Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3347
Ja, overskriften sier vel seg selv. Men det jeg er litt ute etter er hvilken kjøler de som har den bruker. Noen som bruker den kjøleren som fulgte med? Og støyer den voldsomt under last? Tenkte å kjøre en noctua kjøler på den men hvis den kjøleren som følger med ikke er så forbanna ille vurderer jeg å kanskje å bruke den. Men det er jo en del plunder med å skifte kjøler så sparer meg helst arbeidet hvis den durer på noe voldsomt. Med last så mener jeg der hvor cpu’en arbeider ganske godt, som f.eks en runde med handbrake.
Jeg kjøler 3900x-en min ned med en Noctua nh-d15, den koster litt men når man først slår til på en high end CPU blir det for dumt å kjipe ut på kjølingen. Desuten får du nok solgt stock kjøleren for 250 spenn eller lignende på finn.no.

Det er forøvrig ganske lettvindt å innstalere Noctua kjøleren så lenge du gjør det før du stapper hovedkortet i kabinettet

Stock kjøleren er kjent for å støye godt under last.
Det er ikke det at jeg har tenkt å kjipe ut på kjølingen, har en nh u12a kjøler som jeg venter på. Den skal være ganske så grei, ikke så langt unna d15 når det kommer til kjøleevne faktisk, men det er ikke samme «beistet», skjønner sikkert litt hva jeg mener

Problemet er at prosessor, minne og hovedkort kommer i dag, og cpu kjøleren..... sikkert om en uke? Det klør jo litt i fingrene kan du skjønne Men da blir det venting. Elsker ikke akkurat å plukke inn og ut hovedkortet. Takk for tilbakemeldingen
Wraith kjøleren til AMD er helt kurant den så lenge du ikke har tenkt å overklokke.
"Beistet" er på plass Heldigvis en Power butikk ikke så langt unna som hadde en kjøler lager, så da ble det så. Tja, så får jeg se hva jeg gjør med kjøleren som er underveis Men på denne kjøleren så fulgte det med to slike vifter som er i midten. Jeg får litt høye minnebrikker så jeg måtte sette inn en nf f12 i stedet.



Det blei en del klunder denne gangen med bytte av hovedkort. Nå har jeg begynt å forakte lakkerte standoff's og skruer. Satans til møkk.
Hvilke temperaturer får du med den kjøleren?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hollow Vis innlegg
Hvilke temperaturer får du med den kjøleren?
Vis hele sitatet...
Er en liten stund siden jeg har vært her inne nå så har dessverre ikke fått gitt tilbakemelding før nå. Temperatur ja, det kan være så mangt. Valgte da å kjøre en runde med Aida64 for å lese av en temperatur. Da er romtemperaturen 24 grader da jeg liker å ha det litt varmt Sier meg fornøyd med det her, også når jeg titter litt rundt andre steder når det kommer til kjøle/ytelse evne. Sen tilbakemelding men litt uhøflig å ikke svare.