Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3411
Skal begynne i en jobb hvor det kreves såkalt "plettfri vandel".
Men det virker som om at det utrykket er åpent for endel synsing fra politiets side.

Jeg ble tatt/pågrepet misstenkt for å ha vært innblandet i noe slåssing. (var bare tilskuer) når jeg var under 18 år, som ikke førte til noe som helst offisiell straff, dom eller bot. Ble bare satt på cella i en times tid. og det var det.

Vil det føre til anmerkninger og evt ikke "plettfri vandel"? på utvidet attest?...

Har også vært litt frekk i kjeften til politi på byn før uten at det ble noe mer rabalder. kan det også anmerkes/tas med i vurdering?

https://lovdata.no/lov/2010-05-28-16/§41
Det går vel mer på om du har fått forelegg eller blitt dømt for noe grovere
https://lovdata.no/lov/2010-05-28-16/§41
men tror jeg trenger såkalt utvidet attest også. er det samme regler? skjedde forøvrig over ti år siden det der.

Hovedspm er vel... "plettfri".... med anmerkinger?
Det er ikke forbudt å være mistenkt i en sak. Er du ikke dømt har du plettfri vandel.
Sist endret av Mirage; 27. oktober 2016 kl. 15:41.
Mange forskjellige meninger rundt omkring på dette virker det som. Så flere innspill er gull
Så lenge du ikke er dømt har du det ikke på vandelen din. En rask telefon til ditt lokale politikammer vil gi deg et bedre svar en alle i denne tråden. Det er helt ufarlig =)
Ja, det stemmer. Jeg lurte på det samme da jeg var 17 og snart fylte 18.
Jeg hadde plettfri vandel helt til jeg først mottok krav på forelegget jeg for første gang fikk.
Siden den gangen har jeg blitt dømt flere ganger, mest for nark.

Den dagen jeg faktisk kan reise til USA, blir det selvsagt slik at jeg krysser nei på alt.
Søkte om å få godkjenning som ordensvakt og da fikk jeg nei med anmerkning om at jeg hadde vært mistenkt i to voldssaker tidligere. Var ikke nøye at de ble henlagt.
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Søkte om å få godkjenning som ordensvakt og da fikk jeg nei med anmerkning om at jeg hadde vært mistenkt i to voldssaker tidligere. Var ikke nøye at de ble henlagt.
Vis hele sitatet...
se der ja. mye synsing . nei du er vi skeptiske til og forøvrig har du ikke rett til å klage.