Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 17256
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg er helt enig i argumentene om rett til å selv velge hva man gjør med egen kropp og sinn, dog mener jeg at det er å vise hensyn til sine nærmeste å slutte å røyke om man først røyker. Røyking er unektelig en farlig aktivitet og jeg engasjerer meg aktivt i at de jeg bryr meg om skal slutte å røyke fordi jeg ikke ønsker at de skal bli syke av det. Om mine venner og min familie ønsker å forgifte seg selv mener jeg at jeg har en rett til å ha innvendinger.
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Du har selvfølgelig rett til å komme med innvendinger, men du kan ikke komme med emosjonell utpressing eller noe slikt. Røykeren har da ansvar for å behandle den innvendingen på en skikkelig måte. Hvordan vedkommende ønsker å løse det er opp til h*n, men ikke la det forbli ignorert. Da bygger bare misbehaget mot det seg opp hos deg.

I bunn og grunn bestemmer hver og enkelt 100% over sin egen kropp, men man må også ta konsekvensene av handlingene sine.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av robhol Vis innlegg
Dette blir for dumt. Selvfølgelig er det masse som er galt med å røyke. Kreft, annen drit du får i lungene (tjære, cyanid, masse rart), lukta, industrien, søppelet, masse.

Når det er sagt er det opp til deg om du vil gjøre dette med (mot) deg selv. Jeg skal ikke hykle, jeg har usunne (u)vaner også. Men å påstå at det "ikke er noe galt" gjør deg til en idiot.
Vis hele sitatet...
Beklager siden det er en gammel tråd! Men Cyanid i røyk ? Tror nok alle røykere hadde vært utslettet om det var sant
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Tro meg, Norge tjener _IKKE_ på røykere! Er du klar over hva det koster å behandle feks. kols eller lungekreft?

Jeg er glad staten har så høy avgift på tobakk, og håper den fortsetter å stige ( noe den mest sannsynligvis kommer til å gjøre)
Vis hele sitatet...
Når man tar med at røykere dør tidligere enn ikkerøykere, så blir nok ikke kostnaden med en røyker så voldsom, da staten "sparer" en del år med pensjon... (feks. En som dør som 70åring, men kunne blitt 80 som ikke røyker, dersom denne personen har 250000 i pensjon "sparer" staten 2,5 mill......)1
Sitat av Rediver Vis innlegg
Beklager siden det er en gammel tråd! Men Cyanid i røyk ? Tror nok alle røykere hadde vært utslettet om det var sant
Vis hele sitatet...
Hydrogencyanid er nok å finne i tobakksrøyk.

"Kilde" og kilde.

Edit: Med cyanid tenkte du vel kanskje på kaliumcyanid? Det finner du nok ikke i røyken.
Sist endret av Tawon; 26. september 2012 kl. 09:03.
Ojsann! I stand corrected
Bare ikke røyk i trynet på meg så skal du få lov til å røyke som en skorstein!
ikke til å anbefale da
Sitat av PairADice Vis innlegg
Nei, røyker aldri inne med mindre de som bor der gjør det selv. Ang Beijing mener jeg å ha lest noe slikt som at det å vandre gatene der i en time med den luften er det samme som å røyke en 20pakning.
Vis hele sitatet...
Prøv Katmandu. Der kan du ikke se over til andre siden av gata. Beijing er ille det og men ikke så ille. Tror aldri jeg har sett himmelen i Beijing dog.

Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Øk prisene på røyk, og senk på snus. Snus har langt mindre skadelige effekter en normal "sigg". Leste en artikkel her forleden om at snus var like farlig som kaffe, noen som kan avkrefte eller bekrefte?
Vis hele sitatet...
En jeg møtte hadde hjerteklapp. Men så slutta han på snus og aldri hatt det igjen.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av arnekjell Vis innlegg
når jeg står opp om
morgenen løper jeg bort til springen. varmt vann og to t-skjer med pulver kaffe

rører rundt mens jeg tar opp min rød 3 , ruller meg en perfekt rullet røyk og fyrer opp mens jeg drikker kaffen
morgeneb hadde ikke blitt det samme uten !
Vis hele sitatet...
Håper ikke du tar varmt vann rett fra springen.
-Rar på fulltid.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Håper ikke du tar varmt vann rett fra springen.
Vis hele sitatet...
Dette er nesten ikke et problem i nyere hus, siden bly ikke blir brukt til lodding lenger. Bly vil heller sitte på varmt vann en kaldt derfor var det ikke så lurt å drikke varmt vann fra springen i gamledager.
Røyk ligger på 3plass på narkotika over de tinga som er mest dødelige. Om jeg ikke tar feil? Men vi skal alle dø uansett..
Sitat av ganesh Vis innlegg
Røyk ligger på 3plass på narkotika over de tinga som er mest dødelige. Om jeg ikke tar feil? Men vi skal alle dø uansett..
Vis hele sitatet...
Jo men de trenger dra oss ned sammen med dem.
Sitat av espen1812 Vis innlegg
Helt enig!
Jeg er så grundig lei av folk som skal klage og syte over mine "uvaner". Kan jeg ikke få bestemme selv?
Vis hele sitatet...
Nei.
Ekspert på påstander
Jeg har stumpen røyken nå. Jeg har ikke røyket fra april til august. Begynte å røyke igjen i August, men har sluttet for en uke siden nå. Før jeg stumpa røyken i april har jeg røykt fast siden jeg var 17 år gammel.

Dette er et langt innlegg og dette handler både om røykere og ikke-røykere.

Jeg ser ned på røykere og er ikke redd å innrømme det. Det er flott at de har valgt for å røyke, men tror dere at de kommer å si det samme når de ligger på sykehus med kols og klarer å såvidt å gå en meter uten å bli andpusten uten å angre på at de begynte å røyke om 20-50 år? Men alt for min del så kan de røyke som mye de vil og har ingen problemer med røykere. Jeg har ingen problem å sitte på et luftett med 10 personer som røyker som et skorstein i flere timer. Jeg har ingen mot at folk røyker, det er jo deres valg! Bare husk å vise hensyn til andre

Jeg ser også ned på ikkerøykere som må alltid hakke ned/klage på røykere og lukta. Skjerp dere! Hvis røykere har bestemt seg for å røyke så la dem gjøre det. Det går bare utover røykere selv og andre som står i nærheten. Dere må ikke tro at dere er sunne bare fordi dere ikke røyker, drikker cola zero og hakker ned på røykere. Dere trenger ikke å påminne røykere at det er helsefarlig, for røykere vet jævlig godt etter å fått reklamekampanjer om røykeslutt rett inn på trynet på tv flere ganger og blir daglig påminnet av ikke røykere og røykpakken. Dette høres ut som jeg motsier meg selv, men det gjør jeg ikke det.

Hilsen en dude på 20 år som har hatt oppvekst med mor og familien hennes er ANTIrøykere og far med familien hans som er røykere og røyker sikkert 40-60 ganger om dagen. Min far og min mor har kranglet om det i flere år om at min far bør slutte å røyke og dette har gått utover meg og søskene min.
Sist endret av IRead; 26. september 2012 kl. 16:23.
Har lite imot røykere, men enkelte ting irriterer meg.
-Når jeg er på byen med kompiser som absolutt skal ut for å røyke, for å så stå i kø for og komme inn igjen.
-Vente på folk på flyplassen fordi de skal patte på 3-4sigg før de går gjennom sikkerhetskontollen.
-Lukten av innrøyka leilighet (jobber hos forskjellige folk daglig)
Sitat av PairADice Vis innlegg
Så jeg røyker fast, både til hverdags og fest, og skammes ikke av den grunn. Flere rundt meg driver å slutte, og jeg blir stadig spurt om ikke jeg vurderer det samme, når tenker jeg å slutte?

Faktum er at jeg røyker fordi jeg liker det, og ser ikke noe galt i dette. Jeg anser meg selv som en "hensynsfull" røyker, eller så godt det lar seg gjøre, ovenfor andre. Prøver ikke å plage andre til å røyke, blåser ikke røyken direkte mot folk, prøver å stille meg slik at røyken ikke blåser på folk når jeg venter på bussen, spør gjerne om det er ok for fremmede eller ikke-røykere om jeg tar meg en blås når jeg er med dem, etc. Mener bl.a. derfor at det ikke skulle trenge å være slikt et hemningsløst mas om denne sluttingen hele tiden.

Jeg innser jo selvfølgelig de helsemessige risikoene med røyking, alle de fantastiske "fordelene", etc, men dette er ting jeg takler på min måte. Jeg ser ikke på røyking som så altfor forskjellig fra andre usunne vaner, så lenge man ikke plager andre med det. Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
1 røykere har gule tenner og lukter helt forferdelig

2 Røykere har lav nok iq til ikke å skjønne at hver røyk forkorter livet

3 All tobakk skulle vært forbudt og satt i samme katagori som heroin!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
1 røykere har gule tenner og lukter helt forferdelig

2 Røykere har lav nok iq til ikke å skjønne at hver røyk forkorter livet

3 All tobakk skulle vært forbudt og satt i samme katagori som heroin!
Vis hele sitatet...
haha ja røykere har lav iq.. Gå å ta deg en bolle du.
Heller røykere enn sippete ikke-røykere.

Når som helst.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Håper ikke du tar varmt vann rett fra springen.
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske og aldri hatt noe problemer med det. når jeg lager mat bruker jeg altid varmt vann. siden det tar mindre tid og koke. sparer flere minutter på det. og har aldri merket noe forskjell...

Sitat av TanteOlga Vis innlegg
1 røykere har gule tenner og lukter helt forferdelig

2 Røykere har lav nok iq til ikke å skjønne at hver røyk forkorter livet

3 All tobakk skulle vært forbudt og satt i samme katagori som heroin!
Vis hele sitatet...
1. Jeg kjenner flere røykere som ikke har gule tenner, er ganske så enkelt bare og pusse tenna skikkelig det.

2. Jeg tror de fleste røykere vet faren av tobakk, og de fleste driter i det.

3. vel, dette gidder jeg ikke og komme med argumenter mot, vi blir aldri enige uansett(anyway, hvis det blir ulovlig tror jeg det blir samme som da alkohol ble ulovlig)
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
1 røykere har gule tenner og lukter helt forferdelig

2 Røykere har lav nok iq til ikke å skjønne at hver røyk forkorter livet

3 All tobakk skulle vært forbudt og satt i samme katagori som heroin!
Vis hele sitatet...
1: Har relativt normalt utsende tenner, da jeg er påpasselig med tannhelse fordi jeg er klar over muligheten for misfarging. Lukta kan lett nøytraliseres med normal hygiene, som for eksempel dusj, vask og et eller annet som lukter noe. Helt borte vil nok ikke røyklukta bli, men at røykere lukter forferdelig hele tiden, den skal du få lov til å ta med deg tilbake i hula di.

2: IQen min skal du være forsiktig med å betvile. Faktumet er at jeg liker å røyke, selv om det vil ha en innvirkning på livslengden min. Jeg har fullstendig oversikt over hvor skadelig det potensielt kan være, men velger å ikke la dette påvirke de valgene jeg tar rundt temaet.

3: Ok. Det er din mening.
Sist endret av PairADice; 27. september 2012 kl. 01:26.
Slutta med røyk og starta og snuse, snus gir meg nok nikotin forhold til røyk og mine nikontin-behov
Bryr meg en flat faen om hva trådstarter eller de rundt meg finner på. Så lenge de ikke trykker det inn i mitt liv.
Folk må stå for egne handlinger!
Sitat av Knask Vis innlegg

Så lenge du ikke plager andre så får vel dette forbli din sak?
Vis hele sitatet...
Hør hør! Personlig kunne jeg aldri begynne å røyke igjen, betale for langsom kreft? Nei takk.
Sitat av PairADice Vis innlegg
1: Har relativt normalt utsende tenner, da jeg er påpasselig med tannhelse fordi jeg er klar over muligheten for misfarging. Lukta kan lett nøytraliseres med normal hygiene, som for eksempel dusj, vask og et eller annet som lukter noe. Helt borte vil nok ikke røyklukta bli, men at røykere lukter forferdelig hele tiden, den skal du få lov til å ta med deg tilbake i hula di.

2: IQen min skal du være forsiktig med å betvile. Faktumet er at jeg liker å røyke, selv om det vil ha en innvirkning på livslengden min. Jeg har fullstendig oversikt over hvor skadelig det potensielt kan være, men velger å ikke la dette påvirke de valgene jeg tar rundt temaet.

3: Ok. Det er din mening.
Vis hele sitatet...
nå spørs det jo hvor lenge du har røyka, men bare se på mannfolk i 30- som røyker, du ser det godt på huden osv, er sikkelig næsty as!

Det gir jo ingen rus at all, så jeg skjønner bare ikke hvorfor noen gidder å suge fift ned i lungene sine, det værste er at dere kommer til å suge av mine skattepenger når dere sitter på lungeavdelinga!

masse bivirkninger med å røyke :

feks impotens, kols, huden eldres mye fortere, fortere syk enn andre osv osv osv


FORBY TOBAKK !