Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1806
Det er mange elever som tar busstur med Hvite Busser til Polen.
Jeg var der for en uke siden og opplevde det som en kjempefin tur!
Jeg fikk tatt noen utrolige fine bilder og sitter igjen med mange gode minner!
Så jeg har veldig lyst til og høre noen av deres historier og bilder av turen, oppturer og nedturer. Fyr løs
Noen av mine bilder:
http://bildr.no/thumb/1286966.jpeg

http://bildr.no/thumb/1286967.jpeg


http://bildr.no/thumb/1286968.jpeg

http://bildr.no/thumb/1286969.jpeg

http://bildr.no/thumb/1286970.jpeg
Sist endret av Antidote; 3. oktober 2012 kl. 15:46.
Jeg har en venn som kommer fra Polen.
Jeg tror han hadde likt bildene han også
ahh! husker den turen ja! EPIC! skal lett tilbake igjen å besøke de forskjellige stedene.
Er det den samme ruta og de samme stedene dere besøkte som det alltid har vært?
Sitat av Lakopip Vis innlegg
ahh! husker den turen ja! EPIC! skal lett tilbake igjen å besøke de forskjellige stedene.
Er det den samme ruta og de samme stedene dere besøkte som det alltid har vært?
Vis hele sitatet...
Ja det var det
Og fattigskolen min har ikke råd...
Sitat av Oatre Vis innlegg
Og fattigskolen min har ikke råd...
Vis hele sitatet...
Er ikke skolen som finansierer, husker da vi dro så var spørsmålet hvorvidt vi måtte ha dugnad, eller bare få tilsendt giro.
Måtte "selv" tjene/få penger til tur, eneste skolen gjør er å gi klassene fri eller ikke.

Var der selv i 2006, var en veldig fin tur. Kunne godt tenke meg å se det igjen.
Sist endret av Jokkmeister; 3. oktober 2012 kl. 18:55.
Var der selv i 10 klasse, synes kanskje det er litt i tidligste laget for noen, selv fikk jeg ikke noe særlig utbytte av turen da jeg fortsatt var en liten drittunge.
Altså det var en kul tur, men tror det hadde vært mer interessant å dra dit i dag, da jeg på den tid var mer interessert i å finne metoder jeg kunne smugle kastekniver og snuff hjem på en å gå i konsentrasjonsleirene å se.
Sist endret av Kladdebok; 3. oktober 2012 kl. 19:04.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Skulle ønske jeg kunne oppleve turen èn gang til. </3
Sist endret av Sexarz; 3. oktober 2012 kl. 19:29.
Det var rart å se alle israelerne som var på tur. De gikk rundt i store grupper med flagg og kippaer. Mange gråt, det var veldig spesielt, siden de hadde også blitt myrdet, hadde de vært der for 70 år siden.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Og fattigskolen min har ikke råd...
Vis hele sitatet...
Har ikke dere dugand?
Polen turn var en drit bra opplevelse.
Vi endte opp på Mjølfjell med klassen isteden for Polen, vi...
I 10. klasse var vi på hytta til en i klassen på Valdres. Bussjåføren var faren til en annen i klassen. Snakk om lavbudsjett :P

Misunner alle som har vært eller skal på denne turen.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Har ikke dere dugand?
Vis hele sitatet...
Desverre, vi visste ikke før i niende at vi måtte spare inn fra åttende. Lærerne tok ikke noe intiativ heller. Nå er jo lærerne forbanna retarda også.
Sist endret av Oatre; 3. oktober 2012 kl. 22:35.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Vi endte opp på Mjølfjell med klassen isteden for Polen, vi...
Vis hele sitatet...
Mjølfjell? Hvorfor det? Og hva skjer der?
Sitat av Antidote Vis innlegg
Mjølfjell? Hvorfor det? Og hva skjer der?
Vis hele sitatet...
Ja.
Fordi skolen ikke har råd til Polen.
Absolutt ingenting skjer der.
Vi dro på Vidda å grillet pølse, lure på hvor de der 26tusen ble av egentlig
Vi dro til et sted hvor man skulle klatre i trær som 10. klasse avsluttning...
Ett av de sterkeste minnen mine fra den gangen eg var på den samme turen var når vi satt i et rom i Sachsenhausen, og vi hadde med oss et "tidsvitne" som hadde vert fange i kvinneleiren Auschwitz Birkenau. Hun fortalte om møtet sitt med Dr. Mengele, og at han hadde lemlestet henne på en sånn måte som gjorde til at hun ikkje kunne få barn lenger. Deretter kom det et spørsmål til henne om ka hun hadde gjort om hun hadde møtt han igjen, og hun svarte "Jeg ville snakket med han." Deretter viste hun oss hendene sine og fortsatte, "disse hendene dreper ikkje."

Det var et utrolig sterkt øyeblikk for meg, hvertfall. En vanvittig bra tur, bildene dine tok meg med tilbake til den gangen eg var der. Kommer garantert til å gjenta turen en gang i fremtiden.
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Ett av de sterkeste minnen mine fra den gangen eg var på den samme turen var når vi satt i et rom i Sachsenhausen, og vi hadde med oss et "tidsvitne" som hadde vert fange i kvinneleiren Auschwitz Birkenau. Hun fortalte om møtet sitt med Dr. Mengele, og at han hadde lemlestet henne på en sånn måte som gjorde til at hun ikkje kunne få barn lenger. Deretter kom det et spørsmål til henne om ka hun hadde gjort om hun hadde møtt han igjen, og hun svarte "Jeg ville snakket med han." Deretter viste hun oss hendene sine og fortsatte, "disse hendene dreper ikkje."

Det var et utrolig sterkt øyeblikk for meg, hvertfall. En vanvittig bra tur, bildene dine tok meg med tilbake til den gangen eg var der. Kommer garantert til å gjenta turen en gang i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Trist historie.
Vi hørte også på et tidsvitne. Han fortalte bare hvordan det var og pule jenter etter han slapp ut. Serriøst

Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Vi dro til et sted hvor man skulle klatre i trær som 10. klasse avsluttning...
Vis hele sitatet...
Hvor da?