Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2254
Hei, har veldig lyst til å lære meg å lage android apps. Men har 0, nada, what so ever erfaring med programmering, eneste jeg har gjort er å lage spill i game maker, men det er vel veldig langt unna programmering ?

Så jeg lurer på:

Hvordan språk burde jeg lære meg?
Hva burde jeg lese? (evnt en link hadde vært fint).
Hvilke programmer trenger jeg? (til testing av appen osv)
På en skala fra 1-10, hvor vanskelig er det å lære seg dette for en person uten noen erfaring?

Takk
Først og fremst må du lære deg programmering. Gjerne i JAVA siden det er dette språket android sitt SDK er bygd for. Et kjapt søk på forumet vil gi deg masse lesestoff hvor dette emnet er tatt opp tidligere og anbefalinger av ressurser for læring.

Når du så har en grunnleggende forståelse av objekter,løkker,variabler og alt annet snacks så finnes det en utmerket guide for å installere Eclipse+SDK her: http://developer.android.com/sdk/installing.html

Hvor vanskelig det er? tja. 5-6/10. Det krever en del motivasjon, og man må være forberedt på å bruke mye tid på å komme opp til et brukbart nivå
App Inventor fra google er et veldig bra program (opensource nå) som du ikke trenger noe som helst kunnskap om programmering.

Jeg ville startet der!
Sitat av moridin Vis innlegg
Først og fremst må du lære deg programmering. Gjerne i JAVA siden det er dette språket android sitt SDK er bygd for. Et kjapt søk på forumet vil gi deg masse lesestoff hvor dette emnet er tatt opp tidligere og anbefalinger av ressurser for læring.

Når du så har en grunnleggende forståelse av objekter,løkker,variabler og alt annet snacks så finnes det en utmerket guide for å installere Eclipse+SDK her: http://developer.android.com/sdk/installing.html

Hvor vanskelig det er? tja. 5-6/10. Det krever en del motivasjon, og man må være forberedt på å bruke mye tid på å komme opp til et brukbart nivå
Vis hele sitatet...
Ok, takk

Sitat av mroj Vis innlegg
App Inventor fra google er et veldig bra program (opensource nå) som du ikke trenger noe som helst kunnskap om programmering.

Jeg ville startet der!
Vis hele sitatet...
Får ta en titt på det