Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3268
Overskriften kan nok være litt upassende i forhold til det jeg egentlig vil spør om.
Som sikkert de fleste vet så spiller omgivelsene en stor rolle viss man tar et rusmiddel.
Dette gjelder vell spesielt mange ulovlige stoffer som påvirker psyken litt annerledes i forholdt til alkohol.

Hvor liker du best å ta feks en rev? Ta ei øl og eller 5? Eller for all del en av de andre rusmidlene man har i verden.

For min del så må det være ute i naturen. Nå har ikke jeg prøvd så mye.
Men jeg føler at en joint ute i naturen er nydelig. Medisin for sjela for å si det på en klisje måte.
Er noe spesielt med å være ute i naturen, kanskje med venner. Men det går helt greit viss man er alene og. Liksom en grei måte å koble av litt og reflektere over ting, men morsomt med venner og bare snakke om det man tenker på. Spesielt om kvelden i fint vær.
Men jeg har har alltid likt meg ute i naturen.


Når det gjelder alkohol så er det mer folksomme områder som teller. Bør være liv og folk er i godt humør. Jeg liker heller ikke viss det er for mye folk, kan bli litt for mye av det gode...
Men jeg er igrunnen ikke så glad i alkohol, og føler det er et rusmiddel som gir meg lite.

Hvor liker dere å være?
Og hvorfor?

Hadde vært litt morsomt å sett hvor dere liker dere, eller om dere driter i hvor dere er så lenge dere blir ruset.
Hjemme best. Er alltid greit å være nær mat, toalett og påfyll når man turer. Dette gjelder ikke alle stoffer, men siden jeg har hatt tendens til å prøve en del nye og ukjente stoffer har det alltid vært tryggest å være hjemme. Sjansen for å spy av f.eks 5-MeO-DiPT kombinert med 2C-B er stor, og da vil jeg helst unngå å være fanget i naturen.
Sitat av Nichotin
og da vil jeg helst unngå å være fanget i naturen.
Vis hele sitatet...
Haha, den var ny.. Men fullt forståelig.. Liker meg også godt hjemme, selv om jeg har gitt opp å kombinere masse ukjente kjemikalier.. Samtidig er naturen så befriende og føles veldig riktig å benytte som lokale.. Så hytta er vel egentlig det beste stedet. Natur og frihet kombinert med trygghet og ressurser..
Helt enig med mentalmelt, hytta er det beste stedet, og særlig når det gjelder psykadeliske stoffer. Et sted jeg føler meg trygg og har mange gode minner. Et fint sted å oppbevare fersk frukt, kald drikke, gitarer for en aldri så liten jam, og alt du måtte ønske på en tripp. Samtidig er det bare å skritte ut døra får å komme i kontakt med naturen eller gå på oppdagelsesferd...
Hold kjeft!
Lysskyen's Avatar
Borte bra, men hjemme best

Joa, men liker meg godt uten i naturen når det gjelder hasj, som du selv sier; en veldig fin avkobling fra "livet".

Gleder meg samtidig til soppsesong, en kopp magisk te ute i det fri
Sist endret av Lysskyen; 24. mai 2007 kl. 00:45.
Hallusinogener liker jeg best på en avsidesliggende hytte, á la en gammel seter eller liknende (som tilfeldigvis både jeg og en kamerat har tilgang til :P). Jointen min liker jeg best å røyke under en klar stjernehimmel på natten. MDMA kan brukes på mange forskjellige steder, enten store danceparties, hjemmefester med liberale festdeltakere, og til og med turer i naturen, evt. båttur på sommeren. Alkohol går hvor som helst.
Kommer jo veldig ann på hva man tar da. Om det er psykedeliske det er snakk om så foretrekker jeg å være hjemme. Helst ture om natten slik at man kan gå ute i det fri om man vil det. Fordelen å ture om natten er at man slipper å tenke på å møte andre mennesker. Litt mer partydop som 2c-b, mdma og kola foretrekker jeg selvsagt på fest. Bønner går til absolutt alt.
Har rensket opp denne tråden litt. Vennligst hold en viss lengde på innleggene for at det skal være noenlunde matnyttig og ikke bare bli en meningsløs listetråd.

Jeg får nesten liste opp det jeg har prøvd og si noe om hvor jeg selv synes de passer best:

Alkohol - Man kan ha det gøy uten alkohol :>
Hasj - Hjemme.
Marihuana - Hjemme.
2C-T-2 - Hjemme med spybøtte.
2C-T-21 - I en seng.
2C-E - Hjemme.
2C-B - På fest.
Methylone - På fest.
LSD - Utendørs.
DiPT - Hjemme med masse musikk man veit hvordan egentlig skal høres ut.
Copelandia Cyanescens - Utendørs, gjerne i bymiljø.
Philosopher's Stone - Utendørs, gjerne i skog.
Fleinsopp - I kombinasjon med Ecstasy/MDMA på rave.
Ecstasy - På rave.
MDMA - I en sofa med nakne mennesker.
Ketamin - I en seng, liggende.
Salvia - Foran et speil. Prøv, det er totalt whack.
GHB - I glasset til dama man vil pule. Nei, seriøst, på fest sammen med Ecstasy.
5-MeO-DiPT - Hjemme med spybøtte og risengrynsgrøt.
DXM - I en seng, sittende.
Metaamfetamin - Et sted uten skarpe kniver og uten skumle lyder.
Diazepam - Noiaklubbens landsmøte.

Dette er selvfølgelig subjektivt, men det koker i bunn og grunn ned til hvilke stoffer man har mest kontroll på. Det er ikke nødvendigvis veldig gøy å være ute blant folk om man knapt vet at man selv eksisterer :>
Sist endret av Nichotin; 27. mai 2007 kl. 14:51.
Hasj er greit å røyke hjemme, men en liten joint(med pot) i sola på fiskebrygga med ei pils ved siden av er også digg Men egentlig blir det til at jeg røyker over alt.

Speed er best på større party og knips liker jeg kun å ta på private fester med medium antall folk.
Hasj - hvor som helst
Alkohol - hvor som helst
Ketamin - Ute eller hjemme med noen venner
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Tjall kan jeg jeg røyke hvor som helst. I en bil bak Bensa, på en benk midt i Urra-parken. Men det chilleste er å få på i en sofa elns med en 360 og en smud tv. I tillegg er munchen, dassen og senga bare noen meter unna.
Alkohol: Ingen steder.
Hasj: Ingen steder.
Ecstasy:
Oralt: Der hvor musikken er høyest. F.eks rave.
Intravenøs injeksjon: Så langt jeg klarer gå før jeg må sette meg ned. Deretter spasertur alene med musikk i ørene.
MDMA:
Nasalt: I sofaen tvers over Nichotin's, med andre nakne mennesker.
Intravenøs injeksjon: Større sofa, flere mennesker.
Amfetamin:
Nasalt: Ingen steder.
Intravenøs injeksjon: I en sofa, med en gitar. Gjerne foran PC'en, med kabal.
2C-I: Hvertfall ikke monsterdose injisert hos ukjente.
Diazepam: Før uinteressant samtale med uinteressant person.
Subutex:
Nasalt: ingen steder.
Intravenøs injeksjon: I en sofa, med rolig musikk. Gjerne med spybøtte, dersom jeg leste feil milligram. Deretter, spasertur til kompiser for å prate tull og vas.
Kokain: Hvor det finnes kvinnfolk, eller noen som må overtales til noe. Husk å legge VISA-kortet hjemme.
Liker best å drikke alkohol på byen.
Alkohol: Ingen steder
Hasj: Hvor som helst
Marihuana: Hvor som helst
2c-e: Hos en god venn med den gode vennen og kanskje andre gode venner
DiPT: På Østbanehallen i Oslo (Jeg har aldri lagt merke til en bonemaskin der før o.o)
Ecstasy: På fest med god musikk og noen folk å prate med, gjerne også med en man stoler på å snakke med

Og mer har jeg egentlig ikke prøvd, så kan ikke uttale meg om mer
Gall og pot (hasj og mary j) - gjerne heime forran tv eller data med masse bra serier og filmer, med digg så langt øya ser, eller ute i naturen, rundt bålet med vennene når sola går ned og pilsa er kald. Noen mer eller mindre klærløse damer som er med å dele en joint på narchspiel, eller som litt sovemedisin etter tur på fart eller cola.
Fart (amfetamin) - gjerne på dass på en klubb, eller av titsa på ei dødsbra blondine. Som en oppkvikker etter ei god pipe og en del øl, eller under åpen himmel på stort utendørs party
Cola (kokain) - les fart
alkohol: hjemme/fest/byen
hasj: tilhører sjeldenhetene, nach
amfetamin: overalt det er mulig å lage en stripe uten pes fra andre
Valium(blå): (med alkohol) fest, (uten alkohol) hjemme i sofaen med film og TV
Rivotril(doble): (med alkohol) fest/byen (uten alkohol) hjemme eller hos venner med morsomme ikke-stressende TV-serier.
ecstacy: gi meg en bøtte rottegift isteden (drittstoff)
mdma: ja takk, gjerne
Ingenting er som en joning ute i skogen med hodeklokkene på øret med "Winds of Changes" av Scorpions på.
Satan hvor deilig det var.
Note: Helt til jeg fikk noia og trudde røyken jeg blåste ut var ett gjenferd og jeg tok med meg stashet og løp så fort jeg kunne :S
sneipen's Avatar
Trådstarter
Jeg må spørre. Trodde røyken var et gjenferd?
Da er du fin i formen gitt. Hehe.

Skal være enig i at hjemme er den tryggeste plassen å prøve et rusmiddel man ikke kjenner til.
Men føler det er like greit å være hos noen man kjenner.
Jeg liker best å gjøre det under dyna, for der kan ingen se meg når noaien står i taket!
Sitat av sneipen
Jeg må spørre. Trodde røyken var et gjenferd?
Da er du fin i formen gitt. Hehe.

Skal være enig i at hjemme er den tryggeste plassen å prøve et rusmiddel man ikke kjenner til.
Men føler det er like greit å være hos noen man kjenner.
Vis hele sitatet...

hehe ja
Når jeg blåste ut røyken av bongen, synes jeg at den ble om til ett menneske :O
det var helt sykt.
Jeg var alene i skogen og skrek skikkelig høyt, pakka med meg alt sammen og løp som en gal!
Føler meg alltid sårbar når jeg røyker. Derfor liker jeg å være steder hvor jeg tror ingen farlige situasjoner oppstår. Når jeg drikker blir jeg super aggresiv å vil helst lage farlige situasjoner
indica: i den gamle leiligheten på lund i kr.sand^^ (mange gode minner)
sativa: hos storebror!
lsa+koffein+alkohol: hvor som helst bare det er bra musikk så jeg kan ta av;p
alt av beroliggende i en sofa slappe av til musikk å bare gnome
Jeg liker meg best i ute i naturen. Da føler jeg meg fri og trenger ikke være redd for å ødelegge noe.
heime.. aleine eller med ein kompis. kommer ann på kva stoff.
Egentlig er det bare ett svar: I trygge omgivelser. Trygt for folk du ikke vil ha innpå deg, trygt for folk som kan ta deg på noe du ikke vil bli tatt på. Sammen med noen du er glad i som er på din frekvens akkurat nå. Med akkurat de låtene du aller helst vil høre på. I riktig temperatur.

Hvordan det ser ut for meg er ikke nøye. Felles for alle tilstander er at det er space nok til å puste og et par armer fra en venn å slenge rundt seg.