Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1513
har hatt fri idag, og jeg skulle til legen klokka 10:00
klarer og forsove meg litt, men stresser meg ned til byn så jeg akkurat rekker det.

jeg så ikke noen ledige parkeringsplasser så jeg svinga inn på parkeringsplassen, parkerte og forta meg til automaten. der finner jeg ut at jeg bare har en krone i mynt, putter på allikevel (jeg visste ikke hvor lenge man kunne stå for en krone) og finner fort ut at to minutter ikke holder til et legebesøk, dessuten var minsteprisen 8 kroner. faen tenker jeg, og kikker meg om, der stod det en kar som romla ved bilen sin. jeg tenker meg om, ser på klokka og finner ut at jeg skal være hos legen om et minutt. så jeg spør så pent jeg kan og sier at jeg har dårlig tid og skal til legen. han spør hvor mye jeg trenger, og jeg sier litt flaut 7 kroner. så smeller han tilbake så frekk i kjeften at jeg nesten fikk sjokk, "nei, det får du skaffe sjøl!"
jeg glemte selvølgelig å spørre om han kunne veksle en lapp, men det har jo ikke noe med historien å gjøre.

heldigvis fant jeg en gratis parkering rundt svingen så jeg kom bare 2 minutter for seint.


i ettertid tenker jeg.. det var jo en hyggelig innstilling (ironi), for en jævla soss
noen som er enige ?
Better than thou.
Hvor gammel var fyren? Ikke det at det har noe å si. Kom til meg neste gang du Metz, så skal du få penger.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hm. med all slags faenskap og boms som spørr å graver etter penger hver jævla dag.. så blir folk fuckings lei av slike spørsmål.. og for å være helt ærlig så hadde jeg nok bedt deg ryke å resie jeg også..
det morsomste med historien er at han ikke avviste deg med en gang, men spurte hvor mye du trengte, for så å avvise dette som en tilsynelatende uakseptabelt høy sum.

jaja. det er jo en (om enn mager) trøst at han fikk mye dårlig karma av den der, hvis man tror på denslags.
Trådstarter
tipper at fyren var 40-50 åra

nso: jaja, men nå er ikke jeg en narkisboms heller da. tror jeg aldri har bomma spenn før. og dessuten er det litem eller ingenting med bomsing i sandefjord i forhold til "storbyene".


kidedge skjønte poenget, gjøken visste minsteprisen på automaten og iom at jeg bare hadde 1/8 av det synes han at dette var en altfor stor sum.


jau jau, for et samfunn
Syns han virka litt teit ja.. Nå vet ikke jeg om du ser like hyggelig ut som Tom Erik og Kenneth, men du må jo bare være en kjekk kar du også Metz

Hadde forøvrig noen spurt meg om penger til parkometeret hadde jeg nok gitt dem penger hvis de var hyggelig mot meg.. (som du var, så jeg ser ikke problemet til han fyren).
Ja, det finnes vist noen gamle jævelskaper som skal leke Onkel Skrue hele tiden!!!
Better than thou.
Metz er en handsuuum mufufu!
Sverger, så ham på NL, og hadde han vært homo ville jeg tatt ham
Tigging er tigging uansett om pengane går til rus, mat eller parkering, så eg hadde sagt nei til din forespørsel.

Så er det jo selvfølgeleg dette med korleis ein skal formulere dette "avslaget"... men med den behandlinga du fekk frå den sinte gamle mannen så tenker du deg kanskje om to gongar før du tiggar igjen?
a) og hva er det som er så galt med tigging hvis man trenger penger?

b) det er forskjell på å gi penger til noen du enten ikke vet hva vil bruke pengene på eller vet kommer til å bruke det på dop og å gi det til noen du vet skal bruke det på parkering. spesielt når det er snakk om 7 føkkings kroner. hvor smålig er det mulig å bli...

c) uansett hva man måtte synes om tigging går det faen meg an å vise grunnleggende folkeskikk for det.
herregud. jeg hadde gitt deg pengene på flekken. men så bor jeg også i en by der man slipper å bli spurt om småpenger hvert 10. minutt.
Heahah, Thomas da, jeg har sagt at du må slutte med det der.. , selv om det er vansklig.. så prøv, bare prøv..

kkidedge : enig om det derre med grunnleggende folkeskikk, helt enig !
Trådstarter
1. jeg var høflig2k

2. takk carlo, du er jævli sexy sjøl

3. jeg har aldri bomma penger av ukjente før

4. henrik, hold kjæft ditt jævla rikmannsbarn (hæhæ)
for en slask. jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke kan gi penger til narkomane? skuddet får de seg jo uansett, de setter seg ikke ned på fortauskanten og tenker: "pokker, jaja. da får jeg vel slutte da.." bedre at jeg gir ham ti av mine penger enn at han slår ned ei gammal scherring eller stjæler seg en videospiller. det er jo bare rein fornuft. forøvrig så syntes jeg at man burde skyte dem med kanon i vigelandsparken.
For å sitere gudene veit hvorfra:
"Kick'em inna face!" Han høres ut som en slik klyse som tror at hvis han er nok på 3T, og ser ut akkurat sånn-og-sånn, og går på det-og-det utestedet, og gjør slik-og-slik, så er han vellykket!
Jeg sier FUCK VELLYKKETHET, vær deg selv og send harde ballespark oppover i systemet! Hehe... litt off topic kanske, menne
Herregud, han må jo være helt idiot i huet.
7 kroner, jeg hadde vertfall gitt det til en som hadde spurt,
vertfall hvis han hadde vært høflig og han ikke hadde sprøyte-merker på armen.
Opprinnelig postet av Beistet!!
Herregud, han må jo være helt idiot i huet.
7 kroner, jeg hadde vertfall gitt det til en som hadde spurt,
vertfall hvis han hadde vært høflig og han ikke hadde sprøyte-merker på armen.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri fått låne småpenger av deg
7 KR Big-deal .
jeg ville i vertfall ikke savne 7 KR i lommeboka mi .