Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 853
Halla folkens, etter mange år med en kraftig gamingpc så ble jeg kontaktet av en bekjent som ville kjøpe denne for et tilbud jeg ikke kunne motstå (1k under det jeg kjøpte den for)
Og siden pcen kun har blitt brukt til film/facebook og muligens litt warcraft så tenkte jeg at en pc til under 3k inkudert frakt hadde passet bra.

Har et par krav:

Pris inkudert frakt 3500, Dette er et maximum
Minimum 1.5tb med HD
Ikke et kabinett som ser ut som et romskip
Skal også ha mus + tastatur. Gjærne trådløst.


Har pickuppoint fra komplett så er vell der det er lurest og bestille fra.

Til slutt vil jeg bare si at jeg har minimal peiling på hva som er bra av pc deler, så tar imot alle eventuelle tips/oppsett

Takker for alle svar kjære freaks!
Sist endret av FellowMellow; 19. juli 2012 kl. 18:37.
Til din bruk høres det ut som en laptop mer mer egnet, til tross for at du da neppe vil kunne finne noen med så mye lagringsplass til den prisen. Du må heller ikke tro at du får "bra" pcdeler til den prisen.
Trådstarter
Sitat av Whybear Vis innlegg
Til din bruk høres det ut som en laptop mer mer egnet, til tross for at du da neppe vil kunne finne noen med så mye lagringsplass til den prisen. Du må heller ikke tro at du får "bra" pcdeler til den prisen.
Vis hele sitatet...
Har laptop, og trenger ikke en til. Derfor jeg vil ha en BILLIG pc som filmene mine kan ses på og jeg kan surfe litt på nettet med. Vet selvfølgelig at man ikke får en monsterpc for 3500, men man får noe som funker til mitt bruk
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Har laptop, og trenger ikke en til. Derfor jeg vil ha en BILLIG pc som filmene mine kan ses på og jeg kan surfe litt på nettet med. Vet selvfølgelig at man ikke får en monsterpc for 3500, men man får noe som funker til mitt bruk
Vis hele sitatet...
Ekstern(e) harddisk?
Trådstarter
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Ekstern(e) harddisk?
Vis hele sitatet...
Jeg skal ha en stasjonær pc, har 2 bærbare...
Du får ikke mye stasjonær til den prisen.. Bare noe ferdig fra ACER eller noe, vil jeg tro.. Ellers bare finne det billigste på Komplett av prossesor, strømforsyning, hovedkort osv..

Edit: Fikk en liten liste her. Sikkert noe helvettes drit, men det skulle iallefall funke..

Sikkert noe helvettes drit, men det skulle iallefall funke.. Fikk ikke oppfylt minne kravet på 1,5TB er 1TB. Det skulle sikkert duge helt OK.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-2836A040E703 her er oppdatert liste, CPU kjøleren var Intel..

Over budsjettet, men omtrent så billig du får det.
Sist endret av Oatre; 20. juli 2012 kl. 00:55.
Prøvde meg på et oppsett jeg også.

http://www.dustinhome.no/Favorites.a...6cac09d476424c

Modulær PSU
Lydisolert lite kabinett
2TB HDD
Han skulle bruke Komplett, da han har pick-up-point nært.. Da spares det en del på frakta
Mitt er bedre, det har skjermkort xD
Sist endret av Oatre; 20. juli 2012 kl. 01:02.
Mener dustin har 99kr i frakt jeg, de hadde det hvertfall.

Mkvarner sin vil nok funke svært dårlig da cpuen ikke har innebygd skjermkort.

Men den jeg skal bestille mest trolig:
Fractal mini define
xfx xxx 750w
asus m-atx pro - 689kr
amd a8-3870k
corsair vengeance lp 8gb.

Dette er rundt 3500kr men går du for cpu'en som er hakket dårligere og 4gb ram og kanskje en litt billigere psu til rundt 500kr så skal du få den harddisken du vil.
Jeg blir å bruke en harddisk fra en bærbar jeg har pensjonert til jeg får ssd til bursdag.
Prosessoren har innebygd skjermkort i lista jeg laga og din havner et godt stykke over 3500kr.
Jeg vil bare si, lykke til med å få deg en PC til den prisen a, spesielt med dine krav.
1/3 av budsjette omtrent går av til HDD
minst 1/3 for HK, minne og prossesor
så skal du ha PSU, kabinett, mus, tastatur, (optisk enhet?) i tillegg?

Jeg begir meg ikke ut på dette..
Sist endret av iSatan; 21. juli 2012 kl. 13:08.


Der har du en som burde holde det du trenger.. Du kan også gå litt opp på kabinett elns. Men jeg ville anbefalt litt ned i prossesor + en liten ssd menmen det er sånn verden er