Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2219
Fant ikke igjen det emnet som handlet om det, men uansett, les her:

http://www.nettavisen.no/servlets/pa...99&item=195043

hva var det jeg sa..
Better than thou.
Både de nevnte setningene og andre kan trolig fortsatt tolkes som innrømmelser fra bin Ladens side.
Vis hele sitatet...
- Vi kalkulerte at tre eller fire etasjer ville bli truffet. Jeg var den mest optimistiske av alle, sa bin Laden i et utsagn.

– På bakgrunn av min egen erfaring regnet jeg med at flydrivstoffet ville ta fyr og smelte jernstrukturen der flyet traff, men at bare disse etasjene og etasjene over ville rase sammen. Det var alt vi håpet på, tilføyde han.
Vis hele sitatet...
Også utsagnet «Vi var blitt varslet torsdagen før at det ville skje denne dagen» vil lett tolkes som at man hadde forhåndsinformasjon, selv om ordet «før» utelates.
Vis hele sitatet...
Vil jo at man fortsatt har bevis nok på den videoen visst han sa de siste setningene de nevnte..
Trådstarter
Det er ikke så veldig mye forskjell, men man ser jo her at usa har forandret på oversettelsene og det var poenget.
Better than thou.
Så ikke noe sted at det sto at de hadde forandret på oversettelsene, men derimot lagt til, så vidt jeg kunne se, 1 eller 2 ord..
Så ikke noe sted at det sto at de hadde forandret på oversettelsene, men derimot lagt til, så vidt jeg kunne se, 1 eller 2 ord..
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke skjønte helt feil var dem orda som var lagt til ord som tydet på at han viste om det før angripet?

I setningen «Vi fikk en nyhet torsdagen før» mangler det ifølge Husseini ordet «før».
Vis hele sitatet...
Setningen "Vi fikk en nyhet torsdagen " er faktisk ikke så merkelig siden 11 sept 2001 var en Tirsdag.

Og mens en setning i engelsk oversettelse lyder «vi oppfordrer dere alle til å dra til Amerika,» kan man på arabisk bare høre at «Det forlanges av dere...», mens resten ikke er hørbart, ifølge de tyske ekspertene.
Vis hele sitatet...
Ganske stor feil denne oversettelsen og da?

Og en liten tanke: Hva om USA har funnet ut at dem tabbet seg ut? Hadde det ikke da vært like viktig(hvis ikke viktigere) å bevise at det var Bin Laden som gjorde det?
Tenk skandalen? USA bomber Afganistan, kristen sekt står bak angripet!.
Helvete, det hadde vært nyheter det

Synes det er litt teit å bombe ett land pga et dårlig videoklpp, som kanskje ikke er ekte engang.
Faktisk så ble den funnet etter en stund med bombing...
Før det hadde vi ikkeno bevis.

Hvorfor har ikke USA vist frem noe annet bevis på at det faktisk var han?. Annet en den videoen?.
Jeg kunne ha lagt til den lyden i premier jo(nesten).
Hadde hatt like stort problem som USA med å oversette, men...

Men det jeg lurer mest på nå er enkli om det er mulig å få orden i Afganistan. Synes synd på dem.... stakkars jævler, dem har ikke gjort en enste ting.
Ikke prøv å si at dem støttet bin laden... Mange av dem vet da ikke hva som skjer.
Først ble dem utnyttet av tidligere USSR, så Taliban... til slutt kommer vi å bomber dem til helvete.
Blir omtrent som om alies skulle bomba oss... Så bare dro dem
USA burde bruke noen kroner på å fikse landet etter seg... Det er tross alt dem så har sponset nesten alle våpnene der...

Rart det er noe igjen, jeg hadde flytta...

kruger

PS. Ble kanskje litt rar denne posten her, det er fordi jeg har editert den 10 ganger...
Better than thou.
Det du sa med at det er mulig å legge på disse lydene i Premier eller et lignende program er mulig, men dette ble tatt opp med et digitalt videokamera som lagrer all info på disken. Så hvis noen f.eks. skulle få fått i orginalen vil de se at filmen enten er ekte, for alt vi vet tatt opp på onsdagen etter angrepene, eller at den er falsk. På disken ligger all mulig info forøvrig, når filmen ble laget, når den ble redigert, etc. etc.

Uten at jeg skal si at jeg vet det vil jeg tro at ytterst få sivile liv egentlig har gått tapt i Afganistan. Stoler selvsagt ikke på hvor mange Bush sier er drept, men jeg stoler heller ikke på hvor mange bin Laden sier er drept.

Men uansett hva vi sier her så forblir fakta det at ingen overhodet har sagt at den den nederstående setningen er feiltolket/lagt på.

- Vi kalkulerte at tre eller fire etasjer ville bli truffet. Jeg var den mest optimistiske av alle, sa bin Laden i et utsagn.

– På bakgrunn av min egen erfaring regnet jeg med at flydrivstoffet ville ta fyr og smelte jernstrukturen der flyet traff, men at bare disse etasjene og etasjene over ville rase sammen. Det var alt vi håpet på, tilføyde han.
Vis hele sitatet...
men jeg synes denne setningen er litt rar og jeg da...

– På bakgrunn av min egen erfaring regnet jeg med at flydrivstoffet ville ta fyr og smelte jernstrukturen der flyet traff, men at bare disse etasjene og etasjene over ville rase sammen. Det var alt vi håpet på, tilføyde han.
Vis hele sitatet...
Hvorfra har han fått den erfaringen? Vet ikke om så mange steder flydrivstoff har smeltet jernstrukturen i en byggning jeg...?

Samme hva så er hele saken teit. Kan godt hende det er Bin Laden og Al qaida(eller noe) som har gjort det, men etter min mening var det feil å bombe Afganistan samme hva.
Men det jeg er enda mere sikker på er at det var teit av dem som ødela wtc samme hvem og hvorfor. Det ble mye pes av det.

kruger
Better than thou.
Familien hans er oljemilliardærer. Så han har nok en del erfaring fra der eller no..

Og hele saken er teit? Den er tragisk, det er det den er..
Men de fikk det som de ville. Prøve å turne alle mot usa.
Men de fikk det som de ville. Prøve å turne alle mot usa.
Vis hele sitatet...
Alle er da ikke imot USA. Det er bare at endel er imot det SYKE angripet av et folk som ikke har noe med dette å gjøre i det hele tatt.
Alle synes synd på dem som ble skadet, dem pårørte og dem som har ryddet opp etter ulykken! Også dem som mistet jobben pga. økonomiske turbulenser.

Men samme hva så var er han Bush en idiot. Bill hadde gjort en bedre jobb.

kruger
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg lurer på om USA viste om angrepet, tenk dere om. USA trengte kontroll over Afganistan for og bygge oljeledninger igjenom. I krigen mot terror har de laget en liste over "Terror Organisasjoner" i realiteten en liste over alle grupper som kjemper mot USA støttede Dikatatorer eller lignende. Ingen kommer til og løfte en finger mens USA bomber dem tilbake til steinalderen.

Noen av disse organisjasjonene er terror organisjasjoner ETA, Hammas og Al-Quida. De skulle vært skutt alle som en, men når de setter de palestinske selvstyre myndighetene på lista...nuff said Arrafat smuggla vel for helvete ikke de våpna inn da han er jo ikke en idiot. Hvis du ikke skjøner noe så les Klassekampen der står det om andre ting en Mette Marit og Ramsey.
Better than thou.
Jeg er rimelig sikker på at ingen visste om det for å si det slik. Uansett hva dere måtte tro om amerikanere så vil ALDRI noen la 4000 mennesker dø og de mest kjente byggningene i kanskje hele verden (jaja, jeg tok i litt nå ) bli ødelagt fordi USA ønsker å legge en oljeledning gjennom Afganistan. Bare tanken er grusom.
Er nok enig med Carlo der ja, tror neppe Bush og gjengen ville godtatt dette, det hele er sykt liksom!
rekylvinyl.no
MEN...svært mange i det amerikanske millitæret ønsket seg denne situasjonen.
Nå har det gått lang tid siden usa brukte sitt enorme millitær, og du kan tenke deg hvordan det er selv. Om du dag ut og dag inn trener og terper og øver, et BEHOV bygger seg opp, de ønsker å kunne bruke seg, se hvor god man er i virkeligheten, hvordan man takler krig.

Man kan sammenligne det med en som øver på et instrument, f.eks. trompet, han øver 8 timer om dagen PROFESJONELT, i ca. 5 år, helt alene på sitt lille rom, ingen får hørt på ham...tror du ikke da han ønsker og har en behov for å spille for andre, slik at han får det UT det han bygget opp, gjennom en konsert. Det bobler inn i han\hun.

Dette er noe som er ekstra ille i usa enn f.eks. Norge. I Norge er millitæret ett ork og bare slit for de fleste, ingen vil neste, i USA derimot har de ikke verneplikt, det er mennesker som ønsker seg frivillig i millitæret! De er mye mye mer motivert enn nordmenn.

(et lite tankekors)

metrom
La oss drepe 5000 uskyldige mennesker slik at disse militærfolka får fyrt av no pistoler og vi får testa disse nye flya våre.

Var vel ikke USA som planla kapringene og solgt til Bin Laden også vel?

Better than thou.
Når vi først er igang, USA sto bak første verdenskrig og andre også. De forret opp Hitler slik at de kunne få testet ut de nye flyene sine! Og så brukte de Marshallplanen for at folk ikke skulle fatte mistanke! VI HAR FUNNET SVARET GUTTER!!

rekylvinyl.no
trist at du ikke holde en konstruktiv diskusjon Carlo m.fl.

prøv heller en gang til med å komme med en kommentar til min post.

ps.: tror du har mye å lære om politikk, spsielt usa's politikk om du ikke kjenner igjen problemet jeg skisserte.

du kan eventuelt lese litt i historiebøkene om Cubakrisen, eller hvis du er lat, se "13 Days".
Jeg tror amerikanerne lett kunne stått bak hele greia med WTC. Med så mange som arbeider der, pluss besøkende er det jo et lite under i seg selv at det bare var noen tusen som døde.

Og hva hadde amerikanerne å tape? Et monument, som ble til en martyr. Parallellen trekkes til sjakk, ofre en bonde for å få en dronning...

Hva med det de enkelt å greit hadde å vinne? War On Terror! Det er mange amerikanere som er helt hjernevasket av dette "kill em! Kill em all!!" ideologien blomstrer... De bomber afghanistan sønder og sammen, og tar ressursene. Nå har også mr. Bush sagt at de skal ta dem alle, alle skal brenne i det onde helvetet de kom ifra (sånn cirka ihvertfall ). Parallellen trekkes til de fleste strategispill. Bomb, Devour, Expand.

Og så enkelt er det bare.

All makt til USA.
rekylvinyl.no
jeg tror nok ikke usa har gjort dette mot seg selv...Cowboy Bush eller andre er faktisk ikke så dumme. Men det er mange mennesker som ønsker krig, og flere av de menneskene er sterke i politisk sammenheng.

pass på å operer med riktig tall, 5000 var et svimlende høyt tall.

det er i underkant av 3000 som gikk tapt 11.sep.
Opprinnelig postet av metrom
pass på å operer med riktig tall, 5000 var et svimlende høyt tall.

det er i underkant av 3000 som gikk tapt 11.sep.
Vis hele sitatet...
Å, bare 3000, ja, da er det jo greit
Better than thou.
Metrom: Fux0r, hva vet du om amerikanere? Annet enn den 'propagandaen' du får? For det virker som mesteparten av folka her inne tror at alle amerikanere løper rundt med maskingæver og tror de er fuckings rambo. Og det med frivilig militær = voldelig, om jeg må få bruke det ordet, er fuckings mongo. De som går inn i amerikanske militæret er folk som vil kjempe for fedrelandet sitt om nødvendig. Sier ikke at ingen kanskje _ønsker_ krig, men de personene finner du i alle fuckings forsvar og slikt. Hollywood har fått amerikanere til å virke som et fuckings 'woho, nå løper vi rundt med maskinpistoler og pumpehagler vi har kjøpt av dealeren som er på gatehjørnet og skytter alle vi ser som ikke er amerikanere og hvis vi tjener på det er det jo vel og bra.' folk.. Ikke bra. Norge er ikke noe bedre land å bo i enn USA spør du meg.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av zeth
Å, bare 3000, ja, da er det jo greit
Vis hele sitatet...
det kan kanskje virke sånn i disse dager ja.

vet ikke om dere bryr dere, men det mulig det minst like mange talibanere som er blitt drept, men de er jo ikke vært like mye.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av Carlo
Metrom: Fux0r, hva vet du om amerikanere?
Vis hele sitatet...
du vet sikkert mye MYE mer enn meg.
og hva mener du med "Fux0r"?
Og det med frivilig militær = voldelig, om jeg må få bruke det ordet, er fuckings mongo.
Vis hele sitatet...
skjønner ikke hvor du får det fra men...
ehh? vil du si at ingen millitær inkl. Norges er voldelig?
De som går inn i amerikanske militæret er folk som vil kjempe for fedrelandet sitt om nødvendig. Sier ikke at ingen kanskje _ønsker_ krig, men de personene finner du i alle fuckings forsvar og slikt.
Vis hele sitatet...
Hvilke millitær vil ikke kjempe for sitt fedreland om nødvendig?
Det er selvfølgelig riktig at slike menneker finner man i ALLE millitær, men det er større % av de i de landene som har friviligmillitær enn de som ikke har det, det sier jo seg selv, de er mye mer motiverte.
Norge er ikke noe bedre land å bo i enn USA spør du meg.
Vis hele sitatet...
det er for tiden tryggere spør du meg.
Better than thou.
Opprinnelig postet av metrom


det kan kanskje virke sånn i disse dager ja.

vet ikke om dere bryr dere, men det mulig det minst like mange talibanere som er blitt drept, men de er jo ikke vært like mye.
Vis hele sitatet...
For det første så vil jeg like å vite hvor du har det fra. For det andre så er det ingen som har sagt at afganere er mindre verdt.



du vet sikkert mye MYE mer enn meg.
og hva mener du med "Fux0r"?
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg gjør det ja. Og med fux0r mente jeg fuck.


skjønner ikke hvor du får det fra men...
ehh? vil du si at ingen millitær inkl. Norges er voldelig?
Vis hele sitatet...


Nei, jeg mente at bare fordi om militæret er frivillig betyr det ikke at det er mer voldelig.


Hvilke millitær vil ikke kjempe for sitt fedreland om nødvendig?
Det er selvfølgelig riktig at slike menneker finner man i ALLE millitær, men det er større % av de i de landene som har friviligmillitær enn de som ikke har det, det sier jo seg selv, de er mye mer motiverte.
Vis hele sitatet...


Syntes overhodet det ikke er noen selvfølge. Du ser jo hvor mange nordmenn det er som er motivert til å gå i militæret. Vil du da si at norge har et voldelig militær?


det er for tiden tryggere spør du meg.
Vis hele sitatet...

Tror ikke det.

[Edit]
Fixa fucka teit skrivefeil.
[/Edit]
Sist endret av Carlo; 30. januar 2002 kl. 21:28.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
nok skitkasting nå småbarn
rekylvinyl.no
"voldelig millitær"

carlo: for det første så forstår jeg ikke hvorfor du bruker et slikt uttrykk, hva mener du egentlig med det?

hva mener du millitæret er? blir ikke de trent til å utdøve grov vold?
jeg mener i alle fall at forcen er en gruppe som er trent til å utøve vold, og at 80 % av den burde trenes til å bevare fred i steden!
Better than thou.
Aggresivt er et bedre ord ser jeg nå.

Nattbarn: Et land som USA har tett med fiender, og når man ser hvor mange som er i forcen så er det mange som jobber med fredsbevarende arbeid.
Opprinnelig postet av Carlo

Et land som USA har tett med fiender.
Vis hele sitatet...
Et land som USA behøver ikke nødvendigvis ha flust med fiender, de kan jo kanskje ikke støtte diktatorer, slenge bomber på alt som kanskje huser terrorister (inkludert To Røde kors Lager), Trene opp dødskvadroner osv..
Sist endret av Zalderach; 6. februar 2002 kl. 09:19.