Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2008
Pjokk fra Norden.
Bokmaal's Avatar
18 5
Noen som har erfaring med en eller begge av dem? Jeg er ikke helt på stasjon med alt teknisk rundt lyd så derfor spør jeg dere.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Jeg har kun erfaring med A-Jays Three, og kan derfor ikke samenligne. Men kan trygt anbefale A-Jays! I forhold til prisen er det super lyd. De sitter godt i ørene (i allefall mine), og med flate kabler er det skjeldnere at de plutselig har slått knute på seg selv i lommen/veske/whatever...

Du kan forøvrig lese denne for mer info: http://www.lydogbilde.no/test/test-av-jays-a-jays-three
Pjokk fra Norden.
Bokmaal's Avatar
Trådstarter
18 5
Hva vil det si at sensitiviteten er 97 dB @ 1 kHz på a jays og 102+3dB på happy plugs
Jeg har både gode og dårlige erfaringer med A-Jays. Veldig god lyd i de. Men jeg måtte levere hele TRE par tilbake til butikken da lyden i venstre plugg ble delvis eller helt borte etter 2-3 mnd bruk... Kun brukt på skole.
Sist endret av Erlendman; 3. juni 2014 kl. 16:33.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Veldig god erfaring med A-jays, men kast silikonpluggene du får med og kjøp Comply Foam Tips, så blir det som en helt annen verden.

Edit: Må legge til at jeg kun har erfaring med A-jays Four
Sist endret av Olympic; 3. juni 2014 kl. 16:48.
Pjokk fra Norden.
Bokmaal's Avatar
Trådstarter
18 5
De eier jo ikke bass fant jeg ut
Vist du er ute etter in ears med utrolig god lyd for pengene (inkudert bass ofc) anbefaler jeg razer hammerhead pro på det sterkeste! Fantastisk dyp bass og nydelige diskanter. Laster du ned poweramp appen til android i tillegg kan du få enda bedre lyd ut av di allerede fantastiske proppene.
Sitat av Bokmaal Vis innlegg
De eier jo ikke bass fant jeg ut
Vis hele sitatet...
Hvordan fant du det ut?

Du må få de til å sitte skikkelig i øret, noe det tok meg litt tid å finne ut av. Overraskende lyd for så lite penger.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvordan fant du det ut?

Du må få de til å sitte skikkelig i øret, noe det tok meg litt tid å finne ut av. Overraskende lyd for så lite penger.
Vis hele sitatet...
Jepp. Nå vet jeg ikke hvor mye erfaring TS har med øreplugger, men du må utvide øret med den ene hånden når du får de til å sitte. Hvis du ikke får ørepluggene til å sitte skikkelig har du feil tupper på de og du vil rå rævva lyd. Anbefaler nok en gang alle med øreplugger med silikon til å kjøpe seg skumtupper i stedet.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Veldig god erfaring med A-jays, men kast silikonpluggene du får med og kjøp Comply Foam Tips, så blir det som en helt annen verden.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg fristet til å oppgradere her, og ser det er litt å velge mellom. Har a-JAYS Three. Hvilke puter har du erfaring med, og hvilke vil du anbefale for at det skal bli "som en helt annen verden"?
Pjokk fra Norden.
Bokmaal's Avatar
Trådstarter
18 5
Det var følelsen av bass som manglet men diskanten var knallbra.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Nå ble jeg fristet til å oppgradere her, og ser det er litt å velge mellom. Har a-JAYS Three. Hvilke puter har du erfaring med, og hvilke vil du anbefale for at det skal bli "som en helt annen verden"?
Vis hele sitatet...
Jeg har bare erfaring med T-200, men ser de har et lite utvalg av andre snasne plugger man kan kjøpe. En helt annen verden ble det ihvertfall for meg som aldri fikk silikontuppene på a-jaysene til å sitte godt, slik at det blokkerer lyd. Det som er så fint med skumtuppene er at man bare trykker dem flate etter å ha varmet dem raskt opp i hendene, også setter man de inn i øret som type "sov i ro". Det blokkerer det meste av lyd utenfra, som gir deg en helt utrolig mye bedre lydgjengivelse (ikke minst bass). Dette fører også til at man ikke trenger å spille så høyt for å overgå annen lyd.

Må legge til at de blir ganske skitne og ekle, da det samler seg en del ørevoks på dem etter som tiden går. De blir også slitte, så tror man er anbefalt å bytte relativt ofte, selv om jeg enda bruker de samme som jeg satt på rundt juletid.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg skulle gjerne hatt nye tips til A-Jays, noen som vet om det går an å få tak i, eller Comply foam tips som tidligere nevnt i tråden.

Fysiske butikker?