Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 85876
Uvaksinert 👍
Hvis dette stemmer og mange politikere vet om det så kan det bli artig. Men tror dere det er pga. at hun er dame som gjorde at dette ble holdt hemmelig i forhold til Søviknes saken? Eller kan det også ha noe med hvilket parti man tilhører å gjøre også? Hvis det som resett skriver om stemmer så må det jo finnes mye mer der ute som må dukke opp i nærmeste fremtid hvis det er slik at journalister holder kjeft om ting. Må vel si at i hverfall jeg ble tatt på senga når denne dukka opp.

https://resett.no/2018/01/06/trine-s...t-med-ryktene/
Sist endret av daffe; 8. januar 2018 kl. 12:18.
Hvem vil vel ha sex med henne?
Tror det er fake news, jeg vil ihvertfall ikke klikke på linken du la ut.

Sikker på at det ikke er du som drifter resett.no og prøver å få flere klikk?
Sist endret av Rusmisbrukeren; 8. januar 2018 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette høres for meg helt usansynlig ut. Enig med Rusmisbrukeren; Fake News
Skeptisk til at siden vil ha donasjoner også..

Ser at Spetalen er innblandet i denne siden! Stoler ikke på han heller
Sist endret av downlow; 8. januar 2018 kl. 12:45.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Klippet fra resett siden folk ikke tørr å klikke på linken til en norsk nettavis.

"Resett har gjort mer enn å videreformidle enkeltstående rykter i denne saken. Vi har hørt med flere uavhengige kilder, og har fått det bekreftet fra førstehåndskilder. De som tror Resett ville kjørt en slik sak uten å ha gjort grundig forarbeid og ha god sikkerhet for påstandene, må gjerne tenke det. Men de tar feil.

16-åringen og hans familie «har lagt det dødt (…) vi ønsker å legge det dødt.» De har derfor heller ikke varslet om saken og «ønsker ingen skriverier om det». Dette er kommunisert direkte fra en nær foresatt til Resett."
Sitat av daffe Vis innlegg
Klippet fra resett siden folk ikke tørr å klikke på linken til en norsk nettavis.

"Resett har gjort mer enn å videreformidle enkeltstående rykter i denne saken. Vi har hørt med flere uavhengige kilder, og har fått det bekreftet fra førstehåndskilder. De som tror Resett ville kjørt en slik sak uten å ha gjort grundig forarbeid og ha god sikkerhet for påstandene, må gjerne tenke det. Men de tar feil.

16-åringen og hans familie «har lagt det dødt (…) vi ønsker å legge det dødt.» De har derfor heller ikke varslet om saken og «ønsker ingen skriverier om det». Dette er kommunisert direkte fra en nær foresatt til Resett."
Vis hele sitatet...
Fremdeles bullshit.
Resett er ikke en norsk nettavis. Resett er scam, svindel, spam og alt sånt dritt.
Hendelsen er bekreftet av mange, så det er ikke lenger noe å lure på. Spørsmålet er hvorfor denne saken ikke skal snakkes om, og ikke skal få konsekvenser. Gutten var 16 år og beruset. Trine Skei Grande omtaler folk under 18 år konsekvent som barn. Ifølge henne selv, så hadde hun sex med et beruset barn for noen år siden.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Hendelsen er bekreftet av mange, så det er ikke lenger noe å lure på. Spørsmålet er hvorfor denne saken ikke skal snakkes om, og ikke skal få konsekvenser. Gutten var 16 år og beruset. Trine Skei Grande omtaler folk under 18 år konsekvent som barn. Ifølge henne selv, så hadde hun sex med et beruset barn for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Så få se kilder på at det er bekreftet av flere da! Kom igjen.
Sitat fra Resett: "Hendelsen har vært godt kjent blant norske politikere og journalister, vet Resett. VG skal ha forelagt Skei Grande ryktene i 2012."

Uhyre tvilsom journalistikk fra Resett - det virker som om de prøver å fremprovosere uttalelser
som kan gi "saken" mer "kjøtt på beinet". Jfr. deres spekulative omgang med fakta i andre saker
de har presentert, tar jeg deres "viten" i denne saken med et middels stort saltutvinningsanlegg.
Setningen "VG skal ha forelagt Skei Grande ryktene i 2012" er spekulativt i klasse med det verste
fra sladreblader av typen Se&Hør.

For meg virker det som om Resett har satset så aktivt på en reaksjonær profil at de har blitt sittende
igjen med et nisjepublikum bestående av SIAN/PEGIDA-tilhengere og diverse mer eller mindre drøye
konspirasjonsteoretikere.
Skulle gjerne hatt mer oppmerksomhet rundt dette, for å få klarhet i om det er sant. Eventuelt at familien står fram. Men det er per nå ikke mer enn et rykte. Så man får se om det endrer seg.
Av 5 millioner i dette landet er det sikkert noen som står frem etter artikkelen, bare for oppmerksomhet, eller på pur f. Så hvorfor skulle det gjort noen forskjell nå som de allerede har skrevet en artikkel på grunnlag av at "VG sa i 2012"?

Først må det jo være en hemmlighet, som gjør at folk står frem. Her er det ingen som står frem i utgangspunktet, og det tror ikke jeg at jeg hadde gjort heller, om jeg var så uheldig at jeg endte opp i åkern med hu...
Vel, hvis påstandene var falske ville jeg forventet et kraftig injuriesøksmål mot Resett fra Grande, og at hun raskt hadde gått lovens vei for å få dem tatt ned. Det er jo grovt det som påstås. VG kunne ha benektet at de har visst om saken.

I stedet ser vi at både Venstre og media er tause som østers, samtidig som alle antydninger om saken febrilsk slettes fra kommentarfelt, diskusjonsforum, Facebook osv. Virker ganske suspekt på meg, som om noen har noe å skjule.
Sitat av TwoKey Vis innlegg
Vel, hvis påstandene var falske ville jeg forventet et kraftig injuriesøksmål mot Resett fra Grande, og at hun raskt hadde gått lovens vei for å få dem tatt ned. Det er jo grovt det som påstås. VG kunne ha benektet at de har visst om saken.

I stedet ser vi at både Venstre og media er tause som østers, samtidig som alle antydninger om saken febrilsk slettes fra kommentarfelt, diskusjonsforum, Facebook osv. Virker ganske suspekt på meg, som om noen har noe å skjule.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som reagerer som Vareide, de vet nok godt at om dette kommer ut, spiller det ikke så stor rolle om det er sant eller ikke, da tilliten svekkes, og resultater blir at hu må gå av uansett. Spesielt forsterket blir dette PGA #meetoo og hva som nylig skjedde med Trond Giske.
Sitat av TwoKey Vis innlegg
Vel, hvis påstandene var falske ville jeg forventet et kraftig injuriesøksmål mot Resett fra Grande, og at hun raskt hadde gått lovens vei for å få dem tatt ned. Det er jo grovt det som påstås. VG kunne ha benektet at de har visst om saken.

I stedet ser vi at både Venstre og media er tause som østers, samtidig som alle antydninger om saken febrilsk slettes fra kommentarfelt, diskusjonsforum, Facebook osv. Virker ganske suspekt på meg, som om noen har noe å skjule.
Vis hele sitatet...
Trond Giske er også uskyldig, og har stått frem i media med det. Regner med Trine skjønner at det er null vits i å stå frem i media, hun vet godt at ingen vil hoppe i høyet med henne.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Trond Giske er også uskyldig, og har stått frem i media med det. Regner med Trine skjønner at det er null vits i å stå frem i media, hun vet godt at ingen vil hoppe i høyet med henne.
Vis hele sitatet...
Vi er gaaanske enige, men
hvordan vet du at han er uskyldig?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Vi er gaaanske enige, men
hvordan vet du at han er uskyldig?
Vis hele sitatet...
Vet det ikke, men min mening er at han umulig kan ha gjort alt dette. Det baserer jeg utelukkende kun på trynefaktor.

Innlegget mitt var forresten ment som et motsvar til hans
Sist endret av Rusmisbrukeren; 8. januar 2018 kl. 16:57.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Vet det ikke, men min mening er at han umulig kan ha gjort alt dette. Det baserer jeg utelukkende kun på trynefaktor.
Vis hele sitatet...
Det hørtes jo helt på tryne ut!
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Så få se kilder på at det er bekreftet av flere da! Kom igjen.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke så lett å komme med flere kilder da de tydeligvis har bestemt seg for å holde seg tause? Men er det dermed sagt at det ikke trenger å være sant? Er det slik at hvis ingen prater om noe så har det ikke skjedd?

Er det ikke litt rart at til og med faktisk.no nekter å undersøke saken? Min tvil til faktisk.no ble ikke mindre av at de ikke vil undersøke denne saken kan man si.
Sist endret av daffe; 8. januar 2018 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av daffe Vis innlegg
Er vel ikke så lett å komme med flere kilder da de tydeligvis har bestemt seg for å holde seg tause? Men er det dermed sagt at det ikke trenger å være sant? Er det slik at hvis ingen prater om noe så har det ikke skjedd?
Vis hele sitatet...
Man kan jo tenke seg at om dette var en virkelig sak - og ikke
bare rykter - så ville antageligvis flere nyhetsmedier publisert
noe om det. Jeg tviler på at kildene til Resett kan være så
eksklusive at de ikke har vært i kontakt med andre medier.
Alternativt har de andre mediene ikke ansett kildene som
troverdige.

Ser man på Resett og hva de faktisk publiserer, skjønner man
at kildekritikk ikke nødvendigvis er deres sterkeste side - for å
si det relativt mildt. Det er ganske "sprekt" at "redaktøren" på
"lederplass" klarer å hevde at norske menn systematisk har
vært utsatt for "feminisering" i regi av massemedia og "sosialist-
globalist-mafiaen". Det er rett og slett så man lurer på om det
hele faktisk er ment som en spøk, så gale er det.

Er det ikke litt rart at til og med faktisk.no nekter å undersøke saken? Min tvil til faktisk.no ble ikke mindre av at de ikke vil undersøke denne saken kan man si.
Vis hele sitatet...
Faktisk.no sin oppgave er å faktasjekke journalistikk.
Saken, som det lenkes til over, kan ikke kalles sådan.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Klart at når faktisk.no eies av de som er tause så er det kanskje ikke så rart at de ikke vil grave i dette, men siden de jo sier "Faktisk.no skal også avdekke og forhindre spredningen av oppdiktede meldinger som utgir seg for å være ekte nyheter. " så burde de sjekke dette synes jeg.
Sitat av daffe Vis innlegg
Klart at når faktisk.no eies av de som er tause så er det kanskje ikke så rart at de ikke vil grave i dette, men siden de jo sier "Faktisk.no skal også avdekke og forhindre spredningen av oppdiktede meldinger som utgir seg for å være ekte nyheter. " så burde de sjekke dette synes jeg.
Vis hele sitatet...
Du bruker ordet "tause" som om disse ryktene er noe media
ikke "tør" å lage sak på. Som jeg nevnte over - de bryr seg
etter all sannsynlighet ikke om det, fordi det er rykter uten
legitimt hold.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes det er ganske så sjukt å totalt avskrive disse ryktene kun basert på at det kommer fra Resett. Greit nok, jeg er heller ikke så fan av Resett - men de er en legitim nettavis selv om man ikke alltid er enig i budskapet. Folk i Overhalla og omegn har forresten visst om det her lenge før Resett skrev om saken - hun hadde sex på en benk ute i en park med en alt for ung gutt. Hun har også full mulighet til å anmelde Resett til PFU, samt gå ut i andre medier for å forsvare ryktet sitt. Hvorfor har hun ikke gjort det?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hun har også full mulighet til å anmelde Resett til PFU, samt gå ut i andre medier for å forsvare ryktet sitt. Hvorfor har hun ikke gjort det?
Vis hele sitatet...
Fordi det vil vekke mer oppmerksomhet, og kanskje få saken på forsiden til de store avisene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes det er ganske så sjukt å totalt avskrive disse ryktene kun basert på at det kommer fra Resett. Greit nok, jeg er heller ikke så fan av Resett - men de er en legitim nettavis selv om man ikke alltid er enig i budskapet. Folk i Overhalla og omegn har forresten visst om det her lenge før Resett skrev om saken - hun hadde sex på en benk ute i en park med en alt for ung gutt. Hun har også full mulighet til å anmelde Resett til PFU, samt gå ut i andre medier for å forsvare ryktet sitt. Hvorfor har hun ikke gjort det?
Vis hele sitatet...
Fordi foreløpig er det bare oss, kvinneguiden og resett som bryr seg, om hun går ut for å forsvare seg blir jo NRK og resten av Norge veldig interessert, noe som medfører press fra andre i Venstre om å gå av pga misstillit. Sier ikke at hun er uskyldig av den grunn :P
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Fordi det vil vekke mer oppmerksomhet, og kanskje få saken på forsiden til de store avisene.
Vis hele sitatet...
Det synes jeg ikke henger på greip. Denne historien sprer seg som ild i tørt gress allerede, og snart har alle hørt om det. Har man rent mel i posen, har man ikke noe problem med å gå ut å forsvare seg. Men, til begge siders gode - vi får se; hva Grande selv har å si samt hva mer Resett har å komme med (som de har lovet).
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hun kan jo ta saken til PFU men der sitter jo også Spetalen (gutten i vinden) Forøvrig har jeg litt sansen for Resett, de tørr der andre tier og at de ber om donasjoner er ikke være enn å måtte betale for å lese artikler i dybden i VG og de fleste andre medier. At ikke andre media har tatt det opp er vel #den som tier sammtykker#. Artig med pressedekning. Hva skulle vi gjort uten dem og de prektige politikerene vi har her i kongeriket.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har man rent mel i posen, har man ikke noe problem med å gå ut å forsvare seg
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke alltid like bra i praksis som i teorien, spesielt ikke for politikere med mediaoppmerksomhet. Har enda tilgode å høre om han/hun alle husker at renvasket seg offentlig for seksuelle anklager.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Vi er gaaanske enige, men
hvordan vet du at han er uskyldig?
Vis hele sitatet...
Han har jo ikke blitt dømt enda.

metoo-kampanjen er sikkert fin den, men problemet er at alle blir jo dømt på kun rykter.
Du kan "varsle"(som det så fint heter nå om dagen) omtrent hva som helst å bli trodd, bare fordi det er store avisoverskrifter. Spiller liksom ingen rolle hva som er sant lenger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det synes jeg ikke henger på greip. Denne historien sprer seg som ild i tørt gress allerede, og snart har alle hørt om det.
Vis hele sitatet...
Sprer seg om ild i tørt gress allerede? Hva snakker du om? Spør du mannen i gata tror jeg ikke du vil få stort til svar. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg så denne tråden, ikke hadde kjæresten min heller og vi er begge to dagsaktuelle folk.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har man rent mel i posen, har man ikke noe problem med å gå ut å forsvare seg.
Vis hele sitatet...
Jo, dersom det sprer større omtale er det såklart er problem. Det vil gå fra å være en fis i vinden til å bli en storm.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
de er en legitim nettavis selv om man ikke alltid er enig i budskapet.
Vis hele sitatet...
Resett kunne vært legitim hvis de hadde brydd seg om å
være etterrettelig, og bedrive god journalistikk. Nei, jeg skriver
ikke dette fordi jeg er uenig i deres politiske ståsted, men fordi
de kommer slengende med påstander som kan minne om det
man finner hos f.eks. Nyhetsspeilet og InfoWars.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Dette stemmer ikke alltid like bra i praksis som i teorien, spesielt ikke for politikere med mediaoppmerksomhet. Har enda tilgode å høre om han/hun alle husker at renvasket seg offentlig for seksuelle anklager.
Vis hele sitatet...
Så, nevn en tilsvarende og spesifikk skandale hvor vedkommende ikke har knekket sammen og til slutt lagt kortene på bordet enten direkte eller indirekte? Du skal være ganske svak for å innrømme at du er skyldig når du i realiteten ikke er det.

Men uansett, samme kan det være - jeg er fra Overhalla og kjenner til gutten det er snakk om. Men det er vel en kjent sak at visse neglisjerer alle "rykter" såfremt det ikke kommer direkte fra VG eller DB.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Han har jo ikke blitt dømt enda.

metoo-kampanjen er sikkert fin den, men problemet er at alle blir jo dømt på kun rykter.
Du kan "varsle"(som det så fint heter nå om dagen) omtrent hva som helst å bli trodd, bare fordi det er store avisoverskrifter. Spiller liksom ingen rolle hva som er sant lenger.
Vis hele sitatet...
Er dette jeg og prøver å påpeke også ja

Nei, det er ikke nødvendigvis løgn, selv om bare resett går ut med det. Men har det noe å si hva aviser mener her og i Giske saken? Ja. Burde det ha det? Nei... Har trynefaktor noe å si? Tydeligvis. Burde det ha noe å si i en slik sak nei... Hvorfor er det mere interessant om det er resett eller NRK, eller hva slags tryne de har enn hva slags kilder de har, og om det i det hele tatt er mulig å finne ut av sannheten her?
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Sprer seg om ild i tørt gress allerede? Hva snakker du om? Spør du mannen i gata tror jeg ikke du vil få stort til svar. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg så denne tråden, ikke hadde kjæresten min heller og vi er begge to dagsaktuelle folk.



Jo, dersom det sprer større omtale er det såklart er problem. Det vil gå fra å være en fis i vinden til å bli en storm.
Vis hele sitatet...
Ok, det er jo et totalt subjektivt utsagn. "Fordi jeg og kjæresten min, som forøvrig er svært dagsaktuelle, ikke har hørt om dette - nei, da har ingen andre hørt om det heller".
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Resett kunne vært legitim hvis de hadde brydd seg om å
være etterrettelig, og bedrive god journalistikk. Nei, jeg skriver
ikke dette fordi jeg er uenig i deres politiske ståsted, men fordi
de kommer slengende med påstander som kan minne om det
man finner hos f.eks. Nyhetsspeilet og InfoWars.
Vis hele sitatet...
Har du noe som helst hold i en påstand de har slengt ut som ikke holder vann?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så, nevn en tilsvarende og spesifikk skandale hvor vedkommende ikke har knekket sammen og til slutt lagt kortene på bordet enten direkte eller indirekte? Du skal være ganske svak for å innrømme at du er skyldig når du i realiteten ikke er det.

Men uansett, samme kan det være - jeg er fra Overhalla og kjenner til gutten det er snakk om. Men det er vel en kjent sak at visse neglisjerer alle "rykter" såfremt det ikke kommer direkte fra VG eller DB.
Vis hele sitatet...
Serriøst? Ok, hvis jeg må...

http://www.telegraph.co.uk/news/2017...er-said-would/

Tror du alle som noen gang har gått av en lederstilling PGA rykter som som ikke kan bekreftes eller avkreftes og som fører til svekket tillit automatisk er skyldige da?

Jeg har ikke gjort noe lignende, og blir kvalm av tanken på hvor mye slikt som skjer, men om resett hadde beskyldt meg for noe slikt hadde jeg faen ikke gått til NRK for å hevde min uskyld. Det er forskjell på hvor mye tillit folk har til hverandre, og pressen!
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt fakta - om det da eksisterer
https://resett.no/2018/01/08/faktisk...nde-skandalen/
Hele nettstedet oser jo av sensasjon og overdrivelser, alt blir tolket i verste mening og vridd på.

Nei hadde det vært noe hold i dette så hadde det nok vært blæstet på forsidene.

Hvilken interesse har mediene i skjule trine kontra Giske....
Skal man dømme etter hvordan mediene blåste opp mobilspillingen hennes så ville det vært rart om de ikke hadde hevet seg over noe som dette om det var noe å hente. En jallaside på nettet med en politisk agenda som ikke har noe med sannhet eller nyheter blir ikke godtatt som kilde av noe mediebedrift.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Fremdeles bullshit.
Resett er ikke en norsk nettavis. Resett er scam, svindel, spam og alt sånt dritt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er resett en scam, svindel og spam? I mine øyne så trenger vi noe alternativ media som løfter fram ting som MSM media sjeldent vil røre, ja man skal lese alternativ media med nøye å sjekke kilder, men tro det eller ei, alternativ media har faktisk ofte rett og.
Svaret til faktisk.no er:
Hei

Takk for henvendelse. Du er selv inne på årsaken til at dette ikke dekkes av seriøse medier når du skriver: «…dersom saken med Trine Skei Grande stemmer, synes jeg det er graverende.»

Resett har ikke lagt fram noe dokumentasjon eller kildegrunnlag for at dette stemmer. Det er kun videreformidling av et rykte.

Dilemmaet vårt er at om vi går inn i slike svært personlige saker blir vi med på å spre et rykte det så langt ikke ser ut til å ligge noe i.

Giske-saken er veldig annerledes. Den er tungt dokumentert i varsler og konkrete anklager om hans adferd.

Hilsen

Tore Bergsaker
Journalist i Faktisk

+47 90097190
faktisk.no
Vis hele sitatet...
https://resett.no/2018/01/08/faktisk...nde-skandalen/

Om de burde sjekke det eller ikke kan sikkert diskuteres, men jeg tror ikke det er noen konspirasjon bare fordi de andre mediene ikke vil skrive om en sak som mangler dokumentasjon.
Bare sånn for moro skyld, la oss late som dette har skjedd slik mange hevder. Hvordan får det MSM til å se ut, når de har visst om dette og ikke sagt et pip. I Giske-saken så løftes hver stein for å finne ut hvem som visste, og hva som ble gjort. I Grande-saken, så har alle visst, men ingen har gjort noe. De har alt å vinne på at dette ikke blir noen sak utav. Jeg har ingen problem med å forstå hvorfor faktisk.no ikke tar i det, for hvor skulle de en gang begynt? Men jeg syns likevel det ser mer sannsynlig ut at det er sannhet i påstandene, enn at det er tatt ut av løse luften. Det hadde vært usannsynlig rart rett og slett.
Det er veldig dumt å forkaste informasjon bare fordi det ikke kommer fra en av de store tabloidene, men en skal også være ekstremt skeptisk til nettsider som resett.no da man ikke aner hvor seriøse de er og hvordan de bedriver journalistikken sin.

Det er også veldig leit om en sak som omhandler sex med mindreårige bare "drukner" fordi de store avisene velger å Ikke skrive om den. Hvis den er sann, vel å merke.
Sitat av bo1e Vis innlegg
[MSM] har alt å vinne på at dette ikke blir noen sak utav.
Vis hele sitatet...
Hvordan da?

Sitat av bo1e Vis innlegg
Men jeg syns likevel det ser mer sannsynlig ut at det er sannhet i påstandene, enn at det er tatt ut av løse luften. Det hadde vært usannsynlig rart rett og slett.
Vis hele sitatet...
Hvorfor hadde det vært usannsynlig rart? Enhver hårreisende påstand er bare én tulling unna å bli skrevet om i en tilstrekkelig sensasjonshungrig tabloidblekke. Inntil det foreligger skikkelig dokumentasjon, bør alle anklager møtes med sunn skepsis.

Sitat av Pope Vis innlegg
Det er også veldig leit om en sak som omhandler sex med mindreårige bare "drukner" fordi de store avisene velger å Ikke skrive om den. Hvis den er sann, vel å merke.
Vis hele sitatet...
For ordens skyld var ikke vedkommende i den påståtte hendelsen mindreårig.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om så det skulle stemme at dei hadde seg så er det en kjempe forskjell fra Søviknes saken. Der var handlingen knyttet til rollen/stillingen han hadde også. Her i denne saken er eneste "feilen" at gutten var beruset.

Hadde det derimot vært i venstre sammenheng el.l så hadde det vært en helt annen sak.

Dette er jo en random 16 åring som har drukket alkohol og en dame som tydeligvis har funnet ut at å leke i en åker var en god plan der og da i ett bryllup. Vil tro det er flere enn en person som har funnet på ting i festlig lag som en ikke er like stolt av i etterkant.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om så det skulle stemme at dei hadde seg så er det en kjempe forskjell fra Søviknes saken. Der var handlingen knyttet til rollen/stillingen han hadde også. Her i denne saken er eneste "feilen" at gutten var beruset.

Hadde det derimot vært i venstre sammenheng el.l så hadde det vært en helt annen sak.

Dette er jo en random 16 åring som har drukket alkohol og en dame som tydeligvis har funnet ut at å leke i en åker var en god plan der og da i ett bryllup. Vil tro det er flere enn en person som har funnet på ting i festlig lag som en ikke er like stolt av i etterkant.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke bare en vanlig person. Det er tross alt en politiker som bør fremstå som ett rollemodell
Lett å lage rykter ihvertfall. Grande er en godt voksen dame på 48, singel og barnløs. Skal vi da konkludere med at hun er lesbisk? Det samme gjelder Siv Jensen forøvrig. Kanskje de er elskere?

Som sagt tror ikke jeg på denne saken, men selvfølgelig kan jeg ta helt feil. Googler man Grande nå, er det jo denne saken som dukker opp fra disse useriøse nettsidene. Vi får vente å se..
ArbeidsledigProletar
Sitat av bo1e Vis innlegg
Hendelsen er bekreftet av mange, så det er ikke lenger noe å lure på. Spørsmålet er hvorfor denne saken ikke skal snakkes om, og ikke skal få konsekvenser. Gutten var 16 år og beruset. Trine Skei Grande omtaler folk under 18 år konsekvent som barn. Ifølge henne selv, så hadde hun sex med et beruset barn for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Så fordi du og andre på internett sier at dette er sant, så er det sant? Vi skal bare tro deg at dette er bevist og forstått som sannhet sånn?

Som man sa som tenåring i mine glansdager.. "Saklig".
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo ikke bare en vanlig person. Det er tross alt en politiker som bør fremstå som ett rollemodell
Vis hele sitatet...
Og single rollemodeller har ikke sex med andre i privat festlig lag ? Evnt at en er politiker så er en aldri noe annet enn det ?

Selvsagt er han i yngste laget for noen på 38 (om det var 10 år siden nå). Men ulovlig er det ikke.

Når jeg selv var 16 så hadde nok ikke jeg takket nei om tilbudet kom .. Har også lekt med politikere på fylla men da fra litt mer lokal politikk, og venstre for 10 år siden (og nå) er jo ikke så veldig mye mer enn lokal politikk.

Men hele saken er uansett bare rykter, og uansett om det var noe i ryktene så er det langt fra en skandale. Ikke hadde det noe med partiet å gjøre, ikke var han mindreårig og ikke er det noe utroskap i bildet.
Jeg syns det lukter en eller flere personer, med flere kontoer, av denne diskusjonen. Hvor mange er det som har hørt om resett.no før nå? Uansett så har denne «nettavisen» ikke levd lenge nok til at dem har hatt tid til å bygd opp tillit.. Og man bygger ikke opp tillit med å skrive om rykter uten bevis.

Jeg tror jeg må si meg enig med @Rusmisbrukeren, @daffe har en sentralrolle i resett.no. Jeg har kilder, men av hensyn til kildene, så vil jeg ikke oppgi dem. Hvis @daffe mener at jeg tar feil, så må han motbevise meg.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvordan da?

Hvorfor hadde det vært usannsynlig rart? Enhver hårreisende påstand er bare én tulling unna å bli skrevet om i en tilstrekkelig sensasjonshungrig tabloidblekke. Inntil det foreligger skikkelig dokumentasjon, bør alle anklager møtes med sunn skepsis.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev jo hvordan. Hvis det stemmer så har mange visst, men feid det under teppet. Det deles ut refs i øst og vest for nettopp det i Giske-saken nå. Og "sammensvergelsen", om du vil, i Grande-saken ville i så fall vært langt større. De som satt på informasjon men valgte å holde det for seg selv vil få mange tøffe spørsmål og problemer med sin troverdighet.

Det hadde vært usannsynlig rart fordi folk som ikke ellers er knyttet til hverandre kommer med de samme påstandene. Ingen som konfronteres med at de skal vite om det vil avkrefte det, ingen dukker opp og sier de vet at det ikke stemmer. Mange sier dette har mange visst om lenge, og er gammelt nytt. Påstandene er ekstremt spesielle, og de fremsettes av folk som har ingenting å vinne, og alt å tape på å fremstille noen så utrolige påstander om de var usanne. Hadde dette vært tatt ut av løse luften, så er det vanskelig å se for seg noe annet enn at mange av de som blir konfrontert ville blank avvist det som reint sprøyt.

Jeg var ikke tilstede, og er veldig for sunn skepsis. Jeg håper virkelig at noen kan stå frem og avklare dette ene eller andre veien. Men når jeg veier for og i mot hva som er mest sannsynlig med det som er kommet frem så langt, så syns jeg det ser mer sannsynlig ut at det er sant enn at det ikke er det. Hvis det skulle vise seg at det hele var en svertekampanje og reint oppspinn så hadde det vært noe av det rareste jeg har sett på lang lang tid. Et forsøk fra mange forskjellige voksne mennesker, tilsynelatende uten noe samlende motiv, med en kampanje fullstendig uten mulighet til å fungere som noe annet enn selvmord på egen troverdighet og mulighet til å delta i offentligheten i fremtiden.
Sist endret av bo1e; 9. januar 2018 kl. 14:22.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Jeg var ikke tilstede, og er veldig for sunn skepsis. Jeg håper virkelig at noen kan stå frem og avklare dette ene eller andre veien. Men når jeg veier for og i mot hva som er mest sannsynlig med det som er kommet frem så langt, så syns jeg det ser mer sannsynlig ut at det er sant enn at det ikke er det.
Vis hele sitatet...
«Jeg var ikke tilstedet»? Så du har allerede konkludert med at det er sant?

Og «sunn skepsis»? Jeg har ikke sett noe i denne saken som virker å være troverdig. Så jeg er spent på hva du har ansett til å være troverdig nok, til å veie for at det er sant?