkje sånn "ÅÅH! SÅ TEIT DAAAAH!!!112243" Men sånn "Ja, eg synst jo eg har følgt godt med i timane og vært stortsett aktiv og det blir lagt for stort vekt på bla bla bla" ... Pleier å funke.