Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2892
Som tittelen sier så tenkte jeg det hadde vært morsomt og høre hva slags kjæledyr folk har og hvorfor dere landet på det dyret / dyrene

Jeg selv er en hundeperson. Har hatt hund hele oppveksten.
Så vi landet på og kjøpe en border collie som er tricolour og blue merle i fargene.
Vi valgte border collie fordi vi ville ha en energisk hund som alltid er klar for en fjelltur men som ikke blir liggende sliten og ferdig med dagen når vi kommer hjem.
Hunden er som en familiehund hvor vi leker mye med hjernetrim og søk / gjemsel i skogen, samt litt agility. Men ikke på konkurranse nivå.

Jeg må si det er den beste og mest lydige hunden jeg noen gang har hatt og vært borti. Får stadig kommentarer på hvor lydig og fin han er. Noe som er veldig morsomt!

Bruker hver helg og fridager på og være ut og jobbe og tilfredstille hunden da det egentlig er en arbeidshund. Så han trenger mye stimuli og arbeidsoppgaver.

Samboer trumpet igjennom og gå til anskaffelse av en kattunge i sommer som er irriterende kos. Blir morsomt og se når hun vokser seg større
Vi hadde en stor boerboel før, den var så fin og flink. I et merkelig øyeblikk bet den meg, så nå har vi ikke den lengre. Kan ikke ha en hund på 70kg+ som biter når man har barn i hus.

Nå har vi en Affenpinscher, artig liten krabat på ca 5kg. Mye mer givende for ungene.

Vi har også en gekko, dermed også sirisser, og en haug med pinnedyr. Det er snart så vi kan ta inngangspenger.

Er vel helst fruen i huset og ungene som vil ha dyr, er ikke kjempe viktig for meg.
Jeg er kaninperson så har flere kaniner^^
føler dette kjæledyret er mye misforstått, sjøl om det er det 3. mest populære kjæledyret i landet..
Kaniner kan være som hunder og katter óg.
Dom er lekne, rampete, kosete, stuerene/pottetrente osv. Ikke kun burdyr - det er så mye mer ved dem!
Kaninene får hoppe løst i huset. Er som levende kosebamser, fulle av kjærlighet
Kan ligge på fanget mitt i over 3t i strekk og bare kose og slikke meg.. fantastisk!
Kaninhold er ikke dyrt heller
Sitat av Unicorn Vis innlegg
Jeg er kaninperson så har flere kaniner^^
føler dette kjæledyret er mye misforstått, sjøl om det er det 3. mest populære kjæledyret i landet..
Kaniner kan være som hunder og katter óg.
Dom er lekne, rampete, kosete, stuerene/pottetrente osv. Ikke kun burdyr - det er så mye mer ved dem!
Kaninene får hoppe løst i huset. Er som levende kosebamser, fulle av kjærlighet
Kan ligge på fanget mitt i over 3t i strekk og bare kose og slikke meg.. fantastisk!
Kaninhold er ikke dyrt heller
Vis hele sitatet...
Kult! Vi hadde 2 kaniner som barn men som plutselig ble 8, så 14 osv..
Har du kaninen i bur om natten eller er de løse i huset døgnet rundt ? Kan du lese med kaninen eller leker de selv ?
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
jeg har en kanin! jeg har vokst opp med forskjellige dyr, hovedsaklig katt og hund, men har hatt mye kontakt med forskjellige dyr. jeg bare er en skikkelig dyreelsker. må inrømme at jeg liker dyr mer enn mennesker, vet ikke hvorfor, jeg bare elsker de, deres selskap er herlig. jeg har kanin fodi jeg connecta med de, første gang jeg møtte de var det bare noe som klikka, andre sa de så at det var noe som bare var riktig også. jeg har hatt to kaniner til sammen, desverre er bare én fremdeles med meg da den ene ble veldig dårlig og døde under behandling. jeg hadde lest meg skikkelig opp på kaniner, og fant ut at de er bra dyr å ha i leilighet og jeg klarer å ta vare på behovene, da de er egentlig ganske selvstendige slik katter er. kan ikke slippe ham ut, men han har fri tilgang til stue, kjøkken, og gang, hele tiden. mye plass å leke på!

jeg har nok blitt kanin frelst, da jeg også kjøper masse kanin ting. kopp. skjorte. figur. skål. sengetøy. er det en kanin må jeg ha det!
Katt fordi vi har mus i dette gamle hus. Er nok en bygde miks Hu katta når, men er kjælen og sær.

Har og en borde collie, som ikke er helt renraset. Skjønner seg ikke på sau, men elsker og leke med barna.

Svigers har to border colier til som tar seg av sauen. Elsker også å leke med barna, men blir fort kjedelig og hente pinne for dem. Trenes jevnlig på sauen da.
Hund (old english sheep dog). Valgte det fordi familien min alltid har hatt hunder i oppveksten, og det gir både godt selskap og en grunn til å måtte komme seg ut Møter faktisk en del folk også i parkene, noen av dem har blitt gode bekjente.
Tarantella her.
Jeg har en gullhamster på ca. To år, jeg hadde en nymfeparakitt fugl men måtte gi den bort da jeg ikke hadde plass der jeg flyttet.
Byttet ut eksen med en undulat i 2011. Han var bare ca 3 uker gammel da jeg fikk han. 9 år senere er han fremdeles sammen med meg, og er en bortskjemt liten jævel som jeg elsker. Veldig tam, danser til musikk og snakker tilbake hvis du snakker med han. Han MÅ spise akkurat det vi spiser til middag og direkte fra tallerkenen. Hvis vi har ett glass vann foran han får man ikke drikke i fred, selv om han har frisk vann liggende i buret sitt. Kul liten fyr.
Byttet ut min eks med en pangolin.
Cybersikkerhetsnerd
Faith5's Avatar
14 2
Har to katter og en Berner Sennen på 5 år. Venter enda en Bernervalp i september!
Ellers ønsker jeg meg en Leopard gecko <3
Sitat av hollow Vis innlegg
Byttet ut min eks med en pangolin.
Vis hele sitatet...
Wait...? Pangolin?
Kuleste dyret ever, skulle hatt en sånn selv. Litt ukult å støtte internasjonalt svartemarked med å ha pangolin though.
Hvordan fikk du tak i den, og hva inngår egentlig i et hold av pangolin?

Selv har jeg hatt en drøss kaniner gjennom årene selv. Liker dem veldig godt. Nå har jeg ingenting grunnet ugunstig bosituasjon, men sikler litt på marsvin.
Og så begynner det å komme et krav fra kjæresten om å anskaffe hund så blir vel fort noe labradoraktig etterhvert, selv om jeg ikke egentlig ser den store greia med hund. Det virker som alle med hund ender opp med å gå glipp av masse moro fordi den bikkja alltid stikker kjepper i hjulene.
Sitat av SajN Vis innlegg
Byttet ut eksen med en undulat i 2011. Han var bare ca 3 uker gammel da jeg fikk han. 9 år senere er han fremdeles sammen med meg, og er en bortskjemt liten jævel som jeg elsker. Veldig tam, danser til musikk og snakker tilbake hvis du snakker med han. Han MÅ spise akkurat det vi spiser til middag og direkte fra tallerkenen. Hvis vi har ett glass vann foran han får man ikke drikke i fred, selv om han har frisk vann liggende i buret sitt. Kul liten fyr.
Vis hele sitatet...
Fugler er helt heftig kule dyr! De har en intelligens på lik linje som en 3-4åring, derav driver de konstant å trasser, de vil ha viljen sin hele tiden, men de er også herlige på sin måte å er godt selskap, en fugl er en venn for livet og jeg skulle ønske folk som anskaffer seg fugl visste hvor mye de bråker.
Sitat av moret Vis innlegg
Wait...? Pangolin?
Kuleste dyret ever, skulle hatt en sånn selv. Litt ukult å støtte internasjonalt svartemarked med å ha pangolin though.
Hvordan fikk du tak i den, og hva inngår egentlig i et hold av pangolin?

Selv har jeg hatt en drøss kaniner gjennom årene selv. Liker dem veldig godt. Nå har jeg ingenting grunnet ugunstig bosituasjon, men sikler litt på marsvin.
Og så begynner det å komme et krav fra kjæresten om å anskaffe hund så blir vel fort noe labradoraktig etterhvert, selv om jeg ikke egentlig ser den store greia med hund. Det virker som alle med hund ender opp med å gå glipp av masse moro fordi den bikkja alltid stikker kjepper i hjulene.
Vis hele sitatet...
Så en video av en dame som bodde i et land hvor pangolien er naturlig del av faunaen, som hadde reddet en skadet pangolin (fangesnare. Grusomt). Den ble som en blanding av en katt og hund, virket det som. Den var kjælen og stedsbundet, og veldig søt.

Dette er et fantastisk dyr som blir utsatt for en kvalmende kynisme og egoisme fra mennesket. Jeg tenker at å støtte en slik handel (mange pangoliner lider voldsomt eller dør under frakt også) er noe man ikke skal gjøre om man er glad i dyr. Man burde heller donere til organisasjoner som jobber for å bevare arten og bekjempe den meningsløse jakten på dem.
Sitat av Navle Loe Vis innlegg
Så en video av en dame som bodde i et land hvor pangolien er naturlig del av faunaen, som hadde reddet en skadet pangolin (fangesnare. Grusomt). Den ble som en blanding av en katt og hund, virket det som. Den var kjælen og stedsbundet, og veldig søt.

Dette er et fantastisk dyr som blir utsatt for en kvalmende kynisme og egoisme fra mennesket. Jeg tenker at å støtte en slik handel (mange pangoliner lider voldsomt eller dør under frakt også) er noe man ikke skal gjøre om man er glad i dyr. Man burde heller donere til organisasjoner som jobber for å bevare arten og bekjempe den meningsløse jakten på dem.
Vis hele sitatet...
Så hva slags kjæledyr har du?
Sist endret av Taxidriver; 15. august 2020 kl. 11:19. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Så hva slags kjæledyr har du?
Vis hele sitatet...
Har ikke noen, men skulle jeg hatt et, hadde jeg nok ikke valgt noe eksotisk noe, ei heller noe i bur el.l.
Sitat av Navle Loe Vis innlegg
Har ikke noen, men skulle jeg hatt et, hadde jeg nok ikke valgt noe eksotisk noe, ei heller noe i bur el.l.
Vis hele sitatet...
Samme her egentlig, selv om vi både har gekko og pinnedyr i «bur».

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Samme her egentlig, selv om vi både har gekko og pinnedyr i «bur».
Vis hele sitatet...
Det er demokrati med flertalls regjering hjemme, jeg driver og planlegger et statskupp. Må bare infiltrere og sabotere og skape splittelse. Slik at de innser at de trenger et sterk fascistisk lederskap. Da skal jeg stige frem som en frelser.
Sist endret av Taxidriver; 15. august 2020 kl. 21:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Samme her egentlig, selv om vi både har gekko og pinnedyr i «bur».



Det er demokrati med flertalls regjering hjemme, jeg driver og planlegger et statskupp. Må bare infiltrere og sabotere og skape splittelse. Slik at de innser at de trenger et sterk fascistisk lederskap. Da skal jeg stige frem som en frelser.
Vis hele sitatet...
Noen dyr trives bedre i bur enn andre, eller har kanskje ikke intellektualitet nok til å vurdere eget velvære. Har dog lest at det er helt feil at gullfisker ikke blir deppa av å svømme rundt og rundt i en liten bolle uten mye planter og pynt. De har instinkt for å gjemme seg, og blir stresset hvis de ikke kan det. Det var en bra flau situasjon da en venn av meg stolt viste frem sin lekre gullfiskbolle uten en eneste plante eller minislott. Jeg turte jo ikke kritisere personen, men syntes det var helt forferdelig.

Nei, en katt hadde vært midt i blinken for meg. En bortskjemt, men tøff en.
Jeg hadde en litten katt en gang, de er noen formidable rovdyr. Hadde carporten «full» av småfugl uten hode
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg hadde en litten katt en gang, de er noen formidable rovdyr. Hadde carporten «full» av småfugl uten hode
Vis hele sitatet...
Uff, ja. Det er ikke bra at de tar fuglene selv om de ikke kan noe for at de er slik. Mange blir sinte på kattene og eierne for dette, og vil ha båndtvang på katter, noe jeg ikke tror funker. Mange hater også katter av ymse grunner. Trodde før det dreide seg særlig om maktsyke karer som blir satt ut av å ikke kunne kontrollere en sjel, men kjenner en kjempegrei og varm person som hater katter også. Faen. Når du tar herredømme over verden håper jeg gode kår for katter troner på priolista.
Født med katt i hus og har fortsatt å ha det 35 år etter. Kunne gått hatt hund og, men blir litt for mye ansvar i nåværende situasjon.

Fint med katter som klarer seg 3-4 dager uten tilsyn hvis man ønsker å finne på noe.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har fire taranteller. To ish store og to små "babyer".
Sitat av Navle Loe Vis innlegg
Uff, ja. Det er ikke bra at de tar fuglene selv om de ikke kan noe for at de er slik. Mange blir sinte på kattene og eierne for dette, og vil ha båndtvang på katter, noe jeg ikke tror funker. Mange hater også katter av ymse grunner. Trodde før det dreide seg særlig om maktsyke karer som blir satt ut av å ikke kunne kontrollere en sjel, men kjenner en kjempegrei og varm person som hater katter også. Faen. Når du tar herredømme over verden håper jeg gode kår for katter troner på priolista.
Vis hele sitatet...
Ikke verden da, hjemme