Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1185
Hei, har fortiden et psykiatrisk opphold. Tingen er at min søsters partner jobber der. Vi har snakket om hvordan vi skal forholde oss til det angående behandling. Jeg bruker ikke han som støtte her inne, men det er uansett vanskelig, jeg har jo møtt han i familie settinger å blitt kjent på den måten, men nå ble det bare skikkelig rart. Han har en annen rolle her sammenlignet med rollen på fritiden . Vet ikke om jeg skal snakke med han som vanlig eller bare trekke meg unna når han har skift. Føler det ødelegger relasjonen . Veldig vanskelig, ikke bare for meg men for han også.
Kan han bytte avdelig mens du er der? Jeg har vært i lignende situasjon (som ham), da ble det løsningen. Forstår godt problemstillingen din, det er absolutt ikke ideelt. Snakk med ham om det. Han er profesjonell, det er hvordan det er for deg som er viktig. Det er ikke bra for behandlingen din om det hindrer deg i å senke skuldrene.
Sist endret av *pi; 6. august 2020 kl. 17:59.
Dette er sikkert vanskelig for begge. "Bare" i skoleverket er det heeelt vanlig at man som lærer slipper å være på trinn der det går barn i nære familiære relasjoner ol. dersom man ønsker det. Så dette bør absolutt være mulig innen psykiatrien også. Det viktigste er at du blir friskere og ikke får en ekstra bekymring, ikke at han er på samme avdeling, tenker nå jeg.
Okey. Skal høre om det er muligheter for å gjøre noen endringer. Takker for svar.
Det er en grunnregel innen psykiatrien at behandler og klient/pasient ikke skal kjenne eller omgås hverandre utenom behandlingssituasjonen.
Dette bør ditt familiemedlem vite og institusjonen bør ha rutiner rundt denne typen problemstilling.

Mitt tips:
Snakk med den som er din ansvarlige behandler og forklar situasjonen for vedkommende. Institusjonen bør som sagt ha rutiner for sånt.

Lykke til
Dette burde den ansatte avklare med ledelsen, det skal ikke gå ut over deg i utgangpunktet.